Auto Hold ve DSG


mcgyver

Üye
Katılım
6 Haz 2017
Mesajlar
65
Tepkime puanı
43
İsim
OĞUZ
Selamlar, 

DSG'nin karakteriyle ilgili çeşitli yüzeysel bilgiler edinmeye başladığım zamanlarda Auto Hold'un DSG için yararlı olduğunu savunan kesim çok fazlaydı, belki de hala öyledir bilmiyorum ne Auto Hold ne de DSG hakkında ileri düzeyde "teknik" bir bilgi sahibi değilim. Çoğu kişi yada bir kesim gibi aracımda kalkışlarda (zaman zaman) D1'den D2 ye geçtikten sonra kararsızlık hafif ileri geri şekilde bir titreme hissediyorum. Yani araç kavrasam mı kavramasam mı diyor gibi? Hemen  0,5-1 saniye sonra ibre 2000 devirin hemen altında saniyenin 3te 1i kadar sürede sabitlenip öyle D3'e geçtiği durumlar oluyor. Şimdi bunun için ben kalkışlarda aracı ben önce bir kaç santim ilerletip (yani aracın kalmakya yeltendiği an) hemen sonra saniyenin 3te1 kadar gaza 4te 3 oranında aniden yüklenip hemen sonrasında yine aniden ayağımı gaza 4te1 oranına basacak şekilde geri çekiyordum ve bu tarz titremeler yaşamıyordum ama geçenlerde tesadüfen Auto Hold kapanmış. Bende birazda böyle deneyeyim dedim. Kalkışlar çok stabil, dümdüz rahat rahat kalkıyor araç D1-D2-D3-D4 kafa rahat gidiyorum :) . Acaba bu haliyle DSGyi her daim hazırda  falan mı bekletiyor? Öteki türlü direk biz gazla kaldırınca araç sıkıntıya düşüyor sanki anlamadım. Nazik nazik 1-2-3-4-5-6--7 şeklinde hızlanmalarda da elbette sıkıntı yok. DSG'yi bu hale getiren Auto Hold'ise yapışırım yakasına : ) saygılar.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Manuel golflerde auto hold frene tam basmadan devreye girmiyor. Dsg durumu net bilmiyorum ama aynı mantıkta çalısması lazım. Sizin durmak için karar verdiğinizden emin olması lazım.

 
Manuel golflerde auto hold frene tam basmadan devreye girmiyor. Dsg durumu net bilmiyorum ama aynı mantıkta çalısması lazım. Sizin durmak için karar verdiğinizden emin olması lazım.
DSG'de de aynı şekil hocam. Hatta Start&Stop'un devreye girip Auto Hold'un devreye girmediği oluyor. Frene tam basmama da çok etkiliyor dediğiniz gibi.

İlk zamanlar Auto Hold yeni kullanırken alışık olmamamdan dolayı kalkışta böyle bir değişik kaldırıyordum arabayı, kalksın diye gaza basarken gaza alışma sürecinde fazla basınca araba saçma şekilde bir anda fırlıyor bu seferde. Ama alışınca sıkıntı olmamakta.

 
@yer_ucagi_34 özellikle dar alanlarda manevra yaparken bazen sıkıntı olabiliyor. Araç birden frenden boşalıyor ve önündeki duvara ya da araca çarpma riski olabiliyor. Ben de başlarda acemilik çekmiştim.

 
Kasım 2017 ilk haftası golf aldım.

Bir hafta uğraştım. auto hold ta alışmaya ama her defasında kendimi acemi gibi hissettirdi ve ikinci hafta kapattım bir daha da açmadım gereğini de hiç hissetmedim.

Ne gereği var Auto holdun! :(

Hill Holder çok daha iyiydi.

 
@yer_ucagi_34 özellikle dar alanlarda manevra yaparken bazen sıkıntı olabiliyor. Araç birden frenden boşalıyor ve önündeki duvara ya da araca çarpma riski olabiliyor. Ben de başlarda acemilik çekmiştim.
Dar alanlarda ben yine de el frenini elimle deaktif ediyorum hocam. Ama bizim araçlardaki acil park freni özelliği de çok işe yarıyor dar alanlarda. Geçen öndeki araca fazla yanaştım tam 10 cm kala araç kendisi fren yaptı. &:

 
Kasım 2017 ilk haftası golf aldım.

Bir hafta uğraştım. auto hold ta alışmaya ama her defasında kendimi acemi gibi hissettirdi ve ikinci hafta kapattım bir daha da açmadım gereğini de hiç hissetmedim.

Ne gereği var Auto holdun! :(

Hill Holder çok daha iyiydi.
Hocam kapatmak yerine sürekli kullansanız kolayca alışabilirsiniz.

 
Yanlışsam düzeltin. Bildiğim kadarıyla Auto Hold, diyelim ışıkta durdunuz frene iyice basınca frenler kitleniyor. Ayağınızı çekseniz de (DSG'de) gaza basıncaya kadar bırakmıyor. Hill Holder (yokuş kalkış desteği) ise sadece eğime bağlı olarak yine frene iyice basıldığında ve vitesteyken frenleri 1,5-2 saniye kadar geç bırakıyor. Bence büyük kolaylık. Auto Hold biraz fantazi bence. Çünkü bu araba kul yapısı, durdu diye freni bırakırsan ya da iyi basmamışsındır, öndekine tosla, al başına belayı!

 
Hocam söylediğiniz şeyi ben çok iyi anladım, hatta buna benzer bir şikayetle servise gitmiştim, güncelleme vites mekanizmasının değişimi sonrasında aracımın vites geçişleri çok daha iyi oldu , hatta bugün ileride işime yarar diye videoya aldım.Önceden aracıma sabit gaz veriyordum, araç gazsız kalıyormuş gibi bir türlü kavrama yapmıyordu , tam kavrama yapacakken devir bir anda düşüyordu ve vites değişiyordu tabi bu esnada çok rahatsız edici öncelerde titreme daha sonralarda teklemeye kadar tepki veriyordu araç.Yeni hali şu şekilde


Videoda D1 den D2 ye geçişte devirde en ufak bir oynama yok, vites değiştiğini bile anlamıyorsunuz, güncellemeden olacak ki araç daha istekli ve vites geçişleri daha seri ,araba akıyor.Ben daha önceleri auto hold u kapatmayı denediğimde de sizin bahsettiğiniz gibi araç rahatlamış gibi oluyordu, sanki auto hold aracı hep tutmaya çalışıyordu gibiydi.


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk
 
Bir de otomatik viteslerde vitese alıp düz vites gibi hemen debriyaj+gaz olmaz. Şanzımanın kavramasına yokuş kalkıştaki gibi biraz zaman vermek gerekiyor. Tork konvertörlü CVT'lerde de araba aniden yürümeye çalışacağından uyum (senkronize) için freni yavaşça bırakmalı diye deniyimlemiştim.

 

Bana Göre! kesinlikle Auto-Hold gereksiz!

Dururken beraber AH devreye giriyor, araba stop ediyor.

Yeşil yandığında freni bırakınca çalışmıyor araç! gaza dokununca çalışıyor ve birden ileri fırlıyor :(

Böyle bir şey gereksiz ve bence araca zarar veriyor.

Yıllarca hill-holder kullandım bir kere bile rahatsızlık vermedi.

kırmızıda durduk devreye girdi, araç stop eti buraya kadar tamam. Freni bırakınca çalışşsa belki sorun olmayacak!

Ben adanadayım ve Auto-Hold sürekli kapalı ama sanki hafifçe Hil-holder varmış gibi. Freni bırakınca çalışıyor gaza dokununca yürüyor ve hiç ileri fırlamıyor.

Küçük rampalarda da yine 1-2sn geri kaçırmıyor!

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt