İlk çalıştırmada titreme sorunu


solucan84

Üye
Katılım
8 Eyl 2018
Mesajlar
44
Tepkime puanı
14
Konum
Istanbul
İsim
Ismail
Merhaba arkadaşlar,

6 ay önce aldığım 2013 1.4 dsg aracımda 3. kez bir sorun yaşıyorum. Çok canımı sıktı. Bu seferki diğerlerinden daha kötü oldu. 

Sorun aracı ilk çalıştırdığımda ortaya çıkıyor. Daha önceki iki seferde, aracın uzun süre 1, 1.5 hafta kullanılmamasına bağlıyordum. Fakat dün yine tekrar etti ve 2 gün önce ve hafta sonu epey kullanmıştım. 1,5 - 2 ayda bir bu sorun olmaya devam ediyor. Hemen dün akşama geliyorum.

Aracımı çalıştırmak için kontağı çevirdim, hiç bir hata yok. Marş verdiğimde araba çalışmadı. Marştan elimi çektiğimde de araba marştaymış gibi çalışmaya çalışıyordu. Sanırım marş vermeyi araç kendisi kontrol ediyor. Daha önce ford focus araç kullanırken özellikle dikkat ettim, marşı çok kısa verseniz bile araç çalışana kadar marş devam ediyor.

Neyse 1-2 denedim araç çalışmadı çok zorlamadan kontağı kapatıp biraz bekliyorum. Tekrar deniyorum. Akü seviyesine baktım %80. Zaten %90 dan yukarısını hiç görmedim. Aracı aldıktan sonra start stop düzgün çalışmıyor diye aküyü start stop destekli varta akü ile değiştirmiştim. Uzun yol yap dolsun dediler ama dediğim gibi %90 geçmedi hiç.Aracın bakımları da 4 ay önce yapılmıştı.

Daha önce hiç marş verip çalışmadığı olmamıştı arabanın. Araç üzerinde hava sıcaklığı 4.5 derece görünüyordu. daha soğuklarda sorunsuz çalıştığını hatırlıyorum.

Bir süre bekledikten sonra tekrar denedim ve önceki iki seferde de olduğu gibi, araç çalıştı fakat yoğun bir titreme ve göstergedeki motor ışığı yanıp sönüyor.Ayrıca orta ekranda start stop hata veriyor.

Hemen kontağı kapattım 2-3 sn sonra tekrar çalıştırıyorum. Titreme ve motor ışığı yok. Start stop hatası devam ediyor. Dün akşam bu olay başıma geldiği için ilginç bir detay yakaladım. Start stop düğmesinde kapalı ise turuncu, aktifse beyaz ışık yanıyor. İlk titremeli çalıştırmada bu düğme üzerinde hiç ışık yoktu. Ne beyaz ne turuncu ışık. İkinci çalıştırmada beyaz ışık yanıyor ama hata verdiği için çalışmıyordu.

Bu titremeli çalışma sadece bir kere oluyor. Hemen kapatıyorum ve ikinci çalıştırmada titreme yok. Yok derken daha normal soğuk motor titremesi. Demirciler sitesindeki serviste bu titreme kaynaklı hata kodlarına bakıldı. Akü, devir sensörü ve ikinci ateşleme bobini değiştirildi. Sorun yine devam ediyor görünüyor. Artık yetkili servise gitmeyi düşünüyorum ama sorunun çözümü olacak mı bilemiyorum. sizlerin tecrübelerinizi ve önerilerinizi bekliyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@solucan84 yetkili servisin çözüm olacağı kesin. Buji ve akü benim aklıma gelen sorunlar. Akü marka ve modeli ne acaba. Bujiler en Son ne zaman değişti.

 
@yusuf Bujiler hiç değişmedi sanırsam. Akü forumlarda gördüğüm start stop için önerilen varta modelini tam olarak hatırlamıyorum.

Gittiğim diğer servis tam olarak sorunun nedenini söyleyemedi. Hata koduna göre şunu değiştirip hatanın devam edip etmediğine bakalım dediler. Yaklaşımları hiç içimi rahatlatmadı. 

Ayrıca start stop düzgün çalışmıyor. İlkinde çalıştırabilirse genelde her durduğunda da çalıştırıyor. Ama çalıştırmadığında kaç kere denersem deneyim çalışmıyor. Servise gitmek sorun değilde çıkacak olan masraf sorunumu çözmezse daha çok canım yanar. Malum serviste fiyatlar kabarık. Bana floryadaki servis yakın oraya gitmeyi düşünüyorum. Servis tavsiyesi olan varsa onuda değerlendirebilirim.

 
@yusuf Bujiler hiç değişmedi sanırsam. Akü forumlarda gördüğüm start stop için önerilen varta modelini tam olarak hatırlamıyorum.

Gittiğim diğer servis tam olarak sorunun nedenini söyleyemedi. Hata koduna göre şunu değiştirip hatanın devam edip etmediğine bakalım dediler. Yaklaşımları hiç içimi rahatlatmadı. 

Ayrıca start stop düzgün çalışmıyor. İlkinde çalıştırabilirse genelde her durduğunda da çalıştırıyor. Ama çalıştırmadığında kaç kere denersem deneyim çalışmıyor. Servise gitmek sorun değilde çıkacak olan masraf sorunumu çözmezse daha çok canım yanar. Malum serviste fiyatlar kabarık. Bana floryadaki servis yakın oraya gitmeyi düşünüyorum. Servis tavsiyesi olan varsa onuda değerlendirebilirim.
Servis sorunu çözemese de garanti verecektir mecburen.

 
@solucan84 daha önceleri aracı çok kullanmadığınız için araç 1-1,5 hafta çalışmadan yattığı için bu sorunu yaptığından bahsetmişsiniz., Peki akü değişimi sonrası araç yine sürekli yatıyor mu..? Birde aküyü değiştiren kişiler size neden bir süre kullanın uzun yol yap dolsun diyorlar yani sonuçta o akü sıfır akü.,

Her neyse takılan akünün resmini paylaşırsanız kaç amper akü takmışlar önce ona bi bakalım..,

2013 model araçta normal şartlarda bu zamana kadar bujilerin değişmesi gerekirdi., Servisi arayıp sizden önceki sahibinin kayıtlarından araçta daha önce neler değişmiş, geçmişte buji değişimi yapılmış mı? servisi arayın sistemden bakıp size söylerler..,

Akünün resmini paylaşırsanız iyi olur.,

Servis sizden çözemediği sorun için ücret alamaz/almıyacaktır., Serviste değişen her parça 2 yıl garanti kapsamındadır., 

Florya daki servisi hiç tavsiye etmem., Tamaş veya Altur 'a gitmenizi öneririm

Ve şuan servislerde Zubizu kampanyası var;

3 ve 4 yaşındaki Volkswagen Binek Araç modellerine, periyodik bakım, mekanik ve elektrik işlerinde kullanılan orijinal parça ve işçilik ile kampanya kapsamında belirlenmiş lastik markalarında** 15% indirim.

4 yaş üstü Volkswagen Binek Araç modellerine, periyodik bakım, mekanik ve elektrik işlerinde kullanılan orijinal parça ve işçilik ile kampanya kapsamında belirlenmiş lastik markalarında** 25%, motor yağlarında %16 indirim.

7 yaş üstü Volkswagen Binek Araç modellerine, periyodik bakım, mekanik ve elektrik işlerinde kullanılan orijinal parça ve işçilik ile kampanya kapsamında belirlenmiş lastik markalarında** 30%, motor yağlarında %16 indirim.

https://binekarac.vw.com.tr/tr/kampanyalar/Zubizu-Servis-Kampanyasi.html

 
@forzaGilles  zubizu kampanya bilgisi için çok teşekkür ederim.

Akşam akünün resmini mutlaka ekleyeceğim. Ayrıca başka bir konuda okuduğum yazı benimle ilgili olabilir mi diye düşündüm.

Hocam aynı sorun geçen yıl benim de başıma geldi, yalnız ben sağ tekeri kaldırıma çıkarmıştım, bir ustaya sorduğumda (ne kadar doğru bilmiyorum) arabada darbe sensörü var sen kaldırıma çıktığın icin sensör elektriği kesmiş ondan öyle yaptı demişti, sadece bir kez başıma geldi hocam benim
@Ysn

Sokakta ağaç budama yapılıyordu ve araç üzerinde birkaç parça küçük dal vardı. Ayrıca bu sensörü dal veya top çarpması devreye sokabilir mi. Aracımı hiç kaldırıma çıkarmıyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sayın hocam konunuzun başında geçen arabaya marş verdim ve elimi çektikten sonra marş çevirmeye devam etti olayı bundan yaklaşık 1 ay önce benimde başıma geldi ve sadece 1 kez oldu bu durum.Arabaya bindim kontağı çevirdim ışıklar söndükten sonra anahtarı çevirip bıraktım ve 3-4 sn geçmiştir marş hala çeviriyor çalışmayınca araba kontağı hemen kapatıp biraz bekledikten sonra tekrar çevirdim ve araba sorunsuz çalıştı.Bilindiği üzere golflerde akıllı kontak var acaba aracınızın önceki sahibi bu kontak açmalar sırasında bir zarara uğratmış olabilirmi marş motorunu.Akü içinse tek bildiğim değişen akününde yerine çok iyi bir şekilde sabitlenmesi gerektiğidir.titreşim aküyü çok kısa bir zamanda öldürebiliyormuş.çözümü serviste aramanızı öneririm.

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Akunun resmi ekledim. 

@slck mars basinca arabanin marsi surekli vermesi sorun degil ama aracin calismamasi mantikli degil. Ikinci denemede calisiyor.

20190208_191124.jpg

 
Akunun resmi ekledim. 

@slck mars basinca arabanin marsi surekli vermesi sorun degil ama aracin calismamasi mantikli degil. Ikinci denemede calisiyor.

Ekli dosyayı görüntüle 18910
Aklıma gelen senaryoları söyliyim;

1) Şuan araçta takılı olan (E45) 570 500 065 model numaralı akünün üretimi yok., Bunu varta sitesine girdiğinizde sizde görebilirsiniz., Eski seri bayat akü takmış olabilirler., Üretim tarihine bakmak lazım., Size akü ile ilgili bir sertifika veya garanti belgesi verdiler mi? Elinizde bu tür bir belge var mı? Eğer akünün garanti belgesi sizdeyse akünün üretim tarihine bakabiliriz..?

ve Akü değişeli tam olarak ne kadar oldu?

2) Yeni akü takılırken aracın motoru çalışır haldeyken mi değişimi gerçekleştiriler., yoksa motor çalışmıyorken mi değişim gerçekleşti? Eğer motor çalışmıyorken değişim yapıldıysa akünün üzerinde yazan Varta Code (BEM Code) araç bilgisayara bağlanarak yeni akü aracın beynine tanıtılması., yani akünün kodlaması yapılmalı., Motor çalışmıyorken değişim yapıldıysa ve kodlama yapılmadıysa., bu kodlama yapılmaz ise araç aküyü tam tanıyamadığından verimli çalışamıyor start-stop vs pek çok arıza verebiliyor.! Ama motor çalışır vaziyette değişim yapıldıysa bu ihtimali eleyebilirsiniz.! aslında her 2 seneryoda da akü üzerinde ki yeni kodların kodlaması yapılarak araca tanıtılması gerekiyor ama bizim tembel insanımız sadece 1dk. sürecek bu kodlamayı yapmıyorlar., araç çalışır vaziyette değişimi yapıp sistemi kandırıyorlar., Neyse ona da şükür diyoruz., Araçta eski aküye nazaran daha güçlü bir akü var bu iyi bişey., hem amper değeri yüksek., hem marş basma gücü yüksek., Ama aracın beyninde eski akünün değerleri kayıtlı olduğundan mevcut akü tam gücünü veremez eski akünün değerlerine göre güç gönderiyor araca..

3) 2013 model araçta bujilerin durumuna bakmak lazım., bunu en kolay yetkili servisi ile görüşerek aracın eski bakım kayıtlarına bakılır ve daha önceden buji değişimi yapılmış mı? yapılmışsa araç kaç km'deyken yapılmış., hangi tarihte bujiler değişmiş size hepsini söylerler., bunu mutlaka öğrenin..!!!

Şayet kayıtlarda buji değişimi yapılmadı gözüküyorsa., Aracı aldığınız kişi ile irtibata geçme şansınız var ise kendisine sorunuz., araç kendisindeyken buji değişimi yapmış mı diyee., Eski sahibi sizinle uğraşmamak için size evet değiştirdim diye başından sallamak isteye bilir., Son çare olarak bujiler sökülür o zaman değişip-değişmediği ortaya çıkar., Aracın fabrikadan çıktığında takılı olan orjinal bujiler NGK  markadır.,

4) Marş motoru arızası olabilir

5) Araç şuan kaç km'de..?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles 

1. Aku eylulde takildi. Garanti belgesi var. Fakat bu belge genel bir belge sanirim. Aku marka ve modele ozel degil. Uretim tarihi ile ilgili bir bilgi yok. Takildigi tarih ve satin aldigim yerin bilgileri var. Internette arastirdin 2 rakam 1 harf olmaliymis. Oyle bir alan yok. Aku sag ust uzerindeki 0916 610186 sayilarina odaklandim ama emin olamiyorum. Idealde yeni aldiniz aku nedar eski olmali?

2. Aku arac calisir haldeyken degistirildi. Ek bir yazilim islemi yapilmadi.

3. Buji degisimi hic yapilmamis. Son bakimi eylulde yag ve filtreleri degisti. 

4. Bu ihtimal bana ne kadar mal olur? Fiyat bilgisi olan var mi?

5. Aracim 47binde. Aldigimda 43binde idi.

20190209_141025.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Aynı sorun bende de bu son bir hafta içinde 2 kez yaşandı. Tam olarak 1e1 aynısı yani. Takipteyim ne olacak bakalım bu işin sonu..

 
@forzaGilles 

1. Aku eylulde takildi. Garanti belgesi var. Fakat bu belge genel bir belge sanirim. Aku marka ve modele ozel degil. Uretim tarihi ile ilgili bir bilgi yok. Takildigi tarih ve satin aldigim yerin bilgileri var. Internette arastirdin 2 rakam 1 harf olmaliymis. Oyle bir alan yok. Aku sag ust uzerindeki 0916 610186 sayilarina odaklandim ama emin olamiyorum. Idealde yeni aldiniz aku nedar eski olmali?

2. Aku arac calisir haldeyken degistirildi. Ek bir yazilim islemi yapilmadi.

3. Buji degisimi hic yapilmamis. Son bakimi eylulde yag ve filtreleri degisti. 

4. Bu ihtimal bana ne kadar mal olur? Fiyat bilgisi olan var mi?

5. Aracim 47binde. Aldigimda 43binde idi.

Ekli dosyayı görüntüle 18925
Akü üreticileri ve satıcı firmaları normal şartlarda akünün "raf ömrünün"  2 sene olduğunu söylüyorlar., Ancak bu sadece uygun saklama koşulları mümkünse kabul mümkün olabilir., Akü, pil, batarya gibi malzemeler., soğuğu hiç sevmezler, yüksek sıcaklıktan hemen etkilenirler, rutübetli ortamdan hemen etkilenirler., dolayısıyla ben 6 aydan daha eski bir akü almam..,

Akü üretim tarihini öğrenmek için artık 2 rakam 1 harf olayı kalktı., Garanti belgesi üzerindeki 14 haneli seri numarasını Varta Türkiye distribütörü olan Karat firmasının sitesine girerek öğrenebiliniyor., Sizin akünüzü kontrol ettiğimde 2018 'in 3. çeyreğinde üretilmiş gözüküyor., Sizin de aküyü eylül ayında aldığınızı düşünürsek., Akünüz bayat değil yepyeni, Yani bu ihtimal eleniyor., kendiniz de kontrol etmek isterseniz; http://karatguc.com/index.php/tr/serino.html

Ancak kendimi bir konuda düzeltmem gerek; sizin araca eski akünüze nazaran daha güçlü akü takmalarının iyi bişey olduğundan bahsetmiştim., Evet bu iyi bişeydir., Eski akü ile yeni akü arasında 4-5amper gibi ufak bir değer farkı olursa sıkıntı yok., Yeni takılan aküde 4-5amper gibi yüksek değerli olması olumlu değerlendirilir., Yani diyelimki eski akünüz 68-69 amper ise, size 70 amper akü takıldığında sorun olmaz önceden de söylediğim gibi iyi bişeydir., Amaa misal eski akünüz 60 amper ise yeni akü 70 amper olduğunda akü takarsanız (şarj dinamosunun da) uygun hale getirilmesi gerekir., Yani aradaki fark yüksek olduğunda avantaj dezavantaja dönüşür., 

Kısacası eski akününüzün kaç amper idi hatırlıyormusunuz.? veya Eski akünün bir resmi falan var mı? Hiç biri yoksa aracın şasi numarasından öğrenilebilir..,

1) Aracın şarj dinamosunda sıkıntılı olabilir., aküyü düzgün şekilde şarj edemiyordur.,

2) Marş dinamosu arızalı ise ilk çalışmayı sağlıklı yapamıyor olabilir., Size ne kadara mal olur bunu bilmek biraz zor., Şuan için tek teselliğiniz VW 'de ki bakım ve onarımlardaki kampanya.,  onarımlarda kullanılan parça değişiminde ve işçilikte yapılan %25 kampanya indirimi., Araç 2013 model dediniz., Ruhsatta aracın trafiğe çıkış tarihi ne yazıyor..? https://binekarac.vw.com.tr/tr/kampanyalar/Zubizu-Servis-Kampanyasi.html

3) Her 60bin km'de bir veya her 4 yıl da bir (önce hangisi dolar ise) bujilerin değişmesi gerekir., Aracınız 47bin km'de ancak yaşı itibariyle 6 yaşında., yani bujilerin değişmesi gerekli.!!

4) Aracın orjinal eski aküsününün amper değerini bilmek ciddi önem arz ediyor., bu sebebten aracın şasi numarasından orjinal akünün amper değerini öğrenmek şart..!! Araç dizel olsaydı kesin 68 veya 70amper akü kullanıldı diyebilirdim ama TSI motorlarda 58-59-60-65-68 amper gibi aracın donanım ve opsiyonlarına göre değişen değerlerde akü kullanıldı., Şasi numarasını özelden paylaşırsanız aracın orjinal akü değerlerini pazartesi günü öğrenebiliriz.. veya servise gidip kendiniz öğrenmelisiniz (karar sizin).,

Daha öncede bahsetmiştim aracı Florya 'daki servis haricinde bir servise götürün., Doğuş Oto, Altur, Tamaş bunlardan birine götürün., ve servisten aman bana şimdi bir dünya uçuk rakam çıkaracaklar diye korkmayın., Zaten şuan bu arıza sorunlarından dişarda bilgisiz tamirhane ve ustalara ödediğiniz rakam az-buz rakamlar değil.,

Hem bu masrafları yapıp hem de arızanın onarılamaması., Serviste bir arızayı onardık diyipte sonradan arıza tekrarlara sizi başlarından atamazlar., serviste değişen her parça 2 yıl garanti kapsamındadır., Şuan ki kampanya sizin için bulunmaz bir fırsat..

 

@solucan84 Benzinli motor olduğunu varsayarsak, titreme olayı genelde ateşleme bobini ve kablolardan kaynaklı olabilir. Hata kodu olarak ne çıkıyor? Bilmem kaçıncı silindir hatası diyorsa öncelikle bobine giren kabloları dikkatlice tek tek söküp bağlantı yerlerinde oksitlenme var mı kontrol etmekte fayda var.

Akü ile ilgili sorun olma olasılığı yok. Çünkü öyle olsa S&S de çalışmazdı. Zaten gerekli koşullar sağlanmazsa start&Stop hiç devreye girmez. Gerekli koşulların biri de akü voltajı ve gücüdür.

 

Geri
Üst Alt