Selamlar, arabamı teslim alalı henüz bir ay bile olmadı. Önceki arabam 2003 comfortline polo otomatik idi. Yolda giderken arabam gaz kesti, indiğimde yandığını farkettim. Söndürmeye çalıştım ama nafile.
Neyse, konuya gelelim. Yani izlenimlerime.
Önceki aracıma yaklaşık 3 senedir biniyordum ve ilk aracımdı. Eşimin de ilk arabası olacağından ikimize de rahatlık olur diye otomatik almıştık. İyi ki de öyle yapmışız. Çok yakıyordu ama acemiliğimizi iyi attık.
Yeni aracım Golf 1.2 Midline Plus 110 bg. Manuel. (9 milyar DSG farkı vermek ve çok uzun süre arabasız beklemek mantıklı gelmediği için)
Manuel vitesin acemisi olmamıza rağmen, rahat bir geçiş süreci yaşadık eşim de ben de. Auto Hold vs gerçekten çok işimize yaradı. Hatta start stop da ilk birkaç gün arabayı kaldırırken yaşanan ufak aksiliklerde çok işe yaradı. Golfle acemilik mi atılır diyeceksiniz ama, kesinlikle bu iki özellik, tam acemi özelliği. (konfor açısından da tabi ki harika)
Aracı almadan önce etrafımda bir çok kişi 1.2 TSI motorun golfü çekmeyeceği, çok fazla sorunlu olduğu yönünde telkinlerde bulundu. İnternette biraz araştırdığımda kullanıcıların paylaştığı sorunların genelde 1.2 değil 2013 öncesi, 1.4 motorlarla ilgili olduğunu gördüm ve biraz rahatladım. Çekmiyor diyenlere ise pek aldırış etmedim arkadaşım da kullandığı için.
Almayı düşünenler için söyleyeyim, binin görün. 1.2 TSI bu arabaya gayet yeterli. Üst motor seçenekleri işin zevki ve performans isteği ile ilgili. 1.2 bile 3 ve 4 üncü viteslerde adrenalin bağımlısı olmayan insanlar için yeterli zevki sunuyor.
"Baz model mi, neler var araçta?" gibi sorularla, start stop, auto hold vs saymaya başladığımda o nasıl baz yahu diyenlerle ben de karşılaştım ve bu çok güzel birşey.
Arabayı sürekli temiz tutamıyorsanız (örneğin ben Kayseri'de, yazları bağ evinde geçiriyorum, haliyle tozlu bir ortam) midline plus orta konsol kesinlikle daha avantajlı. Hatta şöyle söyleyeyim, param olsa, comfortline özellikleri tabi ki daha iyi, fakat orta konsol seçeneği olsa ben yine brushed alum tercih ederim. Bence bu daha şık. Bu tabi zevk meselesi.
Sis farı yok aracımda, eskisinde kullanma sayım bir elin parmaklarını geçmez sanırım. Yani yokluğunu aramıyorum. Gündüz farları olduğu için, otomatik far da aşırı büyük bir ihtiyaç değil bence. Ama otomatik kararan iç dikiz aynası kesinlikle şart. Ben kışa doğru takılıyorsa eğer taktırmayı düşünüyorum açıkçası. Sipariş verecekler hiç bir ekstra istemezlerse bile bunu ekletmeliler. (ben sipariş vermedim, üretimdeki aracı aldım)
Ön ve arka park sensörleri var aracımda orjinal. Önceden bu donanımın pahalı olduğunu, sanayide uygun fiyatla takılabileceğini savunurdum. Ama bunu kullanınca öyle olmadığını düşünüyorum. Parasına değecek bir opsiyon bu da. Görsel ve işitsel olarak çevreyi algılamak parasına değer. Hele ki bizim gibi otomatik>manuel geçişi yapıyorsanız kesin ekletin bu opsiyonu.
Almadan önce bagajını detaylı inceleyememiştim. Polonun bagajı küçük olduğundan bazen yakınırdım. (genel olarak şehir içi sıkıntı değil tabi ama, ne zaman kızın arabasını koymam gerekse bagaja, yakınma başlardı) Bu yüzden hatchback almasam mı, jetta mı alsam, octavia mı alsam diye çok gidip gelmiştim. Bagaj takıntısı veya kalabalık olmayan aileler için gayet yeterli büyüklükte bir bagaj. Tabi ki amiyane ve genel ölçü olan ceset birimi ile 3 ceset sığmaz. kesmeden bir, keserek 2.
Araç sınıfındaki diğer araçlara göre pahalı mı? Hayır. En azından liste başlarında değil. (yani baz modelleri için) Ama tabi ki döviz hareketliliği sebebiyle arabaların genel olarak pahalı olduğu bir dönemdeyiz.
Almak isteyen, kararsız arkadaşlar için söylüyorum. Gidin bayiye verin siparişi. En boşunu alsanız bile sınıfındaki en iyi arabayı almış olacaksınız.
Bazı sorularım var:
Motorun üzerinde koruma kapağı olmaması bir sorun teşkil eder mi?
Motor rodajı kaç km? (ya da böyle birşey var mı?)
Kayseri'de arabayı nerede yıkatıyorsunuz? Yazın bağda kendim yıkayacağım, kışın ne yapsam bilemedim.
Neyse, konuya gelelim. Yani izlenimlerime.
Önceki aracıma yaklaşık 3 senedir biniyordum ve ilk aracımdı. Eşimin de ilk arabası olacağından ikimize de rahatlık olur diye otomatik almıştık. İyi ki de öyle yapmışız. Çok yakıyordu ama acemiliğimizi iyi attık.
Yeni aracım Golf 1.2 Midline Plus 110 bg. Manuel. (9 milyar DSG farkı vermek ve çok uzun süre arabasız beklemek mantıklı gelmediği için)
Manuel vitesin acemisi olmamıza rağmen, rahat bir geçiş süreci yaşadık eşim de ben de. Auto Hold vs gerçekten çok işimize yaradı. Hatta start stop da ilk birkaç gün arabayı kaldırırken yaşanan ufak aksiliklerde çok işe yaradı. Golfle acemilik mi atılır diyeceksiniz ama, kesinlikle bu iki özellik, tam acemi özelliği. (konfor açısından da tabi ki harika)
Aracı almadan önce etrafımda bir çok kişi 1.2 TSI motorun golfü çekmeyeceği, çok fazla sorunlu olduğu yönünde telkinlerde bulundu. İnternette biraz araştırdığımda kullanıcıların paylaştığı sorunların genelde 1.2 değil 2013 öncesi, 1.4 motorlarla ilgili olduğunu gördüm ve biraz rahatladım. Çekmiyor diyenlere ise pek aldırış etmedim arkadaşım da kullandığı için.
Almayı düşünenler için söyleyeyim, binin görün. 1.2 TSI bu arabaya gayet yeterli. Üst motor seçenekleri işin zevki ve performans isteği ile ilgili. 1.2 bile 3 ve 4 üncü viteslerde adrenalin bağımlısı olmayan insanlar için yeterli zevki sunuyor.
"Baz model mi, neler var araçta?" gibi sorularla, start stop, auto hold vs saymaya başladığımda o nasıl baz yahu diyenlerle ben de karşılaştım ve bu çok güzel birşey.
Arabayı sürekli temiz tutamıyorsanız (örneğin ben Kayseri'de, yazları bağ evinde geçiriyorum, haliyle tozlu bir ortam) midline plus orta konsol kesinlikle daha avantajlı. Hatta şöyle söyleyeyim, param olsa, comfortline özellikleri tabi ki daha iyi, fakat orta konsol seçeneği olsa ben yine brushed alum tercih ederim. Bence bu daha şık. Bu tabi zevk meselesi.
Sis farı yok aracımda, eskisinde kullanma sayım bir elin parmaklarını geçmez sanırım. Yani yokluğunu aramıyorum. Gündüz farları olduğu için, otomatik far da aşırı büyük bir ihtiyaç değil bence. Ama otomatik kararan iç dikiz aynası kesinlikle şart. Ben kışa doğru takılıyorsa eğer taktırmayı düşünüyorum açıkçası. Sipariş verecekler hiç bir ekstra istemezlerse bile bunu ekletmeliler. (ben sipariş vermedim, üretimdeki aracı aldım)
Ön ve arka park sensörleri var aracımda orjinal. Önceden bu donanımın pahalı olduğunu, sanayide uygun fiyatla takılabileceğini savunurdum. Ama bunu kullanınca öyle olmadığını düşünüyorum. Parasına değecek bir opsiyon bu da. Görsel ve işitsel olarak çevreyi algılamak parasına değer. Hele ki bizim gibi otomatik>manuel geçişi yapıyorsanız kesin ekletin bu opsiyonu.
Almadan önce bagajını detaylı inceleyememiştim. Polonun bagajı küçük olduğundan bazen yakınırdım. (genel olarak şehir içi sıkıntı değil tabi ama, ne zaman kızın arabasını koymam gerekse bagaja, yakınma başlardı) Bu yüzden hatchback almasam mı, jetta mı alsam, octavia mı alsam diye çok gidip gelmiştim. Bagaj takıntısı veya kalabalık olmayan aileler için gayet yeterli büyüklükte bir bagaj. Tabi ki amiyane ve genel ölçü olan ceset birimi ile 3 ceset sığmaz. kesmeden bir, keserek 2.
Araç sınıfındaki diğer araçlara göre pahalı mı? Hayır. En azından liste başlarında değil. (yani baz modelleri için) Ama tabi ki döviz hareketliliği sebebiyle arabaların genel olarak pahalı olduğu bir dönemdeyiz.
Almak isteyen, kararsız arkadaşlar için söylüyorum. Gidin bayiye verin siparişi. En boşunu alsanız bile sınıfındaki en iyi arabayı almış olacaksınız.
Bazı sorularım var:
Motorun üzerinde koruma kapağı olmaması bir sorun teşkil eder mi?
Motor rodajı kaç km? (ya da böyle birşey var mı?)
Kayseri'de arabayı nerede yıkatıyorsunuz? Yazın bağda kendim yıkayacağım, kışın ne yapsam bilemedim.