S & S AKÜ


Tamer

Üye
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
46
Tepkime puanı
63
İsim
Tamer
 Arkadaşlar 2013 1.4 tsi DSG aracım sabah kontağı çevirdiğim de tepki vermedi(2017 Eylül ayında oldu olay konu silindiği için yeniden açıyorum ) takviye yaparak akü değişimine gittim,pahalı olduğunu bildiğim için direk daha öncede alışveriş yaptığım tanıdığım dan Mutlu akü EFB 72Ah (350 tl 2017 Eylül) taktırdım sorunsuz kullanıyorum..

 Start - Stop lu araçlarda akü kullanım ömrü maximum 4 yıl olduğunu unutmayın başınıza benim ki gibi bir olay gelmesin. 

EFB Akü (Geliştirilmiş Islak Tip – Enhanced Flooded Battery)

EFB aküler, bir alt maddede izah edeceğimiz AGM akülerden daha sonra geliştirilmelerine rağmen teknolojik açıdan daha basit yapıdadırlar. FB akülerin geliştirilmesiyle ortaya çıkmışlardır. Genellikle sadece Start Stop sistemine sahip araçlarda AGM akülerden daha ekonomik maliyetli olmaları nedeniyle tercih edilirler.

FB akülerden farklı olarak; alternatör tarafından sürekli şarj edilmezler. Alternatör bağlantısı EFB akü tamamen dolunca kesilir ve sistemi besler. Ne zaman ki enerjisi azalır, alternatör tekrar devreye girerek EFB aküyü şarj eder. Bu sayede alternatörün motora verdiği yük azalır, dolayısı ile ortalama tüketim düşer. Ayrıca Start Stop sisteminin araç durduğunda devreye girmesi ve motoru kapatmasıyla da ortalama yakıt tüketimi daha da düşer.

Diğer taraftan EFB akülerin hem sürekli olarak dolup boşalması, hem de araç dururken alternatör desteği olmadan sürekli olarak start stop sistemi ile aracı çalıştırması nedeniyle FB akülere göre çok daha dayanıklı ve uzun ömürlü olmaları gerekir. FB aküler yaklaşık 30.000 motor çalıştırmaya denk olarak ömürlerini tamamlarken, EFB aküler 90.000 çalıştırmaya kadar ömür sağlayabilirler.

AGM Akü (Kuru Tip – Absorbent Glass Mat)

1980’li yıllarda ileri teknolojiye sahip ülkelerin orduları için tasarladığı AGM aküler, çok yüksek kapasiteleri ve dayanıklı yapıları ile öne çıkmaktadır. Cam elyaflarından oluşan süngerimsi yapının asiti emmesi nedeniyle kuru tip olarak da adlandırılırlar. Kuru tip hem daha güvenlidir hem de basınç ve darbe gibi dış etkenlere karşı daha dayanıklıdır. Sadece start stop sisteminin olmadığı ayrıca “Fren Enerjisi Geri Kazanımı” gibi karmaşık sistemlere de sahip olan araçlarda tercih edilirler.

IMG_2860.jpg

 
Birsey soracagim incesinde hic uyarı verdi mi? Aku seviyesi zayif calistirin...vs tarzinda? 5 yildir ayni aku var aracimin ustunde hicbir sorun yok ama tik diye bir anda kaliyormuyuz :)

 
Birsey soracagim incesinde hic uyarı verdi mi? Aku seviyesi zayif calistirin...vs tarzinda? 5 yildir ayni aku var aracimin ustunde hicbir sorun yok ama tik diye bir anda kaliyormuyuz :)
Hocam sizin araçta normal. Öyle motor olan arabanın aküsü biter mi  &:

 
@mehmetmert 

 akşam park ettim hiç bir uyarı - sorun yoktu ama sabah çalışmadı,tabi çocuk arka okuma lambasını falan açık bıraktımı diye şüphelendim sonradan ama dikkat etmedim..

 
@mehmetmert 

 akşam park ettim hiç bir uyarı - sorun yoktu ama sabah çalışmadı,tabi çocuk arka okuma lambasını falan açık bıraktımı diye şüphelendim sonradan ama dikkat etmedim..
okuma lambaları açık kalmıyor sanırım hocam aracı kilitleyince oda kapanıyor diye hatırlıyorum.

 
okuma lambaları açık kalmıyor sanırım hocam aracı kilitleyince oda kapanıyor diye hatırlıyorum.
Aynen bu şekilde bizim araçlarda akü bitirmek çok zor.Teyp açık kalsa 30 dk sonrada kendini kapatıyor...vs

Demek ki bende bir sabah ansızın :D

 
Aynen bu şekilde bizim araçlarda akü bitirmek çok zor.Teyp açık kalsa 30 dk sonrada kendini kapatıyor...vs

Demek ki bende bir sabah ansızın :D
Bende ansızın gitmedi. Her kontak açmam da akü zayıf diye uyarı veriyordu. Ölçtürdüm, idare eder ama çok gitmez dediler değiştirdim. 

 

Geri
Üst Alt