Yakıt katkısı


Mmt0634

Katılımcı Üye
 
Katılım
6 Ara 2018
Mesajlar
1,290
Tepkime puanı
1,518
İsim
Mehmet
Öncelikle iyi akşamlar değerli golf tutkunu dostlarım... sürekli opetten yakıt alıyorum malum kış günü nasip olursa yarın yola çıkacağım 1.200 km yol yapacağım kış gününde sabahları çalışınca gayet normal devirli çalışıyor motor sağlığı için wurt yakıt katı aldım atayım mı atmayayım mi kararsız kaldım bundan önceki dizel aracımda düzenli kullanırdım benzin olunca??? Aracım 60 bin km de saygilarimla 

 
Dizele gereklimidir? Katkı almalimiyim bu hafta sonu fulleme yapacağım katkı atayım 

 
Katkıların faydası olmadığı tespit edilmişti son çıkan haberlerde ama ne zaman yasaklanır ya da yasaklanır mı bizde emin değilim.bence faydası yok

 
@kerimaslan27 ben dizelde çok faydasını gördüm hocam yaklaşık olarak 12 yıl dizel arac kullandım tek öğrendiğim yag bakımına 15 bin beklememek het 10 binde bir ve 2 bin km de bir katkı ülkemiz koşullarında hiç sıkıntı çekmedim ve sessiz sarsıntısız motora sahip oldum hicte problem yaşamadım sadece bakıma gittim servise dizel için hele kış zamanı partikül filitresi depo suyu tubo sağlığına kadar bence kesinlikle olmazsa olmaz diyebilirim de benzinli için hiçbir bilgim yok... Alper hocam zararı olur mu ? 

 
Benim aracımda yakıt filitresi yokmuş şaşırdım depoda dendi normalde dizel araçlarmda solda köşede durur 2 bakımda bi degustirirdim şimdi katkı atınca depodaki pisliği birden cozer tikar mi enjektörleri die bi kuşku doğdu içime sormak istedim 

 
Benzin dizele oranla daha standardize edilmiş bir yakıt diye biliyorum, yani kötü benzin bulmak zor. 

Ayrıca benzin filtresi sanırım depoya entegre ve değişimi olmuyor, konusu forumda geçmişti. (Filtre doğası gereği değişen bir parça olmalı ayrı mesele)

Gereksiz olduğunu tekrarlamakla birlikte detaylı bilgiyi @forzaGilles hocamdan alabiliriz.

 
@Mmt0634 

Benzin dizele oranla daha standardize edilmiş bir yakıt diye biliyorum, yani kötü benzin bulmak zor. 

Ayrıca benzin filtresi sanırım depoya entegre ve değişimi olmuyor, konusu forumda geçmişti. (Filtre doğası gereği değişen bir parça olmalı ayrı mesele)

Gereksiz olduğunu tekrarlamakla birlikte detaylı bilgiyi @forzaGilles hocamdan alabiliriz.
Dizel veya Benzin yakıtı için istasyonlarda kanopi altından (normal pompaların olduğu yerden) yakıt alıyorsanız (kaçak tabir edilen türden almıyorsanız) yakıt kalitesi iyidir ve hem dağıtıcılar hem de EPDK tarafından kontrol ediliyor. Yani bir katkı kullanmanıza gerek yok.

İlle de katkı kullanacaksanız yetkili servis size bir katkı veriyor ise onu kullanabilirsiniz. Yetkili servis vermedikçe bir katkı kullanmayın bence.

 
İlginizden dolayı çok teşekkür ederim saygilarimla 

 
@Mmt0634 hocam daha önce benzinli kullanıyordum şimdi dizel kullanıyorum ve yakıt katkılarına karşıyım, aracı aldığımda kitapçıkta ilk baktığım şey yakıt bölümüydü ve yazanı direkt aktarıyorum dpfniz erken dolmaması ve motor sağlığı için katkılı yakıt kullanmayın peki diyeceksiniz hepsinde az da olsa katkı var onu da şöyle açıklayım kaliteli rafine edilmiş ve su ıvır zıvır atılmamış mazot aracınıza zarar vermez katkılı yakıtın olayı da daha ince mazot daha az ses az da olsa performans artışı veeee en önemlisi daha çok tüketilmesi akaryakıt firmaları katkılar ekleyerek tüketimi arttırıyorlar benim deneyimlerim en az katkılı bp ve en uzun giden de o depo başı 70km fazla gidiyorum. En sessiz ve en az giden de shell aracım 2015 model shellden aldığımda 250km dpf temizliği olurken bpde 280 290 civarı temizliğe giriyor her temizlik bittiğinde km sayacını sıfırlarım ona göre istasyon seçerim ve tatiller hariç hep aynı yerden alırım bana göre dpf yi çabuk dolduran kötü yakıttır şunu da belirtiyim aylık kullanım rutinim değişmez şehir içi arada çevre yolu. Benzinlide boşuna para harcamış olursunuz belki dizelde etenol içerdiği için yanma sıcaklığını arttırıp suni rejenersyon ortamı yarrattı diye bir nebze temizler diyelim ama onun için de her depoda almanız lazım kısacası kandırmacadan başka bişey değil, karar sizin kazasız belasız günler dilerim.

 
@bf417 hocam gerçekten çok iyi aciklamissiniz çok teşekkür ederim aklımdaki soru işaretleri gitti fakat dpf nedir 250 km 290 km gibi rakamsal değerleri nasıl verebiliryorsunuz merak ettim nereden anlıyorsunuz temizlik işleminin olduğunu onu merak ettim açıkçası saygılarımla ilginizden dolayı çok teşekkür ederim 

 
@Mmt0634 dpf denilen şey dizel partikül filtresinin kısaltması hocam çevre kirliliğini önlemek amacıyla dizel araçlarda bulunuyor partiküller biriktirilip yüksek sıcaklıklarda yakılıp gaz halinde atmosfere salınıyor dizel partikül ışığı yanmadan önce aracın partikül filtresi doluluğuna ve kullanıma bağlı araç belirli gramı bulunca devir saati 1000rpm olur start stop devre dışı kalır ve yakma işlemi başlar. Bu işlem yarıda kesilir ve gram üst seviyeye çıkarsa araç sarı partikül simgesini yakar ve temizliğe başlar temizlik esnasında kontak kapatmamanız ve hava sirkülasyonu açısından 4 vites 80km ile seyir etmenizi önerilir 10-15dk sonra devir saati eski konumuna düşer temizlik işi biter benim aracımda 270km +/- 10 partikül temizliği başlıyor bazı araçlarda bu 300 km olur 400 olur ben hep şehir içi devirli kullanıyorum.

 
@bf417 teşekkür ederim hocam gerçekten sayenizde çok değerli bilgiler edindim akici ve anlaşılır bir  dille açıklamanız da ayrıca taktir ediyorum saygılarımla iyi akşamlar...

 


Geri
Üst Alt