1.0 Highline DSG ve sorularım


ahmet306

Katılımcı Üye
 
Katılım
28 Ağu 2018
Mesajlar
1,092
Tepkime puanı
1,035
Konum
ist
İsim
ahmet
Araç
Tiguan Highline 1.5TSI
Merhabalar,

Ağustos sonu gibi 1.0TSI Highline DSG satın aldım.

Araç güzel, kaliteli fakat hayal kırıklığı yaratan yerler oldu.

1-) en önemli konu 17 jantlar ve konfor : daha önce 225/45/17 lastikli başka bir araç kullanmıştım. golfun daha iyi ve konforlu bir araç olduğunu düşündüğüm için 17 jantı sorun olmaz sanmıştım. fakat highline golf konfor anlamında çok kötü geldi. üzerindeki lastiklerden(turanza t001)  mi emin olamadım fakat özellikle çukurlara girdiğinde küt küt ses yapıyor. bir de bozuk parke taşlı yollarda konsoldan titreşim sesi gelecek kadar konforsuz. Tamam düz yolda çok iyi fakat bozuk yollarda oldukça kötü. sırf bu yüzden soğudum araçtan.

2-)active info display : oraya kocaman ekran koymuşsun ama kişiselleştirme neredeyse sıfır, bir renk tasarım v.s. değiştirebilseydik fakat maalesef. normal kadran olsa daha iyidi diyorum.

3-)makyalı kasada yapılan donanım hırsızlığı :  koltuk altı çekmece, aküdeki keçe kılıf, motordaki ve arkadaki çalınan logolar. bagajda bile tek tarafta sarı bi ampül var. daha önce jetta kullandım bagaj aydınlatması çok iyidi. daha benim bilmediğim ne ayrıntılar çalındı kim bilir.

4-) Appconnect ve sesli görüşme : tamam bunu bilerek aldım benim hatam, fakat yahu insan şu araçta standart olarak açık getirir bunları. araçta güzel bi ekran var app düğmesi var fakat kullanmak istersek ekstra para!

 
Öncelikle hayırlı olsun aracınız, iyi günlerde kullanmanız dileğiyle.

1) Bir önceki aracımda(Megane 3 Gt Line) da 17" jant kullanıyordum fakat Golf le arasında uçurum var.  Keşke comfortline(16") ile highline' ı (17") ayrı ayrı test etseydiniz almadan önce. 

Aracınızın üzerindeki lastikler "benim deneyimlediğim" lastikler arasında en sert ve kötü lastiklerin başında geliyor. Sorununuzun büyük kısmının buradan kaynaklıyor olması muhtemel. Fakat siz süspansiyonun çalışma prensibini beğenmediyseniz ona birşey diyemem. 

Ben mevcut aracımı(2017 1.4tsi highline) aracımı 14 Bin km' de iken aldım, şu an 18 binde. Parke taşta bahsettiğiniz sesler benim aracımda yok denecek kadar az. Rahatsız edici hiçbir ses yok. Lastiklerin sert yapıda oluşu yine bu durumu etkileyecektir. Benim aracımda Dunlop Sportmaxx var, ben lastik yuvarlanma gürültüsünden şikayetçiyim mesela. Pürüzlü asfaltta rahatsız edici olabiliyor. Onun dışında problem göremedim.

2)Haklısınız. Kodlama ile R line menüsü/ gizli özellikler vs. açılabiliyor(tanımda hatalı olabilirim). Benim aracımın önceki sahibi yaptırmış renk vb. kısıtlı da olsa kişiselleştirme mevcut.

3) Aracı almadan önce bu forumda baya vakit geçirdim, bahsettiğiniz şeyleri gördükten sonra aracımın özellikle 2017 model olmasına dikkat ettim. Bence en büyük kalite kaybı koltuklarda yapılandır. Koltuk altı çekmece bir nebze. Diğerleri günlük kullanımı çok fazla etkileyen şeyler değil bence.

4)Yine haklısınız, bence de olmalıydı fakat adamlar opsiyon olarak sunuyorlar.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yine astra ile karşılaştıracağım yine bazıları kızacak; yahu eski j kasada stil paket aliyordun 3.000 TL civarinda sunroof bluetooth ve navi birlikte geliyordu bunları golfte alsan neredeyse bir golf 4 parası vermek lazım, şimdi astra hb dinamik olan versiyonu ki bu üst donanım değildir led far hariç golfün higlinesinden çok çok çok daha dolu bir araç appconnect dahil araçta ne ararsan var, ayrıca 226.000 km de sattığım astra j 1.3 cdti sport model aracımda bozuk yolda dahi tık ses duyamazken 30 küsür binde olan 2015 golf aracımda sıcak asfalttan çıkmaya korkuyorum, appconnect yok ve parasını da versem alamıyorum, ama golf diye biniyoruz işte, astra j nin üretimi olsa hiç düşünmem alırım bugün.

 
AID ekran bende de var, 2016 golf 7. tema degisimi ile toplamda 5 adet gorunumu var sanirim. ben mavi R line temasi kullaniyorum. ve surekli bunu kullanabilirim. Bi sari temali artheon temasi hos duruyor bir de mavi. AID ekrani sayesinde cok fazla bilgiyi sunmasi aslinda olay.

16 inc ile 17 inc arasinda konfor olarak cok far var. bir de 16 takip denemelisiniz aracinizi.

geri kalan icin birsey diyemeyecegim. 

96EDAF00-B9A8-4F56-8A30-4BBD31A2220F.jpeg

 
@teyfan tema değişimini nerede nasıl yaptırdınız?

@Alpac @Serkanasn

diğer cevaplar için teşekkür ederim. bu konfor konusuna takmış durumdayım. turanza lastikler için daha önce de hiç iyi şeyler duymamıştım. fakat sadece lastikleri değiştirerek konfor elde edebilir miyim emin değilim.

jant değişimine gitmek ise epey masraflı bir yol olur, ona hiç girişemem. 

kılavuzda lastiklere 29psi basabilirsiniz konfor için diyor fakat yakıt tüketimini artıracağından bahsediyor.

ne yapsam bilemedim. aracı satmayı bile düşündüm :)

 
Hocam benim aracimda da turanza lastikler var , 12300km oldu 18 ayliklar ve yanaklar çatlak içinde, garanti icin gitsem kesin hatalı ben olurum o sebeple gitmiyorum sinirlerim yıpranmasın diye .. önümüzdeki yaz goodyear asymetric3 alicam. Hayatımda hic bu kadar sert lastik kullanmadım. Yol tutuş ve frenaj konusunda şikayetim yok ama yol sesi aşırı fazla

 
Lastikten ziyade VW zaten genel olarak sert araçlar üretiyor, bunu herkes bilir.Lastikti, yol ve hava şartlarıydı falan bunlar 2. planda gelen etkenler... Passat'a da binseniz evet Golf'e göre gayet konforlu gelir ama muadillerine göre de sert bir araç olduğu anlaşılır.. 

Turanzaları çıkarp Michelin takınca da aman aman bir fark olmuyo araçta... On konsoldan gelen seslere gelince de 7'nin zaten en az diğer araçlar kadar trim sesleri meşhurdur. Hatta hava şarlarına göre de bu sesler, ton sıklık, tını vs bilimum çeşitlilikte gelir... Sabah duymadıgınızı akşam duyarsınız, sivrisinek vızıltısı gibi gelen ses öğleden sonra sazın tellerine arada sinir bozmak için dokunuyolarmış gibi gelir.. :D  Sesli çalışan süspansiyon sistemini hiç söylemiyorum bile, 7'nin imzasıdır, burçları yağlatan sevine sevine evine gelir, 2 ay sonra yine başlar :D

Uzatmadan soylersek Golf konforlu bir araç değil zaten :)  Bir de 17" leri takmışssınız ki TR yollarında aman aman .. Bende de 17" var ordan biliyorum :p

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ahmet306 Yurt disindan AiD ekran gelirken tema yukluymus sanirim. ama internette arastirirsaniz bulundugunuz yerlerin cevreainde illaki bulunur yapan. turuncu ve bu mavi tema ile gercekten surekli yol yapasi geliyor insanin.

 
Benim anlamadigim poloda ve passatta en dusuk pakette dahi acik gelen sesli komut bizde nicin aktivasyon istiyor 

 
daha öncede yazmıştım.

bridgestone adı gibi kastamonu / taşköprü ilçesindeki 800 yıllık tarihi  taşköprü ile eşdeğer sağlamlık ve sertliktedir. (belki ismini burdan almıştır)

konfor / flexble (esnek)/ yaylı somya hissiyatı/ yataş ergodinamik soft yatak rahatlığı isteyen bi kere bridgestone dan kurtulmalı 

michelen 

ve çoğu kişiye uzak gelebilecek FALKEN bana göre en yumuşak lastikler.

oyun hamuru niyetine ver çocugun eline eğer büker lastikten kule yapar 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Serkanasn Astra j ve K serilerindeki donanım zenginliği düşüncenize ben de katılıyorum, ama bu donanımlar ne kadar kaliteli tartışılır. Ben Astra J cosmo ( en dolu paketidir ) kullandım, içindeki trim sesine lanet ettim her gün. Sıcak asfalttan çıkmaya korkuyordum. Astra Team’de yöneticiydim ve bu arabanın her bir vidasına kadar biliyorum. Benzin canavarı, teknolojiden uzak, sık sık arıza çıkaran en önemlisi de turbo sistemi bile çok ilkel olan bir arabadır. 

Golf’ü Astra’ya hele alt donanımdaki bir Astra’ya yedirmeyin. 

 

@arimayacik Belkide benim astra j dizel olduğu için motor homurtusundan trim seslerini duymamış olabilirim, aracım 1.3 cdti idi zaten multijet motorlu olduğu için motorla ilgili bir sorunum olmadı 54.000 km boyunca bakım harici tek arıza verdi o da ısıtma bujisi idi, ama nasıl tabir edilir araç tabiri caiz ise golf e göre biraz kemikli gibiydi.

 

Geri
Üst Alt