Yeni Golf 1.0 ile ilk uzun yol deneyimi ve izlenimler


ciao

Üye
Katılım
7 Tem 2018
Mesajlar
30
Tepkime puanı
39
İsim
Can
Merhaba,

Geçtiğimiz 10 günde yıllık iznimi kullandım ve yaklaşık 1600km lik bir rotada yeni 1.0 tsi dsg Golf'ümü test etme imkanı buldum. İzlenimlerimi paylaşmak istiyorum.

Öncelikle rota şu şekildeydi:  Bandırma Feribot İskelesi - Akyaka, Akyaka - Selimiye, Selimiye - Kaş, Kaş - Denizli, Denizli - Bandırma Feribot İskelesi

İzlenimlerim: 

- Araç kaliteli asfaltta oldukça sessiz. Gerçekten bu tarz yollarda kullanmak büyük keyif. Mıcırlı yollarda ise gürültülüydü.  

- Yol tutuşu çok iyi. Ancak eski Leon'um ile kıyasladığımda, bu aracın sürüşü daha yapay geldi bana. Sanki Leon yere daha yakın hissettiriyordu. Bu ise sanki daha havada gidiyor, evet çok daha konforlu, sanki d sınıfı bir araç gibi süzülüyor. Yine de direksiyon hareketlerine verdiği tepkiler son derece iyi.

- Direksiyonu genel olarak bana Leon'a göre çok sert geldi. ARacı aldığımdan beri sürekli düşük veya yüksek hızda bunu hissediyorum. Hatta bu kadar sert olması normal mi diye düşünüyorum özellikle şehir içinde daha yumuşak olmasını beklerdim.

- Hill holder'sız bir auto-hold'a alışamıyorum. + Manevra park freni delirtiyor. Tamam düz yolda auto hold güzel kırmızıda ayağı tutmaya gerek kalmıyor frende ancak konakladığımız otelin sokağı yokuştu ve aracı her seferinde geri geri paralel park ederken auto-hold ecel terleri döktürdü bana. Kapatsam araç direk kayıyor. Açsam bu sefer yarım debriyajda kalmasın diye uğraşırken frene basınca araç duruyor ve kaldırırken gaza az basınca kalkmıyor, biraz fazla basınca da bir anda arkaya / öne doğru atılıyor. Her hamlede auto hold a bas, bir daha bas, aç kapat gerçekten işkenyece dönüştu böyle bir park. Anlamadığım çok mu zordu normal bir hill holder ı buna dahil etmek? Gerçekten keşke eski tip el freni ve klasik 3 sn hill holder olsaydı da şu elektronik fren olmasaydı diyorum. Bir başka dert de manevra freni. Geri geri giderken arkada otlar var onları görüyor ve çarpma olarak algılayıp fren yapıyor. Zaten aracı iki tane başka aracın arasına milimetrik sokmaya çalışırken, sensörün taa bilmem kaç cm öteden araca müdahale edip fren yaptırması ise olaya tuz biber ekiyor. Eski aracımla 10 sn de tamamlayacağım bir parkı gerçekten 1 dk uğraştım durdum sinir oldum. Umarım alışırım. (Manevra freni menüden kapatılabiliyor muydu?)

- Koltuklar terletiyor. Leon'umun klasik ucuz standart koltukları görsel olarak bunlar kadar iyi değildi ancak terletmiyordu.

- Bugün aracıma bindiğimde yol bilgisayarı verilerine bakarken "yakıt alımından sonra" verisinin 35 km önce sıfırlandığını gördüm. Oysa yakıt alalı 400 km oldu. Neden sıfırlanmış anlamadım. Hiç bir aracımda olmamıştı bugüne dek böyle bişey. Aracı durdurduktan sonra benzin kapağını açayım dedim, sanki düdüklü tencere gibi bir hava çıktı. Benzin deposunda böyle bir hava oluşur mu ? Benzinciler doldurmadan önce her açtıklarında bu hava çıkıyor mu mesela? ve neden sıfırlanmış olabilir?

- Motorun ivmelenmesi oldukça tatmin edici. 1.0 olduğunu söylemediğiniz takdirde birinin anlaması güç. Ayrıca motor sesi de çok güzel.

- Virajlı ve yokuşlu dağ yollarında vitesi sport modda kullanmayı tercih ettim çünkü DSG sanki bu araçta daha bir ekonomi odaklı ayarlanmış ve sürekli yüksek viteste gitmeye çalışıyor. Daha dinamik bir sürüş için S modu böyle durumlarda daha uygun geldi bana. 1.2 tsi da bunu daha az yapma gereği duyuyordum.

- D modunda aracı çok düşük hızlarda 7. vitese atıyor araç ve 7. viteste araç titremeye başlıyor. Mesela 65 km gibi bir hızda 7. viteste giderken bu durum titreşim ve uğultu yaratıyor. Böyle bir durumu 1.2 tsi aracımda yaşamıyordum.

- Yakıt tüketimlerini başka bir başlıkta paylaştım ancak buraya da ekliyorum. Çok yer kaplamasın diye fotoğraf olarak paylaşmıyorum:

1.0 TSI DSG Highline... 2 kişi. Bagaj ağzına kadar dolu. Klima full ve üst seviyede açık. 225 45 17 bridgestone turanza lastikler önler 33 arkalar  36 basınç ile..

Yol çalışması vb. hariç otobanlarda 120nin, bölünmüş yollarda 110'un altına inmedim ancak karma tüketim verisinde akyaka -selimiye ve selimiye-kaş, kaş ve çevresine gidiş gibi virajlı, düşük hızla seyredilen ve iniş çıkışlı yollar olduğunu da hatırlatmak isterim. (bu tarz yollarda kimi zaman sport modda kullandım)

1- Bandırma feribot iskelesi - Akyaka arası. 

508 km, 5 saat 51 dk, 87km/h ortalama hız, 6.3 lt/100km

2- Denizli - Bandırma feribot iskelesi arası

381 km, 4 saat 08 dk, 92km/h ortalama hız, 6.9 lt/100km

3- İlk 2091 km yakıt tüketimi verisi (İlk 500 km si yoğun istanbul içi trafik, gerisi bu seyahat)

2091 km, 44 saat 58 dk, 46km/h ortalama hız, 7.1lt/100km

Özet: Ufak tefek şeyler belirttim yukarıda ama genel olarak aracımdan çok çok memnunum. Umarım uzun yıllar sorunsuz kullanırım.

Ayrıca yolda 2 tane tehlike atlattım. Bir tanesinde 150 ile giderken önüme köpek çıktı ve çarpmamak için o süratte slalom yapmak zorunda kaldım. Araba son derece rijit bir şekilde hiç kaymadan ve tedirgin etmeden o süratte bu manevrayı yaptı. Direksiyonu oldukça sert ve güven vericiydi. Eminim 17 jantların ve ince yanakların da etkisi olmuştur ama aracın kontrolünü hiç kaybetmemesi güven verdi bana. Umarım bir daha bunu yapmak zorunda kalmam.     

İkincisini hasar başlığında anlattım ama buraya da yazmam gerekirse.. Antalya - denizli arasında karşılıklı gidiş geliş 2 şeritli mıcırlı rezil bir yolda ilerlerken, karşıdan virajı alarak yanımdan geçmek üzere olan bir kamyonun üzerindeki meyve sebze kasalarını sağlam bağlamaması nedeniyle kasaların aracımın önüne, ön cama ve üstüne düşmesi nedeniyle ciddi bir tehlike atlattık. Allahtan kasalar plastik ve boştu. Üste düşenler sekti savruldu, öne düşenlere ise 90 km hızla çarptım ve onlar da sağa sola savruldular (parçalanmadılar aracın altına girmediler) Dikiz aynasından baktığımda, arkamdaki yaklaşık 8 tane daha aracın üstüne devrilmeye devam ediyordu.

Sonucu da aşağıdaki gibi oldu: (bir ihtimal taş sıçraması kaynaklı da olabilir) İlgili başlığa da yazdığım gibi rötüş boyası mı yoksa mini yama mı yaptırsam diye düşünüyorum

boya1.jpg

boya2.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ciao 

Değerli Hocam 

Şayet 100 saat veya 10 bin km dolduysa yol bilgisayarındaki  veriler sıfırlanacaktir.

