Merhabalar Dostlar,
20 kasım 2015 çıkışlı 1.6 TDİ 90HP 58.000 km'deki aracımda oluşan sıkıntıyı paylaşmak istiyorum.
Şöyle ki;
Dün akşam evime 150-200 metre kala motor kaputunun sağ tarafından hafiften duman çıktığını fark ettim, fakat öndeki araç egzozundan ya da evimin orada inşaat olması sebebi ile kamyonlardan çıkan toz bulutuna bağladım, çünkü markaya o kadar güveniyorum ki! Hemen aracımı park ettim ama stop etmedim. Camı açtığımda mazot kokusu acayip şekilde hissediliyordu. Motor çalışır vaziyette aracın kaputunu açtığımda; motor bloğunun üst tarafında damlatma değil oluk oluk mazot fışkırdığını gördüm ve derhal aracı stop ettim.
Hemen VW yol yardımı aradım. Bu arada yol yardımın hakkını teslim etmem gerek. Kağıthane'den 19:45'de aradım, çekici 19:55 aradı, 20:15 aracı yükledik, 21:15'de aracı satın aldığım ve tüm bakımlarını yaptırdığım Doğuş Esenyurt'a vardık. 15-20 dakika içinde de ikame aracı teslim alıp evime döndüm.
Gelelim bugüne. Servisten gelen geri dönüş; yakıt hattının değişeceği, mazot kaçağının vermiş olduğu zarardan dolayı V kayışı ve Triger kayışının değişeceği. Aracın garantisi devam ettiği için ücretsiz olarak yapılacak. Kazaya, belaya sevinilmez ama şükretmek lazım garanti bitmeden 7 gün önce oldu.
Asıl beni geren ve kızdıran durum bu. Servise neden olabilir diye sorduğumda; yakıt borularının yakıt basıncını kaldıramamış olabileceği, motordaki herhangi bir parçanın vibrasyon nedeni ile yakıt hortum kelepçelerine zarar vermiş olabileceği gibi bence olma ihtimali zayıf ve durumu geçiştirmeye dayalı bir sebepler dizisi sundular. Ama gerçek şu ki sürekli garantiden değiştireceğiz diyerek beni telkin etmeye çalıştılar.
Neticede bu durum beni fazlası ile üzdü ve sinirlendirdi. Çünkü ilk başta kendimiz ve ailemiz olmak üzere araçlarımızda can taşıyoruz. Erken farkına varmış olmasam ya da yüksek hızda iken nasıl kötü sonuçlar olurdu düşünemiyorum bile.
Benim düşüncem servisin bakımlar sırasında yediği bir halt var ortada. Yakıt filtresi değişimini az çok biliyoruz. Eğer ki filtrenin bulunduğu kapağı narin bir şekilde açmaz iseniz, kapağa bağlı olan hortumlara yük binince, motor bloğunda bağlı olan diğer yuvalara, kelepçelere vs. zarar verirsiniz.
Bu konu hakkında değerli yorumlarınızı çok merak ediyorum.
Saygılar, sevgiler...
Not: Resim yüklemeye çalıştım ama beceremedim.
20 kasım 2015 çıkışlı 1.6 TDİ 90HP 58.000 km'deki aracımda oluşan sıkıntıyı paylaşmak istiyorum.
Şöyle ki;
Dün akşam evime 150-200 metre kala motor kaputunun sağ tarafından hafiften duman çıktığını fark ettim, fakat öndeki araç egzozundan ya da evimin orada inşaat olması sebebi ile kamyonlardan çıkan toz bulutuna bağladım, çünkü markaya o kadar güveniyorum ki! Hemen aracımı park ettim ama stop etmedim. Camı açtığımda mazot kokusu acayip şekilde hissediliyordu. Motor çalışır vaziyette aracın kaputunu açtığımda; motor bloğunun üst tarafında damlatma değil oluk oluk mazot fışkırdığını gördüm ve derhal aracı stop ettim.
Hemen VW yol yardımı aradım. Bu arada yol yardımın hakkını teslim etmem gerek. Kağıthane'den 19:45'de aradım, çekici 19:55 aradı, 20:15 aracı yükledik, 21:15'de aracı satın aldığım ve tüm bakımlarını yaptırdığım Doğuş Esenyurt'a vardık. 15-20 dakika içinde de ikame aracı teslim alıp evime döndüm.
Gelelim bugüne. Servisten gelen geri dönüş; yakıt hattının değişeceği, mazot kaçağının vermiş olduğu zarardan dolayı V kayışı ve Triger kayışının değişeceği. Aracın garantisi devam ettiği için ücretsiz olarak yapılacak. Kazaya, belaya sevinilmez ama şükretmek lazım garanti bitmeden 7 gün önce oldu.
Asıl beni geren ve kızdıran durum bu. Servise neden olabilir diye sorduğumda; yakıt borularının yakıt basıncını kaldıramamış olabileceği, motordaki herhangi bir parçanın vibrasyon nedeni ile yakıt hortum kelepçelerine zarar vermiş olabileceği gibi bence olma ihtimali zayıf ve durumu geçiştirmeye dayalı bir sebepler dizisi sundular. Ama gerçek şu ki sürekli garantiden değiştireceğiz diyerek beni telkin etmeye çalıştılar.
Neticede bu durum beni fazlası ile üzdü ve sinirlendirdi. Çünkü ilk başta kendimiz ve ailemiz olmak üzere araçlarımızda can taşıyoruz. Erken farkına varmış olmasam ya da yüksek hızda iken nasıl kötü sonuçlar olurdu düşünemiyorum bile.
Benim düşüncem servisin bakımlar sırasında yediği bir halt var ortada. Yakıt filtresi değişimini az çok biliyoruz. Eğer ki filtrenin bulunduğu kapağı narin bir şekilde açmaz iseniz, kapağa bağlı olan hortumlara yük binince, motor bloğunda bağlı olan diğer yuvalara, kelepçelere vs. zarar verirsiniz.
Bu konu hakkında değerli yorumlarınızı çok merak ediyorum.
Saygılar, sevgiler...
Not: Resim yüklemeye çalıştım ama beceremedim.
Moderatör tarafında düzenlendi: