partikül iptali ve aracın hararet göstergesi


ufkdmr

Yeni Üye
Katılım
25 Eki 2018
Mesajlar
10
Tepkime puanı
2
İsim
ufuk
herkeze selam.2018 golf tdi aracım var.2 yada 3 km.lik yol yaptıktan sonra aracın harereti 90 lara geliyor.ve aracım soğukken oluyor bu..partikülü iptal et diyorlar,bilgilerinize ihtiyacım var teşekkürler..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam partikül temizliği yapması gerekiyor motor. Sizinki gibi kısa mesafeli kullanımlarda en çok yaşanan şeydir bu. Araç 15-20 dk 2000 devir civarlarında çalışmalıdırki motor o temizliği yapabilsin. Yani 2 günde bir felan yolunuzu 5-10 dk uzatıp 2000 devirlerinde aracı kullanırsanız sorunsuz şekilde kullanırsınız.  Partikül iptaline vs gerek yok. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
eyvallah hocam....ama sizde bilirsiniz ki mazot pahalı artık ve serviste aynı şeyi söylüyor...son teknojoli araçta bunları yaşamak entresan geldi...iptal ettirsek bi sıkıntı yaşarmıyız..garanti falan veriyoruz dediler ama bilemedim.teşekkür ederim ayrıca ilginize... :'(

 
eyvallah hocam....ama sizde bilirsiniz ki mazot pahalı artık ve serviste aynı şeyi söylüyor...son teknojoli araçta bunları yaşamak entresan geldi...iptal ettirsek bi sıkıntı yaşarmıyız..garanti falan veriyoruz dediler ama bilemedim.teşekkür ederim ayrıca ilginize... :'(
Dizel araçlarda bu söz konusudur hocam. 10 yıl sonra üretilecek dizel araçta bile yeni teknoloji olmadıkça bu muhtemelen yaşanacaktır. Partikül iptalinde araçtan çokça fazla zararlı duman atılacak ve çevreye, doğaya verdiği zarar artacaktır. 

Partikül filtresi nedir diye sorarsanız;

Euro 4 araçların bazılarında, Euro 5 ve Euro 6 araçların tümünde bulunan dizel partikül filtresi (DPF), emisyon standartlarını karşılamak için geliştirilen bir parçadır.

Yapı olarak bal peteğine benzeyen bu filtre, egzozdaki çevreye zararlı katı partikülleri tutar ve bünyesinde hapseder. Ancak filtrede tutulan bu partiküllerin seviyesi zamanla artar ve tıkanma gibi sebeplere yol açabilir. Basınç sensörleri dizel partikül filtresindeki kurum tortusunun seviyesini ölçer ve filtrede kritik kurum seviyesi teşhis edildiğinde ve uygun koşullar da oluşmuş ise rejenerasyon işlemi başlar.

Bazı durumlarda araç rejenerasyon işlemini gerçekleştiremez ve kurum seviyesi motorun verimli çalışmasını engelleyecek hale gelir. Bu durumda gösterge ekranında DPF işareti belirebilir. Bu uyarı görüldüğünde araç sabit hızda ve yüksek devirde belirli bir süre kullanılmadır (bknz. Kullanıcı El Kitabı). Otomatik araçlarda ise bu işlem vites kolu manuel konuma alınarak yapılabilir. Aracın yüksek devirde kullanılmaya başlamasıyla motor yönetim sistemi daha fazla yakıt gönderir ve egzoz sıcaklığını arttırır. Egzoz sıcaklığının yaklaşık 600 °C’ye ulaşmasıyla rejenerasyon işlemi başlar ve katı partiküller yakılarak kuruma dönüştürülür. Bazı durumlarda ise bu işlem de bir işe yaramayabilir aracın DPF veya Motor Arıza Lambası sönmez ve araçta güç kaybı yaşanır. Böyle bir durumda araç servise götürülerek arıza tespit cihazı yardımıyla rejenerasyon işlemi yapılmalıdır.

Genel olarak DPF aşağıdaki sebeplerden tıkanır:

Düşük kaliteli yakıt,

Düşük hızda ve dur-kalklı trafikte uzun süreli araç kullanımı,

Aracı rölantide uzun süre çalıştırmak,

Yanlış spesifikasyonda yağ kullanımı.

Yeni çıkan tüm dizel araçlarda bulunan DPF, gerekli önlemlerin alınmaması durumunda rejenerasyon işlemi ile dahi temizlenemeyecek duruma gelebilir ve değişimi gerekebilir.

 
teşekkür ederim abicim değerli bilgiler için.vakit ayırdınız hakkınızı helal edin...sanırım o şekilde yapacam.ama iptal konusunda biraz daha araştırmak istiyorum.yapan var mı diye...memnun mu deil mi merak ediyorum doğrusu...

 
Yetkili servisin DPF iptal edilmesini tavsiye etmesi nasıl bir skandaldır yahu.. Yakın geçmişte dizel motorları skandala karışan markanın distrübütörü ne kadar rahat.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ufkdmr partikül filtresini iptal ettirmenizi hangi servis önerdi bilmiyorum ama acilen o servisin kapatılması gerekiyor bilgisizlik cahillik başka bişey değil o iptalden sonra aracın sürekli uyarı vermesi hadi diyelim onu da kapattılar muayeneden nasıl geçecek sonra git kirala geç sonra söktür mü yapılacak o araç nasıl satılacak tüm bunları düşünmeden sök demek cidden çok saçma geldi lütfen kulak asmayın aracın hararetinin dpfden kaynaklandığını nerden anladınız bunun birsürü nedeni var eğer gerçekten öyleyse son işlem temzliktir yine mi düzen tutmadı değişimdir ama yine de karar sizin.ha birde o sök diyen kimse filtreyi alıp satmak için de diyebilir ikinci eli orj ise ciddi para ediyor hocam aracınoz 2018 miş onu da yeni gördüm servise verin gerekirse değştirsinler garantiniz devam ediyor bir yılda 250bin yapmadıysanız😀

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
videoyu izlemiştim Ahmet hocam, söktürüp temizletme yoluna gidenler var o aklıma takılmıştı, 1 yaşında arabada bu sorunu yaşamamanız gerekir hocam kullanım alışkanlıklarınızı değiştirebilrsiniz sakin kullanıyorsanız arabayı

 
7 yıldır 150000 km de 1,6 TDI passat kullanan biri olarak, motor ısındıktan sonra aracı 100km de bir 2000-3000 devir aralığında 15-20 dakika kullanmak DPF nin rejenerasyonunu  azaltacak ve ömrünü arttıracaktır diye düşünüyorum. Eskiden vitresleri ekranda önerildiğişekilde daha erken arttırırdım ve DPF çok sık devreye giriyordu. Şimdi biraz daha devirli gidiyorum hem yakıt tüketimim azaldı( ilginç ama gerçek?), hemde DPF daha az temizliğe giriyor. Benim tecrübem bu şekilde.

 
@bf417 merhabalar abicim...şöyle diyeyim abicim arabayla düşük devirde giderken belli km.örneğin 5km kadar hemen hararet 90'ı buluyor ve fan devreye giriyor.stop ettikten sonra.5 dk kadar da devam ediyor.araştırmalarımda partikül çıkıyor.ama devirli kullanıyorum aracı belli süre fan olayı yaşamıyorum...aracın km.si 23000.teşekkür ederim ayrıca ilginize...

 
@ufkdmr merhaba ufuk rejenerasyon sürecini mesajla attım  dene bakalım sonucu haber edersin.

 

Arabayı stop ettikten sonra partikül temizleme işlemi sona eriyor, fanın çalışması sadece motoru soğutmak için birkaç dakika devam edebilir. Rejenerasyon (temizleme) işlemi siz stop etmeye karar verdiğinizde devam ediyorsa motoru kapatmayın, 10 dakika kadar 2000-3000 devir arasında kullanın ki temizlik tamamlansın, fan motorunun filtre ile ilgisi yok.

 

Geri
Üst Alt