Makyajdan iç mekân da nasibini almış ve diğer yeni nesil Volkswagen araçlardan tanıdık olan altı düzleştirilmiş direksiyon simidi yeni poloda da görev yapıyor, ancak test aracımızın trendline paket olmasından ötürü, deri kaplama ve üzerinde herhangi bir kontrol kumandası bulunmuyor. Açıkçası boş direksiyonun hoş durmadığını söylemeliyim, ancak ele oturumu ve verdiği tepkiler gayet yerinde, elektrik destekli direksiyon düşük hızlarda, manevra yapılabilmesi için yumuşakken, yüksek hızlarda sertleşiyor. İç mekânda en büyük övgüyü hak eden unsur 5” lik sd kart ve AUX desteği sunan multimedya ekranı, giriş seviyesi bir araçta standart olarak sunulması mutlu edici, ayrıca bu ekran üzerinden araç bilgileri ve üç farklı tüketim ortalamasına ulaşabiliyorsunuz,
Uzun süreli: Aracın son 100 saat boyunca ortama tüketim, hız ve gidilen mesafe
Başlangıçtan itibaren: Motorun çalışmasından itibaren ortalamaları gösteriyor, 2 saat sonunda sıfırlanıyor, kısa süreli duraklamalarda ortalama değerleri kaybetmiyorsunuz.
Yakıt aldıktan sonra: Araca her yakıt aldığınızda sıfırlanıyor ve son depo ile elde ettiğiniz tüketim değerleri ile yapılan yolu görebiliyorsunuz.
Fonksiyonellik bakımından çok beğendiğimiz ekranın kullanımı da oldukça basit. Volkswagen Golf testinde bahsettiğimiz gibi bu araç içinde AUX girişinin yeri pek ergonomik değil. Aracın trendline olmasından dolayı kullanılan plastiklerin tamamı sert, bu Comfortline donanım ve üzerinde daha kaliteli bir ön göğüs şeklinde, ancak yine de çok basit olmadığını belirtmem gerek. Benim iç mekanda bir diğer eksikliğini gördüğüm şey ise kol dayamanın bulunmaması, yine de baz model bir araç olduğu unutulmamalı. Üst donanım seviyelerinde bulunan ufak krom detaylar ve bahsettiğim fonksiyonel direksiyon ile araç daha üst sınıf hissi veriyor.
Dış mekânda yenilenen arka stop lambaları ve tampon ile önde, sis farı çevresi ile daha dinamik duran polo büyük değişiklikler barındırmıyor. 2015 model yılı ile trendline donanım seviyesinde yapılan iyileştirmeler gerçekten çok güzel oldu, ancak 2014 model makyajlı polo sahiplerini bence biraz sinirlendirdi. Bununla beraber yan aynalar ve kapı kolları gövde rengi oldu ve sis farlarının bulunduğu yere gündüz sürüş farlarının eklenmesi ile dış görünüş daha da dikkat çekici oldu.
Sürüş özelliklerine geçecek olursak 1.0 motorun amacı ekonomi ve şehir içi için biçilmiş kaftan ancak otoyol süratlerinde de büyük bir yığılma ve gecikme yaşamadığını belirtmem gerek, test videosunda gerçekleştirdiğimiz performanslı kullanımlara da göz atarsanız çok eğlenceli bir araç olduğunu göreceksiniz. 3 silindir olmasından dolayı yüksek devirlerde çıkan ses gerçekten çok tatlı. Dik yokuşlarda 1.0 olmasından dolayı güç kaybı yaşanmakta. Vites aralıkları kısa tutulmuş otomobil, sizi seri bir şekilde vites büyütmeye yönlendiriyor, gösterge tablosunda vites değişim göstergesi yer almakta ve tüm göstergeler oldukça okunaklı, beyaz ve kırmızı dengesi ile akşamları iç mekân şık duruyor. Yalıtım ve 3 silindir sarsıntısı önceki modele göre oldukça iyileştirilmiş durumda. Özellikle yalıtımı beğendiğimi söylemeliyim. Yakıt tüketimine geçecek olursak, sahibini memnun edeceği bir diğer noktası. Fotoğraf ile paylaştığım değer 2077 km Adana trafiğindeki tüketimi.
22 km/h ortalama hızda atmosferik benzinli bir motorun bu değerleri vermesi konusundaki yorumu sizlere bırakıyorum. Süspansiyon sistemi araçta bulunan kalın yanaklı lastiklerin de etkisi ile darbeleri çok iyi sönümlüyor ve araçta çok konforlu yolculuklar yapabiliyorsunuz.
Sonuç olarak çoğunlukla şehir içi kullanıcılar için mantıklı bir tercih olan Polo, tüm güvenlik donanımlarını da standart olarak sunuyor. Volkswagen ailesinden bir otomobil sahibi olmak isteyenlerin bu aracı incelemelerini şiddetle öneriyorum. Lounge isimli hayli dolu olan donanım paketi de bulunan Polo sunduğu geniş motor, şanzıman ve donanım seçenekleri ile her kesime hitap ediyor.
1.4 litre 150 ps Blue GT modelini çok merak ettiğimi belirtmeden geçemeyeceğim.
Tekrar görüşmek üzere, araçlar ile ilgili soruları memnuniyet ile cevaplarım. Selam ve sevgilerimle.
Sent from my iPhone using Tapatalk