serology55
Üye
- Katılım
- 6 Nis 2017
- Mesajlar
- 317
- Tepkime puanı
- 218
- İsim
- serhat
Değerli forumdaşlar, etrafımdaki birçok arkadaşım yedek parça tedariği konusunda ciddi sıkıntılar çekiyor. Bahsettiğim husus tüm markalar için geçerli bir durummuş son birkaç aydır. Sorup soruşturduğumuzda döviz kurlarındaki belirsizlikten dolayı markaların Türkiye stoklarında parça bulundurmayı tercih etmediklerinden bahsediliyor. Hatta Oyak Grup'ta çalışan bir arkadaşım: Yedek parçaların stoklandığında resmen bir yatırım aracı olabileceğinden, ekonomik belirsizlik geçene kadar mümkün mertebe stoklarda tutulmayacağından ve ihtiyaç halinde sipariş şeklinde tedarik edilebileceğinden bahsetti. 2 ay önce çalışma arkadaşım kaza geçirdi yeni Polo aracıyla, 1.5 ayda parçalar gelip aracının işlemleri tamamlandı (Bu süre zarfında oldukça mağdur oldu. İkame aracı 1 hafta kullanabildi, sonrasını kendi cebinden ödeyerek kiralamak zorunda kaldı. Çocuklarını okuldan almak zorunda olduğu için). Sigorta şirketleri bile bu konudan muzdaripler. Bir tanıdığım yine aynı sebeple park sensörünün bir gözünü 3 haftada getirtti. Bunun gibi sorun yaşayan birçok kişiyi duydum.
Merak ettiğim konu ise şu: İhtiyaç zuhur ettiğinde zaten Doğuş bu parçaları bize merkezden gelen güncel fiyatlar üzerinden (3-5 günlük güncelleme süreleri dahilinde) satmıyor mu? Firmaların stoklarında ürün bulundurmamalarının ciddi sıkıntıların habercisi olduğu anlamı çıkartılabilir mi? Zira 2018 Ağustos öncesi ve sonrasındaki kurda bile bu süreç farklı işlemişti. Sizlerden benzer sıkıntıları yaşayanlar var mıdır?
Merak ettiğim konu ise şu: İhtiyaç zuhur ettiğinde zaten Doğuş bu parçaları bize merkezden gelen güncel fiyatlar üzerinden (3-5 günlük güncelleme süreleri dahilinde) satmıyor mu? Firmaların stoklarında ürün bulundurmamalarının ciddi sıkıntıların habercisi olduğu anlamı çıkartılabilir mi? Zira 2018 Ağustos öncesi ve sonrasındaki kurda bile bu süreç farklı işlemişti. Sizlerden benzer sıkıntıları yaşayanlar var mıdır?