Golf VII 1.2 TSİ DSG TEST


enpisagor

Katılımcı Üye
 
Katılım
24 Tem 2015
Mesajlar
1,479
Tepkime puanı
11
İsim
Can

C segmentinin öncüsü niteliğindeki Golf 7. Nesli ile daha dinamik ve keskin tasarımsal özelliklere kavuşurken motor ve sürüş özellikleri bakımından da yenilikleri barındırıyor. C hb denilince ilk akla gelen ve sınıfın kurallarını belirleyen Golf bakalım gerçekten de bu övgüyü hak ediyor mu?

İç mekânda kullanılan kaliteli yumuşak malzemeler, kalite algısını yükseltmiş durumda, tüm kumandalara ulaşmak, kullanım gayet kolay ve net, gösterge tablosu ise gayet okunaklı. İç mekânda yer alan bol eşya gözleri avantaj sağlamakta, koltuk altı çekmeceler, içi kadife benzeri bir kumaşla kaplı olan torpido ve kapı cepleri, ihtiyaçları büyük oranda karşılıyor. Ayrıca torpido soğutmalı, ışıklı ve kilitlenebilir. Comfortline donanım ve üzerinde yer alan alcantara döşemeler oldukça şık ve yanal destekleri sizi çok iyi kavrıyor. Hafif sürücüye yönelik konsol sürücüyü otomobil ile daha bir bütün kılıyor, ancak ortada bulunan 5” lik multimedya ekranı ufak kalıyor ve aux girişinin yeri ergonomiden uzak durumda, bu durum sadece highline modelde vites önündeki kapalı gözde saklanarak üstesinden gelinmiş, ayrıca USB girişin olmaması bir eksi olarak gösterilebilir ama bulunan sd kart okuyucu bir nebze olsun kendini affettirmeyi başarıyor. Kullanılan altı düzleştirilmiş deri direksiyonun ele oturması ve tepkileri gayet net, yol bilgisayarını, hız sabitleyicisini ve radyoyu direksiyon üzerinden rahatlıkla kontrol edebiliyorsunuz.

Sürüş özelliklerinde ilk algı 1.2 motor nasıl? Bu aracı kaldırıyor mu? Şekline sorularla ne yazık ki hâlâ karşılaşabiliyoruz. Büyük performans beklentisi olmadan ve amacı ekonomi olan herkesi memnun edebilecek bir yapıda olan motor, alt devirlerden itibaren turbo etkisi ile gayet canlı bir karakterde, 7 ileri oranlı çift kavarama DSG şanzıman ile iyi bir uyum içerisinde. DSG kusursuz çalışıyor vites değişimleri çok seri ve sarsıntısız. Direksiyon arkasında yer alan kulakçıklar ile vitesi idare edebilme durumu oldukça güzel. Aracımızda bulunan 1.2 motor 105 hp yakın zamanda bir güncelleme ile 110 hp olarak satışa sunulacak, böylece aracın 10,2 sn olan 0-100 km/sa hızlanması 9,9 sn gerilerken, katalog değeri olan 192 km/sa maksimum hız ise 195 km/sa çıkmış durumda. Bu güncel motor Euro 6 normlarını karşılayan özellikte. Aracı sakin kullanım ile uzun süreli genel ortalamada 6 – 6,5 litre reel yakıt tüketimine ulaşmanız mümkün. Günümüzde dizel motorlar için istenen fahiş fiyat farkı göz önüne alındığında 1.2 TSİ motor ekonomikliği ile öne çıkmakta, ayrıca en düşük mtv diliminde olması da ekonomikliği arttıran bir diğer unsur.

Donanımsal eksikler olduğunu belirtmek gerekli, Comfortline donanım seviyesi araç için park sensörleri dahi opsiyon ile alınmak durumunda ne yazık ki, bu nedenle test aracımızda olduğu gibi en mantıklı opsiyon olan sürüş konfor paketini elzem olarak değerlendirebiliriz. Paket dâhilinde ops destekli ön – arka park sensörü ve hız sabiteme sistemi bulunmakta. Ayrıca geri vitese aldığınızda sağ aynanın aşağı doğru açı yaparak parkı kolaylaştırması da çok ince düşünülmüş bir özellik. Eğer imkânlar dâhilinde ise ışık görüş paketi (Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası, coming home – leaving home, yağmur sensörü ve far sensörü) de f/p açısından çok mantıklı ve uygun.

Sonuç olarak en çok satan ve istenen C segmenti hb olan Volkswagen Golf gerçekten belirli övgüyü hak ediyor ancak fiyatının yüksekliği ve dağıtıcı firmanın uyguladığı bazı durumlar can sıkıcı olabiliyor. Bana soracak olursanız tekrar bir Golf alır mısın? Bu soruya hiç tereddüt etmeden evet cevabını veririm. DSG için istenen ekstra fiyat farkının fazla olduğunu söylemeden geçmek istemiyorum. Selam ve sevgilerimle.

Can KÖKBAŞ

GOLF 7 TEKNİK BİLGİLER

Motor: 1197 cc, 4 silindirli 16 v  turbo benzinli

Güç: 105 hp / 5000 d/d

Tork: 175 Nm / 1550 – 4100 d/d

Şanzıman: 7-ileri, çift kavramalı otomatik

0-100 km/s: 10,2 sn

Son hız: 192 km/s

Ağırlık: 1229 kg

Bagaj hacmi: 380 litre

Güncel Fiyat: 71.820 TL

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ellerinize sağlık Can Hocam;

Dilerim dahasını görebiliriz burada.

Başarılarınızın devamını dilerim.

 
silvershadow dedi:
Ellerinize sağlık Can Hocam;

Dilerim dahasını görebiliriz burada.

Başarılarınızın devamını dilerim.
Teşekkür ederim, sattığım 105 ps manuel Aracın dsg ile farkını içeren videoda var.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
@enpisagor hocam teşekkürler, güzel bir inceleme olmuş. 

Adana için DSG ile ortalama 6.5 demişsiniz. Bende ACT ile Ankara'da trafik içinde normal bir kullanım ile 6.7 - 7.2 lt arası kullanıyorum. Aracı alalı tam iki ay oldu. 

İlk aldığımda değerler biraz daha yüksekti. Şimdiki ortalamam bu civarda. 

Ek olarak en son benzin aldığımdan bu yana 662 km yol yapmışım. Bence gayet iyi bir değer elde etmişim, çünkü pek sakin kullandığım söylenemez. :)

@burak_ hocam ve @ansolak hocamda tüketim değerlerini buradan paylaşabilirlerse güzel bir karşılaştırma verisine ulaşırız diye düşünüyorum. 

 
@enpisagorhocam şu benim 1.4 ilede bir test yapsak diyorum anlatımınızı takdir etmmemek hata olur  :000074-medium:

 
@enpisagor hocam teşekkürler, güzel bir inceleme olmuş. Adana için DSG ile ortalama 6.5 demişsiniz. Bende ACT ile Ankara'da trafik içinde normal bir kullanım ile 6.7 - 7.2 lt arası kullanıyorum. Aracı alalı tam iki ay oldu. 

İlk aldığımda değerler biraz daha yüksekti. Şimdiki ortalamam bu civarda. 

Ek olarak en son benzin aldığımdan bu yana 662 km yol yapmışım. Bence gayet iyi bir değer elde etmişim, çünkü pek sakin kullandığım söylenemez. [emoji4]

@burak_ hocam ve @ansolak hocamda tüketim değerlerini buradan paylaşabilirlerse güzel bir karşılaştırma verisine ulaşırız diye düşünüyorum. 
Hocam Ankara ekibi olarak yapalim bir test. Butun motorlar var 1.2, 1.4, 1.4 Act, 1.6

R yok tek. Onun da kac yaktiginin onemi yok bence olmamalida :)

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@jajaja Hocam 0-100 testi de yaparsanız sevinirim. Şu 1.2 mi 1.6 dizel mi konusu özellikle. Ben çıkacak sonuçları yazayım ama yine de sizin testiniz önemli.

Yakıt tüketimi  1.4 < 1.4ACT < 1.2 < Dizel

Performans     1.4 ACT > 1.4 > 1.2 > Dizel

Bir de en merak ettiğim test bağımsız süspansiyon testi. Yalnız bu testte lastik basınçları , jant boyutu ve lastik yumuşaklığı önemli. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Test ederek insanları aydınlatmanız çok iyi olmuş ağzınıza sağlık.Yalnız gözden kaçmış sanırım konu başlığında roma rakamıyla golf VII yanlış yazılmış isterseniz bir göz atın

 
@dtkorkmaz hocam, tabii ki yapar koyarız.

Elimizde bütün mallardan var.

Bence @maniax Murat Hocamın arabası (1.4 TSI 125 PS Manual) sizinde belirttiğiniz gibi aynı mesafede aynı hızda benimkinden az yakar düşüncesindeyim.

Ama 1.2 @burak_ hoca'dan az yakar mı bilmem.

Ben yakıt tüketimine ilk defa bugün dikkat ettim, yukarıdaki video yu da çekmek son anda aklıma geldi valla. Sakin kullanınca ne oluyormuş bizim mal bir bakalım dedik. 

Ama sabır taşı olmak lazım ben öyle gidersem terden, sıkıntıdan isilik olurum :)

Ama test edip göreceğiz gene @ansolak Ahmet Hocam'ın TDI'ı da deneyeceğiz. 

0-100 testi BMW 320i ED ile yapmıştık, ancak bazı kısımları kişisel bilgiler içerdiği için video'ların tamamını paylaşmadık. 

1.4 TSI ACT 4 boy farkla önde @ansolak hocamın arabaya göre, yanlış hatırlıyorsam arkadaşlar düzeltirler, ben fazla anlamam araç gereç işlerinden. 
Bu arabayı alınca merak sardım forum falan herşey on numara olunca insan vazgeçemiyor. 
iyi ki varsınız değerli insanlar,

Saygılar 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@jajaja Hocam 0-100 testi de yaparsanız sevinirim. Şu 1.2 mi 1.6 dizel mi konusu özellikle. Ben çıkacak sonuçları yazayım ama yine de sizin testiniz önemli.

Yakıt tüketimi  1.4 < 1.4ACT < 1.2 < Dizel

Performans     1.4 ACT > 1.4 > 1.2 > Dizel

Bir de en merak ettiğim test bağımsız süspansiyon testi. Yalnız bu testte lastik basınçları , jant boyutu ve lastik yumuşaklığı önemli. 
Tüketimde ki sıralamada küçüktür işareti yerine büyüktür koymuşsun onu düzelttim Abi yanlış anlaşılmaya mahal vermeden :)

 
Tüketimde ki sıralamada küçüktür işareti yerine büyüktür koymuşsun onu düzelttim Abi yanlış anlaşılmaya mahal vermeden :)
Yalnız şimdi birisi çıkıp büyüktür işaretine göre çok yakıyor mu demek istedin derse  8D

 
@jajaja Hocam, 6,5 Adana için sakin değerler, annem pek dikkat etmiyor ve kısa süreli yolculuklar yaptığı için en son 8,5 ortalama bile gördüm, şok oldum, benim kullanımım ve başka kullanım fark ediyor. 2014 model olduğu için auto hold bırakması biraz geç videoda belirttim zaten, o noktada kalkışta biraz fazla gaz veriyor :) e yakıtta artıyor

iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

 

@enpisagorhocam şu benim 1.4 ilede bir test yapsak diyorum anlatımınızı takdir etmmemek hata olur  :000074-medium:
Tabii Emrah hocam büyük bir zevkle hemde Ankara nedir, 6 saatte oradayız, genel Ankara buluşmamız da yapsak mı. :) bu test ilk yaptığımı tek açı, ses problemi vb. Kanalıma bakarsanız kalite arttı :) siz ve çevrenizi de abone yaparsanız kanala da memnun olurum.

Çok teşekkürler.

iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

 

Geri
Üst Alt