silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,342
- İsim
- Murat İNCİ
Golf GTI ile Seat Leon Cupra karşılaştırması
Her ikisi de Volkswagen group bünyesindeki araçlar olduklarından motor, (her ikisi de aynı EA 888 kodlu güç ünitesine sahip fakat versiyonları farklı) teknik, teknolojik, mekanik, elektronik, güvenlik ve nihayet aynı MQB platformu üzerine kurulu olduğundan aynı şasiye sahiptir ve dolayısıyla tüm altyapıları bire bir aynı.. Farkı Golf'ün iç mekanında kullanılan malzeme farklılığı ile elbette kusursuza yakın ve tüm dünyada kabul görmüş Alman işçiliği yanı sıra kesinlikle ikinci el değerini koruması.... Seat bildiğiniz gibi işçilik konusunda iyi ancak GTI kadar değil, ikinci el değer kaybı maalesef yüksek ve iç mekan döşeme kalitesi ile işçilik konusunda GTI ile yenişmesi imkansız.
Birinin muadiline sağ koltukta test etmişliğim var fakat kullanmışlığım maalesef yok..
Karşılaştırmaya geçelim.
Herhalde ilk söyleyeceğim bu iki aracın hothatch sınıfında olmak bakımından aynı sınıfta olsalar da kulvarlarının farklı olduğu...
+Golf GTI 2.0 litrelik ve 220 beygirlik güç ünitesine sahipken maksimum torku 350 Newton metre ve 6 ileri kuru tip DSG ile ithal ediliyor.
*Seat Leon Cupra aynı hacimde ancak 265 beygirlik güce sahip maksimum torku 350 Newton metre olan güç ünitesinin ürettiği gücü ve 6 ileri kuru tip DSG ile yere aktarıyor.
Bana kalırsa Seat Leon Cupra Türkiye'ye ithal edilmeyen "GTI Performance " versiyonu ile aynı ve GTI ile Golf R'ın arasında bir motor tipine sahip ve 45 beygir azımsanacak bir fark olmadığına göre Cupra GTI'ın dengi değil....
+Ağırlıkları:
Golf GTI:1370kg
Seat Cupra:1346kg
+Yakıt Tüketimleri:
GTI'ın düşük güçte olmasının avantajı burada ortaya çıkıyor ve Leon'dan daha ağır olsa da beslenecek beygir sayısının azlığı sayesinde Leon'dan daha düşük değerlere sahip
Golf GTI her 100km'de Şehir içi: 8,1, Şehir dışı: 5,3 ve karma /ortalama tüketimde: 6,4 lt
Seat Cupra her 100km'de Şehir içi: 8,4, Şehir dışı: 5,7 ve karma /ortalama tüketimde: 6,6 lt
Donanımda bariz diyebileceğimiz tek bir farka sahip;
+o da, GTI'da 4 bin lirdan fazla ödeyerek (tam olarak söylemek gerekirse 4100TL) alacağınız Panoramik açılır cam tavan ya da çok bilinen adıyla sunroof, Cupra'da standart.
+Cupra'da Cruise Control'un standart olduğunu aynı sistemi ikibin liradan daha ucuza alamayacağınızı da bilmek gerek.
+GTI'da Bi-Xenon Plus farlar var Leon'da önde Full LED farklı ve GTI'dan teknolojisiyle bir adım önde.
+Cupra'da sadece arkada olan park sensörleri GTI'da hem önde hem arkada var. Ön sensör ne işime yarar demeyin bazen sıkışık trafikte veya park yerlerinde sizi küçük çaplı sürtmelerden koruyacaktır. Arkada park sensörü isterim derseniz sahip olduğu standart Style Plus paket değil de Style 2 Plus paketi 750 TL fark ödenerek hem park sensörü üzerine bir de arkada park kamerası edinmiş olursunuz fena mı?
Golf GTI'da da Cupra'da da aynı olan özellikler:
1.Özel tasarım tampon ile spoiler
2. 18" Alüminyum alaşımlı Jantlar
3. spor süspansiyon
4. Progressive direksiyon sistemi
5. 5,8" ekranlı aracın donanımlarını kontrol edebileceğiniz medya
6. Arkada Led stoplar
7. ESC kapatma düğmesi
8. 8 Hoparlöre sahip müzik sistemi.
9. Arkalarda %65 karartılmış camlar
10. Gövde rengi kapı kolları ile metal marşpiye kaplamaları
11. Kırmızı fren kaliperleri
12. Sürüş profili seçimi
13. Çift bölgeli tam otomatik klima
14. Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası, yağmur ve ışık sensörleri.
15. Ön koltuklar yükseklik ve bel desteği ayarlı
16. Yükseklik ve derinlik ayarlı kırmızı dikişli deri direksiyon
17. Geliştirilmiş elektronik diferansiyel kilidi
SONUÇ:
2015 şasi yılın sahip olsalar da araçlar mevzuata göre bu yıl içersinde üretilen tüm araçlar 2014 model olacak
Bu ikisi size benzer gelmiş ancak karşılaştırmak için sizin bir araçtan beklentilerinizi veya önceliklerinizi veya olmazsa olmazlarınızın hangisinin önce geldiğini bilmeli
Kısaca söylemek gerekirse "ben bu kalite hissi ve yol tutuş kalitesi için daha az güce katlanırım" derseniz GTI.
Fiyatı uygunmuş, 125.000 TL fiyatıyla Cupra'nın fiyatı Golf GTI'ın 131.900 TL fiyatından yalnızca ve yalnızca 7 binlira ucuz ama 45 beygir daha güçlü ve fazladan sunroof'u da var derseniz Cupra
İkinci eli önemli derseniz ibre yine GTI'a döner, ben kullanacağım aracın doluluğuna bakarım onu satarken düşünürüz derseniz Cupra
Kısacası güçleri farklı alanlarda denk çok ama çok zor iki araç arasında kalmışsınız
Mutlaka ama mutlaka test etmeye çalışın her iki aracı da aradığınızı bulduğunuzda içinizin mutlulukla kıpırdatan sizin gönlünüze de hitap eden aracı bulmanız dileğiyle
Allah kolaylık versin.
BUrada videosu mevcut:
https://youtu.be/2eX7vrW7BOw
Her ikisi de Volkswagen group bünyesindeki araçlar olduklarından motor, (her ikisi de aynı EA 888 kodlu güç ünitesine sahip fakat versiyonları farklı) teknik, teknolojik, mekanik, elektronik, güvenlik ve nihayet aynı MQB platformu üzerine kurulu olduğundan aynı şasiye sahiptir ve dolayısıyla tüm altyapıları bire bir aynı.. Farkı Golf'ün iç mekanında kullanılan malzeme farklılığı ile elbette kusursuza yakın ve tüm dünyada kabul görmüş Alman işçiliği yanı sıra kesinlikle ikinci el değerini koruması.... Seat bildiğiniz gibi işçilik konusunda iyi ancak GTI kadar değil, ikinci el değer kaybı maalesef yüksek ve iç mekan döşeme kalitesi ile işçilik konusunda GTI ile yenişmesi imkansız.
Birinin muadiline sağ koltukta test etmişliğim var fakat kullanmışlığım maalesef yok..
Karşılaştırmaya geçelim.
Herhalde ilk söyleyeceğim bu iki aracın hothatch sınıfında olmak bakımından aynı sınıfta olsalar da kulvarlarının farklı olduğu...
+Golf GTI 2.0 litrelik ve 220 beygirlik güç ünitesine sahipken maksimum torku 350 Newton metre ve 6 ileri kuru tip DSG ile ithal ediliyor.
*Seat Leon Cupra aynı hacimde ancak 265 beygirlik güce sahip maksimum torku 350 Newton metre olan güç ünitesinin ürettiği gücü ve 6 ileri kuru tip DSG ile yere aktarıyor.
Bana kalırsa Seat Leon Cupra Türkiye'ye ithal edilmeyen "GTI Performance " versiyonu ile aynı ve GTI ile Golf R'ın arasında bir motor tipine sahip ve 45 beygir azımsanacak bir fark olmadığına göre Cupra GTI'ın dengi değil....
+Ağırlıkları:
Golf GTI:1370kg
Seat Cupra:1346kg
+Yakıt Tüketimleri:
GTI'ın düşük güçte olmasının avantajı burada ortaya çıkıyor ve Leon'dan daha ağır olsa da beslenecek beygir sayısının azlığı sayesinde Leon'dan daha düşük değerlere sahip
Golf GTI her 100km'de Şehir içi: 8,1, Şehir dışı: 5,3 ve karma /ortalama tüketimde: 6,4 lt
Seat Cupra her 100km'de Şehir içi: 8,4, Şehir dışı: 5,7 ve karma /ortalama tüketimde: 6,6 lt
Donanımda bariz diyebileceğimiz tek bir farka sahip;
+o da, GTI'da 4 bin lirdan fazla ödeyerek (tam olarak söylemek gerekirse 4100TL) alacağınız Panoramik açılır cam tavan ya da çok bilinen adıyla sunroof, Cupra'da standart.
+Cupra'da Cruise Control'un standart olduğunu aynı sistemi ikibin liradan daha ucuza alamayacağınızı da bilmek gerek.
+GTI'da Bi-Xenon Plus farlar var Leon'da önde Full LED farklı ve GTI'dan teknolojisiyle bir adım önde.
+Cupra'da sadece arkada olan park sensörleri GTI'da hem önde hem arkada var. Ön sensör ne işime yarar demeyin bazen sıkışık trafikte veya park yerlerinde sizi küçük çaplı sürtmelerden koruyacaktır. Arkada park sensörü isterim derseniz sahip olduğu standart Style Plus paket değil de Style 2 Plus paketi 750 TL fark ödenerek hem park sensörü üzerine bir de arkada park kamerası edinmiş olursunuz fena mı?
Golf GTI'da da Cupra'da da aynı olan özellikler:
1.Özel tasarım tampon ile spoiler
2. 18" Alüminyum alaşımlı Jantlar
3. spor süspansiyon
4. Progressive direksiyon sistemi
5. 5,8" ekranlı aracın donanımlarını kontrol edebileceğiniz medya
6. Arkada Led stoplar
7. ESC kapatma düğmesi
8. 8 Hoparlöre sahip müzik sistemi.
9. Arkalarda %65 karartılmış camlar
10. Gövde rengi kapı kolları ile metal marşpiye kaplamaları
11. Kırmızı fren kaliperleri
12. Sürüş profili seçimi
13. Çift bölgeli tam otomatik klima
14. Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası, yağmur ve ışık sensörleri.
15. Ön koltuklar yükseklik ve bel desteği ayarlı
16. Yükseklik ve derinlik ayarlı kırmızı dikişli deri direksiyon
17. Geliştirilmiş elektronik diferansiyel kilidi
SONUÇ:
2015 şasi yılın sahip olsalar da araçlar mevzuata göre bu yıl içersinde üretilen tüm araçlar 2014 model olacak
Bu ikisi size benzer gelmiş ancak karşılaştırmak için sizin bir araçtan beklentilerinizi veya önceliklerinizi veya olmazsa olmazlarınızın hangisinin önce geldiğini bilmeli
Kısaca söylemek gerekirse "ben bu kalite hissi ve yol tutuş kalitesi için daha az güce katlanırım" derseniz GTI.
Fiyatı uygunmuş, 125.000 TL fiyatıyla Cupra'nın fiyatı Golf GTI'ın 131.900 TL fiyatından yalnızca ve yalnızca 7 binlira ucuz ama 45 beygir daha güçlü ve fazladan sunroof'u da var derseniz Cupra
İkinci eli önemli derseniz ibre yine GTI'a döner, ben kullanacağım aracın doluluğuna bakarım onu satarken düşünürüz derseniz Cupra
Kısacası güçleri farklı alanlarda denk çok ama çok zor iki araç arasında kalmışsınız
Mutlaka ama mutlaka test etmeye çalışın her iki aracı da aradığınızı bulduğunuzda içinizin mutlulukla kıpırdatan sizin gönlünüze de hitap eden aracı bulmanız dileğiyle
Allah kolaylık versin.
BUrada videosu mevcut:
https://youtu.be/2eX7vrW7BOw
Moderatör tarafında düzenlendi: