2015 Model Golf 7 Marş Alma Problemi


ycetin

Katılımcı Üye
 
Katılım
7 May 2018
Mesajlar
770
Tepkime puanı
760
İsim
Yasin Çetin
Arkadaşlar Selam,

Aracımın genelde ilk çalıştırdığımda marş bi tık geç (1-2 sn.) almaktadır. Bu küçük problem ileri de büyük promlemlere yol açmaması açısından bu konuyla ilgili daha önce problem yaşamış arkadaşlarım varsa değerli yorumlarını rica ederim.

Aracım: 2015 Model // Golf 1.6 TDI BMT 110 PS Comfortline DSG // 36.000 Km

Tşkler.

 
Arkadaşlar Selam,

Aracımın genelde ilk çalıştırdığımda marş bi tık geç (1-2 sn.) almaktadır. Bu küçük problem ileri de büyük promlemlere yol açmaması açısından bu konuyla ilgili daha önce problem yaşamış arkadaşlarım varsa değerli yorumlarını rica ederim.

Aracım: 2015 Model // Golf 1.6 TDI BMT 110 PS Comfortline DSG // 36.000 Km

Tşkler.
Akü değerlerinizi ölçtürmenizde fayda var., ve start-stop özelliğini gerekmedikçe çok fazla kullanmamaya çalışın., akünün ömrünü en çok tüketen şeylerin en başında  start-stop özelliği geliyor., bir de sabah ilk çalıştırmada (soğuk havalarda veya kışın veya araba uzun süre kullanılmadan yatmışsa) kızdırma bujisi lambası söndükten hemen sonra diğer ışıklar sönmeden marş a basın., çünkü diğer ışıkların sönmesini bekleyince kızdırılan buji soğumaya başlıyor., Yazın veya sıcak havalarda tüm ışıkların sönmesini bekleyebilirsiniz sorun yok.,

Ayrıca biliyormusunuz bilmiyorum Golf 'lerde tek marş özelliği bulunmaktadır., Yani siz marş a bastıktan sonra anahtardan elinizi çekin araba bir süre motoru çalıştırmaya çalışır eğer çalışmazsa keser., Yani eskisi gibi motor çalışana kadar elinizi marşta tutmanıza gerek yoktur

 
@forzaGilles bilgilendirme için teşekkür ederim. Akü değerlerimi en kısa sürede ölçtürmeyi düşünüyor. Açıkcası bir akünün ömrü ne kadardır bu konuda pek bilgim yok ancak akümü hiç değiştirmediğimden eminim. Akü'nün herhangi bir kullanım süresi vs. var mıdır acaba? Tabi bu kullanım süresi bahsetmiş olduğunuz gibi sarfiyata gore illaki değişiklik göstermektedir.

Tşkler.

 
@forzaGilles bilgilendirme için teşekkür ederim. Akü değerlerimi en kısa sürede ölçtürmeyi düşünüyor. Açıkcası bir akünün ömrü ne kadardır bu konuda pek bilgim yok ancak akümü hiç değiştirmediğimden eminim. Akü'nün herhangi bir kullanım süresi vs. var mıdır acaba? Tabi bu kullanım süresi bahsetmiş olduğunuz gibi sarfiyata gore illaki değişiklik göstermektedir.

Tşkler.
Park halinde çok fazla radyo/müzik ve uzun süre açık lamba gibi durumlardan kaçının., Dizel araçlar ilk çalıştırma anında çok fazla enerjiye ihtiyaç duyduklarından TDI araçların %85-90 'nında AGM tip uzun ömürlü aküler var., Kullanıma bağlı olarak değişmekle beraber bir akünün ömrü 3-7 sene arası değişir., Akünün değerlerini ölçtürün gerekirse serviste enerji takviyesi yaptırabilirsiniz., Özel bir cihazla enerji takviyesi yaptıklarını biliyorum (başka bir aküden takviye yapılmasından bahsetmiyorum)

Akü kılıfınızı açıp akünüzün AGM tip akü olup olmadığını kontrol edebilirsiniz., Araç dizel olduğu için çok büyük ihtimal Varta AGM akü vardır

 
@forzaGilles yarın için doğuş oto - esenyurt'a uğramakta fayda var. Aracım yaklaşık 4 ay kadar yattı aküden kaynaklı bir problem olabilir. Yada başka birşeyden servis sonrası tekrar yazarım. bilgilendirme için teşekkürler.

 
@forzaGilles yarın için doğuş oto - esenyurt'a uğramakta fayda var. Aracım yaklaşık 4 ay kadar yattı aküden kaynaklı bir problem olabilir. Yada başka birşeyden servis sonrası tekrar yazarım. bilgilendirme için teşekkürler.
4 aylık yatma süresi kış aylarını kapsadığı için şunu söyleyebilirim; akü, pil gibi şeyler soğuğu hiç sevmezler., soğuktan çok fazla etkilenirler., Bu gibi durumlarda aracı ayda 1 çalıştırıp veya 6-7km yapıp akünün şarj olmasını sağlamak gerek., Pek çok kez %50 seviyesinin altına inmiş aküyü eski haline getirmek imkansız olabiliyor ve yeni nesil AGM aküler oldukça pahalılar

 
@forzaGilles araba yatsa dert yatmasa dert valla. :)  Umarım akü problemidir. Daha bir büyük problem olmasında.

 
aynı sorun bendede var akü değişti agm ama sorun devam ediyor

 
Akü işi şans işi olsa gerek , babamin kullandığı 2016 model fabia tsi aracımız 51bin kmde ve babam start stop hic kapatmaz , akü durumunda hala anormallik yok

 
Akü işi şans işi olsa gerek , babamin kullandığı 2016 model fabia tsi aracımız 51bin kmde ve babam start stop hic kapatmaz , akü durumunda hala anormallik yok
2013 mart ayında sıfır alınmış aracımın aküsünü 2019 haziran da değiştim.

Start stop hep açık kullandım 70 bin km ağırlıklı olarak şehir içi kullanımla. 

 
aynı model araç bende de var ama 105 lik hocam aynı sorunu bende yaşıyorum ama benim ki şöyle arabayı 1 gün çalıştırmazsam araç ilk marşta dediğiniz gibi uzun sürüyor çalışması 3 saniye  filan ama diyelim uzun sürdü çalışması ve yola çıktım park ettim aracı herhangi bir yerde bekledim filan aracı tekrar çalıştırdığımda hemen alıyor sorun değil 

sabahlar bazen yapıyor bazen yapmıyor takmadım servise gittim geçen dediler bir sorun yok aküler de sağlam 

sağlam olmasa para için kendileri derdi değiştirelim diye:D

şimdilik kafaya takmıyorum

 

Geri
Üst Alt