silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
1.4 Motorlu Highline mı yoksa Opsiyonel Donanımla dolu 1.2 Motor mu?
1.2 güç ünitesine sahip araçlar piyasada yeni yeni tanınıyor. Tanındıkça da çekinceleri ortadan kalkan tüketici tarafından tercih edilir hale geliyor. Damarlarında akacak Golf aşkının kana karışması için sadece tek bir test sürüşü yapmaları ve hatta sağ koltukta seyahat etmeleri yeterli. Bana 1.2 mi diye burun kıvıranlara hemen soruyorum. Kullandığı aracı. Malum geçmişte üretilen aile sedan ve hatchback'lerinin pek azı 105 beygirin üzerindedir. Herkesin çeker mi? diye sormadan renault broadway, hatcback versiyonu flash; tofaş kuş serisi kullandığı yıllar çok uzun yıllar önce değildi ve hatırlamak kolay. Ben önce kullandığı araçları soruyorum veya "Daha önce hiç 105 beygir kullandınız mı?" diye sorduktan sonra kullanım karakterini kimin/kimlerin, nerede, ne kadar kullanacağını soruyorum. 1 çocuğu olan veya günümüzde yaygın olan çocuksuz ailelerin, ağlıklı olarak şehir içinde, hafta sonları, bagajsız ve sakin ekonomik kullanımı için ideal olduğu ekleyip "Kullanmadığınız beygirleri boşuna beslemeyin" diye lafımı da dokunduruyorum. 1.2 ile 1.4 arasında Highline almayacak ya da almayacaksınız 1.4 almak çok anlamlı gelmiyor. Benim geçmişte çıkarttığım 4 yıllık orta vadeli kullanım için VDF'den ortalama 20Bin TL kredi kullanacağınızı varsayarak ve motor farkı, yakıt, vergi, faiz gibi amortismanları da hesaba katarak 15 bin liranın üzerinde kar edeceğinizi hesaplamıştım. Özet olarak: ekonomi odaklı ve bagajı yüklü olarak iki kişiden fazla yolcuyla yoğunluklu olarak kullanacaksanız TDI, yüksek hızlarda kullanmayı seviyorsanız ve "ekonomi odaklı kullanım ikincil öneme sahip" TDI için olanların tamamı geçerliyse 1.4 TSI gerekli. Highline olarak aldığınız aracınızın tüm donanımlarını ikinci el olarak satarken geri alacağınızdan, 1.2-1.4 arasındaki tercihiniz netse 1.2 TSI tercih edip, üzerine donanım yükleyip satarken ikinci elde geri alamayacağınız bir kaparo değildir, çünkü az önce de belirttiğim gibi orta vadede 1.4 TSI kullanıcısı olsaydınız yapacağınız ek ödeme ve masrafları yapmadığınız için zaman içerisinde kendini amorti edecektir.
Opsiyonlarla ilgili bir kaç seçenek var:
İlk seçenek İkinci el satışta opsiyonel donanımlarınız diğer comfortline araçlardan daha fazla fiyat istemenizi engelleyecetir, çünkü ne kadar opsiyon ekleseniz de nihayetinde araç hala comfortline'dır. Bana kalırsa bu en kötü olasılıkta dahi yıllarca donanımlı ve size keyif veren bir araç kullanacağınızı göz önünde bulundurarak ödeyeceğiniz farkı "keyfin veresiyesi olmaz" düsturundan hareketle peşinen aracı aldığınız ilk anda ödediğinizi varsayıp keyfinize bakın.
İkinci seçenek daha iyimser; Mevcut opsiyonel donanımlarınız sayesinde diğer comfortline araçlardan farklı olduğu için aracınızın daha fazla ilgi çekeceği daha fazla talibi olacağı yönünde.
bir başka seçenek; ikinci el satışta opsiyonel donanımlarıın çoğu para etmezken Bi-Xenon'lu sürüş konfor paketli ve yeterli bir donanıma sahip olan aracınız özellikle bu donanımları arayanlar içerisinde gayet talep gören bir araç olacağından, artan talebe bağlı olarak diğer comfotline araçlardan daha fazla fiyat isteyebilirsiniz ve böylece tamamını değilse bile bir kısmını karşılayacak şekilde muadili comfortline'lardan yüksek fiyata satabilirsiniz. Bence geçen yıllar içerisinde tüketici bilinçlendikçe bu daha da artacaktır.
1.2 güç ünitesine sahip araçlar piyasada yeni yeni tanınıyor. Tanındıkça da çekinceleri ortadan kalkan tüketici tarafından tercih edilir hale geliyor. Damarlarında akacak Golf aşkının kana karışması için sadece tek bir test sürüşü yapmaları ve hatta sağ koltukta seyahat etmeleri yeterli. Bana 1.2 mi diye burun kıvıranlara hemen soruyorum. Kullandığı aracı. Malum geçmişte üretilen aile sedan ve hatchback'lerinin pek azı 105 beygirin üzerindedir. Herkesin çeker mi? diye sormadan renault broadway, hatcback versiyonu flash; tofaş kuş serisi kullandığı yıllar çok uzun yıllar önce değildi ve hatırlamak kolay. Ben önce kullandığı araçları soruyorum veya "Daha önce hiç 105 beygir kullandınız mı?" diye sorduktan sonra kullanım karakterini kimin/kimlerin, nerede, ne kadar kullanacağını soruyorum. 1 çocuğu olan veya günümüzde yaygın olan çocuksuz ailelerin, ağlıklı olarak şehir içinde, hafta sonları, bagajsız ve sakin ekonomik kullanımı için ideal olduğu ekleyip "Kullanmadığınız beygirleri boşuna beslemeyin" diye lafımı da dokunduruyorum. 1.2 ile 1.4 arasında Highline almayacak ya da almayacaksınız 1.4 almak çok anlamlı gelmiyor. Benim geçmişte çıkarttığım 4 yıllık orta vadeli kullanım için VDF'den ortalama 20Bin TL kredi kullanacağınızı varsayarak ve motor farkı, yakıt, vergi, faiz gibi amortismanları da hesaba katarak 15 bin liranın üzerinde kar edeceğinizi hesaplamıştım. Özet olarak: ekonomi odaklı ve bagajı yüklü olarak iki kişiden fazla yolcuyla yoğunluklu olarak kullanacaksanız TDI, yüksek hızlarda kullanmayı seviyorsanız ve "ekonomi odaklı kullanım ikincil öneme sahip" TDI için olanların tamamı geçerliyse 1.4 TSI gerekli. Highline olarak aldığınız aracınızın tüm donanımlarını ikinci el olarak satarken geri alacağınızdan, 1.2-1.4 arasındaki tercihiniz netse 1.2 TSI tercih edip, üzerine donanım yükleyip satarken ikinci elde geri alamayacağınız bir kaparo değildir, çünkü az önce de belirttiğim gibi orta vadede 1.4 TSI kullanıcısı olsaydınız yapacağınız ek ödeme ve masrafları yapmadığınız için zaman içerisinde kendini amorti edecektir.
Opsiyonlarla ilgili bir kaç seçenek var:
İlk seçenek İkinci el satışta opsiyonel donanımlarınız diğer comfortline araçlardan daha fazla fiyat istemenizi engelleyecetir, çünkü ne kadar opsiyon ekleseniz de nihayetinde araç hala comfortline'dır. Bana kalırsa bu en kötü olasılıkta dahi yıllarca donanımlı ve size keyif veren bir araç kullanacağınızı göz önünde bulundurarak ödeyeceğiniz farkı "keyfin veresiyesi olmaz" düsturundan hareketle peşinen aracı aldığınız ilk anda ödediğinizi varsayıp keyfinize bakın.
İkinci seçenek daha iyimser; Mevcut opsiyonel donanımlarınız sayesinde diğer comfortline araçlardan farklı olduğu için aracınızın daha fazla ilgi çekeceği daha fazla talibi olacağı yönünde.
bir başka seçenek; ikinci el satışta opsiyonel donanımlarıın çoğu para etmezken Bi-Xenon'lu sürüş konfor paketli ve yeterli bir donanıma sahip olan aracınız özellikle bu donanımları arayanlar içerisinde gayet talep gören bir araç olacağından, artan talebe bağlı olarak diğer comfotline araçlardan daha fazla fiyat isteyebilirsiniz ve böylece tamamını değilse bile bir kısmını karşılayacak şekilde muadili comfortline'lardan yüksek fiyata satabilirsiniz. Bence geçen yıllar içerisinde tüketici bilinçlendikçe bu daha da artacaktır.
Moderatör tarafında düzenlendi: