@bf417 Şüphe etmeye başladım benim arabadan herkes bu kadar az yakmamalı diyor
) Bana arızalı araba mı sattı bunlar anlamadım ki. Şaka bir yana tabi ki yukarıdaki resimdeki gibi ortalamalar genelde yolun açık olduğu, nispeten düz sayılacak zeminlerde elde edilen sonuçlar neredeyse.
50-%50 karışık olan ortalama ki Çorlu da şehir içi trafiği çoğu zaman İstanbul'dan daha beter oluyor 5.0-5.5 aralığında yoksa sürekli bu şekilde bir yakıt tüketimi yok aracın. Ben normal kullanıcının üzerinde bir yıllık kullanım mesafesine sahibim (yıllık 23-25 bin km) ve evet TSI lar da ciddi derecede rakiplerine oranla az yakıyorlar bu kabulümüzde olan bir gerçeklik ama benim için hala dizel avantajlı en azından gerçek anlamda bir plug-in hybrid araç alana dek bu böyle devam edecek.
Her zaman ifade ettiğim üzere TDI lar en az yakan benim iddiası ile üretilmiş motorlar değiller yakıt konusunda Fransız rakiplerinin gerisindeler bu da yadsınamaz bir gerçeklik. TDI - TSI ile farkını ise ciddi dur kalk trafikte ve 130 km üzeri hızlarda ortaya koyuyor elbette aşırı hızı tasvip edenlerden değilim ve sevmem de ama bu gerçekliği de değiştirmiyor. Şu an sıfır araç alacak olsam plug-in hybrid olmadığı müddetçe (ha onunda ne derece çevreci ve sürüdürülebilir olacağı tartışmalı - şarj için gerekli enerjinin üretimi, atık pil sorunu, pil sorunlarında yaşanacak maliyet yüksekliği vs) tercihim yine dizelden yana olurdu. Kaldı ki şu aşamada çokça gündeme gelen dizel araç bitti yandı bitti kül oldu artık üretilmeyecek elde kaldı değer kaybedecek tartışmalarını da son derece gereksiz olarak görüyorum. Bu tartışmaları birazda araba üreticileri körüklüyor ki sebebi aslında çok basit.
Birinci sebep; dizel motor çalışma farklılığından mütevellit çok ciddi şekilde dayanıklı malzemeden üretilmek zorundadır. Benzinli motora oranla hatayı absorbe edebilecek kapasiteleri son derece azdır. Bu nedenle de üretimleri daha maliyetlidir meşakkatlidir. Üretici olarak bunu çok tercih etmezsiniz hele ki düşük hacimli dizel ünitelerde.
İkinci sebep; İlk dizel motor patenti 1892 yılına aittir ve o günden bu zamana neredeyse 130 yıllık mazisinde temelde iki güncelleme almıştır. Turbo ve common rail bunun dışında üzerinde çalışılmış bir motor teknolojisi de değildir yapabileceğiniz çok fazla bir şey de yok. Aslında birazda bunun etkisi var tüketiciye yeni bir şey sunamıyorsunuz dizel motor için. Otomotiv sektörünün üvey çocuğu gibidir dizel motorlar en azından binek araçlar açısından. Üreticilerin kendilerinin de biraz bu motor tü kaka yapmalarının sözde çevreci oldukları iddiası ile üretmeyeceğiz demesinin altında yatan temel sebepler bunlar.
Türkiye açısından bakarsak dizel araçların bitmesi kısa vadede neredeyse imkansız bir süreç ki yakında izleyip göreceğiz Golf 8 (Başta ucube gibi görünen tasarım videoları izledikçe laaan güzel gibi be sanki de dedirtmiyor değil!) denildiği gibi 1.6 TDI getirmez ise satış rakamları yarıdan daha fazla düşecek ve eldeki dizeller de ciddi oranda prim yapacaktır.