Merhaba sevgili dostlar.
Kışın yüzünü hafiften göstermeye başladığı, kiminin kışlık lastik takımlarını takmaya başladığı şu günlerde bende Golf 7 aracıma OEM ürünlerle koltuk ısıtma retrofit işine giriştim.
Bu işin biraz yorucu olacağını tahmin ediyordum ama bu kadar yorulacağım bilsem yanıma en baştan b alır öyle başlardım
Koltuk ısıtma pedlerini ve kablo hatlarını Çin’deki malum siteden aldım. Çin’e karşı bir milyonculardan kalma bir tedirginlik olsa da bugün en çok satılan telefonlardan iPhone da Çin’de üretiliyor unutmayalım
Evet aldığım ürünler orijinal ve üzerindeki baskıları logoları soketleri pinleri akım şemasındaki kablo renklerine kadar herşey doğru ve kusursuzdu.
Koltuk ısıtmalı klima panelinin çıkması Türkiye’de aynı fiyata satıldığı için onu buradan satın aldım.
Isıtma pedlerim de paneli aldıktan 1 hafta sonra geldi. Ancak kablo seti bir türlü İstanbul’dan Konya’ya gelememişti
Nihayet perşembe günü kablolar Konya PTT’ye geldi cuma sabah dağıtıma çıktı ama ne yazık ki teslim edilemeden merkeze dönmüş, bende hissetmiş olacağım ki iş çıkışı PTT merkezine gittim kargocunun numarasını istedim, dağıtımdaki arkadaşın döndüğünü ve kargomu 2 dk ya kadar getireceklerini söylediler. Burnuma cuma akşamı için retrofit kokusu gelmeye başlamıştı çoktan
Kargomu teslim aldım eve gider gitmez açtım baktım eksik gedik var mı diye kontrol ettim. Elsa’yı açtım ordan da baktım bir de yetmezmiş gibi işin Uzmanı @necati hocamı rahatsız edip ondan da teyit aldım. İki lokma yedim mi bilmem indim otoparka başladım sağı solu sökmeye. Sigorta kutusuna minnacık bir kabloyu takabilmek için 1 saat mücadele verdim. Kapalı otopark ama fotoselli ışık ikide bir sönüyor zaten yansa bile yeteri kadar ışık vermiyor. Bir elimle telefondan ışık tutuyorum diğeri işe elimi sigorta kutusunun arkasından dolaştırıp pini yerleştirmeye çalışıyorum. Mücadelem tekrar tekrar başarısız oldu, bazı zamanlar çok yaklaştım ama o “tık” sesini duyamadım malesef. Sonra sigorta kutusunu yerinden çıkarmaya karar verdim. 3-5-8-9 denemeden sonra birkaç uzun sigortayı da çıkarttıktan sonra kutu çıktı ve görerek pini taktım. Sonra BCM soketlerini söküp kablo ile gelen kılavuza göre doğru yerlerine taktım ve herşeyi eski haline getirdim. Koltukları tabiki gecenin o vaktinde sökemezdim ama bu durum koltuk ısıtmayı test edemeyeceğim anlamına gelmiyordu. Pc ile bağlanıp kodlamasını yaptım ve sonuç sıcacıktı hepsinin çalıştığını gördükten sonra sağ koltuk için kablo hattını çektim koltukların altına kadar getirdim. Şase bağlantısı için kabloda tam yetecek kadar kablo bırakılmıştı onu da sağ ve soldaki şase bağlantı soketlerine yerleştirdim arabayı o şekilde bırakıp eve çıktım.
Sabah saat 10 gibi döşemeci arkadaş ile görüştüm koltukları döşemediysem söktürme niyetim vardı ancak çok yoğun olduğunu pazartesi sabah halledebileceğini söyledi. Ona da dedim ben sabırsız adamım bekleyemem pazartesiyi falan gittim sanayiden 12 köşeli m10 torx ucu almaya. Sonra babamın işyerinin önüne çektim arabayı. Kıymetlimizi düşündüğümüzden koltuk ısıtma takacağız ya yine onu üşütmeyelim diyerek yerden ısıtmalı kaloriferi açtık. Lazım olabilecek takımları yere dizdim. Piknik örtümü de serdim yere önce sağ ön koltuğu söktüm getirdim. Bu arada erkek kardeşimi de bana yardım etmesi için çağırdım çünkü dün akşamdan sonra bu işin tek başına yapılamayacağını anladım. En azından ilk kez yapan birisi için tek başına yapılması oldukça zor bir işti. Koltuğu evirdim çevirdim önce alttaki çekmeceyi söktüm. 15 dk falan sürdü galiba bir çekmeceyi sökmek sonraki 1 saat boyunca koltuğun altındaki kumaşı gerdiren plastikleri zarar vermeden nasıl sökerim diye uğraşım. Anladım ki çok narin davranıyormuşum, ne olursa olsun yeter deyip sert girdim ve seri şekilde söküldü hiçbir zarar görmeden
Evet kumaşı gerdiren plastikleri söktük ama kumaş öyle hemen kalkacak cinsten değilmiş, zorluymuş yaklaşık minder kısmında 20-25 adet kalın teli (çelik midir nedir bilmiyorum öyle olsa ben kesemezdim herhalde) yavaş yavaş hiçbir yere zarar vermemek için uğraşarak kestim attım. Sonra sırtlık kısmına geçtim. Orada da yaklaşık 13-15 adet aynı telden vardı. Onları da keserek koltuğun kumaşlarını komple sıyırdım. Nihayet pedleri yapıştıracaktım. Önce birkaç denemek yaptım boyutları uyuyor mu kabloları nereden geçirmeliyim vs. Bunları test ettikten sonra pedlerin altındaki yapışkanları düzgün bir biçimde çıkartıp süngere yapıştırdım. Bu işlem bittikten sonra sıra koltuk kumaşını yeniden geçirmeye gelmişti. Ama neredeyse 35-40 adet teli koparıp atmıştım ve yerine yenileri lazımdı. Aklıma plastik kelepçe kullanmak geldi. Kardeşim sağolsun yakındaki hırdavatçıya gidip 100 adet plastik kelepçe aldı geldi. Önce koltukta gömülü bulunan tellere kumaştaki sert malzemeyi daha önceki tel ile aynı mantıkta bağlamak için geçirdik. Ardından minder kısmının arka bölümünden (sökme işleminin tersinden) başlayarak plastik kelepçeleri yeterince sıkıp fazlalıklarını kese kese kumaşı yeniden süngerle buluşturdum. Aynı işlemi sırtlık kısmına da yaptım. Daha sonra alt çekmeceyi ve diğer söktüğüm yükseklik ayarının bulunduğu plastik trim, sırtlık ayarı yaptığımız tekeri vs yerleşene taktım ve çok şükür eski formuna hiçbir zarar vermeden koltuğu topladım. Bu işlem cumartesi günü birkaç kez bölünmeye uğramış olsa da yaklaşık 5 saat sürdü ve sürücü koltuğu hala boynu bükük idi
Bu sabah daha kahvaltı bile yapmadan saat 8:30 gibi bu işlere meraklı (kendisin de koltuk ısıtma yapacağız inşallah araç farklı ama) bir arkadaşımı yardıma çağırdım. Babamın işyerine geçtik bu kez de sürücü koltuğunu söktük. Arkadaşım için ilk oluyordu ama ben dünden tecrübeli idim yaklaşık 2 saatte koltuğu söktük ısıtmaları taktık ve geri topladık. Koltukları sökmüş olmamızdan dolayı normal temizliklerde ulaşamadığımız bölümleri kardeşim sağolsun elektrikli süpürge ile tertemiz yaptı. Daha önceden takmış olduğum arka ayak aydınlatmanın kablolarını da halının altına aldıktan sonra koltukları Arabaya yerleştirdim ve yerlerine monte ettim. Çalışmamızdan dolayı vücudumuz sıcak olsa gerek ilk denemede sanki pek ısınmıyor gibi geldi koltuk ama kafamı ona takmadım hiç. Dinlenmek üzere eve gittim. Akşam üzeri bir iş için dışarı çıktım ve koltuk ısıtmauı 3. Kademede açtım daha kapalı otoparktan çıkmadan ciddi derecede ısındı ve 700-750 metre daha gittikten sonra artık zirveye ulaşmıştı
Evet dostlar benim koltuk ısıtma maceram da bu şekildeydi. Bu tarz donanımları sipariş sırasında ekleyip almak hem zahmetsiz hemde daha az maliyetli ama sıfır araç almadığım ve bu gidişle alamayacağım, ikinci elde de denk gelmemiş olduğu için bu projeye giriştik ve çok şükür tamamlamış bulunuyoruz.
Emeği geçen başta @necati hocam olmak üzere herkese teşekkür ederim.
Kışın yüzünü hafiften göstermeye başladığı, kiminin kışlık lastik takımlarını takmaya başladığı şu günlerde bende Golf 7 aracıma OEM ürünlerle koltuk ısıtma retrofit işine giriştim.
Bu işin biraz yorucu olacağını tahmin ediyordum ama bu kadar yorulacağım bilsem yanıma en baştan b alır öyle başlardım
Koltuk ısıtma pedlerini ve kablo hatlarını Çin’deki malum siteden aldım. Çin’e karşı bir milyonculardan kalma bir tedirginlik olsa da bugün en çok satılan telefonlardan iPhone da Çin’de üretiliyor unutmayalım
Evet aldığım ürünler orijinal ve üzerindeki baskıları logoları soketleri pinleri akım şemasındaki kablo renklerine kadar herşey doğru ve kusursuzdu.
Koltuk ısıtmalı klima panelinin çıkması Türkiye’de aynı fiyata satıldığı için onu buradan satın aldım.
Isıtma pedlerim de paneli aldıktan 1 hafta sonra geldi. Ancak kablo seti bir türlü İstanbul’dan Konya’ya gelememişti
Nihayet perşembe günü kablolar Konya PTT’ye geldi cuma sabah dağıtıma çıktı ama ne yazık ki teslim edilemeden merkeze dönmüş, bende hissetmiş olacağım ki iş çıkışı PTT merkezine gittim kargocunun numarasını istedim, dağıtımdaki arkadaşın döndüğünü ve kargomu 2 dk ya kadar getireceklerini söylediler. Burnuma cuma akşamı için retrofit kokusu gelmeye başlamıştı çoktan
Kargomu teslim aldım eve gider gitmez açtım baktım eksik gedik var mı diye kontrol ettim. Elsa’yı açtım ordan da baktım bir de yetmezmiş gibi işin Uzmanı @necati hocamı rahatsız edip ondan da teyit aldım. İki lokma yedim mi bilmem indim otoparka başladım sağı solu sökmeye. Sigorta kutusuna minnacık bir kabloyu takabilmek için 1 saat mücadele verdim. Kapalı otopark ama fotoselli ışık ikide bir sönüyor zaten yansa bile yeteri kadar ışık vermiyor. Bir elimle telefondan ışık tutuyorum diğeri işe elimi sigorta kutusunun arkasından dolaştırıp pini yerleştirmeye çalışıyorum. Mücadelem tekrar tekrar başarısız oldu, bazı zamanlar çok yaklaştım ama o “tık” sesini duyamadım malesef. Sonra sigorta kutusunu yerinden çıkarmaya karar verdim. 3-5-8-9 denemeden sonra birkaç uzun sigortayı da çıkarttıktan sonra kutu çıktı ve görerek pini taktım. Sonra BCM soketlerini söküp kablo ile gelen kılavuza göre doğru yerlerine taktım ve herşeyi eski haline getirdim. Koltukları tabiki gecenin o vaktinde sökemezdim ama bu durum koltuk ısıtmayı test edemeyeceğim anlamına gelmiyordu. Pc ile bağlanıp kodlamasını yaptım ve sonuç sıcacıktı hepsinin çalıştığını gördükten sonra sağ koltuk için kablo hattını çektim koltukların altına kadar getirdim. Şase bağlantısı için kabloda tam yetecek kadar kablo bırakılmıştı onu da sağ ve soldaki şase bağlantı soketlerine yerleştirdim arabayı o şekilde bırakıp eve çıktım.
Sabah saat 10 gibi döşemeci arkadaş ile görüştüm koltukları döşemediysem söktürme niyetim vardı ancak çok yoğun olduğunu pazartesi sabah halledebileceğini söyledi. Ona da dedim ben sabırsız adamım bekleyemem pazartesiyi falan gittim sanayiden 12 köşeli m10 torx ucu almaya. Sonra babamın işyerinin önüne çektim arabayı. Kıymetlimizi düşündüğümüzden koltuk ısıtma takacağız ya yine onu üşütmeyelim diyerek yerden ısıtmalı kaloriferi açtık. Lazım olabilecek takımları yere dizdim. Piknik örtümü de serdim yere önce sağ ön koltuğu söktüm getirdim. Bu arada erkek kardeşimi de bana yardım etmesi için çağırdım çünkü dün akşamdan sonra bu işin tek başına yapılamayacağını anladım. En azından ilk kez yapan birisi için tek başına yapılması oldukça zor bir işti. Koltuğu evirdim çevirdim önce alttaki çekmeceyi söktüm. 15 dk falan sürdü galiba bir çekmeceyi sökmek sonraki 1 saat boyunca koltuğun altındaki kumaşı gerdiren plastikleri zarar vermeden nasıl sökerim diye uğraşım. Anladım ki çok narin davranıyormuşum, ne olursa olsun yeter deyip sert girdim ve seri şekilde söküldü hiçbir zarar görmeden
Evet kumaşı gerdiren plastikleri söktük ama kumaş öyle hemen kalkacak cinsten değilmiş, zorluymuş yaklaşık minder kısmında 20-25 adet kalın teli (çelik midir nedir bilmiyorum öyle olsa ben kesemezdim herhalde) yavaş yavaş hiçbir yere zarar vermemek için uğraşarak kestim attım. Sonra sırtlık kısmına geçtim. Orada da yaklaşık 13-15 adet aynı telden vardı. Onları da keserek koltuğun kumaşlarını komple sıyırdım. Nihayet pedleri yapıştıracaktım. Önce birkaç denemek yaptım boyutları uyuyor mu kabloları nereden geçirmeliyim vs. Bunları test ettikten sonra pedlerin altındaki yapışkanları düzgün bir biçimde çıkartıp süngere yapıştırdım. Bu işlem bittikten sonra sıra koltuk kumaşını yeniden geçirmeye gelmişti. Ama neredeyse 35-40 adet teli koparıp atmıştım ve yerine yenileri lazımdı. Aklıma plastik kelepçe kullanmak geldi. Kardeşim sağolsun yakındaki hırdavatçıya gidip 100 adet plastik kelepçe aldı geldi. Önce koltukta gömülü bulunan tellere kumaştaki sert malzemeyi daha önceki tel ile aynı mantıkta bağlamak için geçirdik. Ardından minder kısmının arka bölümünden (sökme işleminin tersinden) başlayarak plastik kelepçeleri yeterince sıkıp fazlalıklarını kese kese kumaşı yeniden süngerle buluşturdum. Aynı işlemi sırtlık kısmına da yaptım. Daha sonra alt çekmeceyi ve diğer söktüğüm yükseklik ayarının bulunduğu plastik trim, sırtlık ayarı yaptığımız tekeri vs yerleşene taktım ve çok şükür eski formuna hiçbir zarar vermeden koltuğu topladım. Bu işlem cumartesi günü birkaç kez bölünmeye uğramış olsa da yaklaşık 5 saat sürdü ve sürücü koltuğu hala boynu bükük idi
Bu sabah daha kahvaltı bile yapmadan saat 8:30 gibi bu işlere meraklı (kendisin de koltuk ısıtma yapacağız inşallah araç farklı ama) bir arkadaşımı yardıma çağırdım. Babamın işyerine geçtik bu kez de sürücü koltuğunu söktük. Arkadaşım için ilk oluyordu ama ben dünden tecrübeli idim yaklaşık 2 saatte koltuğu söktük ısıtmaları taktık ve geri topladık. Koltukları sökmüş olmamızdan dolayı normal temizliklerde ulaşamadığımız bölümleri kardeşim sağolsun elektrikli süpürge ile tertemiz yaptı. Daha önceden takmış olduğum arka ayak aydınlatmanın kablolarını da halının altına aldıktan sonra koltukları Arabaya yerleştirdim ve yerlerine monte ettim. Çalışmamızdan dolayı vücudumuz sıcak olsa gerek ilk denemede sanki pek ısınmıyor gibi geldi koltuk ama kafamı ona takmadım hiç. Dinlenmek üzere eve gittim. Akşam üzeri bir iş için dışarı çıktım ve koltuk ısıtmauı 3. Kademede açtım daha kapalı otoparktan çıkmadan ciddi derecede ısındı ve 700-750 metre daha gittikten sonra artık zirveye ulaşmıştı
Evet dostlar benim koltuk ısıtma maceram da bu şekildeydi. Bu tarz donanımları sipariş sırasında ekleyip almak hem zahmetsiz hemde daha az maliyetli ama sıfır araç almadığım ve bu gidişle alamayacağım, ikinci elde de denk gelmemiş olduğu için bu projeye giriştik ve çok şükür tamamlamış bulunuyoruz.
Emeği geçen başta @necati hocam olmak üzere herkese teşekkür ederim.
Moderatör tarafında düzenlendi: