Highline ile Comfortline donanım farkları.


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,340
İsim
Murat İNCİ
Highline ile comfortline'daki donanım farklılıkları ve açıklamaları



1. 16 inch'lik Dover jantlarıyla 205 lastikleriyle  ağırlığı ve doğal olarak yuvarlanma direnci bir miktar daha düşüktür.

    17 inch'lik Dijon jantlarıyla 225 lastikleriyle ağırlığı ve yuvarlanma direnci bir miktar daha yüksektir. 570TL

*Bunun anlamı;

her yüz kilometrede benzer iklim ve yol koşullarıyla kullanım karakterinde 0,5 ila 1 lt daha fazla yakıt harcayacağınızdır.

2. 16 inch'lik Dover jantlarıyla 205/55 R16 lastikleriyle yanak genişliği bir miktar daha yüksektir.

    17 inch'lik Dijon jantlarıyla 225/45 R17  lastikleriyle yanak genişliği bir miktar daha düşüktür.

* Bunun anlamı; benzer iklim ve yol koşullarıyla kullanım karakterinde ve tamamen aynı süspansiyon sistemine sahip olsalar da;

süspansiyonun esneme hareketine yardımcı olan lastik yanakları kasis, çukur ve yoldaki pürüzlerin kabine Highline da daha fazla hissedilmesine yol açmaktadır.

Bir diğer deyişle comfortline araçlar adından da anlaşılacağı üzere konfor ağırlıklı kullanım için idealdir. Özellikle Türkiyemin yolları için candır.

3.16 inch'lik Dover jantlarıyla 205/55 R16 lastikleriyle yanak genişliği bir miktar daha yüksektir.

    17 inch'lik Dijon jantlarıyla 225/45 R17  lastikleriyle yanak genişliği bir miktar daha düşüktür.

* Bunun anlamı; benzer iklim ve yol koşullarıyla kullanım karakterinde ve tamamen aynı süspansiyon sistemine sahip olsalar da;

yüksek hızlarda yanakların esnemesi nedeniyle lastiklerin daha fazla yatma eğilimine girmesi ve virajın içinde kalan lastiğin jantın içine kıvrılarak lastiğin janttan fırlamasıyla

veya aracın ağırlık transferinin fazla olması nedeniyle yol tutuş kabiliyetinin azalmasıyla sonuçlanabilir...

Kesin olan düşük yanaklı lastiğin esneme payının düşüklüğü dolayısıyla Highline'ın yüksek hızlarda ve yüksek hızlarda girilen virajlardaki üstünlüğüdür.

4. 16 inch'lik Dover jantlarıyla 205/55 R16 lastiklerin stepnesi demir jant tabir edilen siyah delikli janttır.

    17 inch'lik Dijon jantlarıyla 225/45 R17  lastiklerin stepnesi dijon alaşım janttır. 538TL

5. Comfortline'da standart olan halojen farlara karşılık

    Highline'da Basic Bi-Xenon'lar standarttır. =1710 TL

* Bunun anlamı; daha karizmatik bir duruş, kuşkusuz halojen olan farlar yeterli aydınlatmayı sağlamaktalarsa bile

her sürücü bir kez beyaz ampul takılarak Xenon havası verilmiş bir araç değil de gerçekten mercekli farlarından yayılan beyaz bir ışıkla  aydınlanan bir yolda yol almalıdır...

6. Comfortline'da standart olan halojen farlara karşılık

    Highline'da Basic Bi-Xenon'lar standarttır.

* Bunun anlamı; Highline'da, Comfortline'daki sis farlarının yapmaya çalıştığı "statik dönüş farı" işlevini üstlenen aydınlatma grubunun far grubuna entegre olmasıdır.

7. Highline'da Yağmur sensörü standarttır.=451 TL

  Comfortline'da yağmur sensörü yoktur.

* Bunun anlamı; yağmur başladıysa/yağıyorsa Highline kullanıcısıysanız silecekleriniz otomatik olarak çalışmaya başlayacaktır.

                        yağmur başladıysa/yağıyorsa Comfortline  kullanıcısıysanız silecekleriniz otomatik olarak çalışmaya başlayacak diye çok beklersiniz... bi zahmet silecek kolunu bir üst konuma alın...

8. Highline'da ışık sensörü standarttır.

  Comfortline'da ışık sensörü yoktur.

* Bunun anlamı; tünele girdiyseniz/hava kararmaya başladıysa  Highline kullanıcısıysanız farlarınız otomatik olarak yanacaktır.

                        tünele girdiyseniz/hava kararmaya başladıysa  Comfortline kullanıcısıysanız farlarınız otomatik olarak yanacak diye çok beklersiniz... bi zahmet farları açın....

9. Highline'da kendinden kararan iç dikiz aynası standarttır.

    Comfortline'da kendinden kararan iç dikiz aynası yoktur.

Bunun anlamı; Highline'da arkanızdan uzunları yakmış gelen trafik canavarlarının farlarıyla gözünüzü almasına imkan yoktur. Comfortline'da aynanın altındaki küçük kolu aşağı itiniz..

10.  Highline'da ışık sensörü standarttır. Coming home - leaving home standarttır.

  Comfortline'da ışık sensörü yoktur. Coming home - leaving home yoktur

* Bunun anlamı; aydınlatmanın yetersiz olduğu bir yerde aracınızdan indiğinizde

                        Highline kullanıcısıysanız bir kez sellektör yaparak aşağı indiğinizde farlarınız sizin belirlediğiniz süre boyunca otomatik olarak yanacak ve gidiş yolunuzu aydınlatacaktır.

                        Comfortline kullanıcısıysanız sağ harita cebinde bir el feneri taşımalı ya da daha iyisi cep telefonunun flaşını el lambası olarak kullanabilirsiniz...

(Emir Hocam Coming home özelliğinin olduğunu ancak ışık sensörü olmayışından mütevelli leaving home özelliğinin olmayışını donanım listesinde bir hata yapılmış olabileceği/hatalı genelleme yapılmış olabileceği  biçiminde haklı bir saptama yaptı... Bakıp deneyeceğim..)

11. Highline'da 'Composition Media' Radyo-CD-MP3-WMA çalar (Türkçe dil seçenekli, 6,5' renkli dokunmatik ekrana sahip medya cihazıyla daha parmağınız yaklaştırınca aktive olan kapasitif ekrana sahiptir. 1.367TL fark ödenerek 2015 Haziran ortasından itibaren teslim edilen Highline'larda ve opsiyonel donanım olarak Composition Media alanların araçlarında gelen bu cihazın başka özellikleri de var.

*Ayrıca bluetooth üzerinden telefonun görüşmesi yapabilir, medya ekranında aranan kişilerin fotoğrafını görebilir ve telefonunuzun isim listesini görebilirsiniz.

*Bu da yetmez gibi telefonunuzdaki müzikleri otomatik olarak track list olarak tanır ve çalmaya başlar...

*Bu da yetmez.. Comfortline'da  Aux-in girişi ve SD-Card okuyucu Highline'da USB veya müzikçalar bağlantısı yapabileceğiniz biçimdeki girişlere dönüşür.

* Radyo logoları otomatik olarak görünüyor.

* Fotoğraf gösterme özelliği var.

* Yapılacak yazılım yüklemesiyle MirrorLink; yani Android telefondaki kimi programların çalışması esnasında medya ekranını tablet veya telefon gibi kullanabilme özelliği geliyor.

*İşlemcisi ve gösterim hızı ile  ekran görüntü kalitesi/piksel sayısı misli misli fazla.

Comfortline'da Composition Color' Radyo-CD-MP3-WMA çalar (Türkçe dil seçenekli, 5' renkli dokunmatik ekrana sahip medya cihazıyla parmağınızı yaklaştırmanızı falan anlamaz, dokunmanız hak getire, ancak bastırınca algılar...

12. Highline'da %65 karartılmış arka ve arka yan camlar standarttır. =500 TL

Comfortline'da standart yeşil camlar vardır.

* Bunun anlamı; güneş altında bıraktığınızda daha az ısınan bir araç ve arka koltuklardakilerin güneş gözlüğüne ihtiyaç duymadan seyahat edebilme özgürlükleri yanı sıra karizma standarttır...

13. Highline'da hız sınırlayıcı ve hız sabitleme sistemi (cruise control-CC) standarttır.

      Comfortline'da bu özellik yoktur.

* Bunun anlamı; Uzun yolculuklarda Highline varsa sağ ayağınızı bağdaş yaparak koltukta oturabilecekken Comfortline'da tabana kuvvet....

Ayrıca Cruise Control varsa gaz hassasiyeti sayesinde kesinlikle daha düşük yakıt tüketimine sahipsiniz ve  radara girme korkusu olmadan yolculuk edebilirsiniz.

14.  Highline'da hız sınırlayıcı ve hız sabitleme sistemi (cruise control-CC) standarttır. 1509 TL

      Comfortline'da bu özellik yoktur.

* Bunun anlamı; Highline'da  direksiyonunuzda fazladan bir kaç tuş olacağıdır.

15  Highline'da ön ve arkada park sensörleri standarttır.

      Comfortline'da bu özellik yoktur.

* Bunun anlamı; küçük sürtme ve çarpmalardan kaynaklı rötuş ihtiyacının Highline'da kuvvetle muhtemel daha az  olmasıdır..

15. Highline'da arkada led stoplar, Led arka plaka aydınlatması ve elektrikli katlanır yan aynalar standarttır. (2015 yılından itibaren)1.872TL

      Comfortline'da bu özellik yoktur.

* Bunun anlamı; dar alanlarda manevra yaparken/park halinde tek tuşla aynaları kapatarak/ya da otomatik olarak kapanmasını sağlayarak muhtemel bir sürtme ya da hasara karşı yan aynalarınızı koruyabileceğinizdir.. Comfortline'da ise araçtan inerek bunu yapmanız gerektiğidir.

* Standart stopları da sevenler olmakla birlikte Highline'daki Led stoplar ve Led arka plaka aydınlatması akşam ışıl ışıl görüntüye sahiptir. Ayrıca standart olanlarda oldukça küçük olan sinyaller yerine boydan boya sinyaller daha görünür ve dikkat çekiciliğe sahip.

16. Highline'da çok fonksiyonlu renkli ekranlı yol bilgisayarı (Premium) standarttır. (2014 yılından itibaren)

      Comfortline'da bu özellik yoktur.

* Bunun anlamı; yüksek çözünürlüklü teknik isimle MFA'ya  veya hız ve devir göstergesi arasındaki renkli bilgi ekranına sahip olunabileceğidir.500 TL

Ne fark eder derseniz birisi renkli ekranlı olan Iphne 6  diğeri Nokia 3310 kalitesinde

Eğer navigasyon veya ACC gibi özelliklere sahipseniz daha detaylı yönlendirmelere sahip olunacağı anlamına gelir.

17. Comfortline'da standart olan halojen farlara karşılık

    Highline'da Basic Bi-Xenon'lar standarttır.

* Bunun anlamı; Highline'da ön ızgaradan farların içerisinde devam eden dekoratif krom çıtanın  Comfortline'da  olmayacağıdır.

Tüm bunlar bir yana....

Donanım veya motor farkı gözetmeksizin tüm güvenlik donanımları ve önlemleri standarttır.

Bunun üstünde bir güvenlik önlemi sadece bu konuda hassas olunması halinde gerekebilir fakat kesinlikle hayati ve zorunlu değildir. Eğer olsaydı pek çok markada fark ödeyerek aldığınız veya fark ödeseniz de alamayacağınız özelliklerin baz donanımda dahi sunularak şunun vurgulanmış olması olabilir:

"Golf'te güvenlik standarttır. Çünkü tüm Golf kullanıcılarına verilen değer standarttır."

"Donanımından bağımsız olarak Golf,Golf'tür."

Kullanımda doğabilecek yegane fark 1.2  Comfortline'daki torsiyon çubuklu süspansiyon ile 1.4 TSI highline 'ın sahip olduğu bağımsız süspansiyonun yaratabileceği konfor ve yol tutuş üstünlüğü nedeniyle olabilir...

Ben 1.2 TSI'da highline olmadığına göre 1.4 TSI üzerinden karşılaştırmaya gittiğimden bu farkı göz ardı ettim...

18" ve 19" düşük yanaklı lastikler, DCC ve spor süspansiyon özellikle  sportif kullanıcıların tercih edebileceği ve aracın yol tutuş ve viraj kabiliyetini arttıran donanımlardır.

Toplamda 9660 TL'ye yaklaşan bir fark vardır ve bu hesaplamaya bağımsız süspansiyon  ayrıca satılmadığı için dahil edilememiştir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
elinize sağlık Murat hocam , highline tercihimde konularınız çok etkili olmuştur.

 
the_dr dedi:
elinize sağlık Murat hocam , highline tercihimde konularınız çok etkili olmuştur.
Eğer size seçenekleri gösterebildiysem

Ne mutlu bana Hocam..

 
@silvershadow öldürdünüz bizi. Damardan damardan veriyorsunuz Highline zehirini. İmkanı olan herkese nasip etsin Allah :)

 
Murat hocama teşekkürler  , bende Highline manuel almak yerine DSG'li comfortline tercih ettim , benim için şanzuman konusu önemliydi. 

 
Yalnız bu özelliklerin çoğu benim comfortline aracımda var liste güncellenmeli tabi higline standandartlarıda artmıştır muhtemelen

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
OnurD7 dedi:
Highline'da kapıları açınca farlar otomatik yanmıyor mu ? Coming Home bu anlama geliyor sanırım. Araçtan inerken selektör yapmalıyız tamam da açarken kendiliğinden yanıyor herhalde. 
coming ve leaving home'un kapılarla alakası yok hocam

leaving home, yani evden ayrılırken kumanda kapı açmaya bastığımızda ortam yeterince karanlıksa farlar yanar

coming home, yani eve geldik, nşa selektör kolunu çekerek farlarımızı eve geliş yolumuzu aydınlatsın diye yakarız

tabi vag çalışmalarımız sonucu artık bu coming home özelliğini ignition, yani kontağa bağlıyarak araçtan inip kapıları kilitleyip evimize gidene kadar hiç sönmemesini sağlamayı başardık :)  

 
coming ve leaving home'un kapılarla alakası yok hocamleaving home, yani evden ayrılırken kumanda kapı açmaya bastığımızda ortam yeterince karanlıksa farlar yanar

coming home, yani eve geldik, nşa selektör kolunu çekerek farlarımızı eve geliş yolumuzu aydınlatsın diye yakarız

tabi vag çalışmalarımız sonucu artık bu coming home özelliğini ignition, yani kontağa bağlıyarak araçtan inip kapıları kilitleyip evimize gidene kadar hiç sönmemesini sağlamayı başardık [emoji4] 
Hocam kontak harici kapiya da ayarlanabiliyor vag ile belki onu kastetmistir arkadas. Bende de kontağı kapatma tusuyla

u ledler, kapiyi acinca da xenonlar eve kadar refakat ediyorlar.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
OnurD7 dedi:
Highline'da kapıları açınca farlar otomatik yanmıyor mu ? Coming Home bu anlama geliyor sanırım. Araçtan inerken selektör yapmalıyız tamam da açarken kendiliğinden yanıyor herhalde. 
Araçtan inerken selektör atma olayı coming home, kilidi açınca farların yanması leaving home.

Highline da ikisi de açık geliyor. Selektör atınca bu özellik aktive oluyor highline da. Akşam olduğunca sürücü kapısı açıldığı zaman yanması ise kodlamayla yapılır.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bende bu hesabı çok yapmıştım aslında, aradaki farka değer mi diye. Toplayıp duruyordum fiyatları :)  . O zaman Highline da led stop, katlanır ayna ve yeni öğrendiğim renkli direksiyon arkası ekran standart değildi.

Ben sanırım highline'ı TDI'a feda ettim :)


 
OnurD7 dedi:
Ergoactive koltuklarda yolcu koltuğunun altında saklama gözü var mı ? Sürücü tarafındaki gidiyor fakat sitedeki konfigüratörde ekletince altta göz görünüyor. 
yolcu koltuğunun altında saklama gözü var Onur hocam, sürücü tarafında olmamasının sebebi, masaj fonksiyonu olması...

 

Araçtan inerken selektör atma olayı coming home, kilidi açınca farların yanması leaving home.Highline da ikisi de açık geliyor. Selektör atınca bu özellik aktive oluyor highline da. Akşam olduğunca sürücü kapısı açıldığı zaman yanması ise kodlamayla yapılır.
Üstad' benim araçta açık geldi bu iki özellik ve highline değil comfortline sanırsam 2016 modellerde artık standandart

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Geri
Üst Alt