Kasko değer Kaybı.


Serkanasn

Katılımcı Üye
 
Katılım
2 Tem 2018
Mesajlar
2,214
Tepkime puanı
1,181
İsim
Serkan
Arkadaşlar merhaba; 2017 yılının ağustos ayında o dönemki aracım olan asta j ye arkadan çarpılmıştı ve bu sebeple tampon değişmişti, ben kaskodan hemen yaptırıp geçmiştim %100 kusur karşı tarafa verilmişti, şimdi aradan bu kadar zaman geçmesine rağmen değer kaybı ile ilgili yapabileceğim birşey varmıdır, teşekkür ederim.

 
hocam geçen hafta bana da arkadan çarptılar bende öndeki araca çarptım. eksper geldi ön-arka tampon, panjur, logo, ön sağ sis farı vs. değişecek ön kaput boyanacak. değer kaybı istiyorum dedim. eksperin dediği şöyle : 300 tl rapor yazdırma ücreti var, plastik ve elektrik aksam değer kaybına girmez bir tek ön kaputtan dolayı değer kaybı alırsın. eğer 300 tl den fazla değer kaybı verirlerse raporu işleme koyarız dedi.

yani şu an için birşey yapabiliyor olsanızda sadece tampon değiştiyse değer kaybına girmiyormuş.

 
@mersamut @murat28 Teşekkür ederim zaten öylesine aklıma geldiği için yazdım, lakin en nihayetinde tramere 3000 tl gibi bir rakam hasar kaydı olarak giriyor ve araç ister istemez değer kaybediyor bunun bir şekilde karşılığı olmalı diye düşünüyorum.

 
@murat28 

snin kaskonun atadığı eksper bir değer kaybı hesabı yapmaz. yapsa da snden boşuna para alır. çünkü karşı tarafın trafik sigortası bu işi için eksper atayıp o bir daha hesaplama yaptıracak.

sn kaza tutanakı, kasko firmasının atadığı eksperin hasar tespit raporunu alıp konuyla ilgili talebini oluşturan bir dilekçe hazırlayıp karşı tarafın trafik sigorta firmasına başvuruyorsun.

bn mail ile göndermiştim. dosya açtırmıştım. kısaca mail atıp müşteri hizmetlerinden dosya açtırıp dosya numarasını alıyorsun.

karşı tarafın trafik sigortası dosyayı inceleyip sana değer kaybı hesabını yapıp bir fiyat çıkarıyor.

uygun görürsen para hesabına yatıyor..

dikkat edilecek hususlar.

-dilekçene hesap numarası yaz.

-aracın tamir edilip edilmediğinin önemi yok istersen git sanayide yaptır istersen öyle kazalı gez fark etmez eksper raporu başvurun için yeterli. çünkü sana aracını yaptırmamışsın bir değer kaybı yok filan diye hikayeden sallayacaklar..bu konuda bilgisiz alakasız insanların söylediklerine güvenmeyin. özellikle eksperlere bn hiç güvenmiyorum..

sn bilirsin yaptırırsan faturasını da ekleyebilirsin ama şart değil..

-değer kaybını hesaplamak için bir ücret var ancak kusurlu bulunduğun oran kadar alırlar. yani %100 karşı taraf kusurlu senden bir ücret alamazlar.

 
@Serkanasn tampon değiştiyse ve serviste orj parça ile değiştiyse ne güzel yenilenmiş işte bunun için fiyat kırmaya çalışan adama cevap dahi vermeden uzaklaşın gitsin sıfır alsın 

 
@bf417 Araç satmaya çalıştığınızda daha iyi anlıyorsunuz bu durumu, aksi halde tavan da ne güzel değişmiş yada kaç yıllık hava yastıkları da değişmiş ne güzel oldu muhabbetine kadar gider, temiz kazasız dokunulmamış araba isteyen adam taş izini bile sorun edebilir hakkıdır, eğer vitrin kıvamındaki araçtan ucuza satıyorsanız sorun zaten yok ama hiç dokunulmamış araba fiyatına şurası burası değişmiş araba satıyorsanız piyasa koşulları bu şekilde bende isterim pert araba yeni fiyatına satılsın ama alıcının ne düşündüğü daha önemli oluyor alış satışta.

 
@Serkanasn genel kanı yazdığınız gibi haklısınız ama yanlış kanı olduğunu düşünüyorum tampondan daha önemli şeylerin olduğunu bazen dış görünüşe takılıp önemli hususları atladığımızı düşünüyorum tampon gibi plastik aksamlardaki boya cihazla bile tespit edilemezken her yeri orj diye aldığınız aracın dışarıda tamponunun değişmediğini nerden biliyorsunuz. Ben araç bakarken tampona bakmam eğer beğenirsem değişmesi boynması benim için önemli değil eminim benim gibi düşünen de vardır 80 bin km yerine 60bin tamponu değişmişi tercih ederim şanzıman direksiyon motor ağır bakımlar vs birçok şeye bakın derim dışı sıfır boyalı pek çok sorunlu araç var piyasada

 
@bf417 Ben kendi düşüncemi değil de genel kanı bu yönde olduğunu söylemek istedim, ama inanın psikolojik nörolojik durumlara sokuyor insanı.

 
Tampon boyasını sorun eden adama araba satmayacaksın. Galerilerde değişensiz kazasız boyasız tonlarca araç var. Oralardan alabilirler. Millete göre iş yapacaksak adam arayıp abi tramere işli mi diye soruyor . Yok dersen sorun etmiyor çünkü satarken avuç içi kadar boyalı yada çizik boyası diye satacak.  Ya da kasko var kaskoya ver 1500 kaza yapar cepten öder 2000 tl sonra benim arabam orijinal tertemiz diye satar.  Malum siteye ve galerilere baksan hiç kazalı araç yok . Hepsi orijinal . Tüm kazaları kim yapıyorsa artık bu ülkede. Ayrıca serviste yapılmamış yüksek meblağlı hasarlı arabayı da asla almam. Dışarda hasar azaltılacak ya abi onu değişmesek de olur zaten onun öyle çok bi önemi yok derler. Sonra araç yapılır . Hop orası arıza burası arıza sonra volsvagen suçlu doğuş suçlu . Ben de önden ufak bi kaza yaptım tampon boyandı değişen yok ama o kadar çok ufak parça değişmiş ki kodlarıyla beraber faturaya işli . Dışarda bunu yapacaklar mı ? Hayır. 

 
@Salih Sayın aynen katılıyorum gerçekten iğrenç bir tutum var hasarlı araç alacaksam da 20 bin dışarıda yapılmış yerine 40 bin serviste yapılmışı tercih ederim iki vidayı sıkmayı bilmeyen adam 150 binlik aracı toplamaya kalkıyor çoğu suriyeli çalıştırıyor.

 

Geri
Üst Alt