Golf Mk 7 R İzlenimlerim - 3


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,340
İsim
Murat İNCİ
Golf Mk 7 R İzlenimlerim 3



İşte devamı...

R'lının sahibi Osman Bey:

"Bende Porsche vardı bundan önce. Bu daha çok hoşuma gidiyor. Bu daha başka bir araba.Kullanımı Porsche'den daha keyifli. Bunu çok farklı yapmışlar eski Golf R'a göre çok farklı, çok teknik bir araba yapmışlar, yol tutuşu da çok iyi, ABT modifiyesi  ile gücü 380 beygire  çıkartılmış Golf R32 kullandım onunla yanlayabiliyordunuz.  Bununla tam gaz yapıyorum ve hiç düşünmüyorum savurur mu savurmaz mı? diye Bununla da yanlamak istiyorum yanlamıyor. ESP felan da devrede değil değişik bir  şey sadece Race modunda biraz yanlamanıza izin veriyor" diye yorumlarını aktardı kullanıcısı olarak

R, GTI'dan 5 mm,  standart bir araçtan 20 mm daha düşük profile sahip bir araç olmasının ardındaki ilk amaç elbette ağırlık merkezini  yere yaklaştırmak, ama alçalan aracın aerodinamik doğası gereği  havanın sürtünme ve kaldırma gücünü azaltmak.  Ayrıca arka bagaj kapağındaki 30 cm'lik entegre  küçük kanatçık, ön tamponda sis farına yer bırakamayacak kadar geniş hava yarıklarının, marşpiyelerin altındaki etekler ve nihayet arka tampona entegre difüzör ile gelen havayı  bu aracın ciğerlerine ve radyatörler  ve  fren disklerini soğutmaya yarayacak havayı yetiştirmek için olduğuna yormamış olabiliriz. Haklısınız çünkü sadece görünüşü kurtarmak maksatlı olmayan aerodinamik gövde parçaları  yanlızca dikkatli bir gözün fark edebileceği denli iddialı olmaktan uzak ve ağırbaşlı.

Arkada iki yandaki  yassı  çifte namlu edasıyla duran egzozları da fark etmesek onlar size kendini  arkasından bakarken duyacağınız ve gece vakti belki de göreceğiniz  patlamalarla fark ettireceklerdir. Aman  ürkmeyin, sadece  sakının  çünkü kuru sıkı ateş etmiyorlar o çifteler motorsporları tutkunları bunların turbo patlamaları olduğunu bilecek ve tam kalbinizden  vurulmayacaksınız,  sağ koltukta ve hatta arka koltukta oturanı dahi günlerce etkisinde bırakacak  üçüncü nesil GTI performans modeli ile aynı  versiyonu  VW EA888 makinesine ait olduğunu belki de bilmeyeceksiniz. (http://www.motoring.com.au/reviews/small-passenger/volkswagen/golf/volkswagen-golf-gti-performance-2014-review-42854)

Standart bir araçtan çok hızlı olduğu gibi bu hızlı aracın durdurulması için de ekstra bir güce ihtiyaç var.Bunun anlamı  disklerin çapları motor gücü arttıkça doğru ve aritmetik orantılı olarak büyüyor.

85 beygirden 140 beygire kadar olanlarda  288 mm hava kanalcıklı olan ön ve 272 mm arka disklere sahipken;

GTI ise önlerde hava kanalcıklı 312mm, arkalarda 300mm iken

Ecnebiler tarafından "Performance" diye adlandırılan güçlendirilmiş versiyonunda performans paketli GTI'ın sahip olduğu önlerde hava kanalcıklı 340mm, arkada 310 mm çapında diskleri var.

Ki,  bu kaliper kapaklarının GTI'da ateş kırmızısı  rengini R'da parlak Siyah'a  çevirmekle yetinmiş ve gerek fren kaliperleri gerekse disk çapında herhangi bir değişikliğe gidilmemiştir.

Bu teknik tablo ne kadar anlamlıysa pratikte de o denli etkin olduğunu daha ilk hızlanmanın sonrasındaki yavaşlamada anlayıveriyorsunuz. kısacık bir mesafede 160-170'i bulan hızımızı saniyeler  içerisinde ve güvenle yavaşlatmayı başarıyor R logolu siyah kaliper kapağının içerisindekiler  çay tepsisi genişliğindeki disklere aşıkmışçasına sarılıp.



Bu arada hep yanımızdan bir kamyon geçtiğinde hissettiğimiz aerodinamik itmenin etkisini yanından geçtiğimiz araçların sarsılmalarından anlıyoruz.  Eeee çift U ledleri olan mavi fırtınayı dikiz aynasında görür görmez sağ şeride geçip direksiyona daha sıkı sarılmayı öğrenmek için artık çok geç.... Neyle karşı karşıya olduklarını sade bir sürücünün anlaması muhtemelen zor olacaktır. Hele hele direksiyonunda kurum kurum kurumlanan genç BMW sürücüsü eğer M serisi veya 3 litrenin üzerinde atmosferik makineye ait direksiyonda değilse, yanından hızla geçen bu mavi Golfü yakalamak için boşuna peşine düşüp gazlayacak ve yakalamaya muvaffak olamayıp yazıklanıp boşuna direksiyonunu dövecektir. Elbette  kendisini geçenin Golf'lerin kRalı olduğunu bilmesi yüreğindeki geçilmenin onca ağırlığını belki hafifletebilirdi.  Arkasından yetişmeye çalışırken  viraja bir altmışla girmeye çalışırken kendisi yanlarken diğerinin nasıl olup da viraja en ufak bir ağırlık dengesi değişmeden ve kafadan ya da  arkadan  kaymadan girdiğini de dört tekerden elektronik kontrollü çekişe sahip bir sanat eseriyle karşılaştırılabilecek denli sofistike bir yürüyen aksama sahip olduğunu nereden bilebilirdi ki? İşte o sanat eseri  Haldex kavramadır.  BorgWarner şirketinde çalışan İsveçli  mühendis Sigvard  Johansson tarafından 1998 yılında icat edilen  elektronik beyin tarafından kumanda edilen hidrolik elektro mekanik bir dört lastikten çekiş sistemidir. Bu platform Volvo S60 ve VW Golf 4Motion'da ilk kullanılmaya başlamıştır. 2004 yılında ikinci, 2007 yılında üçüncü, 2008 yılında elektronik sınırlı  kaydırmalı dördüncü nesili (Opel  Insignia, Saab9-3) ve yapılan geliştirme çalışmalarının  nihayet  beşinci  son nesili ise bu yıl ilk kez R'da kullanılmaktadır.

Fourmotion deyip geçtiğimiz sistem yakıtı ekonomik kullanmak için gündelik kullanımda motor torkunun %100'ü ön tekerleklere aktarılır.  Bunun anlamı gaza dikkatli dokunduğunuz(dikkat ediniz bastığınız demiyorum) sürece aynı dışarıdan görüldüğü gibi aile hatchback'i kullanmaya devam edersiniz. Ancaaak ön ve arka aks yükleri, lastiklerdeki kayma ve direksiyon açısını durmaksızın hesap eden elektronik merkez  göz açıp kapayana kadar geçen sürenin(200milisaniye) üçte birinden kısa sürede (60 milisaniye) sadece arka tekerleklere veya ön ve arkaya aynı anda torku dağıtabilir. Bunu yaparken aracın üzerinde bulunan XDS, ABS, ASR ve ESP'yi koordine ederek gerçekleştirir.

Yalnızca arkadan itişli spor otomobiller ve arazi araçlarında  görmeye alışık olduğumuz diferansiyel kilidi ilk kez  önden çekişin yapıldığı aktarmaya uyarlanarak standart Golf'te  XDS'ye,  XDS ise GTI XDS plus ya da XDL olarak adlandırılan sisteme dönüşmüştür.  Özellikle buzlu, çamurlu aşırı kaygan veya gevşek zeminlerde ya da kafadan kayma yaşadığımız direksiyonun işlevsiz hale geldiği keskin virajlarda limitler aşıldığında ihtiyaç duyduğumuz çekişi, gevşek zeminde veya  aşırı kaygan zeminlerde tutunamayan ve patinaja düşen lastikler motorun tüm gücü buraya aktarmasını bu kısma giden gücü tutunan  diğer lastiklere iletmesini sağlayarak olduğumuz yerde saymamızı engelleyecek yegane şeydir. Virajlı yollarda ise virajı döndüğümüz taraftaki tekerlekler virajın dışında kalan tekerleklere göre daha kısa mesafe kat eder. Böylesi durumlarda sadece spor otomobillerde olan bu özellik diferansiyeli dıştaki lastiklere daha fazla güç aktarmak üzere tahrik eder. Böylece virajları direksiyonunuz understeer'e düşmeksizin kayma olmadan daha güvenle ve yüksek hızlarda kat edilebilir.

da tanıtımıTüm bunların anlamı bir spor otomobil aldığınızda asla onu bir aile aracı gibi kullanmak istemeyeceğiniz anlamına gelmez. Çünkü orta şeritte ailenizle sakin sakin giderken bir şahin sizi tamponunuzun tozunu alarak geçip tekrar tekrar sağınızdan solunuzdan geçerek bitmeyecek bir tacize uğrama olasılığınız sade bir aile hatchback ya da sedanı kullandığınızdan daha fazladır.  Dediğimiz hayal gücü fazla abartılı olduğunu düşünüyorsanız ya tüm olanları görmezden gelecek denli ve son derece cool olmalısınız ya da  halen malum video paylaşım sitesinde "[link=http://www.youtube.com/results?search_query=ferrari+g%C3%B6rm%C3%BC%C5%9F]Ferrari, porsche, Lamborghini görmüş[/link]" kelimelerini aratıp önünüze çıkan videoları izlememişsiniz demektir.

Ama tersi pek mümkün değildir çünkü bir aile hatchback ya da sedanından  ne kadar spor otomobil olursa o kadar olur.  Çünkü yapıları gereği daha fazla alan sunmak, daha fazla ekononomi ilkeleriyle dizayn edilmiş araçlardan fazlasını beklemek onlara haksızlık kendimize ve sevdiklerimizin yaşamlarını hiçe sayacak bir hata etmek anlamına gelir.  Fakat bu araçla bu mümkün.... Hafta sonları kaçamak kısa tatiller için orta uzun mesafelerde bir spor otomobilden beklentinizin tamamını karşılayarak müthiş bir tatmin sağlayabilir. Tek bir tuş ile bu mümkün....  Sürüş modu seçiminde Race'i seçmekle.



Pedallar  tamamen ve  direksiyon  R logosu hariç temelde  GTI ile aynı.



ledli ambiyans ışıkları bizim alışık olduğumuz  sadece kapılarda olandan fazla olarak marşpiyelerde de var.



GTI'da kırmızı olan ambiyans ışıkları R 'da mavi ve karanlıkta çok dikkat çekici güzellikte.  Tavandaki kaplama koyu renkte ve tavan ışıklandırma grubu da karartılmıştı.  İlk bindiğimiz andan son ana kadar ön konsolun sadeliği, alışık olduğumuz piano black kaplamalar sadece ışık anahtarı çevresinde ve direksiyon topuzunda karbon görünümlü kaplama farkı vardı.

Yolculuğumuz kısa sürdü gibi geldi fakat etkileri ben ve İsmail Hocam'da iki gün boyunca sürdü. Ne kadar az fotoğraf çektiğimizi, ne kadar az video çektiğimizi ve en önemlisi yaşadıklarımızı nasıl daha iyi aktarabileceğimiz R'ı görünce aklımızdan uçtu gitti. Tıpkı insanın kendi düğünü gibi, fotoğraflar da olsa mutluluğunuzun gerçek yaşananlara dayandığını kanıtlayacak, duyguların büyük kısmı şahsa özel olarak ve aktarılması imkansız biçimde yaşanır.  Aslında hayallerini yaşama şansına erişen bir insanın ne kadar mümkünse anlatması o kadar mümkündü anlatmak, aktarmak her şeyi. Hayatımızda ilk kez test ve değerlendirme yazmak nasip oldu ve Golfün zirvedeki modeliyle başladığım bu girişim aynı zamanda bir son olduğundan zirvede bırakmış oluyorum.

Yürek çarpıntısı, iç titremesi aşka benziyor, gazladığında göğsünüzün ezilir gibi  üzerine tonlarca ağırlık yüklemişler gibi nefesinizi kesiyor, kulaklarınızdan hiç çıkmayan homurtusu, bağlantı yolunun tatlı virajında dansa benzeyen yanlaması aşkın etkilerine benziyor...  kavuşursam maşuğuma meşk olur bilirim, kavuşamazsam bir ömür yanacak yüreğimden geriye kapkara bir avuç kül kalacak diye geriye ve kara sevdaya dönecek diye dahası adını böyle koydum:  İlk Aşk

SON



 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt