Öncelikle geçmiş olsun, mühim olan sizlere bir şey olmaması.
Aracınız tamir işlemindeyken, aracınızı gidip kontrol edin ve yaptıkları işlemleri sizlere mutlaka aktarsınlar ki içiniz ferahlasın.
Sağ ön çamurluğu yaptırmadan, boyasız göçük işlemi ile düzeltilip düzeltilemeyeceğini araştırmanızda fayda olacaktır. Yetkili serviste ufak bu tarz göçüklerde boyanma işlemi olacaksa, küçük bir alana macun atıp lokal boyayıp komple vernik atıyorlar. Bu durum expertizlerde komple boyalı olarak çıkıyor. Bu durum acı tecrübeyle sabittir.
Aracı alırken dikkat edeceğiniz hususlar;
1. Boyanan parçalarda
a. Mümkünse mikron cihazı ile boya kalınlıklarını ölçerseniz, en azından satarken macun olup olmadığını alıcıya daha rahatlıkla izah edersiniz. (çamurluklar)
i. Yetkili servislere boya konusunda güvenmiyorum, tek avantajı işçilik garantisi. (şahsi görüşüm)
b. sol ön kapının sürtme izli fotoğrafı mutlaka elinizde olsun.
c. orijinal boya arasında ton farkı olup olmaması, (sol ön kapı özellikle)
2. Değişen kapılarda
a. kapı ayarlarının düzgün yapılıp yapılmadığı (araç hatlarının ve kesim noktaları boşluklarının eş olması),
b. Kapı açma kapama konusunda bir problemin olup olmadığını
c. Cam mekanizmasında herhangi bir garip ses olup olmadığını
d. Kapı trimlerinin tam oturup oturmadığını
4. Değişen parçalar sonrasında, rüzgar sesi ve uğultu oluşup oluşmadığını (mümkünse yüksek süratte test)
5. Boyanan parçalara uygulanan pasta işlemi sonrasında pasta kalıntıları mevcutsa mutlaka bunları da silerek yok edin, aksi halde kalırsa kuruyacak ve kolaylıkla çıkabilecekken zorlaşacak işiniz.
Aracınızı satma konusunda da, hasarınız aşırı büyük bir hasar olmadığından ve hasarlı fotoğrafı mevcut olduğundan satarken zorlanmazsınız. Tekrardan geçmiş olsun dileklerimle.