2013 1.6 TDI 90 da benzer durum var. Autohold un bırakması için debriyaj pedalını da kavrama pozisyonuna kadar kaldırırken gaza basmanız gerekiyor. Gaza basmadan sadece debriyajdan çekerseniz bırakmıyor. Hafif gaz vererek yumuşak bıraksın isterseniz bırakmıyor. Yapabileceğiniz en yumuşak kalkış, debriyajdan yumuşakca çekerken (daha kavram bölgesine gelmeden, arabayı kastırmadan önce) gaz pedalına da sertçe "tık" diye dokunarak önceden bırakmasını sağlamak. Bu şekilde kavrama noktasına gelmeden önce Autohold u bıraktırabilirsiniz. Ancak her seferinde bununla uğraşmak insanı yoruyor. O yüzden çoğunlukla ben kullanmıyorum. Kalkışta hiç kullanmıyorum. Sadece uzun ışıklarda beklerken frene basmaktan yorulunca kullanıyorum.
Ayrıca çok hafif eğim olduğunda bırakması iyice zorlaşıyor. Çünkü Autohold un kaymaya karşı hiç toleransı yok. Ne olursa olsun aktarma organları motor ne kadar kasılırsa kasılsın, gacırdasın, öncelik olarak "kaydırmamayı garanti ettiğinden" baskı balatayı gereksiz zorlayabiliyor. Yani hafif bile olsa yokuş da çok etkliyor.
2014 modellerde sadece debriyajdan ayağını kaldırınca bırakanları var (ABS donanımı ve yazılımı farklı). Ben bendeki 2013 ü o şekilde güncelletmek istedim VW Almanya izin vermedi işleme çünkü bendeki ABS donanımı ile 2014 deki donanım farklı imiş. Mantıklı izin vermemeleri.
VAG ayarlarında Autohold ile ilgili ayarlar var. Oradaki sınırlar içinde belki yetkili servis işlem yapabilir.
Sonuç olarak servise gitmenizi, izin verilen güncelleme var ise yaptırmanızı tavsiye ederim, bunun ötesinde yapabileceğiniz bir şey pek yok.