silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Kurt postunda kuzu ile kuzu postunda kurt
En kısa yoldan R Line ile R arasındaki fark budur.
Bu da yarı yarıya bir araya getirilirse :
Buyrun buradakiler R line
Bunlar R
*Aslında "Racing"in kısaltması; yani aslen pistlerde koşturmak için hazırlanmış safkan bir spor araç..
Standart bir golfle tek harf farkla ve tek harf farkın bu kadar pahalıya satıldığı tek araçla karşı karşıyasınız.... (Avrupa'da 17.700 Euro'dan başlayan fiyatlarla atılan standart Golf'ten bir tane daha alabileceğiniz bir fiyat farkıyla; ki başlangıç fiyatı 38.500 Euro ile ayrılan)
*Araç standart 2,0 litre TSI yani benzinli ve 1800 devirde devreye giren 5100 devire kadar maksimum tork üretecek şekilde görev yapan turbo beslemeye sahip.
Böylece düşük devirlerde veya yüksek devirlerde turbo boşluğu, tork boşluğu ve benzerlerini size tanımayan; daha önce MK6 R'da turbo ve supercharger'ın karışımı olan makine yerine şöyle kocaman salyangozlu ve daha geniş devir bandında güç üretebilen bir güç ünitesiyle sunuluyor.
*Araç 206 Kw yani 280 Beygir. Burada 280 tane aygırdan bahsettiğimi eski araçlardaki gibi sütçü beygirinden bahsetmediğimi de vurgulamak isterim..
Türkiye'ye gelen verisyonu 98 oktan yakıtımız olmadığından 20 beygirini üretildiği topraklarda yılkıya bırakarak geldiğini....
Yurtdışındaki versiyonlarının 95 oktan değil de 98 hatta 99 oktan yakıta göre ayarlanmış olduğundan 221 Kw veya 300 aygır; pardon 300 beygir olduğunu da hatırlatırım.
*DSG altı ileri seçenekleriyle sunuluyor. (40,250 Euro) fakat yurt dışında Manuel 6 ileri seçeneği de mevcut.(38.500 Euro)
*ve en önemlisi adına hiç de uygun olmayan karaktere sahip bir Şahin ya da Doğan misali 68 beygir olup 50 beygir aktarılan bir aktarmadan da bahsetmediğimizi aktarmak açısından standart 4 çeker olarak sunulduğunu da vurgulamalıyız. (Volkswagen'deki ismi 4 Motion)... Malum 280 tane Volkswagen aygırını ve 380 Newton metre torku iki tekerleğe aktarıp kısa sürede kahrından onları tüketmemek için..
*Aktarma o kadar başarılı ki üretilen güç minimum kayıpla aktarılabiliyor ama siz gaza sakin basarsanız sadece ön tekerlekten çekişli standart bir Golf'ten ağırlığı dışında hiçbir farkı yok.
Ama gazladığınızda bu görünmez kahraman bir çok dünya markasına teknoloji geliştiren Haldex firmasıyle ortak çalışmanın ürünü arka diferansiyel harikalar yaratıyor.
Tıpkı arkadan itişli bir araç gibi aracın arkasını hafifçe kaydırararak maksimum hızla viraj almanızı ve aracın kontrolünü kaybettiğinize dair işaretleri tespit edene kadar müdahale etmeden 4 çeker keyfiyle eğlenmenize olanak tanır.
*ESP Off düğmesi bu araçta gerçekten de işe yaramaktadır. GTI'da kısmen kapatabildiğiniz ESP, bu versiyonda tamamen kapatılabiliyor. Bunun anlamı elektronik müdahalelerle isteminiz dışında düşen hızınızı korumanızı sağlayacağıdır. Fakat bu tuş sadece yarış ve spor araç tecrübesi olanlarca kullanılmalıdır.
* R'ınız varsa Launch Control'e de sahipsiniz... Bunun anlamı minimum güç kaybı maksimum güç aktarımını sağlayacak koşullarda ve en çabuk hızlanmanıza imkan tanıyacak donanım desteğidir.
Bu kısıtlı kaydırmalı elektronik kilitli diferansiyelle taçlandırılmış 5. nesil aktarma organları. Bu sayede bir kaplanın avına atılması gibi atılıveriyor yollara...
Bu araç standart olarak sertleştirilmiş ve kısaltılmış süspansiyon unsurlarının doğal bir sonucu olarak alçaltılmış spor süspansiyona ve asfalta -pardon Almanların Autobanh'ına- daha bir yakın aralarından su sızmayacak ve daha az hava sirküle olacak şekilde dizayn edilmiştir.
*Arkasındaki difüzör tabir edilen ve altından akmakta olan havayı bu kez bilinçli olarak anaforlar yaratacak şekilde sirküle etmek ve oluşan anaforlarla oluşan alçak basınç ile aracın motor olmayan kısmı olduğundan önüne göre daha düşük ağırlığa sahip arkasını 1495 kilogram ağırlığının söz konusu hız 180 kilometre ve üzerinde kuru yapraklara dönüşüvermesini engelleyen ayrıntılara sahiptir. Han şu meşhur hem güzel olan ve aynı zamanda güzel olanlar için kullanılan "güzelliğin içi boş değilmiş" sözleri tam olarak burada da uygundur. Çünkü salt görsel güzelliğe sahip olamaktan önce ve fazla anlama ve icat/imal nedenine sahiptir.
*Eğer Adaptif şasi kontrolü anlamına gelen DCC standart olarak var. Dolayısıyla bonus olarak;Standart bir Golf'te almış olsanız DCC'nin individual, sport, normal, eco biçimindeki 4 ayarından farklı olarak; "Race" yani yarış moduna sahip olunacaktır...
DCC ile 20 mm alçaltılmış olarak sunulan araç spor süspansiyon alsanız dahi sahip olacağı profilden 5 mm daha alçalıp, asla Alçak konumuna gelmeyip ve diğer Golflere tepeden bakmayıp alçak gönüllülükle ve yabancıların "Low profile" dedikleri başını öne eğip dikkat çekmeme modunda olduğu da anlaşılmamalıdır.... Daha çok Kendisine kıskançlık ve gıpta ile bakan golfler için "bana ilişmeyin çarparım modundaki" ağır ağabey görünümündedir.
*Üzerine eklenebilecek ve insanoğlunun dünyaya aç gözlü gelip bir türlü doyamadan gideceğine kanıt olarak gösterilebilecek şekilde opsiyonlarla doldurulsa..200 Bin liranın üzerini görmek son derece kolay...
Ana konuda bize 90k'lık Golf var diye savcılığa şikayet edecek olanlar 64.900Euro yani 164,073TL lik fiyatını duyunca Avrupa insan hakları mahkemesine bile bizi şikayet edebilirler aman dikkat...
* Bitti sanmayın daha var...
Standart Coupe tarzında üretilen bu makine içerisine çocuklarını bindirmeyi düşünen gafilleri ve çılgınları uyarı mahiyetinde standart iki kapılı olduğundan 4 kapılı olarak sipariş edilmek istenirse 900 Euro far istenmektedir.(Allah onları affetsin... Hani şu elindeki dondurmayı arka cama yapıştıran Volkswagen reklamı var ya işte o çocuklar standart Golftekilerdi. Bu araçtaki şanssız olan çocuklar asla yaramazlık yapamayacakları kullanma kılavuzunun derinliklerinde biryerlerinde yazıyor olmalıdır. Çünkü söz gelimi tork, atalet ve G karmaşasından bahseden fizik kurallarına uyarak çocuklar üzerlerine binen G kuvvetlerinin bileşkesinden ötürü asla ellerini dahi kaldıramayacaklarından dolayı burunlarını dahi götüremeyecekler ve burunlarını da kurcayamayacaklar; bir de üstüne üstlük eve geldiklerinde güzelce yayık ayranı gibi sallandıklarından, kahraman maraş dondurması gibi yoğrulduklarından ve bolca sarsıldıklarından pelte kıvamında eve varır varmaz deliksiz uyuyakalabileceklerdir.
*Diğer standart Golflerden ayırt edilebilmeleri için saf beyaz ve tornado kırmızısı gibi opak renklerinden birini veya Kurşun gri, refleks gümüş ile Gece Mavisi veya derin siyah renklerini seçmeyecek seçkinlerdenseniz; mavi kanlı asillerin nümayişli urbaları gibi değişik renk skalasına sahip renk seçenekleriyle boyanacaklardır. 530 Euro olan Sedefli İnci beyazı ve metalik lapis mavisi seçebilirsiniz.
Nitekim hocam tüm bu renkler arasında lansman rengi olan (Metalik) Lapis Mavisi'dir gönlünüzü çalan...
Son olarak yurdumuza Body Kit olarak giriş yapan veya R Line da olabilen ve hani o 15 mm alçaltılmış olarak sunulan spor süspansiyon paketiyle ve süspansiyon takozuyla sunulan(Şu meşhur takozlar passat ve body kit li araçlarla geliyormuş transport aşamasında) araç DCC olursa 20 mm daha alçalıp, kendisini izleyen gözlere bayram, dinleyenlere senfoni dinletisi olan yaramaz aracın alçak duruşuna bakıp kuru gürültü sanmayın, kurt postuna bürünmüş bir kuzu da olabilir gördüğünüz....
Yurtdışında sunulan fiyatıysa sudan ucuz 435 Euro sadece..
Burada bir belirleme yapmalıyız.. Doğan görünümlü Şahin sanıldığının aksine biz Türklere özgü bir durum olmayıp " Ulan bari ÖÖle ciğerli bir makineye binemiyoz bari ona benzesin aaaabi" diyen insaoğlunun buluşudur... Malum R Yurdumuz yollarına çok, fiyatı da anlamsız geldiğinden ithal edilmediğinden hakikisini görme olasılığımız (yabancı plakalara dikkat çarpılmayalım)henüz yoktur. İşte bu gönül rahatlığıyla eğer hakiki bir R ile karşılama imkanı ve ihtimali olmadığından korkmadan çekinmeden binilebilir. Çünkü bir hakiki R tarafından o güne kadar yavrusu kuzguna şahin görünürmüş misali kaplan sandığınız makinenin R karşısında aslında uysal bir kedicik olduğunu dahası onun tarafından bozuk satıhlı bir zemine (ben Alman örneklerine bakarak asfalt demenin yersiz olduğunu düşünenlerdenim.) burnu sürtülmek suretiyle sizi akşam bi 35'lik devirmeye ve dolayısıyla alkolizme itme ihtimali olamdığından yeşilaycıdır.
*Vallahi bu son... Allah aşkına linke yıklayıp "Jetz Starten" yazan sayfada motor çalıştırma tuşuna basıp kanınıza işleyen o gücün sesini dinleyerek bu uzuuun yazıyı okurken, ki gerçekten sabır isteyen tüm bu satırları okuyup sabır sınavınızı bitirin ve ziyafet verin gözlerinizle kulaklarınıza...http://www.volkswagen.de/de/models/r-modelle.html
En kısa yoldan R Line ile R arasındaki fark budur.
Bu da yarı yarıya bir araya getirilirse :
Buyrun buradakiler R line
Bunlar R
*Aslında "Racing"in kısaltması; yani aslen pistlerde koşturmak için hazırlanmış safkan bir spor araç..
Standart bir golfle tek harf farkla ve tek harf farkın bu kadar pahalıya satıldığı tek araçla karşı karşıyasınız.... (Avrupa'da 17.700 Euro'dan başlayan fiyatlarla atılan standart Golf'ten bir tane daha alabileceğiniz bir fiyat farkıyla; ki başlangıç fiyatı 38.500 Euro ile ayrılan)
*Araç standart 2,0 litre TSI yani benzinli ve 1800 devirde devreye giren 5100 devire kadar maksimum tork üretecek şekilde görev yapan turbo beslemeye sahip.
Böylece düşük devirlerde veya yüksek devirlerde turbo boşluğu, tork boşluğu ve benzerlerini size tanımayan; daha önce MK6 R'da turbo ve supercharger'ın karışımı olan makine yerine şöyle kocaman salyangozlu ve daha geniş devir bandında güç üretebilen bir güç ünitesiyle sunuluyor.
*Araç 206 Kw yani 280 Beygir. Burada 280 tane aygırdan bahsettiğimi eski araçlardaki gibi sütçü beygirinden bahsetmediğimi de vurgulamak isterim..
Türkiye'ye gelen verisyonu 98 oktan yakıtımız olmadığından 20 beygirini üretildiği topraklarda yılkıya bırakarak geldiğini....
Yurtdışındaki versiyonlarının 95 oktan değil de 98 hatta 99 oktan yakıta göre ayarlanmış olduğundan 221 Kw veya 300 aygır; pardon 300 beygir olduğunu da hatırlatırım.
*DSG altı ileri seçenekleriyle sunuluyor. (40,250 Euro) fakat yurt dışında Manuel 6 ileri seçeneği de mevcut.(38.500 Euro)
*ve en önemlisi adına hiç de uygun olmayan karaktere sahip bir Şahin ya da Doğan misali 68 beygir olup 50 beygir aktarılan bir aktarmadan da bahsetmediğimizi aktarmak açısından standart 4 çeker olarak sunulduğunu da vurgulamalıyız. (Volkswagen'deki ismi 4 Motion)... Malum 280 tane Volkswagen aygırını ve 380 Newton metre torku iki tekerleğe aktarıp kısa sürede kahrından onları tüketmemek için..
*Aktarma o kadar başarılı ki üretilen güç minimum kayıpla aktarılabiliyor ama siz gaza sakin basarsanız sadece ön tekerlekten çekişli standart bir Golf'ten ağırlığı dışında hiçbir farkı yok.
Ama gazladığınızda bu görünmez kahraman bir çok dünya markasına teknoloji geliştiren Haldex firmasıyle ortak çalışmanın ürünü arka diferansiyel harikalar yaratıyor.
Tıpkı arkadan itişli bir araç gibi aracın arkasını hafifçe kaydırararak maksimum hızla viraj almanızı ve aracın kontrolünü kaybettiğinize dair işaretleri tespit edene kadar müdahale etmeden 4 çeker keyfiyle eğlenmenize olanak tanır.
*ESP Off düğmesi bu araçta gerçekten de işe yaramaktadır. GTI'da kısmen kapatabildiğiniz ESP, bu versiyonda tamamen kapatılabiliyor. Bunun anlamı elektronik müdahalelerle isteminiz dışında düşen hızınızı korumanızı sağlayacağıdır. Fakat bu tuş sadece yarış ve spor araç tecrübesi olanlarca kullanılmalıdır.
* R'ınız varsa Launch Control'e de sahipsiniz... Bunun anlamı minimum güç kaybı maksimum güç aktarımını sağlayacak koşullarda ve en çabuk hızlanmanıza imkan tanıyacak donanım desteğidir.
Bu kısıtlı kaydırmalı elektronik kilitli diferansiyelle taçlandırılmış 5. nesil aktarma organları. Bu sayede bir kaplanın avına atılması gibi atılıveriyor yollara...
Bu araç standart olarak sertleştirilmiş ve kısaltılmış süspansiyon unsurlarının doğal bir sonucu olarak alçaltılmış spor süspansiyona ve asfalta -pardon Almanların Autobanh'ına- daha bir yakın aralarından su sızmayacak ve daha az hava sirküle olacak şekilde dizayn edilmiştir.
*Arkasındaki difüzör tabir edilen ve altından akmakta olan havayı bu kez bilinçli olarak anaforlar yaratacak şekilde sirküle etmek ve oluşan anaforlarla oluşan alçak basınç ile aracın motor olmayan kısmı olduğundan önüne göre daha düşük ağırlığa sahip arkasını 1495 kilogram ağırlığının söz konusu hız 180 kilometre ve üzerinde kuru yapraklara dönüşüvermesini engelleyen ayrıntılara sahiptir. Han şu meşhur hem güzel olan ve aynı zamanda güzel olanlar için kullanılan "güzelliğin içi boş değilmiş" sözleri tam olarak burada da uygundur. Çünkü salt görsel güzelliğe sahip olamaktan önce ve fazla anlama ve icat/imal nedenine sahiptir.
*Eğer Adaptif şasi kontrolü anlamına gelen DCC standart olarak var. Dolayısıyla bonus olarak;Standart bir Golf'te almış olsanız DCC'nin individual, sport, normal, eco biçimindeki 4 ayarından farklı olarak; "Race" yani yarış moduna sahip olunacaktır...
DCC ile 20 mm alçaltılmış olarak sunulan araç spor süspansiyon alsanız dahi sahip olacağı profilden 5 mm daha alçalıp, asla Alçak konumuna gelmeyip ve diğer Golflere tepeden bakmayıp alçak gönüllülükle ve yabancıların "Low profile" dedikleri başını öne eğip dikkat çekmeme modunda olduğu da anlaşılmamalıdır.... Daha çok Kendisine kıskançlık ve gıpta ile bakan golfler için "bana ilişmeyin çarparım modundaki" ağır ağabey görünümündedir.
*Üzerine eklenebilecek ve insanoğlunun dünyaya aç gözlü gelip bir türlü doyamadan gideceğine kanıt olarak gösterilebilecek şekilde opsiyonlarla doldurulsa..200 Bin liranın üzerini görmek son derece kolay...
Ana konuda bize 90k'lık Golf var diye savcılığa şikayet edecek olanlar 64.900Euro yani 164,073TL lik fiyatını duyunca Avrupa insan hakları mahkemesine bile bizi şikayet edebilirler aman dikkat...
* Bitti sanmayın daha var...
Standart Coupe tarzında üretilen bu makine içerisine çocuklarını bindirmeyi düşünen gafilleri ve çılgınları uyarı mahiyetinde standart iki kapılı olduğundan 4 kapılı olarak sipariş edilmek istenirse 900 Euro far istenmektedir.(Allah onları affetsin... Hani şu elindeki dondurmayı arka cama yapıştıran Volkswagen reklamı var ya işte o çocuklar standart Golftekilerdi. Bu araçtaki şanssız olan çocuklar asla yaramazlık yapamayacakları kullanma kılavuzunun derinliklerinde biryerlerinde yazıyor olmalıdır. Çünkü söz gelimi tork, atalet ve G karmaşasından bahseden fizik kurallarına uyarak çocuklar üzerlerine binen G kuvvetlerinin bileşkesinden ötürü asla ellerini dahi kaldıramayacaklarından dolayı burunlarını dahi götüremeyecekler ve burunlarını da kurcayamayacaklar; bir de üstüne üstlük eve geldiklerinde güzelce yayık ayranı gibi sallandıklarından, kahraman maraş dondurması gibi yoğrulduklarından ve bolca sarsıldıklarından pelte kıvamında eve varır varmaz deliksiz uyuyakalabileceklerdir.
*Diğer standart Golflerden ayırt edilebilmeleri için saf beyaz ve tornado kırmızısı gibi opak renklerinden birini veya Kurşun gri, refleks gümüş ile Gece Mavisi veya derin siyah renklerini seçmeyecek seçkinlerdenseniz; mavi kanlı asillerin nümayişli urbaları gibi değişik renk skalasına sahip renk seçenekleriyle boyanacaklardır. 530 Euro olan Sedefli İnci beyazı ve metalik lapis mavisi seçebilirsiniz.
Nitekim hocam tüm bu renkler arasında lansman rengi olan (Metalik) Lapis Mavisi'dir gönlünüzü çalan...
Son olarak yurdumuza Body Kit olarak giriş yapan veya R Line da olabilen ve hani o 15 mm alçaltılmış olarak sunulan spor süspansiyon paketiyle ve süspansiyon takozuyla sunulan(Şu meşhur takozlar passat ve body kit li araçlarla geliyormuş transport aşamasında) araç DCC olursa 20 mm daha alçalıp, kendisini izleyen gözlere bayram, dinleyenlere senfoni dinletisi olan yaramaz aracın alçak duruşuna bakıp kuru gürültü sanmayın, kurt postuna bürünmüş bir kuzu da olabilir gördüğünüz....
Yurtdışında sunulan fiyatıysa sudan ucuz 435 Euro sadece..
Burada bir belirleme yapmalıyız.. Doğan görünümlü Şahin sanıldığının aksine biz Türklere özgü bir durum olmayıp " Ulan bari ÖÖle ciğerli bir makineye binemiyoz bari ona benzesin aaaabi" diyen insaoğlunun buluşudur... Malum R Yurdumuz yollarına çok, fiyatı da anlamsız geldiğinden ithal edilmediğinden hakikisini görme olasılığımız (yabancı plakalara dikkat çarpılmayalım)henüz yoktur. İşte bu gönül rahatlığıyla eğer hakiki bir R ile karşılama imkanı ve ihtimali olmadığından korkmadan çekinmeden binilebilir. Çünkü bir hakiki R tarafından o güne kadar yavrusu kuzguna şahin görünürmüş misali kaplan sandığınız makinenin R karşısında aslında uysal bir kedicik olduğunu dahası onun tarafından bozuk satıhlı bir zemine (ben Alman örneklerine bakarak asfalt demenin yersiz olduğunu düşünenlerdenim.) burnu sürtülmek suretiyle sizi akşam bi 35'lik devirmeye ve dolayısıyla alkolizme itme ihtimali olamdığından yeşilaycıdır.
*Vallahi bu son... Allah aşkına linke yıklayıp "Jetz Starten" yazan sayfada motor çalıştırma tuşuna basıp kanınıza işleyen o gücün sesini dinleyerek bu uzuuun yazıyı okurken, ki gerçekten sabır isteyen tüm bu satırları okuyup sabır sınavınızı bitirin ve ziyafet verin gözlerinizle kulaklarınıza...http://www.volkswagen.de/de/models/r-modelle.html
Moderatör tarafında düzenlendi: