Aracım fazla yakıyor gibi...


Metin Şen

Üye
Katılım
7 Kas 2017
Mesajlar
109
Tepkime puanı
43
Konum
Batman
İsim
Metin
Arkadaşlar merhaba, yaklaşık 20 gündür yakıt ile ilgili bir sorunum var. Aracım golf 1.0 tsi manuel araç, km 12000. Son zamanlarda aracı çalıştırdığında rolanti de 1 den başlayan devir nerdeyse 2 varacak şekilde çalışıyor, buna bağlı çekilen yakıt durur halde 2,3-2,5 lt arası oluyor. Daha önce 1 lt altında oluyordu. Bu arada 3 silindirli motor olduğunu iyice hissettiriyor biraz gürültü ve titreme fazlaca oluyor. 1 dakika kadar beklediğimde bu değerler normal seviyesine geliyor. Bundan midir bilinmez yakıt tüketimim şehir içi 7 civarı yakarken 9 civarı yakmaya başladı. Dün biraz uzun yol yaptım yokuş asagi aracı 5 km kadar sürdüm ortalama bu kez de 8 gösterdi. Acaba ne sıkıntım var, kasım ayin da aracı aldığımdan bakımdan böyle yapıyor olabilir mi?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Metin Şen Hocam benim aracımda 1.0 tsi manuel rolantim çalıştırınca 10-20 saniye arasında dğşmeye başlıyor hiç 2000 devire yakın rolanti görmedim . Farklı bir yerden yakıt aldınız mı ?

 
Yakıtı sürekli Shell, bp veya opetten alırım. Yakıtla ilgili olduğu düşünmüyorum. Dediğiniz gibi bazen 20-30 saniyede normal seviyeye geliyor.

 
1.2 ve 1.4 tsi de durum sizdekinin aynısı. Yani normal bir şey . Fazla yakmasının bu durumla bir ilgisi yok . 

 
Bence normal değil aynı aracım var aynı ay almışız aynı km de . En son uzun yol 4.2 ortalama yaptım. Dönüşte gazlayarak 5.2 yaptım. Rölantide 0.7 lt/ h oluyo


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

 
Bence normal değil aynı aracım var aynı ay almışız aynı km de . En son uzun yol 4.2 ortalama yaptım. Dönüşte gazlayarak 5.2 yaptım. Rölantide 0.7 lt/ h oluyo


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk
İlk kontağı çevirdiğinizde 1 in üstü devir ve 2.5 lt kadar tüketim gösteriyor mu? Tabi bu sırada titreme ve ses 30 saniyeye kadar biraz fazla oluyor mu acaba sizinkinde ?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaşlar merhaba, yaklaşık 20 gündür yakıt ile ilgili bir sorunum var. Aracım golf 1.0 tsi manuel araç, km 12000. Son zamanlarda aracı çalıştırdığında rolanti de 1 den başlayan devir nerdeyse 2 varacak şekilde çalışıyor, buna bağlı çekilen yakıt durur halde 2,3-2,5 lt arası oluyor. Daha önce 1 lt altında oluyordu. Bu arada 3 silindirli motor olduğunu iyice hissettiriyor biraz gürültü ve titreme fazlaca oluyor. 1 dakika kadar beklediğimde bu değerler normal seviyesine geliyor. Bundan midir bilinmez yakıt tüketimim şehir içi 7 civarı yakarken 9 civarı yakmaya başladı. Dün biraz uzun yol yaptım yokuş asagi aracı 5 km kadar sürdüm ortalama bu kez de 8 gösterdi. Acaba ne sıkıntım var, kasım ayin da aracı aldığımdan bakımdan böyle yapıyor olabilir mi?
araçları aynı zamanda almışız ve şu an km ler de aynı hocam . o devir muhabbeti aynen bende de oluyor 20-30 sn de düşüyor ama. yakıt durur halde 2.3-2,5 arası gösteriyor demişsiniz klima açık falan olabilir mi acaba ben hatırladığım 1 litrelerede gösteriyordu. bugün aracı çalıştırdığımda tekrar bakacağım bakalım


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Anlık tüketim o an o civarlarda gösteriyor. Tabi o da 30 saniye içinde diger göstergelerle normal seviyesine geliyor.( Artan ses ve titreşimde normal seviyesine geliyor. )

 
Anlık tüketim o an o civarlarda gösteriyor. Tabi o da 30 saniye içinde diger göstergelerle normal seviyesine geliyor.( Artan ses ve titreşimde normal seviyesine geliyor. )
IMG_3387.JPG benim de 2.6 dan başladı titreşim de sonra bitiyor hocam



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Ayni durum söz konusu gibi. Yakın zamanda  Bakıma gittiğim zaman bunları söyleyeceğim. Teşekkür ederim.

 
Dostlar merhaba eski bir konu ama aradigim sanırım burada.İlk calismada rolanti devri bende de 1500e yakın 1400 gibi oluyor. Internette cold start videolara baktım bazıları 1200 devir bandında çalışıyor. Sonra tabi 950devir civarına düşüyor. Bence 1.0 tsilar genel olarak yuksek devirde çalışıyor ve benim gibi eger kısa mesafe gidip geliyorsanız (3km gidis 3km dönüş) yakıt tüketimi cok sağlıklı olmuyor.Suan 18km ort hızla 9lt gösteriyor ama mesafe uzadikca düşüyor. 

 
@Akif Nalca hocam konunun tsi motorla alakası yok. tamamen 3 silindirli motor çalışma prensibinden kaynaklanıyor. 4 silindirde krankta sırasıyla silindirler 1/4 2/3 olarak ateşleme yapıyor. silindir ateşleme zamanları neredeyse boşluksuz olduğundan devir daha düşük oluyor 3 silindirliye göre. 3 silindirli motorlarda ateşleme zamanları arasında çok ufak bir gecikme oluyor. bu sebepten (salınımı azaltmak ve daha stabil bir ateşleme için) rölantide devir 4 silindirliye göre daha yüksek oluyor.

 


Geri
Üst Alt