silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,342
- İsim
- Murat İNCİ
Michelin CrossClimate İnceleme
Michelin, yıllarca yapılan çalışmanın ürünü olduğunu söylediği bu ürünle ayrı ayrı kış ve yaz lastiği kullanımını gereksiz kılacağını iddia ettiği performansa sahip lastiği piyasaya sürdü.
Sanırım bu diyagram her şeyi anlatıyor.
Hatta bunca karmaşık konuyu bu kadar kolay anlatabilenine az rastlanır...
Üç ana zemin ve iklim durumunda yapılan testlerde genel ortalamada en yüksek skoru elde etmiştir.
Islak zemin ve 6 derece sıcaklıkta
Karlı zemin ve Eksi 6 derece sıcaklıkta
Kuru zemin ve 14 derece sıcaklıkta
yapılan testler sonunda
Islak zemin fren testlerinde "A"
Yuvarlanma direncinde "C"
1. Fren
2. Yanal yol tutuş
3. Direksiyona verilen tepki
tüm zemin ve iklimde yapılan testlerde optimal, ideal performansı göstermekte olduğu görülebilir.
Sırt Deseni bana TOYO'nun performans lastiklerini hatırlatıyor.
Bu desenler hem aquaplanning'ten korunmayı hem ıslak zeminde suyun drenajını sağlıyor.
Kış lastiğinden alışık olduğumuz o ince kırıklı çizgili desene sahip değil. Yüksek sürtünme sorunu böyle çözülmüş olabilir.
Sonuç olarak kişisel yorumum:
Elbette kış lastiğinin tam performansını göstermesini beklemiyoruz.
Fakat kış lastiklerinin yüksek yuvarlanma direncinin ve yüksek sürtünmesinin doğal sonucu olarak yüksek yakıt tüketimi açmazı çözülmüş oluyor.
İstanbul tarzı şiddetli kar yağışı görülmeyen ortalama kışın zeminde kar olma olasılığının bir kaç hafta ile sınırlı olduğu coğrafya ve iklimlerde ideal.
Fakat Karasal iklimin hüküm sürdüğü yerlerde kış lastiği halen gerekli...
Moderatör tarafında düzenlendi: