DPF, EGR ömrü ve değişimi


ozguven

Üye
Katılım
12 Eyl 2018
Mesajlar
104
Tepkime puanı
35
Konum
Manisa
İsim
Aykan
Aracım 146000 kmde 1,6 TDI, sık sık rejenerasyona giriyor (yaklaşık 100km de bir), ancak DPF ışığı yanmıyor, rölantiden ve motor sesinden temizliğe girdiğini anlıyorum ve 10 dakika devirli kullandıktan sonra stop ediyorum. Servis bakımlı ve yakıta dikkat ediyorum. Bu parçaların ömrü konusunda tecrübesi olan var mı, bu kullanımla daha ne kadar gider? İptalleri durumunda muayeneden geçebilir mi? Onarım masrafları nedir?

 
@ozguven hocam benim de 200km de rejenerasyona giriyor vag alıp kaç gram olduğuna bakmayı düşünüyorum

 
son zamanlarda rejenerasyon süresininde uzadığını farkettim 20-25 dakikayı buluyor, ama DPF ışığı 150000 km dir hiç yanmadı

 
Değerli hocalarım rejenerasyon aralığı 500 600 km aralığında yapılır normal kullanımda Tdi araçlar dpf doluluğunu hava akım gücüne göre belirler 100 km de bir tekrarlama dolmaya yakın demek olabilir veya küçük bi ihtimal hava akış sensörü de olabilir :)

 
DPF hava akışında arıza mı olabilir diyorsunuz. 1 ay önce servis bakımı yapıldı, servisin hiçbir önerisi olmadı.

 
Hocam bi ihtimal sensördür belki ama büyük ihtimal dolduğunu düşünüyorum çünkü 1.6 araç km de 160 gr/km ufak bi hesapla 150000.160 yaparsak 24 milyon gram yani 24 ton co2 geçtiğini varsayarsak  dpf den bence dolması normal :)  bu arada malesef servislerdende şikayetçiyim ekstra bakılsın diye baskı kurmadıkça asla bakmıyorlar 😡

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bana VW servisi DPF doluluğunun ölçülemediğini söyledi, ama ölçülebiliyor galiba

 
son zamanlarda rejenerasyon süresininde uzadığını farkettim 20-25 dakikayı buluyor, ama DPF ışığı 150000 km dir hiç yanmadı 
Pasif rejenerasyon normalde zaten 20 dakika sürüyor., ama siz DPF ışığı yanmadı o zaman sıkıntı yok diye düşünürseniz yanılırsınız çünkü DPF ışığı yanarak yapılan aktif rejenerasyon., artık son noktaya gelindi alarm zilleri çalıyor anlamına gelir., Yani aracın DPF ışığı yakarak rejenerasyon yapması kötüye işarettir.., Araç devir yükseltip pasif rejenerasyona geçtiğinde 4.cü viteste en az 70km hızla 20-25dk. boyunca sürüş yapılması gerekiyor., Normalde pasif rejenerasyon devreye girme aralığı trafiğe bol giren araçta 200-250km 'de bir devreye girer., çok trafikte kalmayan araçlarda 300-350km 'de bir devreye girer., sizinki her 100km 'de bir devreye giriyorsa bir sıkıntı var demektir., Devir saati 900-1.000 rpm arasına yükseldiğinde ve aracın sesi değişip fan açmaya başladığında anlayın ki araç pasif rejenerasyon yapmaya başlamıştır., bu esnada aracı dediğim gibi 20-25dk. arası 4.cü viteste en az 70km hızla sürüş yapmalısınız., devir saati normale dönüp araç normal haline geri döndüğünü hissettiğiniz anda km saatini sıfırlayın ve tekrar ne zaman devreye girecek gözlem altına alın., eğer ki 200-300 km arası devreye girerse sıkıntı yok demektir., Pasif veya aktif rejenerasyon yapıldığı esnada benzin lambası yanar ise işlem yarıda kalır (siz taa ki benzin alana kadar işlem devam etmeyecektir).,., aracı stop ederseniz işlem yine yarıda kalır., bu zamanla sürekli tekrarlanırsa sıkıntı çıkarır rejenerasyon işlemini mümkün mertebe bitmesini bekleyiniz., sürekli yarıda kalması hiç iyi bişey değildir., veya ben 10dk. devirli kullandım., bu kadar yeter demekte malasef olmuyor., işlemin tamamlanmasını beklemeniz gerek., yarım yapılan işlem ile hiç yapılmayan arasında pek bir fark yoktur.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ozguven kabloyla bağlayınca kaç gram olduğunu görebiliyormuşuz 

 
@forzaGilles

dogrulama!

her 1050-1100 km de 3 kere devreye giriyor bende de (pasif rejenerasyon)

neden 1050-1100 km de bir dikkat ediyorum? çünkü bir depoyla bu kadar km gidiyorum sürekli ordan ilişki kurup 

1 depoda hep 3 kez olan fix durum var

350/ 700/1000 civarı yani

araç 23500 kmde 9 aylık

şimdiye kadar 2 kez dpf ışığı yaktı (aktif rejenerasyon)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
kilometre tutmamıştım deneyeceğim, önerileriniz için teşekkürler. Son sorum maliyetle ilgili DPF tıkandı ve temizlenmiyorsa serviste maliyeti nedir? Forumda başına gelen oldu mu?

 
@forzaGilles

dogrulama!

her 1050-1100 km de 3 kere devreye giriyor bende de (pasif rejenerasyon)

neden 1050-1100 km de bir dikkat ediyorum? çünkü bir depoyla bu kadar km gidiyorum sürekli ordan ilişki kurup 

1 depoda hep 3 kez olan fix durum var

350/ 700/1000 civarı yani

araç 23500 kmde 9 aylık

şimdiye kadar 2 kez dpf ışığı yaktı (aktif rejenerasyon)
Ben de (pasif rejenerasyon) bu zamanda kadar hep 250-300km arası devreye girdi., hepsinde de işlemin bitmesini bekledim hiç işlemin yarım bırakmadım(1 kez hariç)., Araç şuan 20bin km'de bende dpf ışığı yakarak (aktif rejenerasyon) hiç yapmadı., bu birazda yakıt ile alakalı., ben yakıtı Shell 'den alıyorum., 2.ci bakımda mazot filtresini değiştirdim çıkan filtre çok kirli değildi ama çok temiz de değildi., Mutlaka her 2 bakımda bir mazot filtresini değiştirmek gerek., bu kadar dikkat etmeme rağmen ve yakıtı sürekli Shell Türkiye AŞ. 'nin kendi işletmelerinden almama rağmen mazot filtre haznesinin içindeki mazotta az miktar toz-tortu gibi şeyler hafiften vardı., Bakımda bakım alanında girdim biz yaparız dediler ama anlatamadılar (güzümle görmem lazım) filtre haznesindeki mazotu şırınga ile çektik ve haznenin içini güzelce temizledik sonra yeni mazot koyduk., Gerek varmıydı tartışılır.,  içindeki mazotta temizdi ama dipte birikenlerin kalmasını istemedim., serviste biraz kıl oldular tabii :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt