Bir kac bilgi lazim :)


Özgür Aksaka

Yeni Üye
Katılım
3 Haz 2018
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
İsim
Özgür
Merhaba arkadaslar,

Yaklasik 2 hafta önce Golf 6 1.4 TSI 2010 model satin aldim. Aractan genel olarak cok memnunum yalniz yakit düsündügümden fazla yaktigini gördüm ( Istanbul Sehir ici 9-12 lt ortalama ). Aldigimda tüm bakimlarini yaptirdim ( buji haric ), daha önceki sahibi en son ne zaman buji degistirdi sormadim. Acaba yakiti bujiden dolayi mi yüksektir yoksa bu yakit normal mi ? Bunun haricinde bugün ise gelirken bir sey farkettim, 2. vitesde son gaza bastim anlik gaz kesme yapti. Bu cok nadirde olsa cok arada son gazda veya normal giderken anlik bir gaz kesiyor sonra yine düzeliyor. Ben Turbo devre giriyor ve yine cikiyor diye düsündüm ( 2000 devir civari oluyor ). Bunun sebebi nedir ? Buji olabilir mi ?

Yardimlariniz icin simdiden cok tesekkurler.

 
Hocam gaz kesmeyi bilemiyorum fakat yakıt tüketimi İstanbul için normal sayılabilir. İstanbul’da dizel bile 6-9 ortalama arasında geziyor.

 
Upvote 0
@AhmetCakmak Peki icimi rahatlatti bu en azindan, peki buji nerden anlayabilirim degisim tarihi gelip gelmedigini ? Bir ustaya sordugumda 350 TL tutar demisti degisimi, normal mi ?

 
Upvote 0
@Özgür Aksaka Güncel fiyatı hakkında bilgim yok ama km 80-90 bin civarı ise değişim vakti  gelmiş olabilir. Daha erken km’lerde de bazen değişim gerekebiliyor. Bunu en iyi, götürüp baktıracağınız usta anlayacaktır. 

 
Upvote 0
@AhmetCakmak Peki icimi rahatlatti bu en azindan, peki buji nerden anlayabilirim degisim tarihi gelip gelmedigini ? Bir ustaya sordugumda 350 TL tutar demisti degisimi, normal mi ?
VW 'de bujiler her 60.000 km'de bir değişir., Fiyat bujinin marka ve çeşidine göre 3-5 değişebilir., mesela aracın orjinalinde fabrika NGK marka bujiler kullanır bunlar biraz pahalı olabiliyor., Piyasada genellikle Bosch kullanıyorlar., Standart ve yeni nesil İridyum bujiler çeşit ve markaya göre fiyatlar değşiklik gösteriyor.,

 
Upvote 0
VW 'de bujiler her 60.000 km'de bir değişir., Fiyat bujinin marka ve çeşidine göre 3-5 değişebilir., mesela aracın orjinalinde fabrika NGK marka bujiler kullanır bunlar biraz pahalı olabiliyor., Piyasada genellikle Bosch kullanıyorlar., Standart ve yeni nesil İridyum bujiler çeşit ve markaya göre fiyatlar değşiklik gösteriyor.,
Ali hocam aracım 60k yı devirdi. 1.2 manuel aracım. Özellikle tavsiye edeceğiniz bir buji çeşidi var mıdır? Yoksa bosch alsak yeterli midir?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Upvote 0
Ali hocam aracım 60k yı devirdi. 1.2 manuel aracım. Özellikle tavsiye edeceğiniz bir buji çeşidi var mıdır? Yoksa bosch alsak yeterli midir?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Hocam servis ve VW fabrika made in japan NGK marka buji kullanıyor., Bosch eskiden buji de iyi idi ama şimdi nasıl bilmiyorum., Mesela Bosch filtre işinde kendini biraz geri plana çekti kaliteyi biraz düşürdü ama buji de durum nasıl bilmiyorum., bunu en iyi @ognemir Osman hocam cevaplayacaktır ona sormakta yarar var.

 
Upvote 0
1.0 dsg kullaniyorum.Sehir ici normal kullanim 6 lt.Çok sikisik trafikte yada dağ yolunda vs.(Bursa'dan im)8.5 lt görüyorum.Uzun yolda 120 km üzeri hiz 700 km toplamda5.6 lt gordum.Araciniz da problem olabilir verdiğiniz değerler çok yüksek.Hava filtresi vs.tikali olabilir.Servise gitmenizde fayda var.

 
Upvote 0
Verdiğiniz değerler gayet normal arkadaşım.aracım 1.4tsi 150bg . Benimde 9lt altına inmiyor. Senin güzergahın günlük kullanımın hava şartların alışkanlıklarını bilmeden kimse aracında sorun var diyemez. Bende istanbulda yaşıyorum . yazları memleketime gidince aynı araba şehir içinde 6.5-7 lt yakıyor istanbula gelince 9 lara çıkıyor. Uzun yolda ise çok yüksek süratlerde 12lt ile gittiğimde oldu. 4.4 lt ile yolculuğu bitirdiğimde.aracınızı en iyi siz tanırsınız burada şartlarınızı bilmeden aracınızda sorun var diyenlere itibar etmeyin

 
Upvote 0
Merhaba arkadaslar,

Yaklasik 2 hafta önce Golf 6 1.4 TSI 2010 model satin aldim. Aractan genel olarak cok memnunum yalniz yakit düsündügümden fazla yaktigini gördüm ( Istanbul Sehir ici 9-12 lt ortalama ). Aldigimda tüm bakimlarini yaptirdim ( buji haric ), daha önceki sahibi en son ne zaman buji degistirdi sormadim. Acaba yakiti bujiden dolayi mi yüksektir yoksa bu yakit normal mi ? Bunun haricinde bugün ise gelirken bir sey farkettim, 2. vitesde son gaza bastim anlik gaz kesme yapti. Bu cok nadirde olsa cok arada son gazda veya normal giderken anlik bir gaz kesiyor sonra yine düzeliyor. Ben Turbo devre giriyor ve yine cikiyor diye düsündüm ( 2000 devir civari oluyor ). Bunun sebebi nedir ? Buji olabilir mi ?

Yardimlariniz icin simdiden cok tesekkurler.
Hocam öncelikle aracı genelde kullandığınız gizergahları yazar mısınız? Ona göre yorum yapalım. 

 
Upvote 0
@forzaGilles 1,6 tdi golf 7 de kaç adet buji var hocam bende alayım değişeyim 60 bine yaklaştı.
TDI da olay farklı., dizel aracın çalışma prensibi benzinli araç gibi değildir., yani benzinli araçlarda buji ateşleme yapmak ve ateşlemeyi sürekli olarak yapması gerekli olduğu için bujiye ihtiyaç duyar., dizel bu mantıkla çalışmadığı için benzinli araçlardaki gibi bir buji bulunmamaktadır.,

Ancak bu dizel araçlarda buji olmadığı anlamına gelmemektedir., Dizel araçlarda buji var mıdır:? Evet vardır ama bu bujiler sadece aracı *ilk çalışma* anında yakıtı ısıtmak için kullanılır., Yani dizel araçlarda "kızdırma bujileri" bulunur., kızdırma bujisi ömür olarak daha uzun ömürlü bir parçadır (eğer dizel araç çalıştıma prosedürlerine uyarsanız..!!)

Kızdırma bujileri ortalama 90-120bin km ömrü var diyebiliriz., Ama bu biçilen ömür için aracı her çalıştırmada yaz-kış mutlaka kızdırma bujisi ısıtma işaretinin/lambasının sönmesini bekledikten sonra aracı çalıştırmalısınız., Lambanın sönmesini beklemeden çalıştırma ömrünü ciddi oranda kısaltacaktır., Yazın lamba zaten 1sn. bile sürmeden hemen söner., kışın çok soğuk olan bölgelerde sönmesi en fazla 5-10sn. sürecektir., diğer ömrünü kısaltan etken olarak eğer zayıf akü ile çalışmayan aracı çalıştırmaya zorlarsanız yine ömründen çalarsınız

Kısacası kızdırma bujileri siz ona iyi bakarsanız kolay bozulan bir parça değildir.

 
Upvote 0

@Özgür Aksaka 2010 model bir aracın buji kaynaklı bu sorunu yapıp yapmadığını ustanın bakıp söylemesi en doğru yöntem olacaktır., bunu buji 'den çok benzin filtresinin zamanında değişmemesi ve buna bağlı olarak iyi süzme yapamasından kaynaklı olabilir veya depodaki yakıt miktarı minumum seviye de ise deponun dibinde biriken pisliğin o an için enjektörlere gitmesi sonucu olmuş olabilir., Mk6 1.4 TSI bir aracın zaten İstanbul gibi bir şehirde 8lt. 'den az yakması zaten çok zor., Bakımlı hor kullanılmamış bir araçta bile çok dikkatli ekonomik sürüş tarzı ile bile o araç (SIKIŞIK TRAFİK) şartlarında daha az yakmayacaktır

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt