Golf 1,6 TDI Highline - Yeni Focus 1.5 St Line Karşılaştırması


chemdemir

Üye
Katılım
25 Ocak 2019
Mesajlar
316
Tepkime puanı
311
İsim
Emr-
Merhaba Arkadaşlar,

Golf 1,6 TDI DSG Highline kullanıcısıyım. Geçtiğimiz hafta sonu Yeni Focus Dizel Otomatik ST-Line ( Tüm opsiyonlar eklenmiş) paket aracı 2 gün boyunca kullanma fırsatım oldu. Bu iki aracı dilim döndüğünce kıyaslamak istiyorum.

  • Tasarım
Tasarım her ne kadar herkesin beğenisine göre değişkenlik gösterse de  Focus St-line paket ile çok sportif ve şık duruyor.  Bunda extra  9300 Tl verilerek alınan bi xenon farların ve 18 jantların ve muhteşem rengin de payı oldukça büyük.Araçta cam tavan ise 9050 Tl ile opsiyon olarak alınmış. Golflerdeki cam tavandan daha büyük ve arkaya doğru uzanıyor. Ayrıca perdesi de elektrikli olarak açılıyor.Burada focusa puanım 9 , Golf'e puanım ise 7. Buradaki karşılaştırma R-line Golf ile yapılsa daha adil olurdu tabiki.=)

  • İç mekan
İç mekan kalite algısı olarak Golf'ü daha önde buldum.Kullanışlılık , saklama gözleri olarak da Golf bariz önde. En basitinden Focus'ta gözlüklük o kadar küçük yapılmış mı gözlük kabı içinde gözlüğüm oraya sığmadı. Kapı içlerindeki saklama alanlarının halı kaplı olması , koltuk altı çekmecelerin olması golfü öne taşıyan detaylar arasında yer alıyor. Arka hacimde ise Focus daha geniş olduğunu görüyorum. Ayrıca focusta ki şaft tüneli yok denecek kadar küçük. Bu da arkada 3 kişinin daha rahat yolculuk yapması anlamına gelir diyebilirdim ama arka baş mesafesi olarak  araç tam anlamıyla sınıfta kalıyor.Burada cam tavanın da etkisi mutlaka vardır ama 1,80 ve üzeri olanların yolda kafası eğik yolculuk yapar. Arka kısımda gözüme takılan en önemli gördüğüm şey ise Focus'ta arka havalandırma ızgarası ve kol dayama bulunmuyor.St-Line + tüm opsiyonlar eklenmiş bir focusta koltuklar hiçbir zaman değişmiyor. Koltuklar özellikle çok sert ve rahatsızdı. Focus'un golfe göre iç mekandaki tek artısı bana göre direksiyondu. Direksiyon hem hisli hem de kalınlık ve yumuşaklık olarak ele çok güzel oturuyor ve keyif veriyor. Ayrıca golf'ün direksiyonu daha çizilmeye musait. Burada golf'e puanım 9 Focus ise ancak 6 alır.

  • Kadran ve Medya Cihazı ve Ses
Önce medya cihazından başlayalım . Golfün 8inc Composition Media cihazından sonra Focus'un medya cihazı resmen çamur gibi görünüyor. Pikseller tek tek sayılıyor.Focus'un Golf'e göre artısı android auto , apple car play ve sesli kontrol  standard olmasıdır.Golf'ün Hayalet ekranı ise Focus'un kadranda ki küçük yine pikselleri görünen küçücük bilgi ekranın dan fersah fersah önde. Çok müzik dinleyen biriyim ve kulağım iyidir. Ses sistemini karşılaştıracak olursam bir tık daha berrak ses alığım Golf bu konuda önde . Bu arada Focus 'taki ses sistemi opsiyon olarak alınan bir sistem. Buna rağmen Golf'ün standard ses sistemi yakalanamamış olması gerçekten üzücü. Focus'un standard ses sistemi ise insanı müzükten soğutur. Bunu da bir başka araçta deneyimlemiştim. Golf puanım 8 Focus ise 6

  • Aydınlatma
Karşılaştırma yapmadan önce belirtmek isterim ki Golf'teki farlar standard highline led farlar ,focus'ta  ise 9300 Tl verilerek alınan bi xenon farlar var . Led teknolojisi xenon dan daha iyi olduğu için Golf burada hem uzun hem kısa performansı olarak baya bir önde . Focus'ta resmen gece sürüşünde uzunlarla gittim .Çünkü kısada önümü göremiyordum. Selektör performansı ise Golf'te şimşek etkisi yaratırken Focus'un ki hayal kırıklığıydı. Focus'un üstün olduğu taraf ise teknoloji olarak focusta viraja girmeden merceklerin viraj doğrultusunda aydınlatma yapması.Stoplara geldiğimizde tasarım olarak Golf Highline stopları hem tasarım hem işlevsellik olarak Focus'un önünde. Burada sadece kayan sinyaller bile çok çok hoş bir görüntü ortaya çıkarıyor. Golf'e puanım 9 Focus ise 6

  • Yol tutuş-Konfor
Focus'ta lastikler 235-45-18 olmasına rağmen hem süspansiyon konforu hem yol tutuş olarak Golf'ten daha çok beğendim. Bu lastiklerin bu jantlarla yol tutuş performansından şüphem yoktu ama konfor olarak da beklentimin üzerie çıktığını söyleyebilirim. Yol sesi, motor sesi olarak Golf'ün hala gerisinde . Golf'teki uçan halı  hissi focusta hala yok. Rüzgar sesi olarak ise aynılar diyebilirim. Golfe puanım 7 , Focus ise 9

  • Yakıt Tüketimi ve Performans
İki dizel motorun performanları arasında bariz fark olmamasına rağmen focus alt devirlerde daha canlı hissettiriyor. İki araç arasında focus aleyhine 200 kg bir ağırlık dezavantjı olduğunu da belirtmek isterim. Yakıt tüketimi konusunda aynı şartlarda golf 5,2 yakarken focus 5,6 yaktı. Bu ağırlık farkından dolayı bu az bile bence . Bu yüzden Focus 'un motorunu bir tık önde görüyorum. Focus'ta 8 ileri tam otomatik bir şanzuman gayet güzel, ne yazık ki dsg kadar hızlı değil tabiki. Ama daha sorunsuz olacağı da kesin. Burada golf 'e puanım 8 focus ise 9 alır.

  • Fiyat
Focus'un bu doluluktaki fiyatı 270 bin Tl. Bunun yüksek olmasının bir nedeni de vergi dilimini aşması olarak ta görebiliriz. Fakat şahsi görüşüm yine de çok çok fazla. Daha alınabilir olarak görüğüm ve aldığım teklif ise 1.0 benzinli st line + cam tavan+ bi xenon farlar ile 191.5 a geliyor ve vergi dilimini ucundan yakalıyoruz.Golf'ün fiyatını biliyorsunuz zaten.

Sonuç olarak Golf'ün çıkış yolu 2013 başı Focus'un ise 2019 başı. Aralarında 6 yıllık bir teknoloji farkı var. Yeni Focus'u golf 8 ile karşılaştırsak bence daha adil bir karşılaştırma olurdu.Genel olarak son cümlem ise focustan sonra Golf'e tekrar oturunca daha mutlu oldum. Araçlarınızın kıymetini bilin. Hayırlı günler dilerim.

1.jpg

11.jpg

2.jpg

22.jpg

20190428_172102_1556608218260_resized.jpg

20190428_172113_1556608219353_resized.jpg

20190428_172132_1556608216251_resized.jpg

IMG-20190421-WA0014_1556608278525.jpg

 
Elinize sağlık hocam güzel bir karşılaştırma olmuş. Golf'ün gerçekten başarılı bir araç olduğunu aynı segmentteki diğer araçlara binince çok daha iyi anlıyoruz.

 
Dediklerinize katılmakla beraber ses sistemi konusunda şaşırdım biraz.  Çünkü eski aracım 2011 model titanium paket focus 2 idi. Araçta standart sony ses sitemi vardı. Şu anki golfümden kat kat kaliteli ve netti. Yıllar sonra sony den vazgeçip opsiyon olarak bildiğim kadarıyla BO play ses sistemi sundular. Ben golfün standart ses siteminden kötü olacağını sanmıyorum.

 
@karakuyu32 BO play ses sistemi kesinlikle kötü değil hocam. Ben de beğendim fakat araç içi akustik farkından mıdır nedir ses golf teki kadar memnun etmedi beni. Özellikle aynı müzikleri açtım. Karşılaştırınca Golf kesinlikle daha berrak ses verdi.Tekrar belirteyim şahsi görüşümdür.

 
Ekleme yapayim;

1.0 tsi higline cam tavan tahmini 150-155e alinabilir, yani aradaki fark nerdese 40bin tl

ayrica 1.0tsi,  1.0ecoboosttan en az 1lt az yakar ortalamada. tsi 25nm daha fazla torku var ve 0-100 1sn daha iyi.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Otomotiv sektorundeyim eğer ayni sinif ayni motor bir aracla arada 200 kg bir fark varsa Focustan ne kadar malzeme eksiltildiginin kanitidir.Sac kaporta vs...Golf her ne kadar tasarim olarak eski gozuksede farkini kalitesini ortaya koymus bence.

 
@fanajal Focus daha ağır hocam. Nedeni de  hem boyutları lastikleri jantları daha büyük hem de büyük  cam tavan ve aktif güvenlik donanımları vs  aracın ağırlığı artırıyor. Ben ce artık aracın daha hafif olması teknolojik olarak daha iyi iş çıkarıldığını gösteriyor. Firmalar araçların ağırlığını azaltmak için ciddi Arge yatırımları yapıyorlar. Tabi bunu parça çalarak , kaliteyi düşürerek yapınca tabiki bir anlamı yok.

 
Şöyle bir söz var focus her seferinde golfü geçiyor taki yeni golf çıkana kadar. Golf 7 çıkıyor Ford argesi ile golfü geçiyor fakat golf 8 çıkınca yeni bir yarış başlıyor 1 sene geriden geliyor Ford kötü arabamı asla değil sadece iç dizaynı beğenmiyorum 

 
Farlar kisisel olabilir zevk meselesi ancak stoplari bence cok kotu hele bu kadar opsiyonlu bir aracin stoplarinin halojen olmasi akil alir gibi degil bence hic şık durmuyor

 
Yorumlar için teşekkürler. Yeni focus hakkında daha detaylı bilgi almak isteyenler, karşılaştırmam beklenen başka kulvarlar  varsa istediği soruyu sorabilir.

 
Artılar eksiler mevcut 8 gelince daha iyi kıyaslama imkanımız olacak ama 8 de beklediğim ve bana 7 yi sattırıp aldıracak şey bağımsız süspansiyon ve yol tutuşta virajlarda  biraz daha sağlam durması kasislerde zıplatan torsiyon ıvır zıvıra devam ederse başka modellere bakılabilir. Focusta yıllardır bozulmadan devam eden konfor ve yol tutuşa hep hayran kalmışımdır. Arkadaş da bahsetmiş 18 jantla konfor golften daha iyi burası düşünülecek önemli bir husus. Golfe 18 çok yakışıyor ama sırf bu nedenlerden dolayı 18 den 17 ye dönen bir sürü kişi var.

Daha önce paylaşmıştım izlemeyenler için ; 




Golfte pirelli pzero 225 35 r19

Focusta michelin pilot sport 4 235 40 r18

 


Geri
Üst Alt