TDİ ve TSİ farklı süspansiyon sertlik sorunu


Golfmk7

Üye
Katılım
29 Mar 2018
Mesajlar
229
Tepkime puanı
89
İsim
Erdem
Herkese iyi akşamlar. Kazasız belasız sürüşler dilerim. Bugün aileye 2. Golf geldi.Abime 2012 1.6 TDİ DSG Highline aldık. 70 bin kmde. Çok temiz ve diri bir araç servis bakımlı. Araçta 17 dijon ve cinturato p7 ler var ve çok iyi Durumda değil normal diyebiliriz. Benim araçta 16 doverlar var şuan

Değerli abilerim arkadaşlarım, sorunum şu 

Abimin 2012 TDİ ,benim 2015 TSİ dan bariz şekilde konforlu ve sessiz. Daha önce yine 2 kere 1.6 tdi dsg kullanmıştık onlarda yumuşacık tok ve konforluydu. Benim araç 45 bin km de. Aldığımdan beri 3 defa kontrol ettirdim hiç bir eksi durum olmadığı söyleniyor. Benim araçta tok ve konforlu ama abimin TDİ ya göre beton gibi diyebilirim. Bozuk yolda engebede veya çukurlarda bariz şekilde daha çok sesli ve sert abimin tdi ya göre. Babam bile bizim araç niye sert dedi. Konforsuz bir durum yok fakat aradaki fark bariz. Özellikle 17 ve 16 farkını da düşününce tamamen ters oluyor aklım duruyor. Lastik olarak düşünüyoruz. Bu zamana kadar edindiğim tecrübelere dayanarak, tamam lastik çok önemli bir etken, ama iddaa ediyorum şu an 4 adet sıfır lastik alsam abimin araç yine daha tok ve konforlu olucaktir. Lastik basınçlarını sürekli kontrol ederim, etiket değerlerine uyarım. TDİ ile TSİ arasında amortisör olarak fark varmı ? Cidden bu sorunun sebebini merak ediyorum. Değerli yorumlarınızı bekliyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Herkese iyi akşamlar. Kazasız belasız sürüşler dilerim. Bugün aileye 2. Golf geldi.Abime 2012 1.6 TDİ DSG Highline aldık. 70 bin kmde. Çok temiz ve diri bir araç servis bakımlı. Araçta 17 dijon ve cinturato p7 ler var ve çok iyi Durumda değil normal diyebiliriz. Değerli abilerim arkadaşlarım, sorunum şu 

Abimin 2012 TDİ ,benim 2015 TSİ dan bariz şekilde konforlu ve sessiz. Daha önce yine 2 kere 1.6 tdi dsg kullanmıştık onlarda yumuşacık tok ve konforluydu. Benim araç 45 bin km de. Aldığımdan beri 3 defa kontrol ettirdim hiç bir eksi durum olmadığı söyleniyor. Benim araçta tok ve konforlu ama abimin TDİ ya göre beton gibi diyebilirim. Bozuk yolda engebede veya çukurlarda bariz şekilde daha çok sesli ve sert abimin tdi ya göre. Babam bile bizim araç niye sert dedi. Konforsuz bir durum yok fakat aradaki fark bariz. Lastik olarak düşünüyoruz. Bu zamana kadar edindiğim tecrübelere dayanarak, tamam lastik çok önemli bir etken, ama iddaa ediyorum şu an 4 adet sıfır lastik alsam abimin araç yine daha tok ve konforlu olucaktir. Lastik basınçlarını sürekli kontrol ederim, etiket değerlerine uyarım. TDİ ile TSİ arasında amortisör olarak fark varmı ? Cidden bu sorunun sebebini merak ediyorum. Değerli yorumlarınızı bekliyorum.
1.4 TSi ise arka bağımsız süspansiyondur. Aslında daha konforlu olması gerekir. Lastik basıncı ve lastikten başka seçenek gelmiyor aklıma.

 
1.4 TSi ise arka bağımsız süspansiyondur. Aslında daha konforlu olması gerekir. Lastik basıncı ve lastikten başka seçenek gelmiyor aklıma.
Yusuf hocam iyi akşamlar. 1.2 tsi benim araç. İkiside torsiyon yani 

 
TSI nin lastikleri iyice sertleşmiş olabilir.
İnşallah öyledir hocam. Premium contact 6 gelmiş 16 ebatta hocam. Şimdi abimde görünce dijonları iyice aklım bulandı :). Bakalım nasıl yapıcaz

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam biraz düşük gibi. Hele biraz hareket ettikten sonra benzinlikte falan yapıyorsanız 32-33 yapın en az tabi bu konfor olumlu etki etmez muhtemelen.
Hocam 29 Psi da ünlem işareti var 

33 normal olan galiba. En iyi yol tutuş hangisinde olur ?

Birde 1.2 tsi manüel sadece dijon opsiyonu ile alınmış aracın kapıda yazan psi değerleri nedir hocam ?

 
Hocam 29 Psi da ünlem işareti var 

33 normal olan galiba. En iyi yol tutuş hangisinde olur ?

Birde 1.2 tsi manüel sadece dijon opsiyonu ile alınmış aracın kapıda yazan psi değerleri nedir hocam ?
Hocam benzinliğe gidip 33 bassanız lastik bir miktar ısındığı için aslında 31-32 basmış olacaksınız. Şehir içi 33 iyi. Uzunyolda 36 civarı yaparsanız yakıt tüketimi düşer bir miktar 👍

 
Hocam 29 Psi da ünlem işareti var 

33 normal olan galiba. En iyi yol tutuş hangisinde olur ?

Birde 1.2 tsi manüel sadece dijon opsiyonu ile alınmış aracın kapıda yazan psi değerleri nedir hocam ?
Şimdi bi çelişki var., konunun ilk mesajında highline ile comfortline arasındaki 16-17 jant farkından bahsediyorsunuz., ancak simdi ise comfortline aracın dijon opsiyonlu olduğundan bahsediyorsanız., bu durumda her iki aracında dijon lu olması gerekir ve ikisi arasında küçük-büyük jant farkı kalmaz.,

Ayrıca Comfortline araç eğer gerçekten fabrikasyon Dijon opsiyonlu ise lastik başıncı etiketinin

ünlem işaretli olan değerin 30-30psi

diğeri 35-35psi

diğeri yani tam yüklü basınç değeri 35-41psi olması gerekir.,

Yaşadığınız problem için aracınızın amortisörlerini kontrol ettiriniz., amortisörleriniz de yağ kaçağıve patlak var mı diyee

 

Depo kapağında yazar , bu soğuk havada çok fazla arabayı kaydırarak , limitlerde kullanarak petrole gitmediğiniz sürece ısıtamazsınız.32 basın lastiklere.Premium contact6 çok güzel lastiktir bu arada ama üstünden benim anladığım 4 yıla yakın bir süre ve 45.000km geçmiş.Bu lastikler artık ömrünün tamamlamıştır diyebiliriz...

En ucuz çözüm yolu , lastik ve jantları abinizle değiştirip deneyin.Muhtemelen aracınız yumuşayacaktır

 

Geri
Üst Alt