silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Haziran Ortasından itibaren gelmeye başlayacağı kesinleşti.
Daha önceleri Avrupa piyasasına ilk arz edildiğinde hazırladığım Euro 6 standardına göre üretilen motorların teknik özellikleri karşılaştırması
Bahsini ettiğimiz motorlar tüm Avrupa'da 2015 ocak ayından itibaren tüm üretilen araçlarda uyulması zorunlu EURO 6 emisyon standartlarına göre.
Onların çevrecilik anlayışlarının derinliği ve sınırları bizim ülkemizdeki ile karşılaştırılamayacak kadar ileride.
Bizde tüm üreticilerde önde olan maliyet ve dolayısıyla kar arzusu onlarda da farklı değilse bile yasalarla veya mevzuatlarla sınırlanıyor.
Şöyle ki;
Şimdi bizde motor hacmi merkezli vergilendirme sistemi orada tamamen emisyon değerlerine, yani 100 kilometrelik mesafede doğaya salınan karbondioksit'in gram cinsinden ölçüsüne göre.
Bunun bir başka yansıması bizde yaşlanan aracın vergi skalasında bir alt vergi dilimine girerken onlarda tam tersi biçiminde olduğu.
Ben emisyon değerleri ilke alınarak yapılacak vergilendirme sisteminin ancak ve ancak Avrupa birliğine uyum yolunda atılacak zorunlu adımlardan biri olabileceğini düşünüyorum.
Sizin de herkes gibi teknolojinin yeniliği, yeni nesil motor veya ikinci el değerinin korunması kıstaslarını göz önünde bulundurduğunuzu düşündüğümden az sonra söyleyeceklerimin mantıklı bir zemine oturabilmesi için yukarıdaki açıklamanın zorunlu olduğunu söylemeliyim.
Vw için de daha düşük yakıt tüketimine sahip olabilmek adına yaptıkları güncellemeleri motorun güçlendirme çalışmaları veya motor versiyon değişikliği gibi algılamamalı.
Yapılacak basit yapısal ekleme ve çıkartmalarla, tıpkı bazı araçlarda iki olan metal boruların bazı araçlarda üç olması gibi zaman zaman maliyet azaltıcı veya yasal düzenlemelere uyum sağlama maksatlı revizyonlara gidilebilir.
Vw'in ACT teknolojisi başta olmak üzere beygir güçlerinde yaptığı ayarlamalar dikkatli incelendiğinde daha geniş banda yayılan güç eğrisini belirli devir aralıklarına sıkıştırmak, bunu yapabilmek için makul düzeyde beygir gücünü arttırmak gerekirken, terazinin aynı yanındaki yakıt tüketiminin de yükselmesini önlemek için yeni sübap zamanlamaları, yakıt soğutma teknolojileri veya motora doğrudan bağlı ve güç kaybına neden olan sistemleri motordan bağımsızlaştırarak yapmayı deniyor. Nitekim ACT araç 140 beygiri 4500-6000 devir bandında üretirken yeni versiyonuyla yakıt tüketim değerleri değişmeden 150 beygiri 5000-6000 devir aralığında üretiyor.
Daha önceleri Avrupa piyasasına ilk arz edildiğinde hazırladığım Euro 6 standardına göre üretilen motorların teknik özellikleri karşılaştırması
Bahsini ettiğimiz motorlar tüm Avrupa'da 2015 ocak ayından itibaren tüm üretilen araçlarda uyulması zorunlu EURO 6 emisyon standartlarına göre.
Onların çevrecilik anlayışlarının derinliği ve sınırları bizim ülkemizdeki ile karşılaştırılamayacak kadar ileride.
Bizde tüm üreticilerde önde olan maliyet ve dolayısıyla kar arzusu onlarda da farklı değilse bile yasalarla veya mevzuatlarla sınırlanıyor.
Şöyle ki;
Şimdi bizde motor hacmi merkezli vergilendirme sistemi orada tamamen emisyon değerlerine, yani 100 kilometrelik mesafede doğaya salınan karbondioksit'in gram cinsinden ölçüsüne göre.
Bunun bir başka yansıması bizde yaşlanan aracın vergi skalasında bir alt vergi dilimine girerken onlarda tam tersi biçiminde olduğu.
Ben emisyon değerleri ilke alınarak yapılacak vergilendirme sisteminin ancak ve ancak Avrupa birliğine uyum yolunda atılacak zorunlu adımlardan biri olabileceğini düşünüyorum.
Sizin de herkes gibi teknolojinin yeniliği, yeni nesil motor veya ikinci el değerinin korunması kıstaslarını göz önünde bulundurduğunuzu düşündüğümden az sonra söyleyeceklerimin mantıklı bir zemine oturabilmesi için yukarıdaki açıklamanın zorunlu olduğunu söylemeliyim.
Vw için de daha düşük yakıt tüketimine sahip olabilmek adına yaptıkları güncellemeleri motorun güçlendirme çalışmaları veya motor versiyon değişikliği gibi algılamamalı.
Yapılacak basit yapısal ekleme ve çıkartmalarla, tıpkı bazı araçlarda iki olan metal boruların bazı araçlarda üç olması gibi zaman zaman maliyet azaltıcı veya yasal düzenlemelere uyum sağlama maksatlı revizyonlara gidilebilir.
Vw'in ACT teknolojisi başta olmak üzere beygir güçlerinde yaptığı ayarlamalar dikkatli incelendiğinde daha geniş banda yayılan güç eğrisini belirli devir aralıklarına sıkıştırmak, bunu yapabilmek için makul düzeyde beygir gücünü arttırmak gerekirken, terazinin aynı yanındaki yakıt tüketiminin de yükselmesini önlemek için yeni sübap zamanlamaları, yakıt soğutma teknolojileri veya motora doğrudan bağlı ve güç kaybına neden olan sistemleri motordan bağımsızlaştırarak yapmayı deniyor. Nitekim ACT araç 140 beygiri 4500-6000 devir bandında üretirken yeni versiyonuyla yakıt tüketim değerleri değişmeden 150 beygiri 5000-6000 devir aralığında üretiyor.
Moderatör tarafında düzenlendi: