Merhaba Arkadaşlar, başlıkta belirttiğim gibi bir kaza ve sonrası yaşananları size anlatacağım. Hem yararlanmanız hem de beni aydınlatmanız ve Allah kimseye vermesin başına kaza gelecek olan arkadaşlara yardım konusunda iyi olacaktır. Aracım 2017 kasım ayı çıkışlı standart comfort 1.0 motor benzinli manuel.
Ben Batman'da yaşıyorum. 29 Ekim sabahı şehrin en merkezi yerinde çift yönlü bir yolda '' u dönüşü '' yapmak isteyen bir polis aracı, '' toma '' gelip aracıma yan şöfer kapısından çarptı. Aslında çarpma çok yavaş-yavaş olduğu için çünkü döneceğini gördüğümden durdum, buna ezmek de denebilir ve yavaş yavaş kapıyı çiğnedi. Yerden bayağı yüksek olan Tomanın ön koruma demiri ise ön camın şoför kısmını kırarak biraz içeri girdi. Olayın şoku ile yavaş yavaş diğer kapıdan indim. Aracıma çarpan polis arkadaş da şaşkın bir şekilde aracından indi ve hemen aracı kontrol etmeye ve foto-video çekmeye başladım. Şoför kapısı camı ile tamamen hasar görmüştü, dikiz aynam, ön camım kırılmıştı ve en çok canımı sıkan '' A sütunu '' dedikleri yerde aslan pençesine benzer parmağın gireceği derinlikte çizilme yapmıştı ( en çok canımı sıkan şeydi, o telaşta ). Hava yastıkları patlamadı, herhalde belli bir şiddet ile çarpma gerçekleşmediğinden. Kısa bir süre sonra trafik ekipleri geldi, alkol kontrolü ve diğer belgelerimizi kontrol ettiler. Tutanak tuttular, bugünün resmi tatil olmasından dolayı evrakları yarın trafikten alabileceğimizi söyledi trafikçi arkadaşlar. Biz tutanak tutmadık acemiliğimizden dolayı ama daha sonra araştırma yaptığımda herhangi bir devlet kurumu aracı ile kazaya karıştığında tutanak tutmuyormuşsun diye öğrendim. Kazayı yapan polis arkadaşın sürücü ve kimlik belgesinin fotosunu çekip sen sağ ben selamet ayrıldık ertesi gün görüşmek üzere. Arabadaki hasar sadece ezilme ve yırtılma olduğu için, arabaya taşınma sırasında başka birsey olmasın diye çekici istemedim aracı yakın olan servise kadar sürdüm. Aracı servisin önüne çektim ve içerideki hasar danışmanı arkadaşa durumu anlattım. O da elimdeki kaza fotolarını ile kasko bilgilerimi istedi, verdim ve çıktım. Kaza sonrası eve gittim öğleye kadar iyi bir uyku çektim. Daha sonra kaza esnasında çağırdığım bir arkadaş ile konuştum ve aracı servise fotoğraf ile kasko bilgilerimle biraktığımı söyledim. O da hasar dosyası açıp-açtırmadığı mı sordu ve nasıl kaskon ile işlemleri başlattığımı ve kaskondan işlem yaptığım içim kaskomu bozmamdan dolayı da çok büyük zarar edeceğimi söyledi. Ben de hiçbir şeyden anlamayan olarak bilmediğimi söyledim. Dosya açtırmanın neyi var diye sordum, anlatmaya başladı. Şimdi senin araba sıfır, bir yaşında daha 14 bin km de aldığın hasar birşey değil ama servislerin bu durumu herşeyi değiştirmekle halletikleri için büyük bir hasar kaydının çıkacağından bahsetti. Bu durumda aracımı servis yerine sanayiye iyi bir ustaya getirip ortalama servisin çıkardığı miktarda bir masraf çıkartıp bu parayı sigortadan almak ( yaklaşık 11-12 bin ) ve bu paranın 3 te biri ile aracı halledip kalanı zararın olarak satarken fiyattan kırabileceğimi söyledi ve karşı taraf %100 suçlu olduğu için değer kaybını alacağımı da ama servisin dosya açtığını artık bunu yapamayacağımı söyledi. Çünkü arabayı oradan çıkarsam bile serviste bu araç şu şu hasarla şu tarihte şu zamanda şu masraf ile gelmiş ve aracını yapmadan çıkmıştır ibaresinin kayıtlarda kalacağını söyledi. Hemen servise aracımın başına gittim içinde aşağıda resimlerde gördüğünüz servis ön işlem formunu incelediğimde 13.700 tl gibi bir masrafın her çöpe her şeye kallavi kallavi masraf çıkardıklarını gördüm( inceleyin lütfen ). Hemen hasar danışmanının yanına çıktım bunun ne olduğunu bu kadar masrafın neden çıkartıldığını, neden dosya açma meselesini bana anlatmadıklarını ile kaskom ile neden işlem yaptıklarını sinirli bir şekilde sordum. Adam gayet sakin bir şekilde anlatmaya başladı dosya açma meselesinden. Bir çok kişinin arkadaşımın anlattığı işlemi yaptığını ve dosya açma meselesi yüzünden burada çok kavga çıktığını, dosyayı sadece kapı hasarlı diye açtıklarını söyledi ve aracı buradan çok rahat bir şekilde yapmadan çıkarabileceğimi istediğim yerde yaptırabileceğimi ile kayıtlarında sadece sol kapı hasarlı yazdıkları için sadece basit bir hasar yazacağını söyledi, çıkarılan ilk masrafın eksperin gelip görmesinden sonra da pazarlık ve zarar görmemiş eşyaların düşüldükten sonra hasarın düşeceğini anlattı. Türkiye koşullarında gidip bunu dışarda en az hasarla ve karlı bir şekilde ve değişim yapmadan yapmanın en iyi şey olacağını düşündüm ama vazgeçtim. Çünkü ben bu arabayı bin bir emekle sıfır olarak almıştım,1 yaşında ve en az birkaç yılda daha bu araca bineceğimi düşündüm, sanayi de yaptırırsam insanların ''aa sadece kapısında bir boya var ve hasarı çok az bu araba temiz '' diyeceğini ayrıca serviste yaptırırsam insanların bu hasarından dolayı pertli muamalesi yapacağını bilmeme rağmen ile herhangi bir arıza ya da durumda sanayicilerin yüzüme bakmayacağını bildiğimden dolayı serviste yapılmasına karar verdim.. Daha sonra yine aracı satacağım zaman alana yalan söyleyecek hem kasko şirketini hem de alacak insanı kandıracaktım. Belki benim gibi bin bir emekle para biriktirmiş adamı birkaç bin lira zarar etmemek ya da kar etmek için dolandıracaktım çünkü bunun adı dolandırmak!! ve ben de ne olursa olsun ne kadar zarara uğrarsam uğrayayım yalan söylemeyecek ve aracımı serviste yapacaktım buna karar verdim. Daha sonra bu işe neden kaskomu karıştırdığımı ve kaskom ile ilgili zarar edeceğimi anlattım o da buna karşılık anlatmaya başladı. Kaza yapılınca işlemlerin genelde sigortadan yapıldığını söyledi ama tüm sigorta şirketlerinin servislerle antlaşması olmayabileceğini ve hasar giderildikten sonra bir kısım ücretin araç sahibinden tahsil edildiğini bu durumla karşılaşmamak için bunu yaptığını söyledi ayrıca işlemlerin bu şekilde daha seri bir şekilde halledildiğini ile size ikame aracın sadece kasko şirketi tarafından verileceğini ( ihtiyacım vardı ikame araca ) bildiğimden dolayı kaskonuzla işlem yaptığını söyledi. Ben bu şekilde kaskomun delineceğini ve hasarsızlık indirimini kaybettiğimden dolayı çok fazla bir miktar ile karşılaşacağımı söyledim o da kaskomun bozulmadığından ile hasarsızlık indirimini kaybetmediğini bu ücretin tamamının karşı tarafın sigortasından talep edeceğinden hiç bir zararımın olmadığını söyledi. Gönlüm rahat bir şekilde servisten çıktım. Ertesi gün exper gelip aracımı incelemiş 13.700 tl olan masrafını 9.500 tl ye çekmiş ve yapılması için onay vermiş. Beni aradılar ve parçaların istenmesi ve tamirine onay vermek için. Ben de onay verdim ve 1 hafta sonra arabamı alacağım. Kasko şirketim ikame aracımı verdi( büyük nimetmiş ikame araç işi. )... Servise gittiğimde değer kaybı ile ilgili bir avukatlarının olduğunu sizin yerinize değer kaybını takip ettiklerini ve genelde sadece bu işlerle uğraştıkları için kısa sürede ve iyi bir değer kaybı aldıklarını bunun karşılığında alınan değerin %10 nunu aldıklarını söylediler ve ben de bunun için vekalet verdim. ( Bu arada bilen arkadaşlar yorumlarlarsa iyi olur ne kadar bir değer kaybı alırım bu durum için ???)
Neyse çok kafanızı şişirdim, bitireyim ben bu yazıyı. Kasım 6 sına ilk bakım için randevu aldığım gül gibi arabamın yerine şimdi elimde hiçte 9.500 tl hasarı hak etmeyen bir aracım var. İşin bu duruma gelmesinde yukarıda anlatığım örnekteki insanımızın yaptığı düzenbazlıklar var. Hatta o servislerden ne pertli ne takla atmış araçların çıkarılıp sanayide yaptırıldıktan sonra bizzat araç sahibi tarafından en yakın eşlerine dostlarına boyasız diye sattıklarını, şüphelenip gelip serviste sorduklarında ise şok geçirdiklerini fotoğraflarıyla gösterdi hasar danışmanı ama yine de Olsun birkaç bin lira zarar edebilirim ama başkasının günahına girmem en azından. Bu fotoğraflar ve belgelerde kanıtım olur. Kadir-kıymet bilen birine satarım zamanı geldiğinde aracımı.
Ben Batman'da yaşıyorum. 29 Ekim sabahı şehrin en merkezi yerinde çift yönlü bir yolda '' u dönüşü '' yapmak isteyen bir polis aracı, '' toma '' gelip aracıma yan şöfer kapısından çarptı. Aslında çarpma çok yavaş-yavaş olduğu için çünkü döneceğini gördüğümden durdum, buna ezmek de denebilir ve yavaş yavaş kapıyı çiğnedi. Yerden bayağı yüksek olan Tomanın ön koruma demiri ise ön camın şoför kısmını kırarak biraz içeri girdi. Olayın şoku ile yavaş yavaş diğer kapıdan indim. Aracıma çarpan polis arkadaş da şaşkın bir şekilde aracından indi ve hemen aracı kontrol etmeye ve foto-video çekmeye başladım. Şoför kapısı camı ile tamamen hasar görmüştü, dikiz aynam, ön camım kırılmıştı ve en çok canımı sıkan '' A sütunu '' dedikleri yerde aslan pençesine benzer parmağın gireceği derinlikte çizilme yapmıştı ( en çok canımı sıkan şeydi, o telaşta ). Hava yastıkları patlamadı, herhalde belli bir şiddet ile çarpma gerçekleşmediğinden. Kısa bir süre sonra trafik ekipleri geldi, alkol kontrolü ve diğer belgelerimizi kontrol ettiler. Tutanak tuttular, bugünün resmi tatil olmasından dolayı evrakları yarın trafikten alabileceğimizi söyledi trafikçi arkadaşlar. Biz tutanak tutmadık acemiliğimizden dolayı ama daha sonra araştırma yaptığımda herhangi bir devlet kurumu aracı ile kazaya karıştığında tutanak tutmuyormuşsun diye öğrendim. Kazayı yapan polis arkadaşın sürücü ve kimlik belgesinin fotosunu çekip sen sağ ben selamet ayrıldık ertesi gün görüşmek üzere. Arabadaki hasar sadece ezilme ve yırtılma olduğu için, arabaya taşınma sırasında başka birsey olmasın diye çekici istemedim aracı yakın olan servise kadar sürdüm. Aracı servisin önüne çektim ve içerideki hasar danışmanı arkadaşa durumu anlattım. O da elimdeki kaza fotolarını ile kasko bilgilerimi istedi, verdim ve çıktım. Kaza sonrası eve gittim öğleye kadar iyi bir uyku çektim. Daha sonra kaza esnasında çağırdığım bir arkadaş ile konuştum ve aracı servise fotoğraf ile kasko bilgilerimle biraktığımı söyledim. O da hasar dosyası açıp-açtırmadığı mı sordu ve nasıl kaskon ile işlemleri başlattığımı ve kaskondan işlem yaptığım içim kaskomu bozmamdan dolayı da çok büyük zarar edeceğimi söyledi. Ben de hiçbir şeyden anlamayan olarak bilmediğimi söyledim. Dosya açtırmanın neyi var diye sordum, anlatmaya başladı. Şimdi senin araba sıfır, bir yaşında daha 14 bin km de aldığın hasar birşey değil ama servislerin bu durumu herşeyi değiştirmekle halletikleri için büyük bir hasar kaydının çıkacağından bahsetti. Bu durumda aracımı servis yerine sanayiye iyi bir ustaya getirip ortalama servisin çıkardığı miktarda bir masraf çıkartıp bu parayı sigortadan almak ( yaklaşık 11-12 bin ) ve bu paranın 3 te biri ile aracı halledip kalanı zararın olarak satarken fiyattan kırabileceğimi söyledi ve karşı taraf %100 suçlu olduğu için değer kaybını alacağımı da ama servisin dosya açtığını artık bunu yapamayacağımı söyledi. Çünkü arabayı oradan çıkarsam bile serviste bu araç şu şu hasarla şu tarihte şu zamanda şu masraf ile gelmiş ve aracını yapmadan çıkmıştır ibaresinin kayıtlarda kalacağını söyledi. Hemen servise aracımın başına gittim içinde aşağıda resimlerde gördüğünüz servis ön işlem formunu incelediğimde 13.700 tl gibi bir masrafın her çöpe her şeye kallavi kallavi masraf çıkardıklarını gördüm( inceleyin lütfen ). Hemen hasar danışmanının yanına çıktım bunun ne olduğunu bu kadar masrafın neden çıkartıldığını, neden dosya açma meselesini bana anlatmadıklarını ile kaskom ile neden işlem yaptıklarını sinirli bir şekilde sordum. Adam gayet sakin bir şekilde anlatmaya başladı dosya açma meselesinden. Bir çok kişinin arkadaşımın anlattığı işlemi yaptığını ve dosya açma meselesi yüzünden burada çok kavga çıktığını, dosyayı sadece kapı hasarlı diye açtıklarını söyledi ve aracı buradan çok rahat bir şekilde yapmadan çıkarabileceğimi istediğim yerde yaptırabileceğimi ile kayıtlarında sadece sol kapı hasarlı yazdıkları için sadece basit bir hasar yazacağını söyledi, çıkarılan ilk masrafın eksperin gelip görmesinden sonra da pazarlık ve zarar görmemiş eşyaların düşüldükten sonra hasarın düşeceğini anlattı. Türkiye koşullarında gidip bunu dışarda en az hasarla ve karlı bir şekilde ve değişim yapmadan yapmanın en iyi şey olacağını düşündüm ama vazgeçtim. Çünkü ben bu arabayı bin bir emekle sıfır olarak almıştım,1 yaşında ve en az birkaç yılda daha bu araca bineceğimi düşündüm, sanayi de yaptırırsam insanların ''aa sadece kapısında bir boya var ve hasarı çok az bu araba temiz '' diyeceğini ayrıca serviste yaptırırsam insanların bu hasarından dolayı pertli muamalesi yapacağını bilmeme rağmen ile herhangi bir arıza ya da durumda sanayicilerin yüzüme bakmayacağını bildiğimden dolayı serviste yapılmasına karar verdim.. Daha sonra yine aracı satacağım zaman alana yalan söyleyecek hem kasko şirketini hem de alacak insanı kandıracaktım. Belki benim gibi bin bir emekle para biriktirmiş adamı birkaç bin lira zarar etmemek ya da kar etmek için dolandıracaktım çünkü bunun adı dolandırmak!! ve ben de ne olursa olsun ne kadar zarara uğrarsam uğrayayım yalan söylemeyecek ve aracımı serviste yapacaktım buna karar verdim. Daha sonra bu işe neden kaskomu karıştırdığımı ve kaskom ile ilgili zarar edeceğimi anlattım o da buna karşılık anlatmaya başladı. Kaza yapılınca işlemlerin genelde sigortadan yapıldığını söyledi ama tüm sigorta şirketlerinin servislerle antlaşması olmayabileceğini ve hasar giderildikten sonra bir kısım ücretin araç sahibinden tahsil edildiğini bu durumla karşılaşmamak için bunu yaptığını söyledi ayrıca işlemlerin bu şekilde daha seri bir şekilde halledildiğini ile size ikame aracın sadece kasko şirketi tarafından verileceğini ( ihtiyacım vardı ikame araca ) bildiğimden dolayı kaskonuzla işlem yaptığını söyledi. Ben bu şekilde kaskomun delineceğini ve hasarsızlık indirimini kaybettiğimden dolayı çok fazla bir miktar ile karşılaşacağımı söyledim o da kaskomun bozulmadığından ile hasarsızlık indirimini kaybetmediğini bu ücretin tamamının karşı tarafın sigortasından talep edeceğinden hiç bir zararımın olmadığını söyledi. Gönlüm rahat bir şekilde servisten çıktım. Ertesi gün exper gelip aracımı incelemiş 13.700 tl olan masrafını 9.500 tl ye çekmiş ve yapılması için onay vermiş. Beni aradılar ve parçaların istenmesi ve tamirine onay vermek için. Ben de onay verdim ve 1 hafta sonra arabamı alacağım. Kasko şirketim ikame aracımı verdi( büyük nimetmiş ikame araç işi. )... Servise gittiğimde değer kaybı ile ilgili bir avukatlarının olduğunu sizin yerinize değer kaybını takip ettiklerini ve genelde sadece bu işlerle uğraştıkları için kısa sürede ve iyi bir değer kaybı aldıklarını bunun karşılığında alınan değerin %10 nunu aldıklarını söylediler ve ben de bunun için vekalet verdim. ( Bu arada bilen arkadaşlar yorumlarlarsa iyi olur ne kadar bir değer kaybı alırım bu durum için ???)
Neyse çok kafanızı şişirdim, bitireyim ben bu yazıyı. Kasım 6 sına ilk bakım için randevu aldığım gül gibi arabamın yerine şimdi elimde hiçte 9.500 tl hasarı hak etmeyen bir aracım var. İşin bu duruma gelmesinde yukarıda anlatığım örnekteki insanımızın yaptığı düzenbazlıklar var. Hatta o servislerden ne pertli ne takla atmış araçların çıkarılıp sanayide yaptırıldıktan sonra bizzat araç sahibi tarafından en yakın eşlerine dostlarına boyasız diye sattıklarını, şüphelenip gelip serviste sorduklarında ise şok geçirdiklerini fotoğraflarıyla gösterdi hasar danışmanı ama yine de Olsun birkaç bin lira zarar edebilirim ama başkasının günahına girmem en azından. Bu fotoğraflar ve belgelerde kanıtım olur. Kadir-kıymet bilen birine satarım zamanı geldiğinde aracımı.
Moderatör tarafında düzenlendi: