R 400
2014 Pekin Otomobil Fuarında Volkswagen R modelinin baz alındığı ancak yapılan geliştirmelerle neredeyse 400 beygir gücündeki yeni konsept modeli olan R 400'ü tanıttı.
*EA888 kodlu 2.0 litrelik motor hacmi ve kodu yine aynı...
*standart bir Golfe göre 20 mm daha düşük profile sahip olması da;
farklı olanlar;
* sadece 3,9 saniyede ulaştığı 100 Km/s hız değil bununla yetinmeyip 280 km/s son hız erişmesi de;
*DCC'nin standart olması da;
*7200 devirde ulaştığı 395 beygirlik güç de;
*Standart R'dan 45 kg daha hafif olması da;
*235/35/R19 jantlara sahip olması da;
*450 Newton metrelik inanılması güç bir torka sahip olması da;
*İki yanda çiftler halinde 4 egzoz yerine ortada iki egzoza sahip olması da;
* bir R, Standart bir Golften 10.15 mm daha genişken, bu versiyonunun 40.64 mm daha geniş olması da değil...
*"Carbon" nappa deri koltuklara sahip olması ve bunların olduğu gibi diğer deri iç kaplamalarda limon sarısı dikişleri olması da değil
*bu da yetmezmiş gibi kapı içi panellerde ve gösterge grubunda çizgi halinde sarı şeritlere yer verilmesi hiç değil
Asıl farkı hep daha fazlasını hayal etmekten geri durmayan, gözü beygirler doymayan kişilere yanıt olmasında...
Bundan sonra daha ne yapacaklar denmesinde..
Bütün hayal edilen yeniliklerin ilk kez denenerek görücüye çıktığı konspept iken artık üretilme kararı alındı...
Şu limon sarısı deyince...
"Hayat size limon verirse.... limonata yapın..." diye bir söz vardır ya hani...
Bana kalırsa..
Hayat bana bir R verse.. neler yaparım neler....