2017 Golf 1.0 TSI Comfortline Manuel motor performansı ?


csharpci

Üye
Katılım
10 Kas 2017
Mesajlar
66
Tepkime puanı
15
İsim
C#ci
2017 Golf 1.0 TSI Comfortline Manuel motor performansı hakkında bilgili bir arkadaşımız bazı konularda bilgi verebilir mi ?

Turbo kaçıncı devirden sonra çalışıyor. Turbonun çalıştığını nasıl anlarım ?

Benim araba 2. viteste gazı sonuna kadar basınca 3 veya 4 devir km çok hızlı bir ivme ile hızlanıyor fakat 3. veya 4. devirden sonra hızlanma ivmesi yavaş oluyor. O ara hızlı bir şekilde hızlanmak istiyorsam vitesi 3. vitese mi atmalıyım ? Aslında merak ettiğim en hızlı bir şekilde nasıl 0-100 Km yapabilirim. Kaçıncı devire gelince bir üst vitese atmalıyım ?

Arabanın hızlanma ivmesi sanki biraz yavaş gibi geldi bana. Verilerde 10 sn. idi galiba 0-100 km. Fakat Fiat doblo ya zor yetiştim bugün. Kırmızı ışıkta kalkında. Ama gaza sonuna kadar basmadım. Sizce doblo gaza sonuna kadar bastığı için mi yetişmedim.? Fiat doblo polo yetişemediğim bazı araçların içinde yer alıyor. Bir defa ford fiestaya zor yetiştim arkadan takipte. dizelmiydi benzinlimiydi bilmiyorum. Gaza da sonuna kadar bastıydım hep. Bu durumda Golf ün 0-100 km hızlanma ivmesi verilerdeki gibi çok hızlı değil gibi geldi bana. Sizlerde de aynı şeyler oluyor mu ?

Bu konuda detaylı bilgi verebilirmisiniz ?

 
Sorunun cevabı aşağıdaki videoda

Gaza yarım basma tabiki de dipgaz yap



 
Paylaşım için teşekkür ederim. Hocam ASR yi nasıl off yapıyoruz. 1. viteste 4. devire gelince ara sıra ASR devreye giriyor. Servisle görüştüm diyorlarki 1.viteste arabayı çok zorlamayın. Ben bu videodan sonra anladım ki Golf 1.0 TSI  diğer markadalarla karşılatırınca gaza sonuna kadar basınca daha çabuk hızlanıyor. Ama gaza ortalarda basınca sanırım bir çok araba Golfü geçiyor. Kırmızı ışıklarda kalkışlardan bahsediyorum. Yada herkes ralli de ki gibi hep gazı sonuna basarak kullanıyor bir tek ben ortalarda basarak normal araba kullanıyorum.

 
1.0 tsiların turbosu 2 bin devirde devreye giriyor, birini sollamak geçmek istiyosanız her arabada olduğu gibi gazı köklemeniz lazım :)

 
Turbo kontağı açınca devreye girer, kapatınca devreden çıkar. Bahsettiğiniz şey eğer maksimum tork ise 2bin devirde maksimum torka ulaşır diye biliyorum. 

 
@csharpci 

Hocam bu grafik eşliğinde konuşalım. Gaza yarım basmaktan kastınız devri 3000-3500 civarı getirip vites değiştirmek ise aracınızın yavaş hızlanması gayet normal.Çünkü siz aracın maksimum gücünü kullanmıyorsunuz. 115hp nin sadece 90-100hp lik bir kısmını kullanıyorsunuz.Vites değiştirdikten sonra devri iyice düşer ve gücünüz de 60-70hp lere düşer.Bu devirle doğru vitesteki Fiesta'ya da -Polo'ya da yetişemezsiniz.Belki otoban şartlarında epey bir süre sonra yetişebilirsiniz.

Eyer ki maksimum hıza ulaşmak istiyorsanız devri 6000 e kadar getirip vites değiştirmeniz lazım.. Biriyle yarışasaksanız devir aralığınızı maksimum gücü aldığınız 4500-5500 arası tutmanız lazım. 

Adsız.png

 
Bİlgilendirme için teşekkürler. Gaza sonuna kadar basınca çok çılgın bir güç var. Birinci viteste ara sıra ASR yi otomatik devreye sokuyor 4 - 5 bin devirde. Yalnız yakıtı da çok çılgın harcıyor o aralar :)

 
Kolay gelsin arkadaşlar. Bu arada ayni araçtan kullanıyorum 2017 1.0 manuel... Yakıt ne yapıyorsunuz ortalama? Benim tamamen şehir içi 1100 km de ortalama 7 lt görünüyor. Şehir az yoğun trafik ve genelde az tümsek.

 
ben arabayı 110 beygir biliyorum. Konuda videoda 115 beygir gösteriyor. Araba Karşılaştırma sitesine baktım orada da 110 gösteriyor. Konuda ki videoda niye 115 yazıyor olabilir ?

 
@csharpci  Avrupadaki 1,0 tsi golfler 115 beygir. aynı motor olan leon ve skodalar da 115 beygir... Sadece motorun asıl sahibi bizim golfler 110 beygir maalesef !!!!! 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Kolay gelsin arkadaşlar. Bu arada ayni araçtan kullanıyorum 2017 1.0 manuel... Yakıt ne yapıyorsunuz ortalama? Benim tamamen şehir içi 1100 km de ortalama 7 lt görünüyor. Şehir az yoğun trafik ve genelde az tümsek.
benim 6.6-6.8 arası hocam


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 


Geri
Üst Alt