Araç da DSG olup olmadığına göre risk faktörü / cep ten çıkacak para maliyetleri hesabı yapılmalı.
Manuel bir araçta dsg yok diye diğer herhangi bir parçanın/sistemin/ekipmanın patlamayacağı anlamı mı çıkar ? tabiki değil ?
Dediğim gibi risk faktörü hesaplamak lazım!
15 yıldır piyasalarda dönen Dsg arızalarının rastlanma frekansıyla
Baskı balata / turbo/triger sistemi/varsa ön uled jled lerin durup dururken sönme riskleri / hayalet kadran ekran kararması (yine durup dururken) / diğer tüm elektronik aksamlar /beyin,klima vs. vs. bunların rastlanma sıklığı oranlanmalı
Bunları Dsg ye oranladığımızda çıkan sonuç önemli ?
Sanayiye gitmeyenin kendine göre 2 nedeni var
1-garantiı dışı kalırsam herhangi bir xxx arızada cebim yanar
2- Sanayiye gidersem işi bilmeyen adamlar yanlış filtre takar yanlış yağ koyar yanlış montaj yapar.
Valla 1. ci için konuşursak Manuel bir golfün arıza risk faktörü İstanbulda 7,7 lik bir deprem olma riskinden daha az ? (Ben demiyorum depremciler diyor) .Böyle bir olsalıkta ısrarla manuel aracını yetkili servise götüren , kendini sağlamcı olarak görüyorsa evine de girmemeli ???
2. ciden korkanlar için durum şu aslında ? Babasından dedesinden saltanatı devam ettiren en az20-25 yıllık vw ustasının olmaması ?
Sanayide önüne gelenenin tabela astığı herhangi bir xyz vw özel servisine aracı teslim ederseniz risk var tabi ? İşi bilen sanayi mekteblerinden manevi master'lı-doktoralı bir usta için 2-3 filtre yağ balata-fren hidroliği-buji değişimi gözü kapalı yapılacak işlerden sayılmalı?
Biz zannediyoruz ki yetkili servise aracı bırakıyoruz , aşağıda yanına yaklaşılması yasak olan anca 20 metreden cam arkası seyredilmesine izin verilen servis alanında çok özel çok itinalı /gizemli filtre değişimleri falan yapılıyor . İşi yapan ümraniye endüstri meslek lisesi son sınıf stajyer öğrenciler aslında ? Ortamı görüpte orada 2. dünya savaşı zamanlarında almanların yaptığı çok gizli labaratuvar çalışmaları /insanlık üstü deneyler / icatlar olduğu zannediliyor falan ? bildiğin tamirhane işte!
Sonuç : Dsg risk faktörü için yetkili servislere devam edilmeli
Manuel araçlar için risk faktörü yine var ? ama ben kimseye yetkili servise gerek yok da diyemem.Sanayi bakımı sonrası sağ ön uled farı alakasız yanmayan birinin masrafını ben karşılamıyorsam sanayiye de davet etmem. Her koyun kendi bacağından .....
Ben bana göre risk faktörünü hesapladım . 2018 ocak çıkışlı manuel aracın garantisi 2020 ocakta bitecekken , gittim sanayide bakım yaptırdım. PXA- yada Pxb herneyse ön jledler bir akşam aniden sönerse ? yada hayalet ekran karardı /ekran kartı yandı falan ? olursa bakarız ! korkunun ecele faydası yok
1390 liralık bakım 540 liraya yapıldı (Mann filtreler (yakıt filtresi dahil tüm filtreler 200) + castrol 5 litre 5w-30 240 TL + 100 tl işçilik
doğuş 1390 istiyordu indirmler dahil