GTI'ın tarihi 1


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,340
İsim
Murat İNCİ
GTI'ın tarihi (1)

Yurdumun güzel insanları tarafından gönüllerine kabul edildiklerinin bir göstergesi olan lakap takma ya da isim uydurma geleneğine uygun olarak "kaplumbağa" veya "tosbağa" ya da ait olduğu markanın isminin sevimlileştirilmek suretiyle "vosvos" olarak bilinen ancak ecnebilerin "beetle" yani "böcek" olarak adlandırdıkları araç aslında bir ticari maksatla ya da gezinti veya hobi aracı olarak tasarlanmadı.

Önce herkesin satın alabilmesine olanak tanıyacak denli uygun fiyata sahip ve mümkün olduğunca düşük maliyetli bir araç geliştirme hayaliyle Ferdinand Porsche tarafından

Volks-halk, Wagen-otomobil  kelimelerinin yan yana getirilmesiyle Volkswagen adıyla Wolfsburg'da kuruldu. Burada ilk prototipler ortaya çıktığında patlak veren II. Dünya savaşı bu fabrikayı savaşta kullanılmak üzere her yol koşulunda kullanılacak arazi aracına dönüştürüldü. Fakat Rusya'nın zorlu koşulları su soğutmalı motorlarıın zarar görmesine neden olunca beetle hayati bir görevi yerine getirmek için yeniden tasarlandı.....

Beetle, Volkswagen'in aynı zamanda baş tasarımcısı olan Ferdinand Porsche tarafından sert kış koşullarında ve her türlü yol durumuna rağmen ve en az bakım gerektirecek şekilde taşıma görevini yerine getirmek üzere tasarlandı.  Aslında tasarlanan pek çok araçtan hepsi komisyon tarafından "arkadan motorlu ve hava soğutmalı motor" uğruna reddolunduğunu, örneğin EA 266 isimli prototipte, arka lastiklerin üzerindeki hava girişi yarıklarının herkes tarafından hava soğutma girişleri sanılmasına karşın aslında su soğumalı motorun hava girişi olduğu pek az kişi tarafından bilinir. Arkada konumlandırılmış motor arka koltuktaki yolculara ekstradan sıcaklık sağlasa da yolcular için fazlasıyla sarsıntılı ve gürültülü bir yolculuk anlamına geliyordu.

Golf'ün ihtişamlı hikayesi de Volkswagen'in müzesinde biricik örneği bulunan EA 276 isimli protiple başladı.  Bu araç tasarımcı Porsche'nin de katılımıyla aslında arkada bulunan 4 silindire sahip sıralı Beetle motorunun  ön kısma alınıp, arkadan itişten de vazgeçilip önden çekişe  dönüştürülmesi suretiyle geliştirilmesiyle ve Mars Kırmızısı, yanda siyah sportif çizgilere sahip özel geliştirilen süspansiyonuyla bir hatchback olarak  bizim 'Golf' diye tanıyacağımız araca dönüşmüş oldu....

Bu prototipin gelişimi esnasında  'Auto Union' dan alınan su soğutmalı motor için beetle motorundan vazgeçildi. Bu prototipin geliştirilmesinin arkasındaki adam Heinz Nordhoff'un 1968 yılındaki talihsiz ölümü bu ptotipin de ölümü anlamına gelecekti. Kurt Lotz'un yönettiği programla "gelecekteki beetle"ı bulmak amacıyla EA337 ismiyle yeni bir proje başlatıldı. Giorgetto Giuguaro isimli İtalyan tasarımcı önden çekişli, su soğutmalı, eninlemesine yerleştirilmiş motora sahip ve daha gelişmiş süspansiyonlu kompakt bir hatchback dizayn etti. İşte bu dizayn ilk kez 1974 yılında sei üretime geçecek GOLF'ün atası bu prototip olacaktır.

Sonraları Audi ismini alacak bu şirketin geliştirdiği motor daha sonra Mercedes Benz tarafından da geliştirilerek kullanıldı. 827 Tip motorla, 1296 ve 1471 cc olarak karşılaşmak mümkündü ve kayış tahrikli üstten eksantrikli döküm demirden bloğa ve hafif alüminyum alaşımlı silindir başlıklarına sahip modern bir motordu.



 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt