2.Viteste bazen çekmiyor mu ?


csharpci

Üye
Katılım
10 Kas 2017
Mesajlar
66
Tepkime puanı
15
İsim
C#ci
Arabayı birinci vitesten ikinci vitese atınca bazen ikinci viteste çekmiyor.. Sonradan biraz beklettikten sonra hızlanıyor. Özellikle yokuşlarda. 1. viteste 3. devire yakına kadar geldikten sonra 2. vitese atıyorum çekmesi için. Bu durum normal mi herkeste aynı mı ? Yoksa bende bir problem mi var ?

Birde ikiye taktıktan sonra gaza basıp devrejdan çekince ayağımı sanki bir titreme var gibi bir his veriyor ama aslında titreme yok titrese anlarım. Ama altta bir yerlerde sağ sol bir şeyler oluyor gibi garip bir his veriyor. Sizlerde de aynı şeyi yapıyor mu ?15 bin bakıma az kaldı gidince söyleyeceğim ama yinede deneyimli arkadaşların fikrini almak istedim.

Comfortline 1.O TSI Manuel

 
@csharpci 

Değerli Hocam 

Kavramanın bittiğinin iki göstergesi de var..

Sizin Golfünüzün kavraması her an sizi yolda birakabilir maalesef.. 

 
Sadece 2. viteste yapıyor..Nedeni ne olabilir böyle bir şey yapmasının ? Garanti kapsamına girer mi hocam bu durum ?

 
Sadece 2. viteste yapıyor..Nedeni ne olabilir böyle bir şey yapmasının ? Garanti kapsamına girer mi hocam bu durum ?
Hocam 2. Veya baska bir viteste fark etmez.. daha dogrusu en belirgin kaçırmayı 2. Viteste yapabilir veya siz fark edemiyor olabilirsiniz. Manuel araçlarda kavrama garanti kapsamına girmez.

Ancak araç servis bakımliysa kurulacak cümlelerdeki doğru kelimeler garantiye sokabilir.

Geçmiş olsun.

 
@silvershadow hocam peki kavrama neden biter ? ilk araba alındığından beri bu tür şey varsa nedeni ne olabilir ? Araba daha servise girmedi 15 bin bakımı gelmedi. Arabayı vites nedeni ile servise götürdüm. Servisdeki ustalar arabayı kullandı. Niye farkına varmamış olabilirler ? Yani göstergede arabanın arıza sinyali vermesini mi bekliyorlar ?

Siz bu durumda ne tavsiye edersiniz ? servisi arayıp durumu belirteyim incelesinler mi ? Yoksa 15 bin bakımını bekliyeyim mi ?

Ben araba 1.0 diye motoru küçük olduğu için diye düşünüyordum. Meğersem arabanın kavramasında problem varmış. Aldığımdan beri böyle. Hatta bir kaç defa sağa dönerken çok yavaşlayınca (15 km hız gibi) 2. viteste bırakınca stop etti.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@csharpci Hocam birde ben bu arabayı almadan önce polo ile test sürüşü yapmıştım. Ama otomatik vites. Arabayı sürerken hızlanıp yavaşladım tekrar hızlanıp yavaşladım. Arabada gaza basınca bekliyor bekliyor sonra hızlandı. 2-3 sn. kadar bekleyip hızlanmıştı bir keresinde. Benim Arabamın kavrama değil de 1.0 motor olmasından kaynaklandığını düşünmemin nedenlerinden biride budur. Yani sonuçta polo otomatik arabada 1.0 motordu. Ama ilk alınmasından itibaren yapması tuhaf değil mi ? Bu arabayı hiç mi test etmediler bana vermeden önce ? inanın çok şaşkınım. inşallah siz yanılıyorsunuzdur veya ben abartmışımdır durumu.  Hafta içi servisi arayıp götüreyim bakalım ne diyecekler. Viteste problem vardı ilk alındığında şu anda uzun süredir bir problem yok. Servisteki usta zamanla dişliler otururur gönlünüz rahat olsun demişti. Belki bu da ona benzer bir şeydir.

 
@csharpci Hocam birde ben bu arabayı almadan önce polo ile test sürüşü yapmıştım. Ama otomatik vites. Arabayı sürerken hızlanıp yavaşladım tekrar hızlanıp yavaşladım. Arabada gaza basınca bekliyor bekliyor sonra hızlandı. 2-3 sn. kadar bekleyip hızlanmıştı bir keresinde. Benim Arabamın kavrama değil de 1.0 motor olmasından kaynaklandığını düşünmemin nedenlerinden biride budur. Yani sonuçta polo otomatik arabada 1.0 motordu. Ama ilk alınmasından itibaren yapması tuhaf değil mi ? Bu arabayı hiç mi test etmediler bana vermeden önce ? inanın çok şaşkınım. inşallah siz yanılıyorsunuzdur veya ben abartmışımdır durumu.  Hafta içi servisi arayıp götüreyim bakalım ne diyecekler. Viteste problem vardı ilk alındığında şu anda uzun süredir bir problem yok. Servisteki usta zamanla dişliler otururur gönlünüz rahat olsun demişti. Belki bu da ona benzer bir şeydir.
Böyle şeylerden huylanıyoranısz en garanti çözüm 1.0 bir test aracıyla çıkarsınız ve bakarsınız onda da aynı sıkıntılar var mı yok mu

 
Merhabalar Bende de 1.2 tsı var bence o 2.vitesdeki durum aracı devirsiz kullanmadan kaynaklanıyor motor küçük olduğu için hemen toparlayamıyor araba hele ki rampa da 1 den 2 ye atarken 2500 3000 devirlerde çok zor titriyor tabiri caizse yemiyor araba klima açıksa veya yolcu varsa vay haline onun için bu arabaları devirli kullanmak gerekiyor debriyajında bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

 
Merhabalar Bende de 1.2 tsı var bence o 2.vitesdeki durum aracı devirsiz kullanmadan kaynaklanıyor motor küçük olduğu için hemen toparlayamıyor araba hele ki rampa da 1 den 2 ye atarken 2500 3000 devirlerde çok zor titriyor tabiri caizse yemiyor araba klima açıksa veya yolcu varsa vay haline onun için bu arabaları devirli kullanmak gerekiyor debriyajında bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk
Şu ana kadar bende sizin gibi düşünüyordum. Şu andan sonra kararsızım. Servise götüreyim başka bir manuel Golf test sürüşüne çıkayım. Merkezden daha önce söylemişlerdi. Bu seferde test sürüşü yaptırırlar sanıyorum. Peki sizde 2. vitese attıktan sonra araba titremiyor ama sanki titreme gibi aşağıda bir şeyler sağ sol yapıyor gibi bir his veriyor mu ? Ben de sadece 2. viteste öyle bir his veriyor ama ne araba titriyor ne de sağ sol yapıyor.

 
Kardeşim 2.vitese attım araba alt devirde ise titriyor tabiki ama bu yolun rampa olup olmamasına dediğim gibi klimanın açık olup olmamasına yolcu sayısına kaç bin devirde vitesi değiştirdiğine bağlı olarak değişiyor hatta böyle devirsiz vites değişimlerinde tam olarak 1 den 2 ye geçilerde aracın altından değişik sesler geliyor yani bu araba mümkün olduğunca yolun ve diğer koşulların varlığına göre 1 den 2 ye geçerken biraz bağırttırman gerekiyor aracı titreme ve vuruntu yapmaması için kanaatimce


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

 
Hocam araç maksimum torkunu 2000 devirden sonra vermeye başlıyor hacim küçük olunca daha alt devirde tork çok düşük kalıyor. Dizel arabalarda da genel durum bu ama hacim 1.6 ve üzeri olunca bu kadar ölü kalmıyor. 

 
Hiç oynamatmayın aracınızla gayet normal durum, 1.0motor da devir aralıkları çok kısa 1.2 ve 1.4 motora göre, kavrama ile alakalı bir durum yok, test aracı ile test ettiğimde aynı durumu yaşadım. İyi günler

 
Bencede arabada sorun yok.1 den 2 ye geçince arabayı 1500 devrin altında bırakıyorsunuz araba gurulduyor o kadar.tsı motor maalesef dsg gibi hemen vites yükseltilecek bir yapıda değil.Bu her vites için böyle.Heleki 1300 dewrin altında gaza basarsan birde hafif yokuş ise araba yırtsanız ortalığı toparlamaz kendini.saygılar.

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 


Geri
Üst Alt