Çok çabuk 2. Vitese atıyor


Yaşar Münüklü

Yeni Üye
Katılım
9 Kas 2017
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
İsim
Yaşar
Arkadaşlar merhaba,

araçta mekatronik sorun varmış kartını tamir ettik kavrama değişti.(sanayide) Değişti de şöyle bi şey var normal mi diye soracağım. 6-8 km den sonra 2 ye atıyor. 32 de 4 oluyor bazen 60 da da 7 oluyor. Bu kadar erken vites değişmesi normal mi? Özellikle kalkıştan hemen sonra 2 ye atması tuhaf geldi bana dur kalklı trafikte sıkıntı olmaz mı? Eskiden böyle olmuyordu. Bu kavrama ve beyin tamiri sonrası böyle oldu? Yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler

 
benim aracımda öyle bir sorun olduğunu düşünmüşüyorum dsgnin çalışma prensibi böyle çift kavramadan dolayı diye biliyorum

 
Hatta manuel kullanabilirsiniz :)

 
Bendede ilk kalkista hemen 2ye geciyor. Hatta trafikte tam hizlanmadan 2 ye geciyor ve araba zorlaniyor gibi oluyor. S spor modda denemenizi tavsiye ederim. 

D de iken bi tik daha geri cektirin vitesi S moda geciyor. Tekrarlarsaniz D moda donuyor. Orta ekrandan kontrol edebilirsiniz.

 
DSG sürüş karakterinize göre vites atma eğilimi gösteriyormuş. Hatta yarım kontakta 15-20 saniye gaz pedalına basılı tutunca resetleniyor (forumda veya nette bakılabilir). Öncesine göre farklı olduğunu hissediyorsanız sizde resetleme olmuş olabilir. Yine de, ben de hareket eder etmez 2 ye geçtiğini bildiğimden özellikle soğuk motor veya yoğun trafikte manuele alıp 1 de kalmasını sağlıyorum.

 
DSG sürüş karakterinize göre vites atma eğilimi gösteriyormuş. Hatta yarım kontakta 15-20 saniye gaz pedalına basılı tutunca resetleniyor (forumda veya nette bakılabilir). Öncesine göre farklı olduğunu hissediyorsanız sizde resetleme olmuş olabilir. Yine de, ben de hareket eder etmez 2 ye geçtiğini bildiğimden özellikle soğuk motor veya yoğun trafikte manuele alıp 1 de kalmasını sağlıyorum.
Bugune kadar DSG ile ilgili hic problem yasadiniz mi ?

 
Anladım normal diyosunuz yani teşekkürler
Aynen. DSG'nin yapısı gereği en düşük devir en yüksek vites parolası ile hareket ettiğinden, kalkıştan hemen sonra 2 ye geçmesi gayet normal. Ben, hem bu tür müdahalelerle, hem de onun gerektiği yerde (biraz gecikme olduğundan) vites düşürmesini beklemeden spor moda almakla gayet uyumlu bir sürüş yapıyoruz. Dokuzuncu aracım. Bundan önceki Honda Civic-1998, Toyota Corolla-1998 ve Avensis-2001 de CVT şanziman vardı (toyotaları altışar sene kullandım), belki DSG kadar hassas değildiler ama bence DSG tüm risklere karşı bilerek kullandıkça gayet iyi bir şanziman.

 
Bugune kadar DSG ile ilgili hic problem yasadiniz mi ?
Ben yaşamadım, aracı aldığım kişi kronik sorundan dolayı mekatronik ve baskıyı değiştirmişti. Üç yıldır bende, yılda 10k altında km yapabiliyorum, herhangi bir sorun olmadı. Yeni jenerasyonda sanırım önceki kronik durum giderilmiş. İlle herkeste de sorun olacak değil. Hassaslığına göre davranınca hiç sorun yaşamayan da çok. Eski sistem gibi davranır, CVT gibi kullanırsak ister istemez her teknolojik cihazda olduğu gibi sorunlar da gelecektir.

 
Ben yaşamadım, aracı aldığım kişi kronik sorundan dolayı mekatronik ve baskıyı değiştirmişti. Üç yıldır bende, yılda 10k altında km yapabiliyorum, herhangi bir sorun olmadı. Yeni jenerasyonda sanırım önceki kronik durum giderilmiş. İlle herkeste de sorun olacak değil. Hassaslığına göre davranınca hiç sorun yaşamayan da çok. Eski sistem gibi davranır, CVT gibi kullanırsak ister istemez her teknolojik cihazda olduğu gibi sorunlar da gelecektir.
Evet ben de sirf DSG fobim yuzunden 2. 7 de de manuel de kalanlardanim ama sizin dedikleriniz cok dogru. DSG nin kendi has bir kullanim tarzi varmis. Anlattiklarinizi ST ve SD lerden de duydum..DSG li 7 nin tadi cok baska :)

 
DSG nin islak ve kuru karakteri, bluemotion kapsaminda surekli yuksek vites dusuk devirde kalma egilimi, araliksiz tam gaz verilmemesi gerektigi vb. Hassas karakteriymis. Bunlara dikkat edilmeliymis. 

Ipek yolunda Amarok kullandim bircok kez 50 60 li hizlarda D8 de giden bir arac.. Gaza yuklendiginzde aniden vites dusurup kocaman Amarok u tuy gibi hizlandiran bir vites.. Inanilmaz keyifli :) DSG aslinda ciddeb cok iyi bir sanziman :) Alamadim ama imreniyorum :)  Bu yuzden yeni DSG yi ve Golf 8 i cok merak ediyorum.. Umarim bu sefer cesaret edip 8 de DSG alicam ;)

Bu arada V6 Amarok lar da ZF var sanirim, onu da kullandim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bence gayet keyifli, sokak arasından yola girer girmez bakmışsın 7 inci viteste.:) CVT de manuel de kullanmış biri olarak (manuel=hammallık), DSG bilinçli kullandıkça tercih edilecek bir sistem. Gerektiğinde istediğim şekilde müdahale de edebiliyorum, daha ne olsun. Arabamı değiştirsem DSG ya da başka bir çift kavrama alırım yine. Gerçi diğer markaların çift kavramaları nasıl bilemiyorum! DSG pratikliğinde olduğunu düşünerek.

 

Fazla güç gerektiğinde deviri yükseltmek için mecburen vites düşürecek. DSG de aynı ama ben ona pek fırsat vermiyorum, öyle bir gereksinimde sport moda çekiyorum.

 

Geri
Üst Alt