silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,342
- İsim
- Murat İNCİ
Jant çapı ve onunla orantılı olarak tabanı ve kısaca lastik ebatları büyüdükçe fizik yasaları gereği yere temas eden alan arttığı için ve söz gelimi 5 kilogramlık lastik kendi ağırlığı yerine 7 kilogram taşıyacağından ve da artan çap dolayısıyla lastikleri çevirme gücü olan torku aktarma zayıflayacağından dolayı son sürat ve yakıt tüketimi artarken hızlanma verileri düşer...
Yapılan bu konudaki teste bakarak net verilerle konuşmak mümkün.
1 adet Jantın üzerinde lastikleriyle ağırlığı 15 inch (15 inch, 15" olarak kısaltılır ama aynı okunur) olanın 18.18 x 4 = 72,6 Kg. iken 16 " jant ve lastiklerde bu ağırlık 83,5 olarak 10.9 kg fark yaratır.
Ama en önemli etkisi kesitinin çapının artışına bağlı olarak artan yuvarlanma katsayısının direnci arttığından nedeniyle kendisine uygulanan etki aynıyken verdikleri tepkinin 15" olanda daha hızlı 16" olanda daha yavaş olmasıdır.
Son hız çapın artışına bağlı olarak bir kaç kilometre artacaktır.
Lastiğin kesit oranı denen yanak yüksekliği ya da genişliği lastik yüksekliğinin, kesit genişliğine oranının yüzde cinsinden ifadesidir. Kesit oranı küçüldükçe aracın dönüş kararlılığı artar. konfor da süspansiyona etkisi olumsuz olacağından azalır.
Karlı ve ıslak zeminde artan taban çapı olumsuz etki yaratarak fren ve tutuşu olumsuz etkiler.
Direksiyon tepkileri çap küçüldükçe netleşir ve hızlanır.
Yol gürültüsü bakımından ciddi bir fark yoktur.
Detaylar aşağıda...
Yapılan bu konudaki teste bakarak net verilerle konuşmak mümkün.
1 adet Jantın üzerinde lastikleriyle ağırlığı 15 inch (15 inch, 15" olarak kısaltılır ama aynı okunur) olanın 18.18 x 4 = 72,6 Kg. iken 16 " jant ve lastiklerde bu ağırlık 83,5 olarak 10.9 kg fark yaratır.
Ama en önemli etkisi kesitinin çapının artışına bağlı olarak artan yuvarlanma katsayısının direnci arttığından nedeniyle kendisine uygulanan etki aynıyken verdikleri tepkinin 15" olanda daha hızlı 16" olanda daha yavaş olmasıdır.
Son hız çapın artışına bağlı olarak bir kaç kilometre artacaktır.
Lastiğin kesit oranı denen yanak yüksekliği ya da genişliği lastik yüksekliğinin, kesit genişliğine oranının yüzde cinsinden ifadesidir. Kesit oranı küçüldükçe aracın dönüş kararlılığı artar. konfor da süspansiyona etkisi olumsuz olacağından azalır.
Karlı ve ıslak zeminde artan taban çapı olumsuz etki yaratarak fren ve tutuşu olumsuz etkiler.
Direksiyon tepkileri çap küçüldükçe netleşir ve hızlanır.
Yol gürültüsü bakımından ciddi bir fark yoktur.
Detaylar aşağıda...