Atlattiğıniz kaza icin gecmis olsun.

Çok basit bir rötuş ile eskisi gibi olur ancak öncesinde şu kabarmış kısmı temizlemesi gerekli. 

Istanbul dan izmir e dönerken frenleri test etme imkanım oldu. 

Sabuncubeli yokuşlarında birden şerit eksilttiklerini geç fark ettim . Sanırım yorgunluktan olsa gerek. Yolun izin verdiği max. Süratte ilerlerken Yol bitti.  Sert bir fren oldu çünkü sağımda TIR vardı. Mükemmel bir frenlemeydi. Bir kere daha gördüm.

 
hocam öncelikle çok geçmiş olsun.

aracınız sanki silvershadow hocamınkine göre 1,5-2 lt daha fazla yakmış gibi.

bu tamamen sizin kullanmanıza mı bağlı?

 
Hocam öncelikle geçmiş olsun,

Güzel bir yazı olmuş ve gözlemleriniz başarılı.

Küçük rötuş ile hallolur sorununuz. 

 
Güle güle kullanın aracınızı, yararlı bir inceleme yazısı olmuş. 

Kullanım tarzınızı bilmiyorum ama sanki biraz fazla yakmış araç. Ben de 1.0tsi kullanıyorum, geçtiğimiz ay tam dolu bagaj ve 3 kişi ile tek seferde 1300km yol yaptım, ortalama hız 91 oldu ve yakıt tüketimi 4.9. Yolun dönüşünde birebir aynı verileri elde ettim. Araç yüklü olduğu için lastik basınçları 36-37 gibiydi. 

 
manevra frenini off konuma alabilirsiz . kapatılıyor menüden.

bir dahada açayım diye aklınıza gelmez !

olayın çalışma prensibi direk park sensörleri üzerinden.

park sensörü ekranında herhangi bir engele kademe kademe yaklaştığınızda sarı renkli çizgiler en son kırmızıya dönüşüp artan bir uyarı sesiyle sizi uyarıyormu ? evet!

park sensörü ekranında kırmızı çizgi uyarısına geldiğiniz anda araç zaten daha fazla yaklaşma çarparsın diyor.

aracın bu şekilde sensörler üzerinden çapraz  uyarı ateşini dinlemeyenler için araç! sen durmazsan ben zorla durdururum ! adı altında MANEVRA FRENLEME donanımına sahip.

peki uyarı ateşini kim neden dinlemez de işini otomatik manevra frenleme fonksiyonuna bırakır?

192 promil alkollü bir sürücü gece mekan otoparkından çıkarken geri vitese taktıktan  sonra arkasındaki duvarın içinden ışınlanarak kendini pijamalarını giymiş şekilde yatağında bulacağını zannettiği an manevra frenleme fonksiyonu işe yarar tabi!

birde fren yerine gaza bastı ! mağazaya girdi! gibi medya haberleriyle sık sık karşılaşıyoruz.

parka girerken yada çıkarken  park sensörü ekranı kırmızı çizgi + en yoğun ikaz sesi verdiği an ! artık geri gelme çarpacaksın ! dediği halde fren yerine gaza basıp ivmeli bir şekilde arkaya toslama durumlarını anlayabilmek için xx kromozoma sahip olmak gerekli gibi

xy ler genelde fren gaz pedallarının yerini karıştırmazlar (testesteron etkisi)

 
Öncelikle hayırlı olsun.Bendede 1.0 tsi comf.dsg var sıfır aldim 2200 km de.Fakat park manevra freni varmi bilmiyorum conf.pakette olmayabilir.Aracim 2200 de uzun yol yakit 5.4 su anda.Sarkoy bursa 5.2 bursa karacabey bogazi bursa 5.0 genel ort.klima cogu zaman acik ama gizim 110 120 birkac kez 180 e ciktim.Belkide aracinizin jantlari büyük ondan fark olabilir.benim 16 inc.Su na icin memnunum hiz konfor yakit gayet yeterli.daha once jetta vardi onun direksiyonu na gore bu harika dusuk hizlarda cok yumusak hizlandikca sertleşiyor servise bir danışın ben direksiyon dan cok memnun kaldim.saygilar.

 
@fanajal Aracınız 2017 şasi üretimli ise, manevra park freni yoktur. Benim aracım 2017 şasi üretimli, benim aracımda da yok.

 
@ciao 1.2 den biraz fazla yakıyor anlaşılan bende aynı değerlerde 130 sabit hızla edirne gelibolu bandırma bursa gittim 440 km 6.5 yaktı klima açık 17 dijon jant. Dönüşte 110 sabit 5.3lt klima açık hep 

 
@silvershadow Sevgili Murat Hocam 7.5 ta frenlerin 7 ye oranla ciddi şekilde revize edilmiş olduğunu hatta bunun videosunu da size atmıştım hatırlarsanız. Bu açıdan sizinde deneyimleyerek test etmiş oldunuz tabi herhangi kötü bir olay yaşanmaması çok sevindirici.   

@ciao arkadaşım golf 7.5 un oturma pozisyonunun 7 ye oranla biraz daha yukarıda olduğunu da sanırım ilk ifade edenlerdenim ve aracıma binen leonu olan bir arkadaşımda bunu farketmişti. Tabi ben leon ile golf 7 arasında fark varmıydı bilmiyorum ama 7 ile 7.5 arasında dahi fark var. Koltukların terletmesi konusunda haklısınız 7 de bu durum yoktu ancak koltuk kenarlarında oluşan tiftiklenme sorunu da bu yeni kumaşlar ile kaldırılmış goruluyor. 7 ve 7.5 arasındakı buyuk farklardan bırısı de aslında DSG nın çalışma kararlılıgı en ufak bır teddudu yok sanzımanın vıtes duserken de yukseltırkende ancak dedıgınız tıtreme durumunu 1.0 octavia kullanırken kalkıslarda hıssettıgımı soyleyebılırım. 1.0 motorda karakteristiği oyle olabilir sanzımanın fıkrım yok acıkcası. Bozuk zemındekı gurultu ne yazık kı lastıklerınızın yol actıgı bır durum. Oldukca sert lastıklere sahıpsınız benzer durum bende de dunlop sportmaxx rt ler ile gelmıstı ve talıhsız sekılde lastıgımın bırı yarıldı tas kesmesı sonucu ve yenısı de turkıyedekı dunlop bayılerınde ve vw servıslerınde olmayınca mecburen onlere (sımdılık) ıkı adet mıchelin primacy 4 taktım ınanın aracın karakterı degıstı. Dan dan yparak gectıgı cukurlardan arac puf puf yaparak gecıyor arka taraf hala dan dan tabı :)  O boya atan yerı boyatmayınız guzece temızleyıp rötuş yaptırın veya servısten boyasını alıp sızde yapabılırsınız. Geçirdiğiniz kaza riski içinde çok ama çok geçmiş olsun.  

 
@silvershadow Yol bilgisayarına iilişkin olarak, aslında sadece "Yakıt aldıktan sonra" kısmında problem yaşadım. Yakıt alalı 300 küsur km olmasına rağmen, değeri kendi kendine sıfırladığını gördüm. Bu duruma hiç bir vw grubu araçta daha önce rastlamamıştım. Sanki 35 km önce yakıt almışım gibi gösteriyordu ancak dediğim gibi 300den fazla km yol yapmıştım. Hala aklıma takılıyor bu durum. Tekrar ederse servise mi gitmeliyim?

Fren konusunda size katılıyorum :)

 
@ertem @palsak @asdfg112  @fanajal

Benim de düşündüğümden fazla yaktı ama ben gittiğim yolların bir kısmının sürekli olarak yokuş in çık modunda olması ve ara sıra sport modda kullanmama bağlıyorum. 

Akyaka-Selimiye-Kaş güzergahı ve antalya burdur arası yollar sürekli tırmanma iniş ve virajla doluydu. Klasik bir Ankara-İstanbul arası otoban kullanımı veya bursa-balıkesir-akhisar arası düz yol kullanımından farklı olmasını bunlara bağlıyorum.

Ancak göreceğiz ayın 20 sinde İstanbul Ankara yapacağım. Eski aracımla da birebir kıyaslama imkanım olacak o zaman. :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt