Orhan
Üye
- Katılım
- 11 May 2015
- Mesajlar
- 490
- Tepkime puanı
- 93
- İsim
- Orhan
GOLF MK7 KODLAMALARI
Long Coding (Uzun Kodlamalar)
01-Kadran Selamlama
02- Açılış Logosu Değiştirme
03- Klima Profilini Açmak
04- Ek Yakıt Litresinin Bilgi Ekranında Gösterilmesi
05- Klima Auto Modda İken Fan Hızı Gösterimi
06- Lap Timer'ı Açmak
07- Dış Aynalar Katlandığında Altındaki LED Aydınlaların Yanmaya Devam Etmesi
08- Yağ Sıcaklığının Bilgi Ekranında Gösterilmesi
09- Renkli Yol Bilgisayarı Ekranının Karbon Görünümlü Yapılması
IŞIK KANALLARI İLE İLGİLİ KODLAMALAR
Ön aydınlatma grubunda yapılabilecek kodlamalar
10- Amerikan Parkları Açmak
11- Ön Sinyalleri Coming Home&Leaving Home Olarak Ayarlama
12- Selektör Yapınca Gündüz Farlarının Sönmesi(Bi-xenon Basic ve Halojen Farlı Araçlarda)
13- Gündüz Farı ile Sinyallerin Çakarlı Yanması (Bi-Xenon Basic ve Halojen Farlı Araçlar İçin)
14- Sis Farlarının Viraj Farı Olarak Kullanılması
15- Selektör İle Sis Farlarının da Yanması
16- Bi-Xenon Basic Farlı Araçlarda Viraj Farlarının Uzun Far Olarak Ayarlanması
17- Bi-Xenon Basic Farlı Araçlarda Viraj Farlarının Selektörle Yanması
18- U LED'li Araçlarda Selektör Yapınca U LED'lerin Sönmesi
19- U LED  ile Sinyal Lambasının Sinyal Verilince Birlikte (aynı anda) Yanması
20- U LED ile Sinyal Lambasının Çakarlı Yanması
21- Sis Farlarını Gündüz Sürüş Farı Olarak Kullanma
22- U LED'lerin Auto Konumda Kısa Farlar Açıkken %100 Kuvvet ile Yanması
23- U LED'li Bi-xenonlarda Sinyal Verince Gündüz Farının Kısılması
24- Coming Home&Leaving Home Özelliğini Yalnızca U LED Işıklarıyla Kullanmak
Arka Stop Lambalarında Yapılabilecek Kodlamalar
25- Halojen Stopların Sinyal Olarak Kullanılması
26- Halojen Stopların Çakarlı Olarak Kullanılması
27- Led Stop Bulunan Araçlarda Arka Sinyallerin Amerikan Park Olarak Yanması
28- Geri Viteste Arka Sis Farını Yakmak
29- Geri Vites Işıklarını Parklar ile Birlikte Sürekli Yakmak
30- LED Stopları İç Aydınlatmaları Aktif Etmeden DRL Olarak Ayarlamak
31- Geri Vites Lambasının Parlaklığını Arttırma
32- Fabrikasyon LED Stoplarda Sinyallerin Kendi İçinde Çakarlı Yanması
33- Sonradan Takılan LED Stoplarda Sinyal ile Fren Lambasının Çakarlı Yanması
34- Sonradan Takılan LED Stoplarda Sinyal Verilince Fren Lambalarının da Sinyalle Birlikte Yanması
35- Halojen Stoplarda Geri Vites Işığının Sinyalde Çakarlı Yanması
36- Bagaj Kapağı İç Taraftaki Lambayı Fren Lambası Olarak Kullanmak
37- 3. Stop Lambasının Merkezi Kilitlemede ve Sinyallerde Yanıp Sönmesi
LED Ampul Takıldıktan Sonra Yapılması Gereken Kodlamalar
38- Sis Farı Ampullerini LED Tip Yaptıktan Sonra Gereken Kodlama
39- Statik Viraj Farını LED Tip Yaptıktan Sonra Gereken Kodlama
40- LED Plaka Işığı Arıza Uyarısını Söndürme
Diğer TÜM Kodlamalar
41- Lane Asisti Açmak
42- Sign Asist'i Açmak
43- DWA+Korna Sesi Onayı İle Araç Kilidinin Açılması
44- Yağmurda Pencerelerin Otomatik Kapanması (Raing Closing)
45- Konforlü Sinyal Sayısını Arttırma
46- Katlanır Aynanın Kumandadan Uzun Süre Basmakla Katlanmasının Sağlanması
47- Viraj Farlarının Çalışacağı Hız Aralığını Ayarlama
48- Far Sensörü Olmayan Araçlarda Coming Home'u Sinyal Kolu İle Devreye Sokma
49- Far Sensörü Olan Araçlarda Coming Home'u Otomatik Devreye Sokmak
50- Coming Home&Leaving Home Sis Farları Üzerinden Yakmak
51-Leaving Home Özelliğini Otomatik Devreye Sokmak (Far Sensörü Olmayan Araçlarda)
52- Emniyet Kemeri Uyarısını Kapatma
53- CamlarAçılırken Kapı Açılınca Açılmasının Durmasını Engellemek
54- Ani Frende Dörtlü Flaşörlerin Çalışması
55- Anahtar Kontakta Mesajının Devre Dışı Bırakılmaıs
56- Gündüz Farlarını (0) Konumunda Sürekli Kapalı Tutmak
57- Araç Menüsünden Gündüz Farlarını Açıp Kapatmak
58- El Freni Çekili iken Gündüz Farları (DRL)'nın Kapanması (0 konumunda)
59- Yokuş Kalkış Desteğinin Daha Geç ya da Daha Erken Devreye Girmesini Ayarlamak
60- Park Assist Aktivasyon Sesini Kapatmak
61- Geri Viteste Arka Sileceğin Otomatik Çalışması
62- Işık Sensörü Hassasiyetini Ayarlamak
63- Gündüz Farları ile Arka Parkların da Yanması, Far Anahtarı (0) Konumunda iken
64- Geri Viteste Sağ Aynanın Aşağı İnmesi
65- Kumandadan Cam Tavanın Tam Açılması
66- Kaput Açılınca Çalışan Sileceklerin Durması
67- Yakıt Tüketimi Sapma Değerini Ayarlama
68- Start&Stop'un Devre Dışı Bırakılması
69- Arka Cam Rezistansının Çalışma Süresinin Ayarlanması
70- Performans Kodlaması (ACT Modu)
Diğer VAG Grubu Araçların Kodlamaları
71- Polo için Kodlamalar
72- Golf 5 için Kodlamalar (2003-2009 Yılları Arası)
Bu konuda sorulanlara elden geldiğince cevap verilir. kodlamalar aşağıdaki gibidir. Deneme yanılma ile ortaya çıkan tiyolar ve dipnotlar özelliklerin kendi başlıklarında mevcuttur. burada bulunmayan özellikler de varsa hatırlatırsanız konuya ekleriz inşaallah.
Herşeyi biliyoruz gibi bir iddiamız kesinlikle yok ve herkesin katkısını bekliyoruz. bilgi paylaşıldıkça artar ve sağlamlaşır derim değerli dostlar.
ilk kaynağımız stemei.de adresi.
http://www.stemei.de/pages/coding/vw-golf-7.php
Türkiyede satılan kablolar pahalı. aliexpreste 18 dolara uygun 12.12.0 VAG kablolarından var. inteface hatası vermiyor denenmiştir. bende çinden aldım. sizlerde aliexpresten alın derim. Ayrıca 28-29 Dolara 14.10.2 sürüm kablolar var. Windows xp, windows 7, Windows 8 de çalışır. Her ikisinin de desteklediği tüm modeller Audi,Seat,skoda,VW araçları için. Gerçi en son 15.7 sürüm çıktı. 25 dolara. 14.10 sürüm yerine bu alınabilir. yapılacak işlemleri fazlasıyla karşılar ve destekler.
14.10 sürüm kablo 2014 ün 10. ayından sonraki araçları destekler. Bu sebeple 14.10 sürüm diye adlandırılır. 1998 – günümüz arası tüm Volkswagen - Seat - Skoda - Audi araçları destekler.
12.12.0 sürüm kablo ile de 2014 yılı 10. aydan önceki araçlarınızın gizli özelliklerini açabilirsiniz. Şayet aracınız belirttiğim tarihten önceki model ise bu sebeple 14.10 sürüm kablo almak yerine daha hesaplı olan 12.12.0 sürüm kabloyu alabilirsiniz. bilginize.
2015 yılının 7. ayından itibaren üretilen araçlar içinde 15.7 sürüm kabloyu alacaksınız arkadaşlar. Windows xp, windows 7, Windows 8 ve Windows 10 da çalışır.
Bu mağazadan 15.7 sürüm kabloyu sipariş verebilirsiniz. 25 Dolar olan tüm kodlamaları açar ve daha uygun.
Bu iki mağazadan alınabilir.
http://tr.aliexpress.com/store/1171252?spm=2114.010208.8.19.9nI0Tm
http://tr.aliexpress.com/store/1472041
http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/...12-VCDS-HEX-CAN-USB-Interface-FOR-VW-AUDI.jpg
vag.com başlangıcını kısaca şöyle anlatalım.
mesela 12.12.0 sürüm kablo alıyoruz. win 8 x64 işlemci bir laptop. kabloyla birlikte gelen cd driveri laptoba kuruyoruz.
http://www.stemei.de/pages/coding/vw-golf-7.php
bu sayfada golf 7 için kodlar var. sayfa otomatik çeviri yapıyor. bunu kullanarak ingilizce-almanca ve türkçe karışımı bilgilerle biraz da mantıkla kodların yerini bulup uyguluyoruz.
cd yi yükleme işlemine başlamadan önce kesinlikle interneti ve virüs proğramını kapatıyoruz. yoksa kablomuz yanar. not interface lisance hatası alırsak kablomuz yanmış demektir. güncelleme isterse yapmıyoruz. çünki elimizdeki orjinal olmayan kablolarla güncelleme yapılamıyor. yüklediğimizde şöyle bir sayfa açılıyor. biz buna VCDS diyoruz.
driver yüklemek için şifre isterse xxxROSTECH yazın. Bilgisayarın tarihini 1 Ekim 2013 yapın. bazen otomatik yapıyor kontrol edin.
http://www.ross-tech.com/vcds/tour/screenshots/mainscreen01.png
kabloyu aracımızın sol alt tarafında debriyajın üst tarafına yakın yerdeki Kart yuvasına takıyoruz. örneğin;
diğer ucu usb ile bilgisayara bağlıyoruz. kontağı yarım açıyoruz. açlan bu ekranın sağ alt tarafında options bölümü var. tıklayıp bu sayfaya giriyoruz.
http://www.ross-tech.com/vcds/tour/screenshots/options-1.png
yukarıda test bölümüne tıklayıp herşey OK olunca altt taraftaki save e basıp bu sayfadan çıkıyoruz.
tekrar bu sayfaya geliyoruz. sağ üstte select menüsüne basıp;
http://www.ross-tech.com/vcds/tour/screenshots/mainscreen01.png
kodlamaların başlangıcında bulunan bu sayfaya gelmiş oluyoruz.
http://www.myturbodiesel.com/images/a5/general-vcds.png
kodların bulunduğu sayfadaki talimatları harfiyen yapıyoruz.
her özellik için kodlama yaptıktan sonra kontak kapatıp bilgisayara bağlı USB yi çıkartıp deneme yapmanız daha sağlam olur. bilgisayara bağlı değilken kablonun araca takılı olması sorun olmaz. özelliği kontrol ettikten sonra USB yi tekrar bilgisayara bağlar kontağı açıp TEST ve save işlemlerini tekrar yapıp kodlama bölümüne geçersiniz.
bazen aynı gruptaki özellikleri açmak için STG veya adaptationdan çıkmanıza gerek yok sürekli kodlama yapın ve açmış olduğunuz özellikleri kontrol için yukarıdaki dediklerimi yapın. ancak bazende kodlama esnasında uzun kalmak EROR hatası veriyor.
bu sebeple her bir kodlama için tekrar tekrar kontrol ve TEST SAVE yaparak giriş yapmanız daha sağlam olur. çok fazla kod yok neticede.
sadece kontak yarım açık olacak. aracı çalıştırmayın.
sırası önce kontak kapat. sonra proğram kapat. USB yi çıkart. araca bağlı kabloyu çıkart.
ÖNEMLİ: Kodlama yaparken mutlaka aracın pencere camını her ihtimale karşı açık bırakın. benim başıma geldi. USB kablosu takılı, kontak yarım açık ve laptop açık iken araçtan çıktım ve tüm kapılar kilitlendi. yedek anahtarla otomatik ve manuel olarak kapıları açmak istedim açmadı.
laptop şarj kablosu için yolcu camı hafif aralıklıydı. tel vasıtası ile düğmeye basarak camı indirdim ve kapıları açtım. cam kapalı olsa araca giremeyecektim. belki laptop şarjı bittiğinde girebilirim diye düşünmüştüm. ama kesin değil denemedim.
NELER YAPILABİLİR DETAYLI OLARAK ANLATIM:
- Kodlama, özellik acma
- Servis sayacini sifirlama
- Kontrol Üniteleri denetleme
- Motor verilerini vs. kontrol etme
- Arizalari kontrol etme
http://www.ross-tech.com/vcds/tour/screenshots/mainscreen01.png
Ana Pencere; burada ne yapacagimizi secebiliyoruz.
(1) = ( select menüsü ) Buradan Kontrol Ünitelere erisebiliyorsunuz. Aracinizda kac tane Kontrol var ise burada görüp istediginiz Kontrol Üniteyi tiklayip, Kodlama islemi, hata arattirma, ölcüm, düzenleme, test etme gibi özelliklere ulasabiliyorsunuz.
(2) = ( Auto-Scan menüsü) sayesinde araçdaki tüm Kontrol Üniteleri tarattirip hata varmi yokmu genel olarak görebiliyorsunuz. Ayni zamanda txt. olarak o bilgileri bir kenara kayit edin cünkü orada ayni zamanda güncel aracin üzerinde Orjinal Kodlar yaziyordur. O kodlari arac ömrü boyunca saklayin.
(3) = (SRI-Reset menüsü ) Servis sayacini geri cevirme. Aracinizi kendiniz Servis yaptiysaniz veya özel bir yerde yaptirdiysaniz kendiniz Servis aralik sayacini sifirlaya bilirsiniz buradan.
(4) = OBD=2 Menüsü ) OBD 2/EOBD özel fonksiyonlar. Burada Motor veya sanziman, Tork, Güc vs. türlü seyleri ölcebiliyoruz.
(5) = ( Applications Menüsü ) Cesitli özel Fonksiyonlar, Gateway e bagli olan Üniteler, Transport modunu acip kapatma gibi özellikler var
(6) = (Options Menüsü ) VCDS Ayarlar yeri, buradan Ekran büyüklügünü veya Kabloyu tanitim yapabiliyoruz ayni zamanda yeni yazilim arattirabiliyoruz VAG COM icin.
(7) = (About Menüsü ) Kablonuz ve yazılım Lisans ile ilgili bilgiler bu bölümdedir.
(1) = Üniteler bölümü
http://www.myturbodiesel.com/images/a5/general-vcds.png
Yukarıda ki resimde görüldügü gibi aracımızda hangi üniteler takılı görebiliyoruz. Sayıları donanıma göre azalıp çoğalabiliyor. Önde ünitenin adresi ve neye ait olduğu yazıyor. Herhangi bir ünitenin üzerine tıkladığınızda bu menü çıkacaktır karşınıza (alttaki resim)
http://www.ross-tech.com/vcds/tour/screenshots/open-screen.png
Burada Kontrol Ünitenin icine girmis oluyorsunuz ve cesitli seyler degistirmis oluyorsunuz.
Fonksiyon 02 = Hatalari görebiliyorsunuz ve silebiliyorsunuz
Fonksiyon 03 = Aracin durdugu yerde herseyini test edebiliyorsunuz calisiyormu diye
Fonksiyon 07 = uzun kodlama. Burada aracin ünitesini kodluyorsunuz. Dikkat burada bir yanlislik Ünitenin bozulmasina sebep olabilir en kötü durumda !
Fonksiyon 08 = Ölcüm bloklari. Burada Ünite deki herseyi ölcebiliyorsunuz. Misal Motor da Motor isisindan Torkuna kadar herseyi bakabiliyorsunuz hareket halinde veya arac rölatinde calisirken.
Fonksiyon 11 = Kodlama, burada kodlamak biraz karisik yani burada kodlama yaparken Tamir kitablarini göz atmayi unutmayin
Fonksiyon 10 = Düzenleme, burada Ünitede ki ayarlari yapabiliyorsunuz
Fonksiyon 16 = Giris izni, Fonksiyon 1A da veya bazi kodlamalarda bu Giris izni sifresini istiyor. Sifreyi buradan alabilirsiniz
Basing Setting -04 = Burada Üniteye neler baglanmis aracta neler var bakabiliyoruz
Adv Meas Values = gelistirilmis ölcüm degerleri. Burada da blok blok ölcüm yapabiliyorsunuz
FONKSIYON 07 - Uzun kodlama
Ünitede Fonksiyon 07 kodlamaya girdinizmi karsiniza bu ekran cikacaktir. Resimde görmüs oldugunuz pencere Adres 09 Merkezi Üniteye aittir. Merkezi Ünite ye ayni zamanda 2 ek Ünite daha bagli. RLS (Rain Light Sensör) ve Silgec kolu üniteside baglidir. Yukaridaki yerden hangi üniteyi istedigimizi secebiliyoruz. Alt kisimda ise uzunca yazilar vardir, onlar güncel Kodlardir. Her kodlama yapmadan önce mutlaka ama mutlaka eski kodlari not ediniz bir yere !. Alta ise yeni yapmis oldugunuz kodlar geliyor. Kodlamak icin Kodlama Asistanina basiyoruz ve Asistan menüsü cikiyor karsimiza (alt resimden devam).
Ünitelerde Byte ve Bit kodlamalari vardir. Ünitenin hafizasi cok kücük oldugu icin "Bit" kapasitesinde veriler alabiliyor. 1 Byte da 7 ila 8 Bit vardir. Aciklama alt resimde devam.
gerekli byt ve bit kodu girdikten sonra sağ üste çaprazdan sayfayı kapatıyoruz alttaki fotodaki ekranda girilen kod new coding bölümüne otomatik yazıldıktan sonra do it kısmı var basıp kaydedip çıkıyoruz.
http://img683.imageshack.us/img683/3881/9centralelectronicsfogs.jpg
http://www.audizine.com/gallery/data/500/VCDS_DRL_3.jpg
HEX-CAN İLE KODLAMA YAPABİLECEK ARAÇLAR:
Audi
- A1 8X
- A2 2009-
- A3 8P 2003-
- A3 8V 2013-
- A4 8E B7 (engine, gear-box, airbag, abs, park assistance) 2005-
- A4 8K B8 (UDS + TP2.0) 2008-
- A5 8T (UDS) 2007-
- A6 4F 2004-
- A6 4G
- A7 4G
- A8 4E 2003-
- A8 4H
- Q3 (UDS) 2010-
- Q5 8R (UDS) 2008-
- Q7 4L (TP2.0 + UDS) 2006-
- Q7 II 2015-
- ®S6 model 4F
- R8 (UDS)
- TT 8J 2007-
- TT 8S 2014-
Mercedes
- Sprinter (VW Crafter) - (engine, immo)
Seat
- Altea
- Alhambra
- Ibiza 6J
- Leon 1P 2005-
- Leon 5F
- Toledo 5P 2004-
- Exeo 2008-
Skoda
- citigo AA 2011-
- octavia model 1Z 2004-
- octavia model 5E 2013-
- rapid nh 2012-
- roomster 5j 2006-
- superb II B6 2008-
- superb III B8 2014-
- fabia model 5J 2007-
- fabia III - 2014-
- yeti 2009-
Volkswagen
- Crafter (engine, immo)
- Caddy model 2K 2005-
- Eos
- Golf 5 1K
- Golf 6 5K
- Golf 7 AU
- Golf Plus
- Jetta II model 1K
- Transporter / Multivan (only CAN drive after change over CAN Gateway to copy data)
- Multivan/Transporter GP model 7E (UDS) 2009-
