Makyajlı Volkswagen Passat bolca teknolojiyle geldi


AhmetCakmak

Yönetici
Katılım
17 May 2017
Mesajlar
5,894
Tepkime puanı
8,687
Konum
İstanbul
İsim
Ahmet Çakmak
Yeni 1.5 TSI ve önceden tanıdığımız 2.0 TDI motorlar çevreci "Evo" takısını taşıyor.

Amerika'da nesil değiştiren Volkswagen Passat'ın Avrupa versiyonu makyajlandı. Station wagon Variant ve sağlam karakterli Alltrack paketleriyle birlikte tanıtılan D-sedan, dışarıdan pek farklı durmasa da özellikle yeni teknolojileriyle geçtiğimiz günlerde tazelenen Ford Mondeo, Opel Insignia, kuzeni Skoda Superb, Renault Talisman, Mazda6 gibi modellerle daha iyi mücadele etmeye çalışacak.

Dört çıtadan üç çıtaya inen ön ızgara ve onlarla birleşen farlar, eskiye oranla daha akıcı bir duruşa sahip. LED aydınlatma elemanlarını hem ön farlarda, hem de stoplarda standart hâle getiren VW, sis farları ve gündüz sürüş farlarında da LED kullanmış.

Yeni Passat'ın ön farları yeni Touareg'den taşınmış ancak büyük SUV'dekilerden farklı birkaç özellik sunuyor. Uzun yolda 450 metre aydınlatma menzili bulunan ve bağımsız olarak sol veya sağ farı kısabilen IQ Light teknolojisi şehir içi ve şehir dışında farklı ışık şiddeti ayarlarına sahip.

Bagaj kapağında tıpkı Arteon gibi model adını taşıyan Passat'ın stop lambalarının grafikleri de elden geçirilmiş. Fotoğraf galerisinde birçok farklı versiyonu gösterilen Passat'ın egzoz çıkışları sanıyoruz ki tüm paketlerde kare formlu olacak. Tabii ki bu giriş seviyesinde ve düşük güçlü modellerde sadece gösterişte kalacaktır.

İçeriye baktığımızda da makyaj öncesinden çok farklı olmayan bir düzenle karşılaşıyoruz. Dijital gösterge paneli grafikleri güncellenen Passat'da bilgi eğlence sisteminin de üçüncü jenerasyonu kullanılmış. 6.5, 8.0 ve 9.2" boyutlu ekranlar ile alınabilen multimedyada çevrim içi servisler, navigasyon ve hareket kontrolü gibi özellikler mevcut.

2019 Passat'ın en büyük yeniliği gördüğü alan ise teknoloji olmuş. Kısaca bahsetmek gerekirse yeni Passat Acil Durma Asistanı, Şerit Takip Asistanı, Sezgisel Adaptif Hız Sabitleyici, park asistanı ve makyaj öncesinde sadece GTE'de sunulan elektromekanik fren desteğine kavuşmuş. Güvenlik asistanlarının detaylarını aşağıdan okuyabilirsiniz:

Donanım ve İşlevi:

Emergency Stop Assistant (Acil Durma Asistanı) : Sürücünün tepki vermediği anlarda aracı durdurup kenara çekebiliyor.

Capacitive Steering (Kapasitif Direksiyon Simidi) : Sürücünün elinin direksiyonda olup olmadığını akıllı telefonlardaki gibi algılıyor. Bir dokunuşla yarı otonom sürüş destek sistemlerinin sürekliliği sağlanabilecek.

Adaptive Lane Keeping Assist (Adaptif Şerit Takip Asistanı) :  Sürücü şerit çizgileri içinde ne tarafa yakın gidiyorsa sistem de buna adapte olarak aracı o bölgede tutuyor.

Construction Site Assistant (Yol Çalışması Tanıma Sistemi) : Hem beyaz, hem de sarı şeritleri algılayabilen gelişmiş kamera sistemi beton dubaları ve özellikle yol çalışmalarında kullanılan bükülebilir plastik çubukları da tanıyabiliyor.

pACC (Sezgisel Adaptif Hız Sabitleyici) : Şerit Takip Asistanı'yla çalışan sistem kavşakları, hız limiti bölgelerini, eğimleri önceden algılayarak hız ayarlamasını otomatik olarak yapacak. Öndeki araçla mesafe kontrolü de bu özelliğin görevleri arasında. IQ Drive adı verilen bu sistem 210 km/s hıza kadar kullanılabilecek.

Left-Hand Traffic Function (Soldan Trafik İşlevi) : Touareg'deki gece görüşüne benziyor. Zayıf görüş durumunda farlar otomatik olarak gerekli noktalara ekstra aydınlatma uyguluyor.

Kaput altında da güncellemeler mevcut. Tüm dizel ve benzinli motorlarında partikül filtresi taşıyan Passat, 1.5 TSI motora kavuştu. Arteon'dan tanıdığımız 150 bg'lik motora ek olarak 190 ve 272 bg'lik benzinli seçenekler de var. 1.6 TDI'da 120 bg sunan Passat'ın 2.0 litrelik TDI üniteleri 190 ve 240 bg güç çıkışlarına sahip. Emisyon seviyesi selefine göre 10 g/km azaltılan 150 bg'lik 2.0 TDI ise artık "Evo" takısı taşıyor.

Plug-in hibrit seçeneği Passat GTE ise WLTP'ye göre artık 55 km menzil sunacak. Eskiden 9.9 kWh olan batarya kapasitesi 13.0 kWh'e çıkarılan GTE, normal modeldeki 1.5 TSI'dan değil; makyaj öncesinde sunulan 1.4 TSI'dan besleniyor ve 218 bg güç sunuyor.

Şu anda Emden'de üretilen Passat, 2023 itibarıyla Almanya'daki fabrikaya veda edecek. Yeni nesil Passat, Skoda'nın Çekya'daki Kvasiny tesisinde imal edilecek.

Makyajlı 2019 Volkswagen Passat'ın ön satışları mayıs ayında başlayacak. Almanya'da teslimatlara ağustos ayının sonunda start verilecek.

Kaynak: Volkwagen & Motor1

Fotoğraflar:

 
01_7.jpg
 
02_7.jpg
 

03_7.jpg
  
VW-Passat-Facelift-1200x800-4264bea125a16014.jpg


 
Teknolojiler vs iyi de şu içerdeki analog saati kaldırıp oraya PASSAT yazmak kimin fikriyse işine son verilmeli.iğrenç ötesi olmuş.hayır saati kaldırdın eyw da ne diye passat yazıyosun abi oraya.koca bi saçmalık.

 
güncel passatı kullananlar tercih etmeyecektir. stoplar ve ön tampon dışında makyaj göremedim. içeridede sadece analog saat gitmiş, direksiyon değişmiş ve AİD yeni versiyon olmuş. 2-3 değişiklik passatı olana arabasını sattırmaz diye düşünüyorum.

ayrıca 1.5 tsi eski 1.4tsi 125 likten fazla yakıyor gibi gördüm. 

gelirse GTE versiyonu mantıklı bir tercih olur. fiyat avantajı olursa harika olur  (y)

 
Şu  an ki  RLine  paket  dış  görüntüsü, bu makyajlı  kasadan  bin  kat  daha  yakışıklı.

Ön  tampon  ve  arka  stoplar  rezalet.

 
Direksiyonun değişmesi iyi olmuş ön arka kayan sinyaller de hoş ama analog saatin gitmesi kötü olmuş daha kötüsü oradaki passat yazısı çok basit duruyor.

 
PREMİUM  ARAÇ imajı  ,,, SAATİ NEDEN KALDIRDILAR ?

son 4-5 yıl  bu  PASSATLA  doldu dağ taş dere tepe.

heleki 1.4 tsi trendline passatı altına çeken  premium havasına bürünüp   uzun yolda /çevre yolunda vs.   800 metre geriden sellekt atıp yol istemeye falan kalkar oldu. 

ee şimdi bu trendline 1.4 tsi passat   highline bir golften 15-20 daha ucuza alınabiliyorken   nerede bu analog saatli premium araç hissiyatı ? 

2018 yılı için  eylül'e kadar  9 aylık passat / golf satış miktarı 

passat : 15.635 adet

golf : 7.320 adet

http://www.arabalar.com.tr/eylul-2018-satis-rakamlari

analog saatli passat hastalığı bu olsa gerek.

evet analog saat neden kalktı?

trendline koltuk döşemeleriyle  halojen sarı edison ampulllü farlarıyla herkesin aldığı bir trendline passatın  premium algısı zaten erimişti. belki bu nedenle saati kaldırdılar .

Arteon = premium   demek şimdilik daha doğru olur

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
PREMİUM  ARAÇ imajı  ,,, SAATİ NEDEN KALDIRDILAR ?
 
son 4-5 yıl  bu  PASSATLA  doldu dağ taş dere tepe.
heleki 1.4 tsi trendline passatı altına çeken  premium havasına bürünüp   uzun yolda /çevre yolunda vs.   800 metre geriden sellekt atıp yol istemeye falan kalkar oldu. 
ee şimdi bu trendline 1.4 tsi passat   highline bir golften 15-20 daha ucuza alınabiliyorken   nerede bu analog saatli premium araç hissiyatı ? 
 
2018 yılı için  eylül'e kadar  9 aylık passat / golf satış miktarı 
passat : 15.635 adet
golf : 7.320 adet
http://www.arabalar.com.tr/eylul-2018-satis-rakamlari
analog saatli passat hastalığı bu olsa gerek.
evet analog saat neden kalktı?
trendline koltuk döşemeleriyle  halojen sarı edison ampulllü farlarıyla herkesin aldığı bir trendline passatın  premium algısı zaten erimişti. belki bu nedenle saati kaldırdılar .
Arteon = premium   demek şimdilik daha doğru olur
Passat hiçbir zaman premium veya premuium algısıyla satılan bir otomobil olmadı. Kendimde b8 kullanocısıyım Bmw 320 ied veya merso c180 de zibille trafikte görmek mümkün. Passatın bu markarla kıyaslanması tartışma sebebi oluyor maalesef

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Kendimi sanslimi yada farklimi hissetmiliyim anlamadim😁Trenline passat manuelle Golf 1.0 dsg comf. İkiside sifir bayide 5 bin passat daha pahaliydi Passati hazirlatmistim ertesi gun alacaktik.Gece esimle kararimizi değiştirdik kaç kere otomatiğe binecegizki değip sabah Golf gelsin vazgectik passattan degince satış temsilcisinden baya bir fırça yemistik😂😂😂Trafikte görüyorum simdi koca koca Passat lari hemen yol veriyorum😂

 
Passat yazisi led sanirim iceride ki, saatten daha premium durabilir canli gormek lazim 

Birse sacma yani o saat ;kadranda saat var , teypte dijital saat var , ustunde analog saat var.Bir goguste 3 saat bence fazlaydi :)  

 
Bu arada arka stoplar bence çok güzel. Yeni Touareg'te VW'nin yeni nesil stoplarının nasıl olacağını görmüştük. Makyajlı kasa Passat'ta da benzer stoplar var.

 Passat Variant Rline versiyonunda sağ ve sola çift çıkış görünümlü sahte egzos da olsa çok asil göstermiş aracı. 

Bir diğer detay da artık Passat yazısı makyajlı kasa ile Leon'daki gibi orta hizaya yayılmış bir şekilde konumlanıyor. Bence bu da hoş olmuş.

image.png

@mehmetmert Led değil galiba hocam, bildiğin dümdüz font'u oraya atmışlar gibi gözüküyor :D  Videoda canlı canlı görmek mümkün.

image.png

Video: https://www.youtube.com/watch?v=ciQa1YXCFpY

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Direksiyon ford un direksiyonuna benziyo cok :)

20190208_133506.jpg

 


Geri
Üst Alt