AhmetCakmak
Yönetici
Geçen yılın ilk 9 ayı ile bu yılın ilk 9 ayını satış miktarları açısından kıyaslıyoruz.
Ülkemizde otomotiv sektörü, özellikle son aylarda büyük çalkantılar yaşadı. Döviz kurlarının ve kredi faizlerinin yükselişleri, otomobil alım miktarlarında da önemli bir düşüşe yol açmıştı. Yaşanan düşüş neticesinde bu yılın Ocak-Ekim döneminde, Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre 379.274 adet otomobil, 105.753 adet de hafif ticari satışı gerçekleşmiş. Bu da ülkemizin otomotiv sektörüne 2018’de, 2017 yılında göre %32.6 oranında bir daralma şeklinde yansıdı. Fakat sektördeki bu daralmaya rağmen 3 marka, satış miktarlarını geçen yıla göre artırmayı başarmış.
Aşağıda, geçen yılın ilk 10 ayı ile bu yılın ilk 10 ayı, marka marka satış miktarları açısından kıyaslanmış şekilde yer alıyor. Bu tabloya göre satışlarını geçen yılın ilk 10 ayına göre en çok arttıran ilk marka %44.4 ile Volvo, ikinci marka %10.2 ile Honda ve üçüncü marka da %7.8 ile Mitsubishi olduğu görülüyor.
Geçen yıla göre düşüş anlamında tabloyu incelediğimizde ise en çok düşüşü Citroen’in yaşadığını, bunu sırasıyla Fiat, Volkswagen ve Audi’nin takip ettiğini görüyoruz. Ayrıca devlet, otomotiv sektöründeki daralmaya karşılık geçtiğimiz günlerde otomobillerdeki ÖTV oranını %15 oranında, ticari araçlardaki KDV oranını da %17 oranında azalttı. Bu gelişmenin, uzun süredir düşüşte olan otomobil satışlarını canlandırması ve pazardaki daralmayı sonlandırması bekleniyor.
Ülkemizde otomotiv sektörü, özellikle son aylarda büyük çalkantılar yaşadı. Döviz kurlarının ve kredi faizlerinin yükselişleri, otomobil alım miktarlarında da önemli bir düşüşe yol açmıştı. Yaşanan düşüş neticesinde bu yılın Ocak-Ekim döneminde, Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre 379.274 adet otomobil, 105.753 adet de hafif ticari satışı gerçekleşmiş. Bu da ülkemizin otomotiv sektörüne 2018’de, 2017 yılında göre %32.6 oranında bir daralma şeklinde yansıdı. Fakat sektördeki bu daralmaya rağmen 3 marka, satış miktarlarını geçen yıla göre artırmayı başarmış.
Aşağıda, geçen yılın ilk 10 ayı ile bu yılın ilk 10 ayı, marka marka satış miktarları açısından kıyaslanmış şekilde yer alıyor. Bu tabloya göre satışlarını geçen yılın ilk 10 ayına göre en çok arttıran ilk marka %44.4 ile Volvo, ikinci marka %10.2 ile Honda ve üçüncü marka da %7.8 ile Mitsubishi olduğu görülüyor.
Geçen yıla göre düşüş anlamında tabloyu incelediğimizde ise en çok düşüşü Citroen’in yaşadığını, bunu sırasıyla Fiat, Volkswagen ve Audi’nin takip ettiğini görüyoruz. Ayrıca devlet, otomotiv sektöründeki daralmaya karşılık geçtiğimiz günlerde otomobillerdeki ÖTV oranını %15 oranında, ticari araçlardaki KDV oranını da %17 oranında azalttı. Bu gelişmenin, uzun süredir düşüşte olan otomobil satışlarını canlandırması ve pazardaki daralmayı sonlandırması bekleniyor.
Kaynak: ensonhaber.com aracılığıyla ODD