silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,342
- İsim
- Murat İNCİ
Yük endeksi nedir? Farklı yük endeksi olan lastik bir arada kullanılır mı?
Yük endeksi maksimum hızda lastik başına düşen maksimum taşıma kapasitesi olduğuna göre....
91 olan; ki üretici firma tüm Türkiye'de satılan standart Golf'lerde bu tip yük endeksine uygun lastiklerle kullanıcısına teslim ettiğine göre...
615 kg'lık bir ağırlığa dayanacak yanak yapısına ve lastik kısmın altında sahip olduğu kesinikle söylenebilir.
Araç daha ağırsa bu yük endeksi de yükselecektir.
95 olan yük endeksi maksimum ağırlığı 690 kg'a kadar çıkartır. Çelik kuşak ve kanvastan yapılan Kord iplikleri daha sık ve fazla olacaktır.
Benim teorime göre:
1. Olası bir kaza halinde ilk kontrol edilen şeylerden olan orijinal ebat ve önerilen ölçülerde lastik kullanılmadığı tespit edilirse Kasko ve trafik sigortanız herhangi bir ödeme yapmayabilir.
2. Artan hızla birlikte aracın aerodinamiği nedeniyle artan rüzgar direnciyle doğru orantılı olarak lastik başına düşen ağırlığın artması nedeniyle lastiklerden yük endeksi yüksek olan daha fazla ağırlığa dayanabileceğinden yük altında diğerleriyle aynı dengede olmayabilir. Bu da yüksek hızlarda düz gidişte sorunlara yol açabilir...
3. Bana kalırsa daha ciddi sonuçları viraj giriş ve özellikle çıkışlarında amortisör sisteminin vermesi gereken tepkileri bildiğiniz üzere lastik yanaklarının da esnemesi süspansiyon ve aracın viraj alırken viraj içerisine kapanmasını belirleyicidir. Yüksek yük endekli lastik diğer lastiklerle aynı dirence sahip olmadığından sağa ve sola kombine girilen virajlarda veya geyik testi benzeri bir önümüze aniden çıkan bir engelden kaçmak için yaptığımız manevrada aracın harmonik salınımını veya salınım ritmini bozacağından yoldan kopmalara neden olabileceğini düşünüyorum...
4. Yuvarlanma direnci diğerlerine göre farklı olacağı için dengesizlik yaratabilir.
Eh benim gibi düşünenleri refüze etmemek için; normal olmayan sürücülere diyeyim.. her şey sorun...
Gamsız sürücülere ise "Dünya yansa, karşısına geçip ısınırız... ne güzel" olur...
Yük endeksi maksimum hızda lastik başına düşen maksimum taşıma kapasitesi olduğuna göre....
91 olan; ki üretici firma tüm Türkiye'de satılan standart Golf'lerde bu tip yük endeksine uygun lastiklerle kullanıcısına teslim ettiğine göre...
615 kg'lık bir ağırlığa dayanacak yanak yapısına ve lastik kısmın altında sahip olduğu kesinikle söylenebilir.
Araç daha ağırsa bu yük endeksi de yükselecektir.
95 olan yük endeksi maksimum ağırlığı 690 kg'a kadar çıkartır. Çelik kuşak ve kanvastan yapılan Kord iplikleri daha sık ve fazla olacaktır.
Benim teorime göre:
1. Olası bir kaza halinde ilk kontrol edilen şeylerden olan orijinal ebat ve önerilen ölçülerde lastik kullanılmadığı tespit edilirse Kasko ve trafik sigortanız herhangi bir ödeme yapmayabilir.
2. Artan hızla birlikte aracın aerodinamiği nedeniyle artan rüzgar direnciyle doğru orantılı olarak lastik başına düşen ağırlığın artması nedeniyle lastiklerden yük endeksi yüksek olan daha fazla ağırlığa dayanabileceğinden yük altında diğerleriyle aynı dengede olmayabilir. Bu da yüksek hızlarda düz gidişte sorunlara yol açabilir...
3. Bana kalırsa daha ciddi sonuçları viraj giriş ve özellikle çıkışlarında amortisör sisteminin vermesi gereken tepkileri bildiğiniz üzere lastik yanaklarının da esnemesi süspansiyon ve aracın viraj alırken viraj içerisine kapanmasını belirleyicidir. Yüksek yük endekli lastik diğer lastiklerle aynı dirence sahip olmadığından sağa ve sola kombine girilen virajlarda veya geyik testi benzeri bir önümüze aniden çıkan bir engelden kaçmak için yaptığımız manevrada aracın harmonik salınımını veya salınım ritmini bozacağından yoldan kopmalara neden olabileceğini düşünüyorum...
4. Yuvarlanma direnci diğerlerine göre farklı olacağı için dengesizlik yaratabilir.
Eh benim gibi düşünenleri refüze etmemek için; normal olmayan sürücülere diyeyim.. her şey sorun...
Gamsız sürücülere ise "Dünya yansa, karşısına geçip ısınırız... ne güzel" olur...
Moderatör tarafında düzenlendi: