Golf şasi değişim tarihleri ile MK8'in olası çıkış tarihi


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,342
İsim
Murat İNCİ
Golf şasi değişim tarihleri ile MK8'in olası çıkış tarihi

Tıpkı Tarık Hocam, Yasin Hocam, Serdar Hocam ve Umut Hocam gibi ben de MK8'in 2017 Temmuzundan önce üretileceğini sanmıyorum...

Pazarlama, pazarlama stratejisi vb. konulara hakim değilim ancak bilinçli bir tüketici olmaya çalışıyorum.

Araç almaya karar verdiğimde aşağı yukarı şunları göz önüne aldığımı hatırlıyorum...

1. İkinci eli güçlü (satmaya karar verdiğimde uzun süre beklemek zorunda kalmayacağım bir potansiyel alıcı kitlesine sahip)

2. 0 Km almama karşın satış esnasında minimum değer kaybı.

3. Marka prestiji (Lüks olarak anlaşılmasın kesinlikle değil...sadece kalite)

4. Standart güvenlik ekipmanlarının çeşitliliği

5. Yol tutuş ve frenaj özellikleri ile kaza anında güvenliği

6. konforu ve Ergonomisi

7. Sunduğu güvenlik ve konfor ekipmanlarının fiyatı ile oranı

8. Yakıt ekonomisi

diye uzayıp giden bir liste sunabilirim size.

Her yıl modellerine makyaj yapan, 3-5 yılda bir model yenileyen pek çok marka var elbette piyasada...

Bunlar karasız ya da tam olarak ne istediğini bilmeyen ve sadece görünüşe göre; yani sadece görselliğe dayalı olarak araç alan ya da öncelik sıralaması yapmamış (ya da bundan habersiz yaşayan)kitleye hitap ediyor.

Niyetim bu kitleyi eleştirmek değil bir tespit yapmak. Yapılan tespitlere dayalı olarak aklı yürütme ya da argümantasyonun sağlıklı olarak yapılabileceği kanaatindeyim. Tüm bu kitle istesek de istemesek de var ve var olmaya devam edecekler.

Ben onlardan biri değilim.Yeni bir şey alırken ihtiyaç ve öncelik sıralamasının olması gerektiği ve doğru biçimde yapılmazsa yanlış kararlara yol açabileceğini bilen kişilerden birisiyim. Dolayısıyla yapmış olduğum öncelik sıralamasından da görüldüğü gibi ilk üç madde aslında birbiriyle kopmaz biçimde bağıntılı.

Golf markası tam 40 yıldır var ve toplam 6 (ama gerçekte 5 ) kez şasi değişikliğine gitmiştir.

1 İlk nesil (Mk1, Typ 17; 1974-1983) 9 yıl

2 İkinci nesil (Mk2, Typ 1G; 1983-1991) 8 yıl

3 Üçüncü nesil (Mk3, Typ 1H; 1991-1998) 7 yıl

4 Dördüncü nesil (Mk4, Typ 1J; 1997-2003) 6 yıl

5 Beşinci nesil (Mk5 Typ 1K; 2003-2009) 6 yıl

6 Altıncı nesil (Mk6, Typ 5K; 2009-2012) 3 yıl

7 Yedinci nesil (Mk7, Typ 5G, Kasım 2012-günümüz)

Son iki nesile bakarak beş yılda bir şasi değişikliğine gittiği ve üç ve dördüncü nesil hariç hemen hiç bir zaman aynı anda iki şaside üretim yapmadığı görülür.

Tarık Hocamın da  [link=http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=90907539]22 Nisan 2014 teki  tarihli mesajlerında[/link]belirttiği gibi:

22 Nisan 2014 Saat 18:12Orijinalden alıntı : M.L.Crassus

"Golf Mk5 ile Mk6 arasında tasarım farklılığı olarak zaten makyaj kadar fark var. Yani Mk5 ve Mk6 birbirinden komple ayrı nesiller değiller. "
22 Nisan 2014 21:32"Mk5 ve Mk6 nın ömürlerini ayrı ayrı değerlendirmek bizi hataya düşürebilir."
çünkü Mk5 ve  Mk6 temelde aynı araçlar fakat ağır makyaj bize bu iki şasiyi ayrı ayrı değerlendirme hatasına düşürmektedir.

Diğer Hocalarımın da belirttiği gibi her yıl olmazsa mutlaka iki yılda bir makyaj yapan ve üç dört yılda bir model yenileyen diğer markalardan daha prestijli ve oturaklı bir marka ve model olduğu için Volkswagen'i ve özellikle Golf'ü tercih ettim.

Ayrıca bir markanın intiharı ya da markanın kendini değersizleştirmesi, olsa olsa sürekli yapmış olduğu modellere müdahale ve hatta bazılarını üretim bandından kaldırma şeklinde olacaktır.

Dolayısıyla henüz 2012 yılından bu yana üretimine başlanmış MK7 olarak bilinen Mark 7'nin 2014 yılında üretimine başlanmış olan şasi ya da versiyonunu, pek çok marka için normal olan motor ya da kasa makyajı gibi bir eylemi gerçekleştirmesi zor görünüyor. Hali hazırda satışları Volkswagen grup araçlar arasında diğerler markaların tersine Amiral gemisi olarak adlandırabileceğimiz modelin ya da bir başka deyişle lokomotif modelin Golf olduğu, polo, passat ve jetta'nın makyajlı ya da yeni versiyonlarına bakınca da kolayca anlaşılabilir. Çünkü tüm bu modeller satış garantili Golf'ten kuvvetli esintiler içermekte hatta kokpit tasarımı deyim yerindeyse tektipleşmektedir. Bir diğer kanıt işte burada ortaya çıkmaktadır. Markanın en çok satan modeli satış grafiği sürekli yukarı seyir izlerken hangi akla hizmet, ya da nasıl bir macera arayışına hizmet etmek için değiştirme yoluna gider ki?

Bir başka açıdan 1974 yılından itibaren 40 yıldır üretilmekte olan Golf 6 kez kasa değişitirmişse kırkı altıya bölünce 6.5 yıl çıkacaktır. Yani ortalama 6.5 yıl kasa değişim süresi vardır.

Ancak yeri gelmişken; yeni versiyon yazılım yüklenmiş beygir güçleri arttırılmış motorların piyasaya çıkışı Temmuzda üretilenlerin transport aşamasını göz önüne alarak Ağustos sonunda olabilir diyebiliriz.; kendisinin öncü olduğu küçük hacimli motorlardan turbo ve supercharger yoluyla aşırı beslenmesiyle yüksek beygir gücü ve tork elde etme geleneğini bünyesindeki başka markaların ve başka modellerin yeni versiyonlarında da beygir gücü çeşitliğine katkı olması içindir.

Sonuç olarak:

*Bazı insanlar sürprizi sever,

*Bazı markalar sürprizi sever...

*Dolayısıyla bazı sürprizi seven insanlar sürprizi seven markaları sever.

*Ben sürprizi sevmem.

*Bu yüzden Volkswagen Golf aldım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt