İç mekân bej renk deri döşemelerin de etkisi ile gayet ferah, sunulan yaşam alanı ise gayet yeterli, arka taraftaki baş ve diz mesafesi makul. Özellikle arka yolcular için B sütununa yerleştirilmiş klima üfleme ızgaraları, güzel düşünülmüş bir detay. Eşya gözlerinin daha fazla olmasını beklerdik açıkçası, yukarıda, ışıklandırmaların olduğu kısımda gözlüklük yer almıyor, ayrıca far açma kumandalarının altında olması gereken saklama gözünün eksikliğini çekiyorsunuz. Vites arkasında iki adet üzeri kapanabilir bardaklık mevcut ve klima kumandalarının arka kısmında ulaşılması biraz zor olan bir eşya gözü mevcut. Kol dayamanın herhangi bir yükseklik ve ileri – geri ayarı olmaması da bir eksi olarak söylenebilir. Orta konsol Volvo kimliğini gösterir düzeyde bir miktar tuş karmaşası dursa da beğendiğimi belirtmem gerek. Orta konsol üzerindeki multimedya ekranı bir miktar küçük kalmış ve dokunmatik özelliği yok. Araçta bulunan elektromekanik el freni alışılmışın dışında sol tarafta konumlandırılmış. Bu durum Peugeot 508 de de aynıydı. Elektromekanik el freni kendi kendine bırakıyor ancak aracı durdurduğunuzda sizin el ile kaldırmanız gerekiyor. Kullanılan yumuşak kaliteli plastik malzemeler kalite hissini arttırıyor.
Dış mekân eski köşeli alışılmış Volvolardan uzak, gayet sportif ve şık duruyor, çift parça olan ön farlar ve büyük ızgara ön kısımda dikkat çekiyor, -güncel makyajlı versiyonda tek parça halinde- arka kısımda LED stop lambalarının olmasını beklerdim açıkçası, ancak dışarıdan gerçekten dikkat çekici bir araç. Yan profilden tavanın bagaj ucuna kadar eğimli inmesi de bu konuda büyük pay sahibi.
Sürüş özelliklerinde 1.6 ton ağırlığındaki bir araç için makul performans sunan motor, 6 ileri oranlı Powersift otomatik şanzıman ile çalışıyor. Şanzıman bir DSG kadar hızlı olmasa da vites değişimlerini genel olarak beğendim. Direksiyon bir miktar hissiz ve ağır, ancak bu durumun kullandığımız test aracına özgü olabileceği düşüncesindeyim. Tüketim olarak katalog verileri zor ancak uzun süreli karışık ortalama 6 litre dolaylarında olacaktır, bizim testteki yakıt tüketimi 6,7 litre idi. Süspansiyon sistemi darbeleri güzel sönümlüyor, ve aracın yol tutuşuna olumsuz bir etkisi yok.
Sonuç olarak Premium segmentte bulunan Volvo S60 en çok istenen dizel otomatik seçeneği ile mantıklı bir tercih. Rakiplerine oranla fiyat avantajı da bulunmakta. Ancak sınıf değerlerinin altında sunduğu bagaj hacmi ve ikici el durumu göz önüne alındığında aracın burada elinin biraz zayıf olduğunu belirtmemiz lazım, bunun en büyük etkeni de çok yüksek satış rakamlarına ulaşan D sınıfı araç Volkswagen Passat. Selam ve sevgilerimle.
Can KÖKBAŞ
Sent from my iPhone using Tapatalk