C segmentinin öncüsü niteliğindeki Golf 7. Nesli ile daha dinamik ve keskin tasarımsal özelliklere kavuşurken motor ve sürüş özellikleri bakımından da yenilikleri barındırıyor. C hb denilince ilk akla gelen ve sınıfın kurallarını belirleyen Golf bakalım gerçekten de bu övgüyü hak ediyor mu?
İç mekânda kullanılan kaliteli yumuşak malzemeler, kalite algısını yükseltmiş durumda, tüm kumandalara ulaşmak, kullanım gayet kolay ve net, gösterge tablosu ise gayet okunaklı. İç mekânda yer alan bol eşya gözleri avantaj sağlamakta, koltuk altı çekmeceler, içi kadife benzeri bir kumaşla kaplı olan torpido ve kapı cepleri, ihtiyaçları büyük oranda karşılıyor. Ayrıca torpido soğutmalı, ışıklı ve kilitlenebilir. Comfortline donanım ve üzerinde yer alan alcantara döşemeler oldukça şık ve yanal destekleri sizi çok iyi kavrıyor. Hafif sürücüye yönelik konsol sürücüyü otomobil ile daha bir bütün kılıyor, ancak ortada bulunan 5” lik multimedya ekranı ufak kalıyor ve aux girişinin yeri ergonomiden uzak durumda, bu durum sadece highline modelde vites önündeki kapalı gözde saklanarak üstesinden gelinmiş, ayrıca USB girişin olmaması bir eksi olarak gösterilebilir ama bulunan sd kart okuyucu bir nebze olsun kendini affettirmeyi başarıyor. Kullanılan altı düzleştirilmiş deri direksiyonun ele oturması ve tepkileri gayet net, yol bilgisayarını, hız sabitleyicisini ve radyoyu direksiyon üzerinden rahatlıkla kontrol edebiliyorsunuz.
Sürüş özelliklerinde ilk algı 1.2 motor nasıl? Bu aracı kaldırıyor mu? Şekline sorularla ne yazık ki hâlâ karşılaşabiliyoruz. Büyük performans beklentisi olmadan ve amacı ekonomi olan herkesi memnun edebilecek bir yapıda olan motor, alt devirlerden itibaren turbo etkisi ile gayet canlı bir karakterde, 7 ileri oranlı çift kavarama DSG şanzıman ile iyi bir uyum içerisinde. DSG kusursuz çalışıyor vites değişimleri çok seri ve sarsıntısız. Direksiyon arkasında yer alan kulakçıklar ile vitesi idare edebilme durumu oldukça güzel. Aracımızda bulunan 1.2 motor 105 hp yakın zamanda bir güncelleme ile 110 hp olarak satışa sunulacak, böylece aracın 10,2 sn olan 0-100 km/sa hızlanması 9,9 sn gerilerken, katalog değeri olan 192 km/sa maksimum hız ise 195 km/sa çıkmış durumda. Bu güncel motor Euro 6 normlarını karşılayan özellikte. Aracı sakin kullanım ile uzun süreli genel ortalamada 6 – 6,5 litre reel yakıt tüketimine ulaşmanız mümkün. Günümüzde dizel motorlar için istenen fahiş fiyat farkı göz önüne alındığında 1.2 TSİ motor ekonomikliği ile öne çıkmakta, ayrıca en düşük mtv diliminde olması da ekonomikliği arttıran bir diğer unsur.
Donanımsal eksikler olduğunu belirtmek gerekli, Comfortline donanım seviyesi araç için park sensörleri dahi opsiyon ile alınmak durumunda ne yazık ki, bu nedenle test aracımızda olduğu gibi en mantıklı opsiyon olan sürüş konfor paketini elzem olarak değerlendirebiliriz. Paket dâhilinde ops destekli ön – arka park sensörü ve hız sabiteme sistemi bulunmakta. Ayrıca geri vitese aldığınızda sağ aynanın aşağı doğru açı yaparak parkı kolaylaştırması da çok ince düşünülmüş bir özellik. Eğer imkânlar dâhilinde ise ışık görüş paketi (Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası, coming home – leaving home, yağmur sensörü ve far sensörü) de f/p açısından çok mantıklı ve uygun.
Sonuç olarak en çok satan ve istenen C segmenti hb olan Volkswagen Golf gerçekten belirli övgüyü hak ediyor ancak fiyatının yüksekliği ve dağıtıcı firmanın uyguladığı bazı durumlar can sıkıcı olabiliyor. Bana soracak olursanız tekrar bir Golf alır mısın? Bu soruya hiç tereddüt etmeden evet cevabını veririm. DSG için istenen ekstra fiyat farkının fazla olduğunu söylemeden geçmek istemiyorum. Selam ve sevgilerimle.
Can KÖKBAŞ
GOLF 7 TEKNİK BİLGİLER
Motor: 1197 cc, 4 silindirli 16 v turbo benzinli
Güç: 105 hp / 5000 d/d
Tork: 175 Nm / 1550 – 4100 d/d
Şanzıman: 7-ileri, çift kavramalı otomatik
0-100 km/s: 10,2 sn
Son hız: 192 km/s
Ağırlık: 1229 kg
Bagaj hacmi: 380 litre
Güncel Fiyat: 71.820 TL
Sent from my iPhone using Tapatalk
Moderatör tarafında düzenlendi: