Acil yardım arkadaşlar yeniyim !


serdartoprak

Yeni Üye
Katılım
15 Mar 2019
Mesajlar
13
Tepkime puanı
1
İsim
serdar
Selamun aleykum arkadaşlar 2 gün önce golf 7 comfortline araç aldım 2015 araç aldım.Araç görsel olarak çok iyi bir hevesle aldım ama şu an hiç memnun değilim aldığım kişi araca soğuk pres uygulaması yaptırmış yayları daraltmış araç yere yakın 18 durban jant var araçta ama müthiş bir konfor kaybı var.Aracı yeni aldım ama ilk defa golf kullanmıyorum bu kadar konfor kaybı olacağını tahmin etmiyordum.Lastikler 40 yanak şimdi demek istediğim jantı değiştirmeden soğuk pres yayları orjinal haline getirtsem konfor kaybını engelleyebilirmiyim tabiki janttan dolayı yine konfor kaybı olacaktır birde soğuk pres yayın eski haline tekrar dönebileceği  söylendi 300 tl ücret karşılığında yaylarda bir sıkıntı olurmu tekrar yeni bir uygulama soruna yol açarmı birde araçta ortalama yaktn 7.0 sıfır gösteriyor sizcede çok değilmi ? 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@serdartoprak aracınızın motoru ne ona göre yakıt yorumu yapılabilir ama 7lt gayet normal 18 jant ile ne yaparsanız yapın istediğiniz konforu bulamazsınız boşuna yaylarla uğraşmayın derim

 
@bf417  1.6 tdi dsg araç 7 litre 18 jantlarla  normal diyosunuz yani anladım.Jantları 17 yapsam orjinal higline jant taksam o zaman konforda düzelme olur heralde yada en kötü 16 jant,baya kötü yani konfor rahatsız edici tamam aracın görüntüsü 18 le güzel ama konfor olmadıktan sonra çokta önemi yok .Yaylarla alakalı bilginiz varmı yayları eski haline getirmem sorun yaratırmı ?

 
@serdartoprak 16 nın verdiği konforu hiçbiri vermez ama 17 ideal bence çünkü yol tutuşu ve yakıt da önemli diğer husus da lastik seçimine dikkat edin bridgestone gibi sert lastikleri tercih etmeyin bütçem var derseniz adaptif şasi kontrolü de denenebilir forumda konusu mevcuttu DCC diye aratırsanız çıkar, yaylarla ilgili malesef bilgim yok.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Özellikle soğuk pres yaylarda ciddi konfor kaybı oluşuyor. 18 janttan vazgeçmeden orjinal yay kullanarak en azından şuana göre daha iyi bir konfor yakalayabilirsiniz. @bf417 'nin de dediği gibi en konforlu 16, ideali de 17 dir bence de.

 
Yaylar hakkında pek bilgim yok ama yapısıyla oynanmış yayın bidaha yapısıyla oynanmış olucak bu ne kadar sağlıklı bilmiyorum. Konfor ihtiyacınız ise 17 dijon ile orjinal yaylara geçerseniz istediğiniz konforu bulursunuz bence

 
Bence ilk etapta yayları değiştirip konfora bakın derim.

performanslı sürüşler + görüntü için 18”

classic sürüşler + görüntü  + konfor  için 17”

sadece konfor için 16” 

 
Eğer kondisyonu sağlam yorulmamış uzun kilometreler görmemişse Orijinal yay satan arkadaş vardı yanlış hatırlamıyorsam burada ve malum sarı sitede sorup soruşturup öğrenmek lazım , orijinal yaya dönmen yeterli olacaktır işlem görmüş yayıntekrsr ısıtıp veya soğutup üstüne neredeyse yay parasına yakın para vermen mantıklındeğilmbence ,benim aracımda da orj yay + 18 inçh jant var çamurluk arası boşluk ideal  , 18’’ janta sahip olmanın dezavantajları elbette vardır yakıta uzun yol ve şehir içinde 0,3 -0,5 fazladan etkisi hızlanma süresi , frenleme mesafesinin uzaması vs vs ayrı ayrı ölçüp değerlendirmen lazım , aramıza hoş geldim ..

 
Bence öncelikle jantları değiştirin derim, ondan sonra yaylara bakarsınız. 17 inç, arkadaşların da dediği gibi en ideal jant boyutudur. Hem lastik masrafı çok olmaz hem de konfor açısından makul olur.

 
Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim arkadaşlar.En iyisi yayları degistirmek ve araca 17 dijon koymak olacak ama malesef şu an için bunu yapacak bütçeye sahip degilim simdilik bu sekilde kullanıcam aracı.Aracımdaki durban jantlarin orjinalmi yoksa replikamı oldugunu nasıl anlayabilirim orjinalse kaça satabilirim? Replikaysa kaça satabilirim?

 
Orjinal yaydan cayma fikrinde olan birisinden 300 civarına alınır diye düşünüyorum. Keza spor yaylar 1000 TL civarı.

 
Hocam mühendislik öğrencisi olarak şöyle anlatayım aracın orijinal yayının belli bir yay sabiti vardır her yayda olduğu gibi örnek olarak 12 bakladan oluşan yayın bakla başına 100Nm lik güç düşüyorsa siz pres yaptırdığınız baklalar yakınlaşıcağından veya kestirilip eksiliceğinde bakla başı kaldırılabilecek kuvveti azaltmış oluyorsunuz örnek olarak 75Nm buda kalan 25 Nm lik kuvvetin diğer parçalara aktarılması demek pres yapılmış yayın geri dönüşü konusunda da sıcak veya soğuk farketmeksizin yayın kırılması için gereken eşik kuvvetini daha da aşağı çekmiş olursunuz naçizane önerim orijinal yeni yay almanızdan yana iyi günler diliyorum :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:


Geri
Üst Alt