Herkese merhaba,
25 haziran pazartesi günü 3,5 aylık bir gecikme sonrasında muayeneye girdim. Bu başlık ile beraber aracımın muayeneden geçmesi için neler yaptığımı ve süreci anlatarak herkesin faydalanmasını amaçlıyorum.
Öncelikle neden 3.5 ay gibi bir süre geç girdiğimi anlatacak olursam üniversitenin yoğunluğu ve muayene için sökmem takmam gereken parçaların beni üşendirdiğini söyleyebilirim.
Sökülen takılan parçalara gelecek olursak öncelikle downpipe + düz boru + varex’ten oluşan egzozu Maslak İskender Usta’da söktürüp stok egzozu taktırdım. Orta susturucumu bulamadığım için ortaya önceden sahip olduğum ama kullanmadığım Universal tip japon susturucu taktırdım. Bunun ardından siyah olan tavan folyosunu söktürdüm. Tavan folyosu kesinlikle sökülmesi gerekiyor çünkü araç çift renge döndüğü için tavan folyosunun ruhsata işlenmiş olması şart. Ben işlettirmemiş olmam hasebiyle söktürmek durumunda kaldım.
Bunun ardından Bahçelievler Basıkcity’ye giderek aracımın basıklığının muayenede sıkıntı çıkarıp çıkarmayacağını sordum. Önler 4 cm, arkalar 4.5 cm basık ve aracımda 18’ jant mevcut. Ragıp abi bu basıklığın bir sıkıntı çıkarmayacağını söyledi.
Bunun ardından led, beyaz sis farlarımın bir sıkıntı çıkarıp çıkarmayacağını araştırdım ve sislerin led olmasının bir sıkıntı doğurmayacağını öğrendim.
Plakaya da değinmem gerekirse app plaka mühürlü olduğu ve vida ile pleksiye takılmadığı sürece bir sıkıntı doğmuyor ve sorunsuz bir şekilde geçiyorsunuz.
Orijinale çevirme safhasından sonra yukarıda belirttiğim tarihte Çatalca TüvTürk istasyonuna gittim. Randevu 14’te olmasına rağmen 1:30 saat erken giderek risk almak istemedim çünkü ilk kez muayeneye girecek idim
Önce işlem sırası için kağıt alınıyor. İşlem sırası için kağıt aldıktan sonra sıra size geldiğinde ruhsatınız ve kimliğinizle görevli kişiye gidiyorsunuz. Muayene ücreti + egzoz emisyon ücreti ödüyorsunuz(daha önceden yaptırmadıysanız). Benim egzoz ölçümüm olmadığı için onu da ödedim ve sonrasında bana bir kağıt verildi ölçümle ilgili. O kağıtla istasyon içinde bulunan egzoz emisyon bölümüne gidiyorsunuz ve işlem gerçekleştiriliyor. Benim işlemim hızlı bir şekilde gerçekleştirildikten sonra şansıma denk gelse gerek muayenede de hemen sıra bana geldi.
Sağolsun muayeneyi yapacak arkadaş çok canayakındı ve ayaküstü biraz sohbet ettik. Sonunda muayeneden geçtim ve işlem aracın muayene platformuna girişinden çıkışına kadar toplam 10-15 dakika sürdü.
Kusurlar olarak ise motor numarasının okunamaması, kısa ve uzun far ayarlarının tam olmaması raporda yazıyordu. Ek olarak not düşmek istediğim nokta ise aracımın ön tamponunun sağ sensörü tamponun içine doğru düştüğünden yoktu fakat bu bir kusur olarak raporda belirtilmeyip muayene sonucuna bir etkisi olmadı.
Vaktinizi ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim. Umarım faydası dokunur.
25 haziran pazartesi günü 3,5 aylık bir gecikme sonrasında muayeneye girdim. Bu başlık ile beraber aracımın muayeneden geçmesi için neler yaptığımı ve süreci anlatarak herkesin faydalanmasını amaçlıyorum.
Öncelikle neden 3.5 ay gibi bir süre geç girdiğimi anlatacak olursam üniversitenin yoğunluğu ve muayene için sökmem takmam gereken parçaların beni üşendirdiğini söyleyebilirim.
Sökülen takılan parçalara gelecek olursak öncelikle downpipe + düz boru + varex’ten oluşan egzozu Maslak İskender Usta’da söktürüp stok egzozu taktırdım. Orta susturucumu bulamadığım için ortaya önceden sahip olduğum ama kullanmadığım Universal tip japon susturucu taktırdım. Bunun ardından siyah olan tavan folyosunu söktürdüm. Tavan folyosu kesinlikle sökülmesi gerekiyor çünkü araç çift renge döndüğü için tavan folyosunun ruhsata işlenmiş olması şart. Ben işlettirmemiş olmam hasebiyle söktürmek durumunda kaldım.
Bunun ardından Bahçelievler Basıkcity’ye giderek aracımın basıklığının muayenede sıkıntı çıkarıp çıkarmayacağını sordum. Önler 4 cm, arkalar 4.5 cm basık ve aracımda 18’ jant mevcut. Ragıp abi bu basıklığın bir sıkıntı çıkarmayacağını söyledi.
Bunun ardından led, beyaz sis farlarımın bir sıkıntı çıkarıp çıkarmayacağını araştırdım ve sislerin led olmasının bir sıkıntı doğurmayacağını öğrendim.
Plakaya da değinmem gerekirse app plaka mühürlü olduğu ve vida ile pleksiye takılmadığı sürece bir sıkıntı doğmuyor ve sorunsuz bir şekilde geçiyorsunuz.
Orijinale çevirme safhasından sonra yukarıda belirttiğim tarihte Çatalca TüvTürk istasyonuna gittim. Randevu 14’te olmasına rağmen 1:30 saat erken giderek risk almak istemedim çünkü ilk kez muayeneye girecek idim
Önce işlem sırası için kağıt alınıyor. İşlem sırası için kağıt aldıktan sonra sıra size geldiğinde ruhsatınız ve kimliğinizle görevli kişiye gidiyorsunuz. Muayene ücreti + egzoz emisyon ücreti ödüyorsunuz(daha önceden yaptırmadıysanız). Benim egzoz ölçümüm olmadığı için onu da ödedim ve sonrasında bana bir kağıt verildi ölçümle ilgili. O kağıtla istasyon içinde bulunan egzoz emisyon bölümüne gidiyorsunuz ve işlem gerçekleştiriliyor. Benim işlemim hızlı bir şekilde gerçekleştirildikten sonra şansıma denk gelse gerek muayenede de hemen sıra bana geldi.
Sağolsun muayeneyi yapacak arkadaş çok canayakındı ve ayaküstü biraz sohbet ettik. Sonunda muayeneden geçtim ve işlem aracın muayene platformuna girişinden çıkışına kadar toplam 10-15 dakika sürdü.
Kusurlar olarak ise motor numarasının okunamaması, kısa ve uzun far ayarlarının tam olmaması raporda yazıyordu. Ek olarak not düşmek istediğim nokta ise aracımın ön tamponunun sağ sensörü tamponun içine doğru düştüğünden yoktu fakat bu bir kusur olarak raporda belirtilmeyip muayene sonucuna bir etkisi olmadı.
Vaktinizi ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim. Umarım faydası dokunur.