Opsiyonlarla doldurulmuş Golf 1.2 TSİ DSG Comfortline mı ? Yoksa, Golf 1.4 TSİ


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,340
İsim
Murat İNCİ
Opsiyonlarla doldurulmuş Golf 1.2 TSİ DSG Comfortline mı ?  Yoksa, Golf 1.4 TSİ BMT Highline Manuel mi ?

"Orijinal Metinden Alıntı yapılan yazar: @M.L.Crassus

Şimdi gelelim hangi GOLF ?

A.Golf 1.2 TSİ DSG Comfortline mı ?

B.Golf 1.4 TSİ BMT Highline Manuel mi ?

Hocam kararınız şimdiden hayırlı olsun. Yalnız baslamadan şunu belirtmek isterim tıkırtı yapan bazı GOLF'ler de mevcut. Yani bu biraz şans işi.  Kötüyü düşünüp onu cağırmamak lazım ama Leon'dan vazgeçme nedeniniz sadece bu resimler ve tıkırtı sikayetiyse daha kötü resimlerin olduğu GOLF örnekleri de mevcut. 

1.2 tsi DSG Comfortline ile 1.4 tsi Manuel Highline arasındaki seçime gelince; kesinlikle ne istediğinizi iyi belirlemesi gerekiyor. DSG konforu başka bir şey. Otomatik rahatlığı istiyorum derseniz alternatifi yok. Ataklık hissi olarak da DSG 1.4 tsi Manuel ile 1.2 tsi motor arasındaki güç farkını şehiriçi kullanımda fazlasıyla tolere ediyor. Yani ışıklarda kalkış,  araçlar arası ara hizlanmalarda 1.2 tsi DSG kullanan bir kişi bu arac 1.4 tsi manuel 'den daha atak diyecektir. Fark 120km/h üstü hızlarda hissedilmeye başlıyor. 1.4 tsi ' nin nefesi kesilmiyor ve sesi daha sağlıklı geliyor. Otoban kullanımınız çoksa 1.4 tsi 122hp Manuel ' ı tercih etmenizi tavsiye ederim. Şehiriçi ağırlıklı kullanım için veya esiniz de yoğun kullanacaksa bu kez de 1.2 tsi DSG versiyonu. Iki araç arasındaki yakıt tüketimi farkına gelince Cruise farkı ve sabırlı kullanım ile 1.4 tsi Manuel yer yer daha az yakabiliyor. Ama sabır lazım ve ayak altında yumurta var gibi davranmak lazım. Devri 1750devir/dk altında tutacak bir kullanım tarzı benimsemeniz ve alışkanlık edinmeniz gerek. Oysa 1.2 tsi DSG bunu sizin için kendiliginden yapıyor.  Dolayısıyla Sürüş Konfor Paketi de olan bir 1.2 tsi DSG GOLF 1.4 tsi 122hp Manuel Vites versiyondan 0.5 ila 1lt arası daha az yakıt tüketim değeri elde edebilir. Buna yıllık MTV avantajı da eklenince 1.2 tsi DSG epey cazip bir araç oluyor. Ayrıca belirtmek isterim ki günlük kullanımda Torsiyon Cubugu ile Bağımsız Süspansiyon arasında da çok fark hissedilmiyor."

Bana kalırsa

Bağımsız süspansiyon ile torsiyon çubuğu arasında mutlaka fark vardır ve olacaktır.

1.2 den 1.4 motora  geçerken verdiğimiz fark sadece motor hacminin büyümesi, bir üst vergi dilimine girmesinden ibaret değildir.

Fark süspansiyon sistemi için de verilmektedir.

Aradaki fark 1.2 den 1.4 motora ya da dizelden bunların sahip oldukları ekonomik tüketim verilerinden vazgeçmenize değecek kadar mıdır?

mesele aracınızı ağırlıklı olarak hangi amaçla, nerede ve hangi tarzda kullanacağınızdır.

Bu kriterlere göre Levent Hocam da Tarık Hocam da denilmelidir ki almış oldukları kararlarda gerekçelendirmelerinin dayanakları ve akıl yürütmelerinin geçerli olmaları bakımından haklıdırlar.

Kararlarınıza saygılı olmakla birlikte sonraki zamanlarda pişmanlık yaşamamanız adına öncelik sıralamanızı doğru yapmanız gerekliliğinin aslında bir zorunnluluk olduğunu hatırlatmama izin veriniz.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt