Peugeut 308 ile Golf MK 7 Karşılaştırması


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,342
İsim
Murat İNCİ




Tamamen objektif olarak Peugeut 308 ile Golf MK VII'yi karşılaştırın diyen aklı selim kişiye İthafen...

Yol müsait, etrafınızda yaptıklarınızdan olumsuz etkilenecek kimseler yok.

Bir delilik yapsanız.....

170-180 km/h hızla giderken hafif viraj içerisinde fren pedalını aracın tabanıyla kavuştursanız ya da kavuşturmak zorunda kalsanız....

Neler olabilir?

A) Bunu yaptığınız araç MKVII ise 6 veya 6,5 saniye sonra ayağınızı asfalta düzgünce basıp hala ciğerlerinize içine biraz lastik kokusu karışsa da temiz havayla doldurabiliriz... Başka bir araçsa (Üç beş marka istina) yapamazsınız boşuna uğraşmayın çünkü o hızda fren miren hak getire.. eğer es kaza tutarsa da az sonra o aracın o hıza değil çıkmak inmek için bile yapılmadığını acı bir biçimde deneyimleyeceksiniz demektir.

B) Alırken katalogta gördüğünüz ABS, XDS, MSR, ASR, ESP, DSR,MCB gibi lüzumsuz bi dolu kısaltmanın standart olarak sunulduğu bir aracı satın alırken hala anlamını bilmediğiniz bir dolu kısaltmaya sahip özelliklerin "hayatınızı kurtarmak için icad edilmiş şeyler" anlamına geldiğini fark ederdiniz.

C) Uzaktan gören başka marka ve modeldeki araçların sizinkine bakarak "Ağabey o arabaysa biz neyiz? veya Bunları yapamıyorsak niye varız biz?" deyip servis servis gezmelerine yol açacak psikolojik bir buhranın da ilk fitilini ateşlemiş olurdunuz.

D) Hızlanmak kadar ve hatta daha da hayati olan hangi mesafede durduğunuz....Bunu önünüzdeki  araç  ansızın durduğunda derinden hissedeceğiniz ve ansızın değilseniz bile dindar olacağınız anda önemli olan şudur:

Önünüzdeki araç Malum ve tartışmayacağınız markalardan mı? Eğer öyleyse hayatınız gözlerinizin önünden film şeridi gibi geçerken "yav saf bunlar, bunca para verilir mi bir arabaya?" dediğiniz anı gözden kaçırmayın... çünkü o karar ve sözleriniz nedeniyle hayatınız bir film olmuş ve siz de bu kısacık yönetmenlik denemenizde, "-kestiiik yeniden çekiyoruz, bu sözleri repliklerden çıkaralım, bunca adam bu parayı boşuna veriyor olabilir mi?" diyebilrsiniz... ama ne fayda...

E) Frene asıldığınızda aracınız size başkaldırdığı "ben bildiğimi okurum arkadaş, dünyada fizik kuralları var, atalet yasası var" diyerek üstüne üstük akıl verdiği bir anda lütfen şunu aklınızdan geçiriniz. Benim şu yaşadığım anı bugüne kadar vovos diye küçümsediğim bir Volksvagen sahibi hiç yaşamadı..

F)100 km hızla yapılan frenleme testlerinde (Tamamen objektif olarak) kia cee'd, ford focus hb, honda civic hb, opel astra hb, Bmw 1,16i, Peugeut 308

MKVII nuh deyip peygamber demiyor ve dişini tırnağını artık Allah ne verdiyse onu asfalta geçirdiğinden  33.6 metre Kaynak (http://www.which.co.uk/resources/pdf/car-reviews/volkswagen-golf-2013-.pdf)

Peugeut 308 37,8 (Aralarında tam bir araç boyu mesafe var...)

ford focus hb. 36,1

kia cee'd  38,6 metre

bmw 1.16 i'nin fren mesafesi 16" jantlarla 40.93 metre

G)  Bunu yaptığınız araç MKVII ise siz duracaksınız elbet ama arkanızdan gelen duramayacağından arkanızdan gelen araç yukarıdakilerden biri ise kaçacak yer kollayın... Haa yok siz bu araçlardan birindeyseniz ve arkanızda MKVII varsa şuna emin olun biz düşene vurmayız, arkasından geldiğimiz araca ise ACC ile asla... siz çarpacağınız yeri seçin beğenin diye bir sürü zaman kalır arkanızdan geleni siz dert etmeyin..

H)  Araç almak evliliğe benzer bir bakıma:

Tamam yakışıklı veya güzel olduğunu kabul edelim Peugeot 308'in; ama sadece yakışıklılık veya güzellik para eder mi? Sadece yakışıklı veya güzel diye evlendikten sonra paylaşacak hiç bir şey bulamayanların durumuna düşmeye de hazır olun. "Güzellik bir zaman sonra para etmez" diyen büyüklerimiz ne de güzel söylemişler.. İç mekanın kalite hissi, sürüş güvenliği, güvenlik önlemleri bir araya gelince Golf deyim yerindeyse hepsi bir arada; yani hem yakışıklı veya güzel hem de akıllı ve hayırlıdır.

I) Son cümlemdeki son kelimem olan "Hayırlı" kelimesine dikkatiniz çekerim. Çünkü satın alırken verdiğiniz ve güçlükle kazandığınız avuç dolusu para satmak istediğimizde ikinci elde buhar olup uçmayacaktır diğer markaları alanların başına geldiği gibi.

J)Bu aracın anahtarlarını  çocukların ulaşamayacağı yerde saklayın desem de içinizdeki çocuğu sakın ola saklamayın..

Bütün bunları yapabilecek bir araca sahip olduğunuzu bilerek keyfini sürün.. ve siz yine de bir delilik yapmayın...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
bu yaziyi 10. okuyusum falan heralde.@silvershadow hocam elinize saglik tekrar.

Sent from my SM-N9000Q using Tapatalk

 




Tamamen objektif olarak Peugeut 308 ile Golf MK VII'yi karşılaştırın diyen aklı selim kişiye İthafen...

Yol müsait, etrafınızda yaptıklarınızdan olumsuz etkilenecek kimseler yok.

Bir delilik yapsanız.....

170-180 km/h hızla giderken hafif viraj içerisinde fren pedalını aracın tabanıyla kavuştursanız ya da kavuşturmak zorunda kalsanız....

Neler olabilir?

A) Bunu yaptığınız araç MKVII ise 6 veya 6,5 saniye sonra ayağınızı asfalta düzgünce basıp hala ciğerlerinize içine biraz lastik kokusu karışsa da temiz havayla doldurabiliriz... Başka bir araçsa (Üç beş marka istina) yapamazsınız boşuna uğraşmayın çünkü o hızda fren miren hak getire.. eğer es kaza tutarsa da az sonra o aracın o hıza değil çıkmak inmek için bile yapılmadığını acı bir biçimde deneyimleyeceksiniz demektir.

B) Alırken katalogta gördüğünüz ABS, XDS, MSR, ASR, ESP, DSR,MCB gibi lüzumsuz bi dolu kısaltmanın standart olarak sunulduğu bir aracı satın alırken hala anlamını bilmediğiniz bir dolu kısaltmaya sahip özelliklerin "hayatınızı kurtarmak için icad edilmiş şeyler" anlamına geldiğini fark ederdiniz.

C) Uzaktan gören başka marka ve modeldeki araçların sizinkine bakarak "Ağabey o arabaysa biz neyiz? veya Bunları yapamıyorsak niye varız biz?" deyip servis servis gezmelerine yol açacak psikolojik bir buhranın da ilk fitilini ateşlemiş olurdunuz.

D) Hızlanmak kadar ve hatta daha da hayati olan hangi mesafede durduğunuz....Bunu önünüzdeki  araç  ansızın durduğunda derinden hissedeceğiniz ve ansızın değilseniz bile dindar olacağınız anda önemli olan şudur:

Önünüzdeki araç Malum ve tartışmayacağınız markalardan mı? Eğer öyleyse hayatınız gözlerinizin önünden film şeridi gibi geçerken "yav saf bunlar, bunca para verilir mi bir arabaya?" dediğiniz anı gözden kaçırmayın... çünkü o karar ve sözleriniz nedeniyle hayatınız bir film olmuş ve siz de bu kısacık yönetmenlik denemenizde, "-kestiiik yeniden çekiyoruz, bu sözleri repliklerden çıkaralım, bunca adam bu parayı boşuna veriyor olabilir mi?" diyebilrsiniz... ama ne fayda...

E) Frene asıldığınızda aracınız size başkaldırdığı "ben bildiğimi okurum arkadaş, dünyada fizik kuralları var, atalet yasası var" diyerek üstüne üstük akıl verdiği bir anda lütfen şunu aklınızdan geçiriniz. Benim şu yaşadığım anı bugüne kadar vovos diye küçümsediğim bir Volksvagen sahibi hiç yaşamadı..

F)100 km hızla yapılan frenleme testlerinde (Tamamen objektif olarak) kia cee'd, ford focus hb, honda civic hb, opel astra hb, Bmw 1,16i, Peugeut 308

MKVII nuh deyip peygamber demiyor ve dişini tırnağını artık Allah ne verdiyse onu asfalta geçirdiğinden  33.6 metre Kaynak (http://www.which.co.uk/resources/pdf/car-reviews/volkswagen-golf-2013-.pdf)

Peugeut 308 37,8 (Aralarında tam bir araç boyu mesafe var...)

ford focus hb. 36,1

kia cee'd  38,6 metre

bmw 1.16 i'nin fren mesafesi 16" jantlarla 40.93 metre

G)  Bunu yaptığınız araç MKVII ise siz duracaksınız elbet ama arkanızdan gelen duramayacağından arkanızdan gelen araç yukarıdakilerden biri ise kaçacak yer kollayın... Haa yok siz bu araçlardan birindeyseniz ve arkanızda MKVII varsa şuna emin olun biz düşene vurmayız, arkasından geldiğimiz araca ise ACC ile asla... siz çarpacağınız yeri seçin beğenin diye bir sürü zaman kalır arkanızdan geleni siz dert etmeyin..

H)  Araç almak evliliğe benzer bir bakıma:

Tamam yakışıklı veya güzel olduğunu kabul edelim Peugeot 308'in; ama sadece yakışıklılık veya güzellik para eder mi? Sadece yakışıklı veya güzel diye evlendikten sonra paylaşacak hiç bir şey bulamayanların durumuna düşmeye de hazır olun. "Güzellik bir zaman sonra para etmez" diyen büyüklerimiz ne de güzel söylemişler.. İç mekanın kalite hissi, sürüş güvenliği, güvenlik önlemleri bir araya gelince Golf deyim yerindeyse hepsi bir arada; yani hem yakışıklı veya güzel hem de akıllı ve hayırlıdır.

I) Son cümlemdeki son kelimem olan "Hayırlı" kelimesine dikkatiniz çekerim. Çünkü satın alırken verdiğiniz ve güçlükle kazandığınız avuç dolusu para satmak istediğimizde ikinci elde buhar olup uçmayacaktır diğer markaları alanların başına geldiği gibi.

J)Bu aracın anahtarlarını  çocukların ulaşamayacağı yerde saklayın desem de içinizdeki çocuğu sakın ola saklamayın..

Bütün bunları yapabilecek bir araca sahip olduğunuzu bilerek keyfini sürün.. ve siz yine de bir delilik yapmayın...
yaklaşık 3 ay önce bayide full+full+full+..... bir 308 testine çıktım. aracın değerinin 101000 TL olduğunu ve üzerine 1 kuruş dahi ekleme yapılamayacağını bütün opsiyonları eklediklerini belirttiler. bizde çalıştırdık çıktık yola, daha 10 sn sonra kör nokta uyarı sistemi görevini yapmadığı için iki yol birleşiminde kamyonun altında kalmaktan kendi hislerim sayesinde kurtuldum. bir süre daha gittik ve adam bunda s modu var dedi. o zaman deneyelim dedim ve s tuşuna bastıktan sonra :)  aracın hoparlörlerinden yarış arabası sesi gelmeye başladı ( bu ne ya çocuk oyunu gibi) ve tüm göstergeler kırmızıya büründü. aracın manevralarını kesinlikle net bir şekilde söylüyorum hiç güvenilir ve rahat bulmadım. ayrıca 101000 tl değerindeki bir araç ben koltuğuna oturduğumda bana GÜVEN vermiyorsa diyecek lafım yok. sanki araç sizi kabullenmiyor koltuğa oturunca. başka bir konu ise park pilotu :)  adam dediki bunda pilot var hadi deneyelim. bende dedimki gerek yok oto pilot sevmiyorum audi değilse :)  neyse adamın ısrarları sonucu 5 denemenin 1 tanesinde araç iki arabanın arasına girmeyi başardı. artık dayanamadım ve gülerek oradan ayrıldım. BUYRUN SİZE 308 deneyimim. inanın bana 308 binicileri yanlış anlamasın bende şeklini sevmiştim ve o yüzden denedim ama testten sonra ne o araç bana ait olabilir ne de ben o araca......

 
@Caner Çok  güzel olmuş hocam yorumlarınız sesli güldüm vallahi beni yeni 308 den soğutan  en önemli faktör güzvensiz olumasıydı aracın dış kabuğu mükemmel ama içine girince o direksiyon ve göstergeler nedir öyle boyum 1. 75 olmasına rağmen direksiyon bacaklarıma sürtüyoryani rahatsız ediyor insanı velhasılı kelam golfün rakibi bile saymıyorum ben 308 i

 
ben israr uzerine girip bakmistim icine bile girmeden elemisim. tamam arabadan cok anlamam ama kaliteden anlarim. iyi ki binip test mest edip vakit.kaybetmemisim. peugeot mecbur olmadikca kullanmak istemem. sekil semal tasarim.beni ilgilendirmez..ben konfor ve kaliteyi tercih ederim

Sent from my SM-N9000Q using Tapatalk

 
@Wolfsburg'da ki Citroen C4 daha geniş 308 den ama ikiside aynı gurubun arabası olduğu için satış stratejisi olarak yapıldığını düşünmekteyim.

 
Benim de başımdan bi 308 macerası geçti tabi araba almaya karar verdikten sonra tesadüf eseri pejonun önünden geçerken bi bakayım dedim benimde dış görüntüsü hoşuma gidiyordu neyse tabi girdik içeri aracı inceliyoruz falan içi nedense bi kotu o media ekrani bi kalitesi geldi gostergeler bi tuhafti kalite algisi iceride hic yoktu araba gibi gelmedi içi bide st diyor ki sınıfının en güvenlikli en geniş aracı bu sınıfında bagaj hacmi en genis olan arac 308 diyor tabi içimden hadilenordan dedim :) beni cezbeden tarafı orta paket olan en fulun bi alti paket adini bilmiyorum tam + dizel olanını 60 bine bırakmaları oldu tabi ama bunlar golf almaya engel olamadı. Sonra golfe bakınca en boşu bile 308den dolu ve araba budur dedim sonuçta mutluyum alman yapmış :)

LG-D723 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

Geri
Üst Alt