Fren ve süspansiyon Terfisi Golf R


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,342
İsim
Murat İNCİ
2014 MK VII Golf R

Lapis Mavisi

DSG,

OZ Ultraleggera 8x18 ET45

Bilstein CS Coilover Kit

IS-Racing BBK:

356 mm'lik hava kanalcıklı fren diskleri,8 kaliperli, Endless MX72 balataları

Stainless (Steelflex) fren hortumları

ATE Blue Racing Fluid (DOT 5.1) mavi Fren hidrolik yağı











 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@silvershadow bu yapılan işlemlerin frenlerin gelişimine etkisi var mı ? Aracın daha kısa sürede durmasını falan sağlıyor mu ? Yoksa sadece estetik bir görüntü katmak mıdır buradaki amaç ? Kırmızı fren diski siyah alaşımlı jant üzerinde en çok hoşuma giden yer yav. :p

 
@silvershadow bu yapılan işlemlerin frenlerin gelişimine etkisi var mı ? Aracın daha kısa sürede durmasını falan sağlıyor mu ? Yoksa sadece estetik bir görüntü katmak mıdır buradaki amaç ? Kırmızı fren diski siyah alaşımlı jant üzerinde en çok hoşuma giden yer yav. :p
Murat hocam size teknik olarak daha detaylı açıklar ama ben kaba taslak biraz bilgi vereyim. Bu tarz frenler görüntüsünün yanında frenler ayrı bir seviyeye geliyor. Normalde araçların fren kaliperleri 1 ve ya 2 piston ile diski sıkar ve fren yapar. Fakat Golf R gibi üst düzey güçlü araçlarda standart bir fren sistemi gerekli fren mesafesini sağlayamaz. Bu yüzden bu kaliperler seviyesine göre 4 veya daha çok noktadan baskı uyguluyor disklere. Buda fren mesafesini ciddi anlamda düşürüyor. Ayrıca standart disklerin üzerinde burada olduğu gibi hava kanalları olmaz. Düz bir yüzey olur sadece. Hava kanallarının yararı disklerin daha geç ısınmasını sağlamakta ve daha uzun süre yüksek fren performansı sağlamakta. Şayet düz standart bir disk olsa yüksek hızlarda aşırı ısınacağı için fren performansı düşecek ve fren mesafesi uzayacaktır.

Özetle hocam göründüklerinden çok daha fazla şey yapıyorlar :D  Ayıca fiyatlarıda bir o kadar güzeldir. 2 yıl önce sorduğum zaman Brembo bir set 4000 € du :D  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@mcanerol   Açıklamış...Fotodaki sarılar fren kaliper kapakları,onları taktırabiliyorsunuz,disk,balata vesaire değiştirmeye gerek yok sadece görsellik için tabiki...

@jajaja

 
@mcanerol

@Umut teşekkürler hocam. 

4000€ benim gibi son kullanıcıyı aşar. bu güzel görüntüyü arada forum sayfasını ziyaret edip bakarım artık :)

 
@mcanerol

@Umut teşekkürler hocam. 

4000€ benim gibi son kullanıcıyı aşar. bu güzel görüntüyü arada forum sayfasını ziyaret edip bakarım artık :)
Arabada beni bekledikleri için hızlı cevap yazıyorum ama, sadece fren balatasının(fren kaliperi) üzerine istediğiniz renk bir kapak taktırabilirsiniz demek istedim pek bir maliyeti omaması lazım..O fotodaki başka bir şey.modifiye edilmemiş(beygir artışı) bir araçta bir anlamı da olmaz zaten iri disk ve kaliperin..Haaa para   ... gibi ise fantazinin sonu yok zaten....

 
@silvershadow bu yapılan işlemlerin frenlerin gelişimine etkisi var mı ? Aracın daha kısa sürede durmasını falan sağlıyor mu ? Yoksa sadece estetik bir görüntü katmak mıdır buradaki amaç ? Kırmızı fren diski siyah alaşımlı jant üzerinde en çok hoşuma giden yer yav. :p


Değerli Hocam;

Şu konu başlıklarında biraz daha detaylı bilgiler mevcuttur.





Ayrıca özet olarak şunu söyleyebiliriz.

Artan hızla birlikte standart fren sisteminin tepkileri ile gücü yetersiz kalabilir.

Prensip olarak fren gücü olarak aracı hızlandırmak için durduğumuz enerjinin sekiz katına ihtiyaç duyulur.

Frenleme esnasaında "fading" denilen fren disklerinin  ısınması sonucu balataların kaydırması sorununu çözebilmek için fren disklerine hava sirkülasyonunu arttırarak daha hızlı soğumasını ve bu etkiyi azaltacak delikler ve kanallar eklenmiştir. Hatta kalın bir diski soğutmak yerine ince bir diski soğutmak kolay olduğundan ve bu iki ince diski aralarında hava dolaşmasını sağlayacak parçalarla birleştirerek kullanma fikri geliştirilmiştir.

Yani o gördüğünüz kanalcıklar ve delikler kesinlikle pratik amaçlar için icat edilmiş zorunluluklardır.

Fakat frenleme yapılan disk alanı ne kadar büyürse o kadar az ısınan ve daha kısa sürede ve de mesafede durabilmek mümkündür.

Bunu yapacak fren kaliperlerinin silindirleri spor otomobillerde 8 ila 6 taneye kadar çıkar. Standart araçlarda 2 civarındadır.

Bu arada yeri gelmişken ilginç ama Golf GTI ile Golf R'da disk çapı büyüse de kaliper sişlindir sayısı hep aynı kalır : 2

Üzerindeki kaliper kapaklarının renklendirilmesi ise;

genellikle diskleri sergilemekten çok ısınmayı önlemek amaçlı geniş açıklıklara ait ince kollu jantlarla  sunulduğunda; kontrast renklerde sunularak dikkati bir noktaya çekme ilüzyonu yaratmayı amaçlar.

Sözlemeye gerek var mıo bilmem ama bunları yaparken yüksek basınçlı bir fren merkezi ve bu basınca dayanabilecek borularla değiştirilmesi icap eder.

 
Hocam izninizle bende motosiklet aleminden bilgilerimi bu otomobillere uyarlayıp bir iki şey eklemek istiyorum;

Pistlere girilecekse , yarışılacaksa burada koşullar komple değişir. Bir anda çok yüksek hızlara çıkıp bir anda çok ani sert frenlemeler yapılır. Dar virajlar arabanın çizgisinden ayrılmayacağı maksimum süratlerle dönülür. Ve birçok kişinin sandığının aksine pistlerde 1. olan arabalar içinde en çok at içeren en yüksek hızlara ulaşabilen arabalar değildir. Frenler de süspansiyonlar da ağırlık merkezi de ağırlık da bir yarışta çok çok önemlidir.

İsterseniz bunu yarış üzerinde görelim;

Bir viraj var ve araba bu viraja 70 km/sa hızla girebiliyor diyelim. Bu hızın üstünde otomobil savruluyor olsun. Lastik ve süspansiyon sistemi alınabilecek olanların içinden en iyileriyle değiştirilip bu 70 km/sa hız o virajda aynı çizgiyle 100 km/sa hıza ulaştırılır. Bu sayede virajlardan -0.7,-0.5,-0.2 sn derken hatrı sayılır derecede zaman tasarrufu sağlanır.

Bu bahsedilen virajın ardından 400 mt düzlük , daha sonrasında bir viraj daha olduğunu varsayalım. Ve bu virajı da bütün güncellemelere rağmen ancak 50 km/sa hızla dönebiliyoruz.

Daha önceki virajın ortalarından gaza yüklenilir. Bu 400 mtnin sonlarına doğru hızımız 250+ km/sa sınırlarında olur.

Burada 2 araba düşünelim. Birbirinin neredeyse tamamen aynı , tek farkları fren sistemleri olsun.

Bir aracımız 250km/sa - 50 km/sa frenlemesini 100 mt de yapıyor olsun.

Diğer aracımız ise akıllılık edip önemli olanın gitmek değil , durmak olduğunu gösterircesine fren sistemini güncellemiştir. Min 15-20 bin tl ödemiş ve aynı frenlemeyi diğer yarışçı arkadaşa ders verircesine 50 mt de yapmıştır. Ve her virajda 50,20,10,30,5 mt derken yarışın sonunda bu fark tamamen açılacaktır.  

Ayrıca otomobil yarışı pek izlemem ama motosiklet yarışlarında önündeki rakiplerini hep viraja girerken , viraj içinde geçerler. Bunun için yapılabilecek en geç ve en sert frenlemeler yapılır. Bu sayede aynı anda, aynı virajda 2-3 kişi dahi geçilebilir. Aşağıdaki videoda çoğu geçiş sert frenlemelerle viraj girişinde oluyor görüğünüz gibi , en geç fren yapan kazanıyor 

https://www.youtube.com/watch?v=HusniLw9i68

Yarış için fren sistemi çok çok önemlidir. Ancak şehiriçinde ışıklara gelirken 50 km/sa hızdan duruş yapmayı pekala bizim orijinal fren sistemimiz de yapabilir. Ha ışık bir anda kırmızıya dönüyor. Bazen önümüze aniden bir şey çıkıyor. Bazen bir çocuk yola atlıyor. Sert fren yapıyoruz evet. Ancak biraz önce söylediğim gibi en fazla 50 km/sa hızla kurallara uygun gidiyorsak. Orijinal sistemlerimiz bu hızlarda görevlerini tam olarak yapacaktır hiç kuşkunuz olmasın:)

Ayrıca asıl eklemek istediklerimi de söyleyeyim;

Fren kaliperleri değişimi tek başına pek bi işe yaramaz;

Bu frenajı optimum yere aktaracak en sertinden en yere yakınından amortisör değişimi buna dahil edilmeli aksi takdirde fren mesafemiz uzayacaktır.

Bu frenaj ani oluyor. Dolayısıyla en iyi tepkiyi alabilmek için fren hortumlarının esnememesi , tepkiyi anında kaliperlere iletmesi gerekir. Bundan dolayı hortumlar da çelikleriyle değiştirilir.

Son olarak lastiklerin yumuşak pist için özellerinden ve ağırlık merkezinin yere çok yakın olması frenaj mesafesini kısaltacaktır.

Ayrıca ek olarak şunları da belirteyim;

Biz orijinal sistemlerimizi bi zorlayalım(şehiriçi değil pistten bahsediyorum) bırakıyorlar kendilerini. İlk turlardaki frenlemeyi diğer turlarda yakalayamıyoruz. Çok ısınıyor diskler balata kokuları yayılıyor etrafa vs. fren sistemi değişimiyle bunlar da azalacaktır.

Ve yeni fren sistemimiz eskisinden oldukça hafiftir. Yarışlarda ağırlık (hızlanmak dönmek ve durmak için)çok önemli olduğundan eski disklerle bu yeni diskleri bi tartıp baktığımızda olmazsa olmaz değişimlerden biridir. Ama şehir içi ne gerek var abi yapma etme yahu :)

Bu arada bahsedilen kaliper kapaklarını 50-70 tl civarında bulmak mümkün. İstediğiniz renk bulamazsınız ve üzerinde brembo yazar evet ama bu önemli değil. Alıp başka bir renge boyamak ve üzerine istediğiniz yazıyı yazmak gayet kolaydır mümkündür. Sizin elinizde plastik parçaları olsun yeter. Tekerlekler çıkartılıp kolayca montajı yapılıyor tavsiye ederim :)

Bu konuya yazmayı günlerdir istiyordum. Yazıp yazıp siliyordum. Cesaret edemiyorum. Bütün yazıp sildiklerimi biriktirip bir anda buraya kustuğum için kusura bakmayın. Yanlışım varsa da kusura bakmayın. Hayırlı günler dilerim herkese :)

SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam izninizle bende motosiklet aleminden bilgilerimi bu otomobillere uyarlayıp bir iki şey eklemek istiyorum;

Pistlere girilecekse , yarışılacaksa burada koşullar komple değişir. Bir anda çok yüksek hızlara çıkıp bir anda çok ani sert frenlemeler yapılır. Dar virajlar arabanın çizgisinden ayrılmayacağı maksimum süratlerle dönülür. Ve birçok kişinin sandığının aksine pistlerde 1. olan arabalar içinde en çok at içeren en yüksek hızlara ulaşabilen arabalar değildir. Frenler de süspansiyonlar da ağırlık merkezi de ağırlık da bir yarışta çok çok önemlidir.

İsterseniz bunu yarış üzerinde görelim;

Bir viraj var ve araba bu viraja 70 km/sa hızla girebiliyor diyelim. Bu hızın üstünde otomobil savruluyor olsun. Lastik ve süspansiyon sistemi alınabilecek olanların içinden en iyileriyle değiştirilip bu 70 km/sa hız o virajda aynı çizgiyle 100 km/sa hıza ulaştırılır. Bu sayede virajlardan -0.7,-0.5,-0.2 sn derken hatrı sayılır derecede zaman tasarrufu sağlanır.

Bu bahsedilen virajın ardından 400 mt düzlük , daha sonrasında bir viraj daha olduğunu varsayalım. Ve bu virajı da bütün güncellemelere rağmen ancak 50 km/sa hızla dönebiliyoruz.

Daha önceki virajın ortalarından gaza yüklenilir. Bu 400 mtnin sonlarına doğru hızımız 250+ km/sa sınırlarında olur.

Burada 2 araba düşünelim. Birbirinin neredeyse tamamen aynı , tek farkları fren sistemleri olsun.

Bir aracımız 250km/sa - 50 km/sa frenlemesini 100 mt de yapıyor olsun.

Diğer aracımız ise akıllılık edip önemli olanın gitmek değil , durmak olduğunu gösterircesine fren sistemini güncellemiştir. Min 15-20 bin tl ödemiş ve aynı frenlemeyi diğer yarışçı arkadaşa ders verircesine 50 mt de yapmıştır. Ve her virajda 50,20,10,30,5 mt derken yarışın sonunda bu fark tamamen açılacaktır.  

Ayrıca otomobil yarışı pek izlemem ama motosiklet yarışlarında önündeki rakiplerini hep viraja girerken , viraj içinde geçerler. Bunun için yapılabilecek en geç ve en sert frenlemeler yapılır. Bu sayede aynı anda, aynı virajda 2-3 kişi dahi geçilebilir. Aşağıdaki videoda çoğu geçiş sert frenlemelerle viraj girişinde oluyor görüğünüz gibi , en geç fren yapan kazanıyor 

https://www.youtube.com/watch?v=HusniLw9i68

Yarış için fren sistemi çok çok önemlidir. Ancak şehiriçinde ışıklara gelirken 50 km/sa hızdan duruş yapmayı pekala bizim orijinal fren sistemimiz de yapabilir. Ha ışık bir anda kırmızıya dönüyor. Bazen önümüze aniden bir şey çıkıyor. Bazen bir çocuk yola atlıyor. Sert fren yapıyoruz evet. Ancak biraz önce söylediğim gibi en fazla 50 km/sa hızla kurallara uygun gidiyorsak. Orijinal sistemlerimiz bu hızlarda görevlerini tam olarak yapacaktır hiç kuşkunuz olmasın:)

Ayrıca asıl eklemek istediklerimi de söyleyeyim;

Fren kaliperleri değişimi tek başına pek bi işe yaramaz;

Bu frenajı optimum yere aktaracak en sertinden en yere yakınından amortisör değişimi buna dahil edilmeli aksi takdirde fren mesafemiz uzayacaktır.

Bu frenaj ani oluyor. Dolayısıyla en iyi tepkiyi alabilmek için fren hortumlarının esnememesi , tepkiyi anında kaliperlere iletmesi gerekir. Bundan dolayı hortumlar da çelikleriyle değiştirilir.

Son olarak lastiklerin yumuşak pist için özellerinden ve ağırlık merkezinin yere çok yakın olması frenaj mesafesini kısaltacaktır.

Ayrıca ek olarak şunları da belirteyim;

Biz orijinal sistemlerimizi bi zorlayalım(şehiriçi değil pistten bahsediyorum) bırakıyorlar kendilerini. İlk turlardaki frenlemeyi diğer turlarda yakalayamıyoruz. Çok ısınıyor diskler balata kokuları yayılıyor etrafa vs. fren sistemi değişimiyle bunlar da azalacaktır.

Ve yeni fren sistemimiz eskisinden oldukça hafiftir. Yarışlarda ağırlık (hızlanmak dönmek ve durmak için)çok önemli olduğundan eski disklerle bu yeni diskleri bi tartıp baktığımızda olmazsa olmaz değişimlerden biridir. Ama şehir içi ne gerek var abi yapma etme yahu :)

Bu arada bahsedilen kaliper kapaklarını 50-70 tl civarında bulmak mümkün. İstediğiniz renk bulamazsınız ve üzerinde brembo yazar evet ama bu önemli değil. Alıp başka bir renge boyamak ve üzerine istediğiniz yazıyı yazmak gayet kolaydır mümkündür. Sizin elinizde plastik parçaları olsun yeter. Tekerlekler çıkartılıp kolayca montajı yapılıyor tavsiye ederim :)

Bu konuya yazmayı günlerdir istiyordum. Yazıp yazıp siliyordum. Cesaret edemiyorum. Bütün yazıp sildiklerimi biriktirip bir anda buraya kustuğum için kusura bakmayın. Yanlışım varsa da kusura bakmayın. Hayırlı günler dilerim herkese :)

SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Değerli Hocam;

Çok ama çok güzel bir yazı olmuş.

Ve akıcı olması yanında  bir o kadar da faydalı.

Avatar fotoğrafınızı da pek bir karizmatik buldum..

Ve evet, itiraf edeyim kıskandım... :000049-medium:

Siz sakın çekinmeyin hocam.. Hele hele böyle yazacaksanız hep bunca zamandır neden geri durdunuz diye hayıflandım.

Amacım cesater vermek olduğu kadar bu güzel yazılarla gözümüzü gönlümüzü şenlendirmenizdir.

Motorsiklet hakkında da  yazabilirsiniz. bisiklet hakkında da..

Eminim ciddiye aldığınız diğer her şey gibi bunda da beğeni kazanacaksınız.

Ben cepteyim zaten  :000044-medium:

 
Değerli Hocam;

Çok ama çok güzel bir yazı olmuş.

Ve akıcı olması yanında  bir o kadar da faydalı.

Avatar fotoğrafınızı da pek bir karizmatik buldum..

Ve evet, itiraf edeyim kıskandım... :000049-medium:

Siz sakın çekinmeyin hocam.. Hele hele böyle yazacaksanız hep bunca zamandır neden geri durdunuz diye hayıflandım.

Amacım cesater vermek olduğu kadar bu güzel yazılarla gözümüzü gönlümüzü şenlendirmenizdir.

Motorsiklet hakkında da  yazabilirsiniz. bisiklet hakkında da..

Eminim ciddiye aldığınız diğer her şey gibi bunda da beğeni kazanacaksınız.

Ben cepteyim zaten  :000044-medium:
Abi öncelikle teşekkür ederim. Ben de sizin yazılarınızı çok beğeniyorum , keşke sizin kadar güzel yazabilsem diyorum. Olsun varsın siz avatarımı kıskanın , bense yazılarınızı kıskanıyorum.

Ben alışmışım öyle her lafında kusur arayan , bilmediği sağdan soldan duyduğu laflarla deneyimi olmadığı , hiç araştırmadığı konular hakkında atıp tutan insanlara. Forum mantığım bu olmuştu. Bundan dolayı hiçbir şey yazmaz sadece okurdum. Cam tavan konusunu gördüğümde dayanamayıp yazdım ilk mesajımı. Devamı geliyor işte.

Böyle forumlardan Golf Tutkusu gibi bi foruma geçince de bırakın yeni temaya alışmayı , bu kadar nezih , bu kadar samimi bir forum olmasına alışamadım daha. Zamanla hepinize alışmak , hepinizle tanışmak dileğiyle abi :)

Hakan

SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@Nektar hocam aramıza hoşgeldiniz sefa getirdiniz. Yazınız özellikle benim gibi bu işlere uzak olan arkadaşlar için çok detay bilgiler vermiş ve güzel olmuş. Kendimi aydınlanmış hissediyorum bu konularda bilgim arttıkça. 

Bu forumda yazdıklarınız/yazacaklarınız için çekinmeyin derim. Varsın yanlış olsun, bi bilene danışır doğrusunu buluruz. Burada önemli olan samimiyetimiz, Golf Tutkusu adı altında birbirimizle olan iletişimimiz. 

Sevgiler, Saygılar

 

Geri
Üst Alt