- Passat B6 model 3C 2005-
- Passat B8 model 3Q0 2014-
- Passat CC
- Phaeton GP 2007-
- Polo model 6R 2009-
- Scirocco III
- Touran
- Tiguan
- Touareg GP 2007-
Long Coding (Uzun Kodlamalar)
01-Kadran Selamlama
02- Açılış Logosu Değiştirme
03- Klima Profilini Açmak
04- Ek Yakıt Litresinin Bilgi Ekranında Gösterilmesi
05- Klima Auto Modda İken Fan Hızı Gösterimi
06- Lap Timer'ı Açmak
07- Dış Aynalar Katlandığında Altındaki LED Aydınlaların Yanmaya Devam Etmesi
08- Yağ Sıcaklığının Bilgi Ekranında Gösterilmesi
09- Renkli Yol Bilgisayarı Ekranının Karbon Görünümlü Yapılması
IŞIK KANALLARI İLE İLGİLİ KODLAMALAR
Ön aydınlatma grubunda yapılabilecek kodlamalar
10- Amerikan Parkları Açmak
11- Ön Sinyalleri Coming Home&Leaving Home Olarak Ayarlama
12- Selektör Yapınca Gündüz Farlarının Sönmesi(Bi-xenon Basic ve Halojen Farlı Araçlarda)
13- Gündüz Farı ile Sinyallerin Çakarlı Yanması (Bi-Xenon Basic ve Halojen Farlı Araçlar İçin)
14- Sis Farlarının Viraj Farı Olarak Kullanılması
15- Selektör İle Sis Farlarının da Yanması
16- Bi-Xenon Basic Farlı Araçlarda Viraj Farlarının Uzun Far Olarak Ayarlanması
17- Bi-Xenon Basic Farlı Araçlarda Viraj Farlarının Selektörle Yanması
18- U LED'li Araçlarda Selektör Yapınca U LED'lerin Sönmesi
19- U LED  ile Sinyal Lambasının Sinyal Verilince Birlikte (aynı anda) Yanması
20- U LED ile Sinyal Lambasının Çakarlı Yanması
21- Sis Farlarını Gündüz Sürüş Farı Olarak Kullanma
22- U LED'lerin Auto Konumda Kısa Farlar Açıkken %100 Kuvvet ile Yanması
23- U LED'li Bi-xenonlarda Sinyal Verince Gündüz Farının Kısılması
24- Coming Home&Leaving Home Özelliğini Yalnızca U LED Işıklarıyla Kullanmak
Arka Stop Lambalarında Yapılabilecek Kodlamalar
25- Halojen Stopların Sinyal Olarak Kullanılması
26- Halojen Stopların Çakarlı Olarak Kullanılması
27- Led Stop Bulunan Araçlarda Arka Sinyallerin Amerikan Park Olarak Yanması
28- Geri Viteste Arka Sis Farını Yakmak
29- Geri Vites Işıklarını Parklar ile Birlikte Sürekli Yakmak
30- LED Stopları İç Aydınlatmaları Aktif Etmeden DRL Olarak Ayarlamak
31- Geri Vites Lambasının Parlaklığını Arttırma
32- Fabrikasyon LED Stoplarda Sinyallerin Kendi İçinde Çakarlı Yanması
33- Sonradan Takılan LED Stoplarda Sinyal ile Fren Lambasının Çakarlı Yanması
34- Sonradan Takılan LED Stoplarda Sinyal Verilince Fren Lambalarının da Sinyalle Birlikte Yanması
35- Halojen Stoplarda Geri Vites Işığının Sinyalde Çakarlı Yanması
36- Bagaj Kapağı İç Taraftaki Lambayı Fren Lambası Olarak Kullanmak
37- 3. Stop Lambasının Merkezi Kilitlemede ve Sinyallerde Yanıp Sönmesi
LED Ampul Takıldıktan Sonra Yapılması Gereken Kodlamalar
38- Sis Farı Ampullerini LED Tip Yaptıktan Sonra Gereken Kodlama
39- Statik Viraj Farını LED Tip Yaptıktan Sonra Gereken Kodlama
40- LED Plaka Işığı Arıza Uyarısını Söndürme
Diğer TÜM Kodlamalar
41- Lane Asisti Açmak
42- Sign Asist'i Açmak
43- DWA+Korna Sesi Onayı İle Araç Kilidinin Açılması
44- Yağmurda Pencerelerin Otomatik Kapanması (Raing Closing)
45- Konforlü Sinyal Sayısını Arttırma
46- Katlanır Aynanın Kumandadan Uzun Süre Basmakla Katlanmasının Sağlanması
47- Viraj Farlarının Çalışacağı Hız Aralığını Ayarlama
48- Far Sensörü Olmayan Araçlarda Coming Home'u Sinyal Kolu İle Devreye Sokma
49- Far Sensörü Olan Araçlarda Coming Home'u Otomatik Devreye Sokmak
50- Coming Home&Leaving Home Sis Farları Üzerinden Yakmak
51-Leaving Home Özelliğini Otomatik Devreye Sokmak (Far Sensörü Olmayan Araçlarda)
52- Emniyet Kemeri Uyarısını Kapatma
53- CamlarAçılırken Kapı Açılınca Açılmasının Durmasını Engellemek
54- Ani Frende Dörtlü Flaşörlerin Çalışması
55- Anahtar Kontakta Mesajının Devre Dışı Bırakılmaıs
56- Gündüz Farlarını (0) Konumunda Sürekli Kapalı Tutmak
57- Araç Menüsünden Gündüz Farlarını Açıp Kapatmak
58- El Freni Çekili iken Gündüz Farları (DRL)'nın Kapanması (0 konumunda)
59- Yokuş Kalkış Desteğinin Daha Geç ya da Daha Erken Devreye Girmesini Ayarlamak
60- Park Assist Aktivasyon Sesini Kapatmak
61- Geri Viteste Arka Sileceğin Otomatik Çalışması
62- Işık Sensörü Hassasiyetini Ayarlamak
63- Gündüz Farları ile Arka Parkların da Yanması, Far Anahtarı (0) Konumunda iken
64- Geri Viteste Sağ Aynanın Aşağı İnmesi
65- Kumandadan Cam Tavanın Tam Açılması
66- Kaput Açılınca Çalışan Sileceklerin Durması
67- Yakıt Tüketimi Sapma Değerini Ayarlama
68- Start&Stop'un Devre Dışı Bırakılması
69- Arka Cam Rezistansının Çalışma Süresinin Ayarlanması
70- Performans Kodlaması (ACT Modu)
Diğer VAG Grubu Araçların Kodlamaları
71- Polo için Kodlamalar
72- Golf 5 için Kodlamalar (2003-2009 Yılları Arası)
Bu konuda sorulanlara elden geldiğince cevap verilir. kodlamalar aşağıdaki gibidir. Deneme yanılma ile ortaya çıkan tiyolar ve dipnotlar özelliklerin kendi başlıklarında mevcuttur. burada bulunmayan özellikler de varsa hatırlatırsanız konuya ekleriz inşaallah.
Herşeyi biliyoruz gibi bir iddiamız kesinlikle yok ve herkesin katkısını bekliyoruz. bilgi paylaşıldıkça artar ve sağlamlaşır derim değerli dostlar.
ilk kaynağımız stemei.de adresi.
http://www.stemei.de/pages/coding/vw-golf-7.php
Türkiyede satılan kablolar pahalı. aliexpreste 18 dolara uygun 12.12.0 VAG kablolarından var. inteface hatası vermiyor denenmiştir. bende çinden aldım. sizlerde aliexpresten alın derim. Ayrıca 28-29 Dolara 14.10.2 sürüm kablolar var. Windows xp, windows 7, Windows 8 de çalışır. Her ikisinin de desteklediği tüm modeller Audi,Seat,skoda,VW araçları için. Gerçi en son 15.7 sürüm çıktı. 25 dolara. 14.10 sürüm yerine bu alınabilir. yapılacak işlemleri fazlasıyla karşılar ve destekler.
14.10 sürüm kablo 2014 ün 10. ayından sonraki araçları destekler. Bu sebeple 14.10 sürüm diye adlandırılır. 1998 – günümüz arası tüm Volkswagen - Seat - Skoda - Audi araçları destekler.
12.12.0 sürüm kablo ile de 2014 yılı 10. aydan önceki araçlarınızın gizli özelliklerini açabilirsiniz. Şayet aracınız belirttiğim tarihten önceki model ise bu sebeple 14.10 sürüm kablo almak yerine daha hesaplı olan 12.12.0 sürüm kabloyu alabilirsiniz. bilginize.
2015 yılının 7. ayından itibaren üretilen araçlar içinde 15.7 sürüm kabloyu alacaksınız arkadaşlar. Windows xp, windows 7, Windows 8 ve Windows 10 da çalışır.
Bu mağazadan 15.7 sürüm kabloyu sipariş verebilirsiniz. 25 Dolar olan tüm kodlamaları açar ve daha uygun.
Bu iki mağazadan alınabilir.
http://tr.aliexpress.com/store/1171252?spm=2114.010208.8.19.9nI0Tm
http://tr.aliexpress.com/store/1472041
http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/...12-VCDS-HEX-CAN-USB-Interface-FOR-VW-AUDI.jpg
vag.com başlangıcını kısaca şöyle anlatalım.
mesela 12.12.0 sürüm kablo alıyoruz. win 8 x64 işlemci bir laptop. kabloyla birlikte gelen cd driveri laptoba kuruyoruz.
http://www.stemei.de/pages/coding/vw-golf-7.php
bu sayfada golf 7 için kodlar var. sayfa otomatik çeviri yapıyor. bunu kullanarak ingilizce-almanca ve türkçe karışımı bilgilerle biraz da mantıkla kodların yerini bulup uyguluyoruz.
cd yi yükleme işlemine başlamadan önce kesinlikle interneti ve virüs proğramını kapatıyoruz. yoksa kablomuz yanar. not interface lisance hatası alırsak kablomuz yanmış demektir. güncelleme isterse yapmıyoruz. çünki elimizdeki orjinal olmayan kablolarla güncelleme yapılamıyor. yüklediğimizde şöyle bir sayfa açılıyor. biz buna VCDS diyoruz.
driver yüklemek için şifre isterse xxxROSTECH yazın. Bilgisayarın tarihini 1 Ekim 2013 yapın. bazen otomatik yapıyor kontrol edin.
http://www.ross-tech.com/vcds/tour/screenshots/mainscreen01.png
kabloyu aracımızın sol alt tarafında debriyajın üst tarafına yakın yerdeki Kart yuvasına takıyoruz. örneğin;
diğer ucu usb ile bilgisayara bağlıyoruz. kontağı yarım açıyoruz. açlan bu ekranın sağ alt tarafında options bölümü var. tıklayıp bu sayfaya giriyoruz.
http://www.ross-tech.com/vcds/tour/screenshots/options-1.png
yukarıda test bölümüne tıklayıp herşey OK olunca altt taraftaki save e basıp bu sayfadan çıkıyoruz.
tekrar bu sayfaya geliyoruz. sağ üstte select menüsüne basıp;
http://www.ross-tech.com/vcds/tour/screenshots/mainscreen01.png
kodlamaların başlangıcında bulunan bu sayfaya gelmiş oluyoruz.
http://www.myturbodiesel.com/images/a5/general-vcds.png
kodların bulunduğu sayfadaki talimatları harfiyen yapıyoruz.
her özellik için kodlama yaptıktan sonra kontak kapatıp bilgisayara bağlı USB yi çıkartıp deneme yapmanız daha sağlam olur. bilgisayara bağlı değilken kablonun araca takılı olması sorun olmaz. özelliği kontrol ettikten sonra USB yi tekrar bilgisayara bağlar kontağı açıp TEST ve save işlemlerini tekrar yapıp kodlama bölümüne geçersiniz.
bazen aynı gruptaki özellikleri açmak için STG veya adaptationdan çıkmanıza gerek yok sürekli kodlama yapın ve açmış olduğunuz özellikleri kontrol için yukarıdaki dediklerimi yapın. ancak bazende kodlama esnasında uzun kalmak EROR hatası veriyor.
bu sebeple her bir kodlama için tekrar tekrar kontrol ve TEST SAVE yaparak giriş yapmanız daha sağlam olur. çok fazla kod yok neticede.
sadece kontak yarım açık olacak. aracı çalıştırmayın.
sırası önce kontak kapat. sonra proğram kapat. USB yi çıkart. araca bağlı kabloyu çıkart.
ÖNEMLİ: Kodlama yaparken mutlaka aracın pencere camını her ihtimale karşı açık bırakın. benim başıma geldi. USB kablosu takılı, kontak yarım açık ve laptop açık iken araçtan çıktım ve tüm kapılar kilitlendi. yedek anahtarla otomatik ve manuel olarak kapıları açmak istedim açmadı.
laptop şarj kablosu için yolcu camı hafif aralıklıydı. tel vasıtası ile düğmeye basarak camı indirdim ve kapıları açtım. cam kapalı olsa araca giremeyecektim. belki laptop şarjı bittiğinde girebilirim diye düşünmüştüm. ama kesin değil denemedim.
NELER YAPILABİLİR DETAYLI OLARAK ANLATIM:
- Kodlama, özellik acma
- Servis sayacini sifirlama
- Kontrol Üniteleri denetleme
- Motor verilerini vs. kontrol etme
- Arizalari kontrol etme
http://www.ross-tech.com/vcds/tour/screenshots/mainscreen01.png
Ana Pencere; burada ne yapacagimizi secebiliyoruz.
(1) = ( select menüsü ) Buradan Kontrol Ünitelere erisebiliyorsunuz. Aracinizda kac tane Kontrol var ise burada görüp istediginiz Kontrol Üniteyi tiklayip, Kodlama islemi, hata arattirma, ölcüm, düzenleme, test etme gibi özelliklere ulasabiliyorsunuz.
(2) = ( Auto-Scan menüsü) sayesinde araçdaki tüm Kontrol Üniteleri tarattirip hata varmi yokmu genel olarak görebiliyorsunuz. Ayni zamanda txt. olarak o bilgileri bir kenara kayit edin cünkü orada ayni zamanda güncel aracin üzerinde Orjinal Kodlar yaziyordur. O kodlari arac ömrü boyunca saklayin.
(3) = (SRI-Reset menüsü ) Servis sayacini geri cevirme. Aracinizi kendiniz Servis yaptiysaniz veya özel bir yerde yaptirdiysaniz kendiniz Servis aralik sayacini sifirlaya bilirsiniz buradan.
(4) = OBD=2 Menüsü ) OBD 2/EOBD özel fonksiyonlar. Burada Motor veya sanziman, Tork, Güc vs. türlü seyleri ölcebiliyoruz.
(5) = ( Applications Menüsü ) Cesitli özel Fonksiyonlar, Gateway e bagli olan Üniteler, Transport modunu acip kapatma gibi özellikler var
(6) = (Options Menüsü ) VCDS Ayarlar yeri, buradan Ekran büyüklügünü veya Kabloyu tanitim yapabiliyoruz ayni zamanda yeni yazilim arattirabiliyoruz VAG COM icin.
(7) = (About Menüsü ) Kablonuz ve yazılım Lisans ile ilgili bilgiler bu bölümdedir.
(1) = Üniteler bölümü
http://www.myturbodiesel.com/images/a5/general-vcds.png
Yukarıda ki resimde görüldügü gibi aracımızda hangi üniteler takılı görebiliyoruz. Sayıları donanıma göre azalıp çoğalabiliyor. Önde ünitenin adresi ve neye ait olduğu yazıyor. Herhangi bir ünitenin üzerine tıkladığınızda bu menü çıkacaktır karşınıza (alttaki resim)
http://www.ross-tech.com/vcds/tour/screenshots/open-screen.png
Burada Kontrol Ünitenin icine girmis oluyorsunuz ve cesitli seyler degistirmis oluyorsunuz.
Fonksiyon 02 = Hatalari görebiliyorsunuz ve silebiliyorsunuz
Fonksiyon 03 = Aracin durdugu yerde herseyini test edebiliyorsunuz calisiyormu diye
Fonksiyon 07 = uzun kodlama. Burada aracin ünitesini kodluyorsunuz. Dikkat burada bir yanlislik Ünitenin bozulmasina sebep olabilir en kötü durumda !
Fonksiyon 08 = Ölcüm bloklari. Burada Ünite deki herseyi ölcebiliyorsunuz. Misal Motor da Motor isisindan Torkuna kadar herseyi bakabiliyorsunuz hareket halinde veya arac rölatinde calisirken.
Fonksiyon 11 = Kodlama, burada kodlamak biraz karisik yani burada kodlama yaparken Tamir kitablarini göz atmayi unutmayin
Fonksiyon 10 = Düzenleme, burada Ünitede ki ayarlari yapabiliyorsunuz
Fonksiyon 16 = Giris izni, Fonksiyon 1A da veya bazi kodlamalarda bu Giris izni sifresini istiyor. Sifreyi buradan alabilirsiniz
Basing Setting -04 = Burada Üniteye neler baglanmis aracta neler var bakabiliyoruz
Adv Meas Values = gelistirilmis ölcüm degerleri. Burada da blok blok ölcüm yapabiliyorsunuz
FONKSIYON 07 - Uzun kodlama
Ünitede Fonksiyon 07 kodlamaya girdinizmi karsiniza bu ekran cikacaktir. Resimde görmüs oldugunuz pencere Adres 09 Merkezi Üniteye aittir. Merkezi Ünite ye ayni zamanda 2 ek Ünite daha bagli. RLS (Rain Light Sensör) ve Silgec kolu üniteside baglidir. Yukaridaki yerden hangi üniteyi istedigimizi secebiliyoruz. Alt kisimda ise uzunca yazilar vardir, onlar güncel Kodlardir. Her kodlama yapmadan önce mutlaka ama mutlaka eski kodlari not ediniz bir yere !. Alta ise yeni yapmis oldugunuz kodlar geliyor. Kodlamak icin Kodlama Asistanina basiyoruz ve Asistan menüsü cikiyor karsimiza (alt resimden devam).
Ünitelerde Byte ve Bit kodlamalari vardir. Ünitenin hafizasi cok kücük oldugu icin "Bit" kapasitesinde veriler alabiliyor. 1 Byte da 7 ila 8 Bit vardir. Aciklama alt resimde devam.
gerekli byt ve bit kodu girdikten sonra sağ üste çaprazdan sayfayı kapatıyoruz alttaki fotodaki ekranda girilen kod new coding bölümüne otomatik yazıldıktan sonra do it kısmı var basıp kaydedip çıkıyoruz.
http://img683.imageshack.us/img683/3881/9centralelectronicsfogs.jpg
http://www.audizine.com/gallery/data/500/VCDS_DRL_3.jpg
HEX-CAN İLE KODLAMA YAPABİLECEK ARAÇLAR:
Audi
- A1 8X
- A2 2009-
- A3 8P 2003-
- A3 8V 2013-
- A4 8E B7 (engine, gear-box, airbag, abs, park assistance) 2005-
- A4 8K B8 (UDS + TP2.0) 2008-
- A5 8T (UDS) 2007-
- A6 4F 2004-
- A6 4G
- A7 4G
- A8 4E 2003-
- A8 4H
- Q3 (UDS) 2010-
- Q5 8R (UDS) 2008-
- Q7 4L (TP2.0 + UDS) 2006-
- Q7 II 2015-
- ®S6 model 4F
- R8 (UDS)
- TT 8J 2007-
- TT 8S 2014-
Mercedes
- Sprinter (VW Crafter) - (engine, immo)
Seat
- Altea
- Alhambra
- Ibiza 6J
- Leon 1P 2005-
- Leon 5F
- Toledo 5P 2004-
- Exeo 2008-
Skoda
- citigo AA 2011-
- octavia model 1Z 2004-
- octavia model 5E 2013-
- rapid nh 2012-
- roomster 5j 2006-
- superb II B6 2008-
- superb III B8 2014-
- fabia model 5J 2007-
- fabia III - 2014-
- yeti 2009-
Volkswagen
- Crafter (engine, immo)
- Caddy model 2K 2005-
- Eos
- Golf 5 1K
- Golf 6 5K
- Golf 7 AU
- Golf Plus
- Jetta II model 1K
- Transporter / Multivan (only CAN drive after change over CAN Gateway to copy data)
- Multivan/Transporter GP model 7E (UDS) 2009-
- Passat B6 model 3C 2005-
- Passat B8 model 3Q0 2014-
- Passat CC
- Phaeton GP 2007-
- Polo model 6R 2009-
- Scirocco III
- Touran
- Tiguan
- Touareg GP 2007-
Moderatör tarafında düzenlendi: