Egzoztan su damlaması


ognemir

Üye
Katılım
28 Şub 2017
Mesajlar
413
Tepkime puanı
222
İsim
Osman Mutlu
Son 10 gündür dikkatimi çeken bir durum oldu. Aracımın egzozundan su damlıyor. İç kısmı da resimdeki gibi ıslak. Soğuk havalarda bu olabilir kanaati var ama bugün İstanbul'da hava 10 derece üstü. 

Aracım 26000km de  110hp  1.2 Tsi, yakıtı bir süredir Total'den alıyorum. Motor suyu genleşme kabında eksilme yok. Aracı ilk çalıştırmada veya daha sonrasında titreme, tekleme veya devirlerde düzensizlik yok. Hatta yakıt tüketimi ekranında bir düşme dahi gözlemliyorum.Araçta bu durum dışında olağan dışı bir şey gözlemlemedim. İnternette biraz araştırdım çok fazla bilgi sahibi olmadan yapılan yorum var.  

Bu terleme için yorumu olan var mı? 

IMG_20190211_132730.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Havadaki nem oranı yüksek olduğundandır.

Kısa msafelerde kullanınca egzozun içinde göl olur.

 
Bende  senelerdir    yaz - kış  aynı  durumu  yaşıyorum.  25  senedir  tanıdığım  şu  anda 70  yaşlarında  olan   bir   motor   ustası  var.  2 sene  kadar  önce  durumu  anlattığımda , Egzozdan  su  damlaması  motorun  sağlıklı  olduğunun  göstergesidir ve  kısa  mesafelerde  araç  kullanıyorsan  daha  belirgin  su  damlar  dedi.

Gerçekten  de,   iş yeri  ev  arasında,  gidişte 3.5 km ,  dönüşte  3.5  km  olmak  üzere  her gün  toplan  7  km  yol  yapıyorum, egzozdan  şapır  şapır  su  damlıyor.

Ama  30 - 40  km  üzerinde  yol  yaptığım   zamanlar   egzoz  kupkuru. 

 
Bende  senelerdir    yaz - kış  aynı  durumu  yaşıyorum.  25  senedir  tanıdığım  şu  anda 70  yaşlarında  olan   bir   motor   ustası  var.  2 sene  kadar  önce  durumu  anlattığımda , Egzozdan  su  damlaması  motorun  sağlıklı  olduğunun  göstergesidir ve  kısa  mesafelerde  araç  kullanıyorsan  daha  belirgin  su  damlar  dedi.

Gerçekten  de,   iş yeri  ev  arasında,  gidişte 3.5 km ,  dönüşte  3.5  km  olmak  üzere  her gün  toplan  7  km  yol  yapıyorum, egzozdan  şapır  şapır  su  damlıyor.

Ama  30 - 40  km  üzerinde  yol  yaptığım   zamanlar   egzoz  kupkuru. 
Bazı yorumlarda da motorun iyi olduğu ve yakıtı verimli yaktığı söyleniyor. Ama ne derece doğru emin değilim. 

 
İçten yanmalı motorlarda egzost çıkış sıcaklığı, egzost manifoldunda 400-800 derecelerde, egzost çıkışında ise neredeyse 40-50 derecelerdedir.

Egzost gazındaki bu düşüş, basınç düşmesiyle doğru orantılı olup, ani bir şekilde olur. Bu düşüş benzinli motorlarda, dizel motorlara göre daha fazladır, dolayısıyla özellikle kış aylarında ve yazın havanın bağıl neminin yüksek olduğu bölgelerde, ani soğumayla birlikte manifold içindeki egzost gazına göre daha soğuk olan hava yoğuşur ve su damlacıkları ortaya çıkar.

Uzun sürüşlerde bu su damlacıkları manifold ısınmaya başladıkça buharlaşır, bu yüzdendir ki egzost dan su geldiğini kısa mesafeli sürüşlerde görebiliriz, çünki manifold yoğuşan bu suyu buharlaştıracak kadar ısınmamıştır. Herkese iyi forumlar...


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
İçten yanmalı motorlarda egzost çıkış sıcaklığı, egzost manifoldunda 400-800 derecelerde, egzost çıkışında ise neredeyse 40-50 derecelerdedir.

Egzost gazındaki bu düşüş, basınç düşmesiyle doğru orantılı olup, ani bir şekilde olur. Bu düşüş benzinli motorlarda, dizel motorlara göre daha fazladır, dolayısıyla özellikle kış aylarında ve yazın havanın bağıl neminin yüksek olduğu bölgelerde, ani soğumayla birlikte manifold içindeki egzost gazına göre daha soğuk olan hava yoğuşur ve su damlacıkları ortaya çıkar.

Uzun sürüşlerde bu su damlacıkları manifold ısınmaya başladıkça buharlaşır, bu yüzdendir ki egzost dan su geldiğini kısa mesafeli sürüşlerde görebiliriz, çünki manifold yoğuşan bu suyu buharlaştıracak kadar ısınmamıştır. Herkese iyi forumlar...


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Ayrıntılı anlatım için teşekkürler

 

Geri
Üst Alt